Gebruikersavatar
Alfa gRosso
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: di apr 25, 2006 17:55
Locatie: Noorbeek
Contacteer: Website

Rembekrachtiging

do okt 08, 2009 11:23

Aangezien ik een pedalbox in de 155 wil gaan plaatsen, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met het rijden/remmen zonder rembekrachtiging. Achter het rempedaal zitten 2 remcilinders, waarbij de druk voor/achter regelbaar is. Op deze manier werk je alleen wel om de rembekrachtiger heen en vroeg ik me dus af of dit meer voordelen dan nadelen heeft...
'07 166 3.0 Sportronic |'01 166 3.0 | '03 156 3.2 GTA SW | ‘01 916 Spider 2.0 T. Spark Giallo Zoë

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Rembekrachtiging

do okt 08, 2009 12:48

iki heb ook een pedalbox (tilton) zonder bekrachtiging, met balancebar. Werkt prima. De maat remcylinder kan je uitrekenen (via Tilton website) en ik vind het veel fijner remmen op het circuit dan met bekrachtiger.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Alfa gRosso
Member
Member
Berichten: 135
Lid geworden op: di apr 25, 2006 17:55
Locatie: Noorbeek
Contacteer: Website

RE: Rembekrachtiging

vr okt 09, 2009 10:56

Dan gaat ie er af! Moet ik alleen nog ff alle gegevens verzamelen voor ik door Tilton de maat HRC's kan laten berekenen.

Voor komen 6-pots klauwen met 355mm schijven, achter wil ik iets rond de 280mm hebben met hooguit 2-pots klauwen. Zou achter wel iets willen hebben wat zonder al teveel moeite passend te maken is op een GTV 916 achteras.
'07 166 3.0 Sportronic |'01 166 3.0 | '03 156 3.2 GTA SW | ‘01 916 Spider 2.0 T. Spark Giallo Zoë

Terug naar “Racen - Technisch”