@DJ: Dank voor de tip. Hier zat ik ook aan te denken, maar of dit APK waardig is weet ik niet, dus vandaar. Dus waarschijnlijk wordt het dempers wisselen.Pieter,
Om het probleem van te ver uitveren en loshangen van de veren te ondervangen kant ik ook mbv staaldraad of ketting een paar slagbegrenzers maken. Word vaker gedaan (om dezelfde reden) Vergelijk de vangbande op de achteras van een 105 serie. is goedkopere oplossing dan andere dempers. Wel minimaal net zoveel werk waarschijnlijk (bedenken hoe je het gaat doen, spullen halen etc) dan domweg schokbrekers wisselen.
Wat voorachterveren heb je eigenlijk dat ze vij komen bij uitveren??
Gr,
DJ
De achterveren lijken op de verlagingsveren die ik onder de 75 had, 2 windingen zijn wat platter dan de overige, je kent het wel. Merk en type onbekend. De rijhoogte is niet absurd laag, dus al met al denk ik niet dat er wikkelingen af zijn geslepen.
Ik zal moeten gaan meten welke lengte achterdempers ik nodig heb. Dit is makkelijk te doen door de auto omhoog te zetten, dan de krik onder de triangel en m op de laagst toelaatbare hoogte te zetten, dat wil zeggen met de veer nog klem tussen de schotels én de aandrijfas vrij. Dan zet ik een markeerstreep op de schokdemper, en demonteer deze. Dan kan ik precies zien en opmeten hoeveel deze te lang zijn, en wat voor demper ik moet zien te scoren.
Daarna even langs de schokdemperboer met deze demper en in hun boek snuffelen naar een juist type, en dan kijken of ik ze nieuw koop of gebruikt, standaard of gelijk Koni geel, afhankelijk van de prijs en of ze van een vergelijkbare auto komen qua gewicht.
Verder vanmiddag toch weer even bezig geweest aan de GTV, ik kan gewoon niet stilzitten helaas, ik heb het geprobeerd...

Gisteren nieuwe 12.9 imbusbouten voor de 2e stoel gehaald, en twee 6x8cm 3mm staalplaatjes laten maken die op mijn stoelframes gelasd moeten gaan worden ter verstevinging.
Vanmiddag het volgende gedaan:
- De kale stukken staal van de lasreparaties in de zinkprimer gezet
- Tectyl van de bodem gestoken onder de door te lassen bestuurderstoelbevestigingen
- De glasvezelreparaties aan de achterkant bijgewerkt en in de primer gezet
- De draadboom rechtsvoor weer teruggebouwd en het knipperlicht weer ingebouwd
- Gerepareerde linker zijknipperlicht weer ingebouwd en vastgezet
- Restanten van het open dak in de primer gezet van binnenuit, dit is nu klaar voor afwerken met plakband
- Omdat anders de koplampen links eruit zullen vallen dit plaatje gemaakt en erin geschroefd:

OK, het kan allemaal veel mooier, maar dit werkt, is stevig en staat nu in de primer. Mooi maken komt een andere keer, dan maak ik een plaatje op maat wat erin kan worden gelasd. Dit is nu, gezien de verdere staat van het uiterlijk van de auto, een beetje onzinnig.
Verder op het programma staat het leegzagen van de voordeuren (is goed te doen heb ik al gezien), en verder afwerken en afbouwen van de voor- en achterkant.
Het leuke klusje wat ik snel wil gaan doen is het naar binnen halen van de accu en het maken van de noodstroomonderbreker.
Overigens: @Kabouter dank voor het doneren van je ruitenwisservloeistofzak!
Binnenkort dus meer, traag maar gestaag wordt vordering geboekt.
Morgenavond komt Dré even buurten

Groeten, Pieter