Als dat nog een jaar duurt geen probleem.. hangt van de maandprijs af......
Gelijk bedrijfsvoorraad opbouwen, laat maar horen...

Bedrijfsvoorraad , zoek je een koelcel voor vlees ??Gelijk bedrijfsvoorraad opbouwen, laat maar horen...![]()
Ook.....Bedrijfsvoorraad , zoek je een koelcel voor vlees ??Gelijk bedrijfsvoorraad opbouwen, laat maar horen...![]()
Nee hoor, ontsteking is electronisch Bosch van een vroege 75 met carbs. Dus met gewone centrifugaal- en vacuumvervroeging, maar geen puntjes, in plaats daarvan een rotortje en een spoel die pulsjes geeft via een coaxkabeltje aan een moduultje onder de bobine. Die pulsjes worden door de moduul versterkt tot pulsen die naar de bobine gaat. Aldus de theorie.Pieter,heb je alleen de bobine of ook het regelkastje van de 33 overgezet ? Ik weet dat ze bij een marelli van een boxer de witte en de groene draad andersom hebben zitten als bij een nord. Check eens of dat bij de bosch ook niet is
Je kan de sproeiers er makkelijk uit halen. Schroef het zwarte dekseltje los en je ziet de buisjes zitten.[Het kan ook zijn dat mijn ontsteking helemaal OK is, maar mijn carbs verstopt. De acceleratiesproeiers zijn nog OK getuige de hoeveelheid peut die daar doorheen komt. De stationairsproeiers weet ik niet echter. Kan je die makkelijk even doorspuiten?
Alessandro, dat is een top tip, thanks! Ga ik zeker eerst even doen, ik heb immers veel met de benzineslangen lopen klooien dus je weet nooit of vuil zijn weg heeft weten te vinden naar de carbs.Je kan de sproeiers er makkelijk uit halen. Schroef het zwarte dekseltje los en je ziet de buisjes zitten.
Draai ze eruit en probeer ze door te blazen, je merkt vanzelf wel of het lukt. zo niet, VOORZICHTIG met een heel dunne speld (0.55mm max!) doorprikken. Beter nog een nacht in de remvloestof leggen.Oh ja, je kunt de eigenlijke sproeirs zo van de mengbuisjes trekken. Dan kun je alles beter beoordelen.
![]()
Ik heb nog een complete bosch ontsteking liggen. Deze is niet te koop, maar mag je wel gebruiken om te zien of het dan wel goed is. Zo kun je stuk voor stuk een onderdeel uitsluiten. Kom je naar de onderdelendag, dan kan ik het voor je meenemen.