Pagina 22 van 28

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za feb 21, 2015 09:29
door Jacco.vd.Zaag
Die PU valt gietbaar wel te krijgen, weet niet of dat valt te vergelijken met de PU van Powerflex en co?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za feb 21, 2015 12:43
door Cazzo Super Veloce
Net ff projectvoortgangsmeeting gehad met stagiair :mrgreen:

Hij gaat zich vooral bezig houden met de voor- en achterwielophanging en de remmen, ik doe de rest.
Auto moet 1 juli weer op de wielen staan.

Vraag vwb de remmen; is het mogelijk om een goed remmende auto met 15 inch wielen te bouwen?
Bijvoorbeeld met 166 klauwen op de standaard schijven?
Ik wil liever geen rembekrachtiging, hoe cleaner/leger onder de kap, hoe liever.
Vind de 15" Ronals het mooist onder de 75 en heb 3 sets liggen.

Wordt een V6 met 250-270PK......

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za feb 21, 2015 13:06
door Melvivio
Natuurlijk, wat mag het kosten. Goed remmend lukt al met de standaard set-up met performance georiƫnteerde blokken. Maar hoe vaak wil je dit kunnen doen. Extra koeling is een must met kleine remmen.

Rembekrachtiging weg halen is natuurlijk een optie, maar dan moet je even kijken wat je wil doen met je HRC. Kleinere diameter is meer pedaal travel, maar wel makkelijker drukken. Wil je twee hoofdremcilinders met een balans-bar schroeven, of een instelbare remdruk begrenzer naar de achteras.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za feb 21, 2015 18:35
door DJ
Goed remmend binnen 15" kan prima.
Vergeet de originele tangen, goed voor een TS op straat met goede blokken. Verder niet.
Je kan er wel mee racen maar als je serieus gas geeft en remt blijf je remblokken steken, en die kleine remblokken zijn bijna net zo duur als grote waar heel seizoen mee doet, wil je niet. Kosten van echte remmen verdien je binnen twee seizoen terug op die manier. Nog afgezien van niet de stress van continue remblokken in de gaten houden die slijten als een gek. En vervolgens een keer een inschattingsfout maken en een (dure) schijf slopen.
Standaard set up > niet doen.

Vergeet die Ronals, staat mooi, maar zijn de meeste hopeloze velgen qua ruimte voor grote remmen die ik ken.....

Als je goed remmen binnen 15" wil word het lastig daar geschikte gebruikte velgen bij te vinden in voldoende aantallen.
Ik zou zeggen slacht het spaarvarken en koop team dynamics velgen in 15">> al je passings problemen opgelost.
Wellicht een inkoopactie? Ik heb wel interesse en ik weet wellicht nog wel iemand.

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: za feb 21, 2015 19:36
door n0sTRa
Daar heb ik ook wel oren naar :thumbs:

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 13:03
door Cazzo Super Veloce
OK, Ronals exit.
Jammer want wil de 75 uiterlijk zo origineel mogelijk houden.
Leuk om E30/36's te verrassen op de NS :mrgreen:
Had ook al naar Team Dynamics gekeken, maar als ik toch nieuwe velgen moet kopen, ga ik wel voor 17", en dan 330 remschijven. Is het remprobleem meteen opgelost.

Group buy goed idee, hoe pakken we dat aan?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 13:15
door DJ
Met 17" word het weer lastiger en duurder met eindreducties en bakverhoudingen.
Zelf met de kleinste slickmaat en 1600 bak loopt je auto dan te hard (theoretisch) of je moet er 350 pk ofzo in gooien.
Of ff een bacci of colotti bak kopen.
En met 17" word passing in de wielbakken ook aanpassen. Ook met kleinste slickmaat.
En zijn zwaarder en duurder.

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 13:25
door Jacco.vd.Zaag
Ik zou voor 15" gaan. Ga ik zelf ook doen. Denk dat je met goeie schijven en klauwen dan een goeie setup kunt maken.

17" is ook nog eens duur met slicks, en wat DJ zegt, ook met je overbrengingen.

Heb laatst eens wat navraag gedaan bij Compomotive, ook zoiets als Team Dynamics. Maken ook mooie velgen. Of Evo Corse, iemand daar van gehoord?

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 13:36
door BugAlfa
17" is wel meer aanbod in gebruikte slicks en 'n 20-61-17 Michelin of 210-610-17 Yokohama bvb. is niet te hoog .

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 15:47
door Cazzo Super Veloce
Welke remmen zouden jullie adviseren met 15 inch wielen?
330 GTA schijven met 166 klauwen gaat niet passen heb ik begrepen, vandaar dat ik naar 17 inch wilde, wel met een platte band uiteraard, om de overbrenging zo min mogelijk te veranderen.
Maar als 15 inch met serieuze remmen ook kan, vind ik dat prima, wil met 888 gaan rijden, ook toegestaan op de NS.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 18:43
door DJ
Tarox verkoopt plug and play sets voor 75.
Movit deed dat ooit ook. Nu nog??

Heb zelf Alcon 295mm remschijven klaar liggen met alu bells en porsche remtangen. Moet alleen nog brackets maken.
Past in 15" TD velgen.

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 18:46
door wijn+kit
Ik heb 156 gta 1e serie 305 remschijven en tangen op mijn racer zitten.
Past in 15 inch ,met een grotere hoofdremcilinder, ik dacht 24mm.
Remt als een gek!!
Turbo marc raced daar ook mee.

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 19:14
door DJ
Is ook zo idd. Had je verteld.
Maar die standaard 305mm schijven zijn zo zwaar...
Word ik bedroefd van. :cry: :wink:

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: zo feb 22, 2015 19:14
door DJ
En het is te makkelijk..... :shock: :D :D

Gr
DJ

Re: 75 V6 (ring-)racer

Geplaatst: ma feb 23, 2015 08:53
door BugAlfa
http://www.sandtler24.de/sandtler/brems ... 2255a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sandtler24.de/sandtler/brems ... 2255a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.sandtler24.de/sandtler/brems ... 2255a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.dutchpowertrading.nl/remmen/ ... hse-2013-2" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ze zelf net binnen , bij Irian Paul besteld ; kleur Bell = ook nog te kiezen mits 4 weken extra wachttijd zonder meerprijs, ik heb zelf rode Bells gekozen, maar goud, zwart, zilver etc. kan allemaal .