Ik weet niet hoe lang torsies van een 116 zijn maar even naar een 75 gerekend is 35mm te vergelijken met ~ 150 Kg/cm coil-overs.Volgens mij haal je met 35mm lange 116 torsies bij lange na niet het equivalent van 200kg/cm op coilovers
welk, waar, watElektrisch Mitshibushipompje voor 21,- ex
Er komt idd bijzonder veel peut doorheen, daar ben ik niet bang voor. Maar idd wel twijfelachtige betrouwbaarheid... Ik geef m wel even een opfrisbeurt.Schroef die Mitshibushipomp even open en bekijk de contacten. Deze blijven plakken. met heel fijn schuurpapier opfrissen en controleren of de condensator (net als bij puntenontsteking) nog aangesloten zit. Die pomp kan tot 180-200pk aan dus dat zit wel goed.
Mechanische pompen kun je beter vervangen door nwe. Anders heb ik nog wel een oude facettpomp voor je (en koffie). Wil je nieuw (en dat wil je) dan kun je het best direct een nwe elektrische pomp nemen.
Je ontsteking staat zo te lezen dan toch van tijd. Timen dus. Starten en draaien aan het huis tot i loopt.. maar dat vergt ballen zou Michel zeggen
Ik weet niet hoe lang torsies van een 116 zijn maar even naar een 75 gerekend is 35mm te vergelijken met ~ 150 Kg/cm coil-overs. Wel een mooie waarde....Volgens mij haal je met 35mm lange 116 torsies bij lange na niet het equivalent van 200kg/cm op coilovers
Klopt, maar als je onder de kap van een Alfetta GTV kijkt, valt je 1 ding op: er zit niks. het binnenscherm en 2 holle 'balken' is alles wat er richting schutbord en A-stijl gaat. Daar kan je niet ongestraft gewicht op gaan zetten zonder alles te wokkelen. De neus heeft met de 32mm stabi al een hoop te doen. Een 75 heeft onder de hoeken van de voorruit nog een hoop 'constructie' wat een Alfetta GTV niet heeft.Toch is het niet zo gek om de torsies in combinatie met coilovers te gebruiken. Je tapt op twee verschillende plekken stijfheid uit de carrosserie.
Nee, de mechanische kost €21 ex, €25 incl. Ga ik niet voor rommelen. Facet pomp: €110Elektrisch Mitshibushipompje voor 21,- ex welk, waar, wat
dat ging over de mechanische pompQuote:
Elektrisch Mitshibushipompje voor 21,- ex
welk, waar, wat
Goedkope shop... Ik denk dat ik toch maar zo'n pompje laat komen. Direct maar staalomvlochten benzineleiding doen. Waar verkopen ze eigenlijk schutborddoorvoeren? Ik heb er nl 1 achter mijn stoel waar nu de leiding er zo doorsteekt. Een doorvoer is wel zo fijn ivm doorslijten en evt negatieve effecten van een aanrijding...http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m3&wid=37 de 140403
49 euro is toch niet "killing"?
Tja, die injectiejongens ook hèOja: alleen kun je starten en draaien tegelijk!
Sluit een losse draad aan op de startmotor (+50) en druk die met een hand tegen de + accu. Terwijl je zo start kun je je ontsteking draaien tot i aanslaat. Wel op contact zetten en in zijn vrij)
Ik dacht het wel!!Tja, die injectiejongens ook hèJe dacht toch niet dat ie aansloeg zonder voordurend de acceleratiepompen te 'bedienen'? Doet ie ook niet als ie helemaal warm is. Tevens met de accu achterin is het aantippen van de startmotorplus niet echt fijn...
Groeten, Pieter
Maar je hebt toch wel een + aansluiting ergens onder de kap?Tja, die injectiejongens ook hèOja: alleen kun je starten en draaien tegelijk!
Sluit een losse draad aan op de startmotor (+50) en druk die met een hand tegen de + accu. Terwijl je zo start kun je je ontsteking draaien tot i aanslaat. Wel op contact zetten en in zijn vrij)
Je dacht toch niet dat ie aansloeg zonder voordurend de acceleratiepompen te 'bedienen'? Doet ie ook niet als ie helemaal warm is. Tevens met de accu achterin is het aantippen van de startmotorplus niet echt fijn...
Groeten, Pieter
Toch is het niet zo gek om de torsies in combinatie met coilovers te gebruiken. Je tapt op twee verschillende plekken stijfheid uit de carrosserie.
Klopt, maar als je onder de kap van een Alfetta GTV kijkt, valt je 1 ding op: er zit niks. het binnenscherm en 2 holle 'balken' is alles wat er richting schutbord en A-stijl gaat. Daar kan je niet ongestraft gewicht op gaan zetten zonder alles te wokkelen. De neus heeft met de 32mm stabi al een hoop te doen. Een 75 heeft onder de hoeken van de voorruit nog een hoop 'constructie' wat een Alfetta GTV niet heeft.
Je hebt gelijk. Ik heb een second opinion gehaald en er kleven "nogal" wat nadelen aan dikke torsies.Je hebt gewoon veel meer speelruimte-stelmogelijkheden met coil-overs en op goedkoper!
Thanks voor de tips! Het is wel een rond randje waar ie tegenaan ligt, gelukkig maar idd niet optimaal.Leg de plusdraad van de dynamo aub wat anders nu vraag je om doorslijten dus bescherm hem daartegen door een huls of op de plaatsen waar hij tegen de carosserie ligt. En maak een hitteschild voor je remgebeuren. Ik heb trouwens inderdaad zo'n bovenste kachelslang nieuw.
AG