Hoi Pieter,
Als de kruipolie niet werkt voor de op het moment niet vestelbare veerschotels is warmstoken met beetje forse hobbybrander ook altijd een probaat middel. Werkt bijna altijd.
Mzzl,
DJ
Oke, dat topic ja. Erg interessant, leuk om te zien of de theorie en de praktijk bij elkaar te krijgen zijn.Beste Pieter,
Ik zou graag een gedetailleerde foto van je motorruimte willen hebben.
Ook hoe je luchtfilter is aangesloten op je motor.
Ik heb ooit eens berekeningen gedaan aan RAM Air drukvulling en zou deze berekening graag op jouw wagen loslaten.
(Zie ergens bij tuning)
Misschien kunnen we dan op deze wijze extra vermogen in je wagen pompen.
kan ook anders en vooral sneller, je klemt de oude rubbere bus samen met een dop van je doppendoos in een bankschroef, na draai je de reactiestang. Door het draaien komt het rubber los en draai je de reactiestang over de dop. (scheelt een hoop boren- Uitboren rubber wybert en monteren PU bus. Makkelijk klusje met een boormachine en een 4mm boortje. Gewoon het rubber blijven perforeren en op een gegeven moment druk je de bus en restant van het rubber er zo uit.
Maurizo,Pieter,
ik ben niet zo voor nylon bussen, dit kan alleen als er goed over vrijheidsgraden wordt nagedacht.
Je moet of een kogelscharnier (uniball) of een rubber hebben om uitlijnfouten op te vangen.
Een nylon bus is star en kan dat niet, dus dit gaat wringen of moet speling hebben....
Om in stijfheid te optimaliseren zou je aan een zijde een nylon bus en aan de andere zijde een PU rubber plaatsen.
Dat komt van de GTV6, waar de uitlaat aan de linkerkant van de bak over de achteras hangt. met een rechte stang zou daar onvoldoende plaats zijn.Ook ben ik van de ene gebogen wattstang af die de Alfetta GTV heeft, zonder dat de reden ervoor duidelijk is.
De klauwen horen bij het stellen niet te lekken, maar is op zich niet erg. Zit het klemringetje wel om de bout? Als je pedaal na het stellen en zo gewoon even hard aanvoelt als voorheen is ontluchten niet nodig. (ontluchten van de achterremmen heeft alleen serieus effect, als je auto hlemaal scheef staat, wist je dat al?)Wat wel doffe ellende is, is het stellen. Dmv een voelermaat is het al beter te doen.
Maar die buitenste stelschroeven blijven een crîme.
Wanneer ik met de imbus de afstand goed heb (losdraaien = strakker op de schijf) moet daarna de 17mm borgmoer er flink strak op, anders lekt ie.
Dus, met het vastdraaien van de borgmoer draai je het remblok weer los van de schijf.
Ik heb zelf geen tool waarmee ik de imbus kan borgen, en gelijk genoeg kracht op de borgmoer kan zetten.
Dus heb ik m strak op de schijf gezet, borgmoer aangedraaid, en dan met de imbus nog maar teruggedraaid naar de schijf met de borgmoer vast. En, omdat ie tijdens het draaien lekt, keer op keer ontluchten.
Is hier een goede, gezette methode voor?
Of zijn mijn remklauwen (nog geel glimmende van nieuwigheid, nu al lek?