Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

wo aug 21, 2019 17:06

Áls ik 'm meepak dan met een tjokvolle tank: 63 liter. GTA doet zo ongeveer 2 liter per ronde, ik zal in een uur ex pitstop 28 tot 29 rondjes halen, dus die tankstop met al dat geneuzel/gedoe heb ik geen zin in. Vorig jaar het uur ook volgemaakt. Maar je zult het nu net zien: met slicks en de knutselarij van de afgelopen maanden nét zoveel sneller dat ik één/twee rondjes extra kan/mag, en dan alsnog stilval zonder peut.. :lol:

Zelf ff watertje tanken is daarintegen weer een prima idee.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
nickdb07
Member
Member
Berichten: 114
Lid geworden op: vr dec 16, 2016 13:52
Locatie: Spui, Zeeland

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

wo aug 21, 2019 18:03

Kreeg net de startlijst van de ARC door en van de 41 zijn er 8 Nederlanders bij!
41 mooi startveld.. Kan je de lijst niet delen ben erg nieuwsgierig..
Alfa Romeo 156 1.8 TS Novitec Turbo

Gebruikersavatar
Jesper75
Full Member
Full Member
Berichten: 446
Lid geworden op: di feb 27, 2007 22:54
Locatie: Wormerveer

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

wo aug 21, 2019 21:00

Je hebt op het circuit zonder twijfel méér aan een werkende standaardmotor, dan aan een niet-werkende racetor. Lekker BimmerKlootvo-vrij meegummen man ! :thumbs:
Dat zal een stuk fijner rijden haha :mrgreen:
Vandaag motor kunnen starten, dus ik hoef alleen nog even de bank op voor het afstellen.
Had laatste race niet een beste wegligging, voor nu iets zachter gezet en achter wat harder benieuwd of dit wat verbetering zal zijn. 8)

Timmeteenalfa
Newbie
Newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: di apr 30, 2019 14:41

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

do aug 22, 2019 12:17

63 liter safety tank of nog de originele? Zal dan lekker klotsen of heb je er sponsblokken in gedaan? Krijg er zelf maar net aan 40 liter in! Dat watertje moet je echt doen hoor, het gaat warm worden en dan heb je dat nodig, ik heb ze wel eens zien flauw vallen van uitdroging.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

do aug 22, 2019 13:29

https://www.apotheek.nl/medicijnen/ors? ... n-over-ors op hete dagen gebruik ik dit. Water alleen doet het niet. Dit spul 45-60 min voor start .
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

do aug 22, 2019 14:02

Originele tank Tim. Laat maar klotsen. Alles om de achterkant meer "om" te krijgen.. :lol:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

do aug 22, 2019 22:09

Ik heb de afgelopen weken flink doorgewerkt en deze week zelfs vrij genomen om de 75 af te krijgen. Maar het project is in het zicht van de haven gestrand: de auto motor wil niet lopen. Gisteravond tot half twaalf met Jeroen en Robert bezig geweest, overdag nog een kabelboom en computers bij Jesper gehaald om te kunnen testen. Maar het kreng wil niet starten. Bijltje erbij neergegooid want in de resterende tijd, mocht er een oplossing gevonden worden, kan ik de auto niet verder afbouwen en ook nog eens rollen (motor is nieuw opgebouwd). Flink ziek van... :evil:

Maar niet te lang getreurd: er kwam redding uit het zuiden. Ben weer opgenomen in het warme nest met de zachte G. Jullie zijn niet helemaal van mij af :wink:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

vr aug 23, 2019 08:11

Rij je nu wel of niet mee Pieter ? een "race-rental" geregeld ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

zo aug 25, 2019 21:34

Nou mannen, ik trap af. Na een lang en warm weekend allereerst dank aan Robert Slop (en familie) voor het regelen en de mooie polo. Top om dit zo te kunnen doen en volgens mij is alles qua carrosseriewerk voor iedereen ook redelijk heel gebleven. Dat is beter dan dat gezeik met die Zweedse rollators.
Zelf was het voor mij een beetje suf om in de 75 Evo te rijden zonder vermogen. Wel nieuwe draagarmen voor en ook wel even wennen, maar het vermogen was er totaal niet vandaag. Aan de andere kant ook geen kapotte pakkingen, dus wel heel gebleven. Aan het eind van de dag nog maar een uurtje sturen in de mooiste Giulia van het veld (ahum) bij de ARC en zowaar 13e vanaf plek 31, snellere tijd dan de 75 Evo..
Laatst gewijzigd door Jouke JS op zo aug 25, 2019 23:38, 2 keer totaal gewijzigd.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

zo aug 25, 2019 22:10

Helaas was er wel wat schade te betreuren bij een van de bezoekende raceteam.. Een Italiaanse(?) 4C werd op de paddock aangereden door een 159. Voorwielophanging was in ieder geval beschadigd. :(

Stiekem wel benieuwd hoe zoiets nou verzekeringstechnisch zou zitten.. :oops:

Verder respect voor alle rijders die in een dergelijke hitte in de auto kruipen en gaan racen. :thumbs: Een half uurtje in mijn giulia in de rij naar Zandvoort staan was voor mij wel genoeg. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 10:13

Heb je gelijk in man.. Kanonne, wat was het heet. Sta je/ik dan in je foute spullen: zwarte overall en zwarte racert.. En de afgelopen twee weken echt teveel hooi op de zaken (en ook wel privé) vork genomen. De Verstandige Mensch accepteert dat 'ie geen 18 meer is, als 'ie dat al láááng niet meer is, en stelt de juiste prioriteiten: niet meer doen dan redelijkerwijs kan, én "business above pleasure". Je moet tenslotte toch eten en je rekeningen betalen. Zaken gaan voor. Geen tijd voor een weekendje weg, er dient te worden overgewerkt. Da's de verstandige keus. Dus ben ik vrijdag 15.30 met camper en racer naar het SSAR afgereisd.. :mrgreen:

Foute start: verkeersinfarct rond Arnhem. Dik drie uur voordat ik in Zandvoort was. File van aansluiting A18 op A12/ de grens tot achter knooppunt Waterberg/aansluiting A12 op A50. Geweldig, met zwáár ondergemotoriseerde trailer-trekker van dik drie decennia oud, en met een koppeling die al een flinke boodschap heeft gedaan. Oh ja, die klem zittende klep in de koelleiding die dus als gevolg heeft dat ik de verwarming in de cabine niet kan uitzetten, zit dus nog steeds klem, en dit al een jaartje of 6.. Dat moet eens hoger op de to-do lijst. Nodig.

Kwartier maken ! Al volle bak, maar plekje gevonden, inschrijven en keuren (soort van..). Wát een paddock... Met 4 Nankangs en 4 geleende Hankook slicks ( jullie vragen je natuurlijk óók af met welk idee de lener het rubber uitleende ?! :lol: :lol: Ik regel het wel met je, Bud ! ) in het arsenaal een Coronelletje gedaan: slicks vóór, inters achter. Alles in de hardnekkige strijd tegen onderstuur: zowel de voorkant verbeteren, als de achterzijde verminderbeteren, alles is toegestaan. Twaalfde trainingstijd, achtste geëindigd (dank u, heren uitvallers, voor het oppoetsen van mijn imago voor mijn thuisfront, die door mij uiteraard selectief werd geïnformeerd) in de eerste race, niet al te veel verkeer om me heen , totdat een Bertone in mijn spiegels steeds groter werd.. Robin Steutel geloof ik, in zijn rechtsgestuurde Bert. Die had toch best serieus vermogen, dito wegligging, en sturen kan 'ie zeer zeker. Tja.. in de 156.. Serieus vermogen ? CHECK. Dito wegligging ? :oops: :cry: De eerste helft van de race soort-van, maar de bandjes veel teveel mishandeld (lees je mee, Buddy ?? :lol: ) dus, niet echt. Stuurmanskunsten van yours truly ? :-# In de láátste ronde, in nota bene de láátste bocht (Bos uit dus, de enige échte naam van die bocht, daarmee basta) prikte hij de Bert binnendoor. Ik stuurde vlak daarvoor pro-forma nog in, maar geen respons van de race-neus dus een wagenbreed gat. G-sus.. Maar geen nood ! Er zitten nog een x-aantal meters tussen Bos-uit en de finishvlag, dan staan de stuurtjes recht en kan het rechterpedaal gevloerd. De 254 PK's en 300 newtonmetertjes konden los en voor de vlag toch de Bert weer achter me, hoewel het weinig scheelde !

Na racen is het tijd voor relaxen: uitstékende BBQ door de van den Berg crew (succes verzekerd !!) , en natuurlijk tijd voor zorgvuldig en nauwkeurig hydrateren van Lijf en Ledematen. Dit bleek ook een keerzijde te hebben... een vermoeid gestel wordt er dus NIET fitter van.. #-o Nu had ik géén T-car bij me, maar wél een T-driver ! Old-skool Perenkist-racer Race-Cees Gerritsen voor de zondagochend-race voor de FWD-drive-leeuwen gegooid.. (er moest worden geblazen bij de startopstelling !! Cees blies 0,00 , ik vroeg me af of ik dat ook had gedaan..) De slicks vóór, op de achterkant gezet, (de slijtindicatoren had ik er allemaal mooi egaal netjes van af gereden. Ben je er nog Bud ?) en de andere twee van de set vóór. Cees kon vervolgens genieten van volop overstuur in een FWD ! (zie je hoe ik rekening hou met m'n race-maatjes..) Kennelijk is het rubber uitgegript als de slijtputjes weg zijn.. Cees geloof ik als elfde geklasseerd. Jammer van code rood, 6 minuten van de race af, toch 20%.. Apart je eigen auto vanaf de baan te zien gassen ! En, wat blijkt, de 156 is warempel één van de stilste auto's op de baan ! Voor mijn gevoel zat ik altijd aan de geluids-grens, maar de beleving in-, en buiten de auto verschilt dus enorm.

Race drie ! Die was weer voor mij. Voor mijn gevoel tandje sneller als race 1, niet dus. 2.06.nogwat.. Zal wel door de herrie zijn gekomen: het oordopje in mijn linkeroor was aan de wandel geslagen, geprobeerd terug te duwen maar nee. Reuze annoying en slecht voor de concentratie. Wat een herrie.. Wat achteraf tot de (voor ?) laatste ronde bleek nogal mee te vallen: ineens brak/scheurde er iets in het uitlaatsysteem en was de herrie écht niet meer te harden, dus in limp-mode de pitstraat in. De herrie komt vanuit de motorruimte, dus het probleem zit waarschijnlijk in één van de spruitstukken. zal volgens Murphy's Law wel de cylinderkop zijn die naar de bestuurder wijst..

Tijden: Even uit mijn hoofd: (kan geen tijden op internet vinden van SSAR): persoonlijke beste tijd op een beslist niet snelle baan op 2.04.9 gezet, met gebruikte slicks voor en inters achter. Nóg een seconde eraf en ik zit op Cassa di Pere tijd !! :banana: Cees dacht ik 2.06.9, beslist niet verkeerd voor een "starre-as racer". Kijken of we er een BigBusso-verslaafde bij hebben/bij krijgen !?

In het kort: fantastisch weekend, top catering, veel gezellige mensen, waanzinnig startveld, maar eigenlijk te heet...
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 10:40

het verhaal van Emile staat al heel veel in over de algemene omstandigheden. Is bij de BBQ / Feesttent richting 200 liters geel nat geschonken begreep ik in de wandelgangen, dus de stemming zat er goed in. Muzieksoort en geluidsniveau van de DJ is aan mij (oa) niet geheel besteed, dus met klein comité iets buiten geluidskern gezeten waar we elkaar wel konden verstaan zonder de stembanden voorbij de slijtinicatoren te gebruiken.
Ja het was warm. En wat was ik blij (weer..) met mn xtra-cool ondergoed en 1 laags overall... Beste investering die ik in dik 20 jaar racen gedaan heb... had ik veulllll eerder moeten doen, maar dat terzijde.

Vorige races zitten stoeien met de slicks... Tijden werden niet beter... van alles geprobeerd met uitlijning, met slechts marginale verschillen. Overleg met Cees Klapband...: breder?? want ik kom grip te kort, fors... driften scheivlak en bos uit leuk voor publiek, niet voor tijden... en een onderstuurde bert in korte bochten..??? :shock:

dus eea doornemen met Cees. oordeel van d ebandendokter: te ahrde veren... Niet op tijd voor volgende race, dus eerst maar poberen met dempers helemaal los.. werd beter, maar meer qua gevoel dan qua tijden. Voor SS 20% zachtere veren. kwali: nieuw PR , 2,5 sec eraf. en die stond van 2012 met watts en frisse semis en fris blok... nu dus 2.03.2. We gaan ergens heen..! Goed voor een 8e plek , dus tussen modern spul...

Wereldstart.....! (helaas geen beelden, nieuw systeem en camera verkeerd ingesteld dus die heeft hele weekend allen aangestaan maar niet gefilmd... laptop kapot kon dus ook tussentijds kaart niet uitlezen..) Snelle spul wat slecht bij start wegkwam haalde mij vrij vlot weer in maar ja dat was te verwachten. De sequentiele bakken van Bjorn Hees en Louis in de 147 laten blijkbaar geen lanceringen toe?

Hele race de auto voor Ron met de Lancia kunnen houden, dat was vorige keer dat ie meedeed wel anders... . Goede afsluiter: 6e startpositie voor de volgende dag..

eerst BBQ etc..
race 2: sl;echte start, opgesloten achter niet te lanceren autos, gat links niet in de gaten gehouden waar achter elkaar David Verzijlbergen met de Lancia en Robin Steutel in doken... dus werk aan de winkel. rustig aan (...) naar Robin toegereden, paar momenten om aan te vallen verstoord door snelle boys die achteraan gestart waren wegens pech vorige dag. en op moment dat ik de aanval wilde gaan openen ging ie hoge toeren weigeren, en lipe watertemperatuur op...... %$#@*&& om het netjes te houden (goed dat de camera dus niet meeliep...). ding aan de kant gezet. eerste verdacht nu is koppakking gezien koelvloeistof verlies. maar oorzaak..??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 12:08

Absoluut goede organisatie en ook vanuit onze kant dank aan de fam Slop.

Tweede keer met de 147, na de vorige race de demper setting veel stugger gezet, compleet andere auto geworden heel strak sturend.
Redelijk tevreden met een persoonlijk record en een p2, p1 en p5.

Nu nog wat kinderziektes oplossen, met name de koppeling die niet vrijkomt. Was het hele weekend al een probleem. Kan bijna niet stilstaan als de auto in z'n versnelling staat. Balen dat het race 3 extreem erg was, aangezien ik het eerste plekje linksvoor in mocht nemen.

Bij het stilstaan voor de start koppeling vol ingedrukt, andere voet op de rem en gas om de motor aan de gang te houden met slippende koppeling. Kreeg de auto ook even niet meer in z'n eerste versnelling. Dan maar in z'n twee proberen met veel gas. Maar helaas net voor het licht op groen sloeg de motor af. Heb geprobeerd op de startmotor de auto nog iets naar links te sturen.
Bedankt aan allen voor de alertheid!

Toen de medical/safety car al in de tarzan was kreeg ik um weer in z'n 1 en wilde de motor weer aan slaan. Daar begon de inhaalrace.
Ongeveer 4 rondjes voor het einde op plek 5 aangekomen en goed uitzicht op plek 4. Helaas begon toen de koppeling te slippen bij hoog toerental, dus heb ik het kalm aan gedaan en de race op plek 5 uitgereden.

Al met al een mooi weekend, hoop geleerd over de auto en wat we allemaal aan willen passen (aan de auto en mijn rijstijl).

Hier alvast de onboard van race 1 op zaterdag, de rest volgt.

https://youtu.be/4JgXVl1RJ8o
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 12:22

Mijn koninkrijk voor zoveel grip van de voorkant.... :x Nou ja, jouw auto is een soort van "af", de mijne is eigenlijk "net van de openbare weg geplukt".. Lijkt me een fijne kar om mee te sturen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 12:42

kijk, ik ben ook nog even in beeld, heeeel even... had mega start, was race 2 wel anders...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”