Maurizo, ten eerste bedankt voor de op- en aanmerkingen! Zonder hulp van mensen zoals jij kom ik er nooit.
Pieter, deze gaat het niet houden!
Die pen is niet voor niets massief rond 14 mm, deze gaat op afschuiving het met de dikke stabi zeker begeven.
Denk je van niet? Breekt dat 14mm stangetje af als er een 6.5mm gat in zit met daarin vastgedraaid een M8 8.8 bout?
OK, het is iets slapper dan het was, het is niet meer 14mm massief.
Maar de bout zit er volledig ingedraaid (2cm ongeveer) en geborgd met de moer die je ziet.
Volgens mij niks aan de hand. Ik ga het testen, breekt het af kan ik alsnog een 14mm bout door-en-door gaan doen.
Ik wou eerst proberen om de pen die er nog zat te redden.
De versterkingsplaat moet wat beter gelast worden, deze lichte puntjes gaan niet echt kracht kunnen opnemen.
Ik kan het op de foto niet zien, maar het lijkt erop dat de versteviginsplaat in het verkeerde vlak zit.
Het is effectiever om de krachten naar beneden in de langskoker te leiden.
Ik heb deze constructie afgekeken, wat ik heb gedaan is met 2 plaatjes (waarvan 1 geknikt) de stabiophanging aan het chassis (binnenscherm en bumpersteun) gemaakt. Die punten leken met vrij stevig. Wat ik probeer te bereiken, is om de wringende krachten die erop komen, op te vangen naar het chassis, omdat alle puntlasjes van de stabiplaat zijn afgescheurd. Dat lijkt zo aardig te lukken, wellicht nog een extra plaatje over de 2 plaatjes heen zetten. Ook moet het idd nog wat beter afgelasd, daar laat ik me over adviseren.
Heb je ook een foto van een gemonteerd performatek blikje? Want volgens mij doet dat hetzelfde als wat ik hiermee beoog te bereiken.
Verder wordt het tijd voor uniballs voor de voorstabi, orginele rubbers is zonde, je gooit heel veel stijfheid onnodig weg.
Dikke stabi met standaard botjes zal ongeveer even stijf zijn als een 28mm stabi met uniballs
Saluti,
M
Dat is niet zo erg, ik mag wel iets vergevelijkheid inbouwen, omdat ik ook nog "even" moet wennen aan coilovers hè
Groeten, Pieter