Back on topic:
Er was nog iemand die had aangeboden om te helpen (Andretti weet wel wie ik bedoel

) en belofte maakt schuld.
Dus vrijdagavond weer leven in de GTV geblazen. De accu is definitief overleden, gelukkig heb ik de 33 nog. En natuurlijk 1 band plat.
Een eindje rijden naar het oosten maar het is het waard.
Bij binnenkomst in de garage ontvangen door sceptische blikken. Wat is dat nu voor een lijk wat er binnenkomt. Maar dat ging veranderen.
Zo zijn we begonnen met werken:
Daarna begonnen het gefrommelde staal te verwijderen:
Accubak er definitief uit:
Deur er uit, erg simpel. Die 6 imbusjes draai je zo los, geen sprake van speculaas:
Kaalhalen van de A-stijl. En inderdaad, wel een paar kleine gaatjes maar over het geheel genomen keihard:

De scepsis van de garagehouder nam sterk af, ook na het zien van het onderstel.

Zelf was ik blij om te zien dat bij 1 van de eerdere keren dat het scherm is vervangen (het is al eens eerder los geweest) er op doordachte wijze extra stevigheid is aangebracht op de hoek van de A-stijl naar het binnenscherm toe. Waarschijnlijk is er ook al eerder een aanrijding geweest.
Nadere inspectie liet zien dat ook hier een licht knikje zit. De aanrijding heeft meer veroorzaakt dan gedacht door mij.
Aud (en nieuw) IJzâh:
Binnenscherm ontdaan van een halve kilo prut:
Kaalgehaalde A-stijl:
Schermhoekje, let op de lasnaad van het vorige scherm:

Onder de parafan is het niet superfraai, maar geen gatenkaas.
Tijd om te trekken:

Helaas kon de auto niet ingeklemd, omdat er geen dorpels op zitten met opstaande flens.
Maar er was voldoende (

) materiaal beschikbaar om er effe lekker aan te trekken.
Tussenresulaat:
Ook vast een beetje het binnenscherm gefatsoeneerd:
Wokkel er weer een beetje uit:
Stelruimte is gecreeerd:

Uiteindelijk gaat het nog om enkele mm's verschil links en rechts.
En toen was het 16:00, tijd om in te pakken.
Als met al een goede dag, erg veel gedaan en de hulp was werkelijk fantastisch!
Helemaal op lengte hebben we m niet meer gekregen, de auto is daarvoor te stijf.
Harder trekken zou m alleen maar verzwakken.
Maar wel een heel eind de goede kant op, ver genoeg voor mijn doelen.
Misschien wel rechter dan ie was voordat ik er mee ging rijden.
Maandag gaan de schermen er weer op, dan weer nieuws!
Groeten,
Pieter
De scherpe kijker heeft gezien dat ik helaas het draadeindje van de stabi heb gemold tijdens het hameren, dat wordt gaatje boren in het nog staande stuk, en dan tap ik er draad en en zit het voortaan met een bout vast.