Tsja, beter misschien wel, is alvast door iemand met een hoop ervaring over nagedacht...
Punt is alleen dat je hiermee zeker van de torsies af moet stappen!
Alle 3 doen hierin mee, de carrosserie mag je ook zien als een torsieveer.... Hoe meer je chassis tordeert hoe minder je veren effectief doen.oeps mannen. Ik vergeet ff dat ik mijn rolkooi door heb laten lopen in mijn motorruimte. Daar komt natuurlijk ook wat stijfheid vandaan.
Mijn auto rolt nu een stuk minder dan vorig jaar, eigenlijk nauwelijks nog. Ik weet niet of dat door het hoger rolpunt in combinatie met stijvere veren komt of dat mijn kooi daarbij ook helpt. Mijn kennis schiet daarvoor tekort. De kooi voorkomt torsie in de auto maar of die helpt om de rol over de lengteas te verminderen.... Ik zou denken dat de veren en de hoogte van het rolpunt daarvoor verantwoordelijk zijn. Heren technici, your votes please!
En daarom zeker voor een (semi)straatauto toch niet zo'n lekker idee.Ja, dat kost je kreukelzone![]()
http://www.performancetrends.com/download.htm leuke programmatjes daar!Ook moet ik nog ergens in mijn schoolarchief een handig programmaatje hebben waarin je die rolpunten en draagarmlengtes kan bepalen, maar dat kan ik natuurlijk ff niet vinden...anders maar met de hand opzetten, of in een 3D tekenprogrammaatje bepalen...