Pieter,
wbt je castorstang... Ik denk dat je het best zelf ff de draadbus los kunt slijpen, het draad opfrissen en dan een andere draadbus scoren.
Je castorstangen zijn namelijk van het oude type ( de 3 klinknagels) De later 116 en 162 hebben hier één bout zitten. De oudere castorstangen zullen dus niet zo dik gezaaid zijn. Wisselen betekend dan waarschijnlijk tevend het wisselen van bovenste draagarm.
@Bralfa, helaas heb ik deze al wel een beetje toegetakeld (lichtjes krom). Losslijpen van de draadbus zonder de castorstang te mollen is redelijk tricky.
Eerst ga ik proberen om een nieuwe (of gebruikte) te regelen, is denk ik wel te doen. Laatst zag ik ook dat @AlfettaOwner 2 nieuwe had gescoord.
Dit is de huidige staat na een nacht weken in de olie:
Maargoed, vandaag dus niet gereden maar weer hard gesleuteld.
Eerst ter lering nog de stukjes draadeind van de castorstang en castorkogel die ik moest afslijpen om het pas te krijgen.
Vandaag ben ik de dag begonnen met plakken en tie-wrappen van het rolkooischuim.
Ik heb nog 1 stuk van 91 cm over, dus kan ik de bijrijder nog blij maken.
Dit spul heeft een hoge dichtheid, waardoor het bijna niet buigt. Dus veel korte stukjes gemaakt.
Tussendoor de zwarte verf / owatrol mix gepakt en alle oranje primer onder de auto zwart geschilderd.
Ook verder rondom flink geschilderd, in de wielkasten, kokers, etc etc. Kan alleen maar helpen tegen de roestduivel.
Toen de stabi. Eerst onder de auto de bitumen er af gekrabt, en de stabi montagebeugels weer schoon gemaakt.
Op de foto is het driehoekje achter de stabibeugel een ingeparkerd stukje plaat

Dit moet maar even blijven zitten, ga ik binnenkort fixen.
De gouden tip van @Andretti was om fietsband te gebruiken in de stabibeugels. 2x rond en het zit mooi vast.
Tevens wat oud rubber gerecycled. Heb genoeg intact materiaal gevonden voor de onderste rubbers.
De bovenste heb ik zelf gemaakt van de rubbers van de oude stabi die in de beugels horen te zitten.
Nu nog 2 M14 bouten en het zit. Werkt het niet, kan ik het altijd nog vervangen.
Toen de deurpanelen, veel meten, passen, slijpen en decouperen en dan is het uiteindelijk gelukt, in 1x goed

(hij zit niet vast, vandaar dat ie scheef hangt)
En omdat links en rechts hetzelfde zijn, was overtrekken en namaken genoeg voor de rechterdeur
Toen kwam er iemand naar mijn auto kijken die pardoes de poetsdoek over het voorscherm haalde.
En inderdaad, het doffe rood kan weer mooi glimmen. Helaas valt dan de oranje menie meer op
Het enige wat nu rest, is:
- 1x nieuwe castorstang en draadbus regelen en monteren
- 2x M14 x 65 mm 8.8 bouten met moeren en carroserieringen
- 4x M8 x 40 8.8 bouten voor de castorkogels aan schutbord
- Deurpanelen vastplakken met dubbelzijdig tape en vastparkeren
- Alles weer in elkaar zetten en op naar de race preparateur
Groeten, Pieter