Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 13:11

Mijn koninkrijk voor zoveel grip van de voorkant.... :x Nou ja, jouw auto is een soort van "af", de mijne is eigenlijk "net van de openbare weg geplukt".. Lijkt me een fijne kar om mee te sturen !
Je mag wel even een paar foto's maken van het onderstel, dan kan je het kopieren......
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 13:39

:thumbs:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

ma aug 26, 2019 19:12

Mijn weekend was kwa racen eigenlijk ronduit klote, maar omdat het een top weekend was toch onwijs genoten.

Helaas in de quali nog voor het aanzetten van mijn eerste ronde tijdens het opkomen rechte stuk enorme rook binnen en buiten, en binnen ook helemaal onder de stuurolie...

Fijn, net nieuw stuurhuis geplaatst, incl pomp en leidingen maar ja als er toch wat stuk moet gaan, dan maar dat wat net nieuw is he :thumbs:

Probleem snel gevonden, een probleem met de nieuwe leiding... Afijn, gefixt, schoon gemaakt en aangezien ik niet gereden had verder, was de auto er weer klaar voor...

Achteraan starten, 45ste oid, ik heb nog nooit zo ver achteraan gestaan :mrgreen: Ik stond nog in bos uit zelfs... Van zo ver achteraf, is het echt een gaos (niet verkeerd bedoeld) om naar voren te komen... Dat wil je immers zo snel mogelijk, maar het snelheids verschil is zo enorm groot als je van achteraf komt... Geprobeerd zo clean mogelijk te doen, maar helaas is niet iedereen oplettend, en daardoor ging het in de audi S bijna mis, weet niet wie het was, maar de gebaren en vooral de teksten moeten gefilterd worden als het online zou komen :P Vanaf aller laatste opgewerkt naar P6 ofzo, was aangekomen bij Walter iig op het moment dat de code 60 uit gehangen werd... Tot mijn verbazing hoorde ik de stuurbekrachteging weer en tijdens de code 60 had ik tijd om rond te kijken en tot verbazing weer allemaal olie binnen. Dus naar binnen gegaan.

Na afkoelen maar weer kijken... Stuurpomp naar de klote... Ook net nieuw (dit was het eerste weekend dat ie gebruikt werd...) maarja, waarschijnlijk een tik gehad door het probleem uit de quali, daar gaan we dan maar vanuit... Pomp gewisseld, ontlucht en alles werkte weer. Auto verder klaar gezet, en weer achteraan (iets minder ver nu) starten. UIt me hoofd P33 met (helaas ook door problemen) Mike en Sieger achter me. Dat kon leuk worden, die frontrunners achterin, die naar voren willen... Ik had de beste start van ons, maar het was weer chaos/opstoppingen soms, dus zoeken naar gaatjes waar tussendoor te gaan was. Kon me mooi door het veld slaan, en met een gaatje dat ik getrokken had op Mike en Sieger op naar voren... Auto reedt super, en de stuurbekrachteging werkte weer top. Helaas zit ik het jaar al met een lekkage van motorolie, en ondanks div reparatie bleek dat niet verholpen waardoor soms best wat rook achter de auto door de olie die exact op de uitlaat kwam.. Auto daarom binnen gezet nadat ik tot aan Ton Janus was op geklommen (P6 of 7?)

Daardoor besloten race 3 te laten voor wat het was, en ook met deze races dit seizoen af te sluiten. De motor gaat er nu uit voor wat TLC en aanpassingen. Nu is er niets stuk, en dat houdt ik graag zo.

Iedereen bedankt, en met name de Fam Slop en van den Berg voor de organistatie en top BBQ (Dat laatste is gelukkig standaard voor ons :P :mrgreen: ) Alles was super geregeld!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

di aug 27, 2019 10:08

Spettacolo sportivo 2019

Ook ik weer van de partij.
Wat een gigantisch startveld ook.
Dat zou wat zijn als die racers die er nu waren het hele seizoen zouden rijden.

Mijn verhaal begon al op vrijdag.
Ik had eigenlijk in de week ervoor wat te weinig geslapen en ik voelde al wat griepachtige verschijnselen en ik had ook de vrijdag nog gewoon gewerkt.
Na het werk ben ik zo snel mogelijk wat gaan eten bij Mc en daarna snel naar huis spullen inladen auto opladen en naar het circuit waar ik nogal laat aankwam .
Hup auto afladen en slapen.
Smorgens voelde ik me niet helemaal fit met bonkend hoofd wat in de loop van de dag alleen maar erger werd met die hittte en die zon.

De training die ging nog okee maar het werd al serieus warm in de auto.
Maar gewoon de knop omgezet en er voor gaan zitten en mn tijd en positie was gewoon goed.
Bij het uitstappen kwam wel de Mhr met de hamer langs.
Daarna auto klaar gemaakt voor race 1 water olie benzine bandenspanning gecheckt.
Extra water in de coureur met nog een paracetamolletje erbij en hup gas erop.
Ik was meteen weer snel wist ook weer een aantal plaatsen goed te maken en gelukkig voor mij was de race ook niet zo heel lang.
Een auto was gespind wel heel vervelend voor hem maar daardoor werd er eerst een code 60 gegeven en daarna de rode vlag.
Einde race.
In de pits had ik wel echt even een momentje nodig om bij te komen van de hitte poe poe.
Dat was het voor de zaterdag.

In de avond een geweldige Barbeque met Dj foute muziek en daarna slapen.

Zondagsmorgens nog steeds niet helemaal fit maar de auto effe bekeken oei die linker voorband slijt wel erg hard.
Die toch maar even gewisseld met de rechter.
Daarna weer olie benzine water gevuld en hup naar de start opstelling.
Poe begon alweer serieus heet te worden zeker met zon volledige race outfit aan.

Start was primma ik schoot naar voren en probeerde zo veel mogelijk plaatsen te winnen.

Echter na een paar bochten zag ik in mn spiegel bij sommige bochten een enorme rook ontwikkeling uit mn auto komen.
Maar ik voelde niks bijzonders?
Ja wat kan dat zijn na een paar rondjes toch maar van het gas af gegaan en rustiger gaan rijden.
De rook ontwikkeling stopte hierdoor wel maar het koste me wel een hele boel plaatsjes.
Maar gelukkig kon ik de wedstrijd wel uitrijden.
Ook omdat er weer voortijdig afgevlagd werd.

In de pits weer over de rooie uitgestapt en gekeken wat kon dat toch zijn?
Ik zag niks.
Maar toen kwam Wijnand en die zei meteen je olie pijlstok!?

Motorkap open en ja hoor die zat er niet goed op waardoor er olie op het uitlaatspruitstuk spoot wat de rookontwikkeling veroorzaakte.
Poe gelukkig niks ernstigers aan de hand.

Race 3 mja jammer stuk verder achteraan starten.
Goed de start was geweldig en binnen no time zat ik weer in het clubje waar ik normaal ook mee stoei.
Alleen er was 1 auto bij die grote hoeveelheden benzine over de baan strooide wat levensgevaalijke situaties opleverde.
omdat bij het insturen mn auto soms ineens meters naar buiten schoof.
Van mijn doorgaans super wegligging had ik nu geen profijt en de lekkende auto reed weg.
Anders had ik hem wel kunnen hebben.
Door het close racing en de hoge temperaturen die dag ontstond er wel een nieuw probleem.
Achter auto,s aanrijdend heb je minder koelwind waardoor mn remmen begonnen te oververhitten.
Mn rempedaal zakte steeds verder naar de bodem en ik moest bij de tarzan bocht en het scheivlak eerst een keer of 3 a 4 keer pompen om vodoende remdruk op te bouwen.
En dus werd mn remweg steeds langer.
Geen ideale situatie om nog aan te vallen.
Uiteindelijk de hele wedstrijd wel af kunnen maken.

Het was toch weer een geweldig weekend weer geweldig verzorgd door Fam. Vd Berg.
En weer geweldig georganiseerd door de onvermoeibare voor iedereen in de weer
Zijnde Fam Slop.
Weer enorme dank aan hen.
En ook dank aan die mensen die wel een tentje bij hadden om in de schaduw te kunnen zitten.
En die zelfs lekkere koele komkommer bij zich hadden en koffie en zo.

Jammer dat ik niet helemaal lekker was anders had ik er nog meer van kunnen genieten en was ik voor mn omgeving ook gezelliger geweest.
Qua resultaat had het denk ik niet uitgemaakt mischien dat ik met een helderder hoofd de olie pijlstok er wel goed opgezet zou hebben.
Aan het gezelschap en de organisatie lag het zeker niet dat was fantastisch.

Graag ieder jaar weer zo !

#dnrt #spettacolosportivoalfaromeo #zandvoort #squadraitalia #alfa75ts #alfa75cup #racing #alfaromeo #circuitzandvoort #toyor888r #intrax

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

di aug 27, 2019 10:45

Kijk. Kerel van staal. Niet piepen maar doorzetten. Ik heb het hele weekend niets aan je gemerkt en jij hebt ook nergens over lopen klagen, maar gewoon zitten en gassen. Er zijn er die, als ze zich niet fit voelen, een ander achter het stuur zetten.. :biggrin:

Vroeger ooit eens een groene baret gedragen of zo ?
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
MOGA
Junior Member
Junior Member
Berichten: 78
Lid geworden op: ma jul 23, 2012 19:07
Locatie: Regno del Belgio

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

di aug 27, 2019 11:28

Echter na een paar bochten zag ik in mn spiegel bij sommige bochten een enorme rook ontwikkeling uit mn auto komen.
Maar ik voelde niks bijzonders?
Ja wat kan dat zijn na een paar rondjes toch maar van het gas af gegaan en rustiger gaan rijden.
De rook ontwikkeling stopte hierdoor wel maar het koste me wel een hele boel plaatsjes.
Maar gelukkig kon ik de wedstrijd wel uitrijden.
Ook omdat er weer voortijdig afgevlagd werd.

In de pits weer over de rooie uitgestapt en gekeken wat kon dat toch zijn?
Ik zag niks.
Maar toen kwam Wijnand en die zei meteen je olie pijlstok!?

Motorkap open en ja hoor die zat er niet goed op waardoor er olie op het uitlaatspruitstuk spoot wat de rookontwikkeling veroorzaakte.
Poe gelukkig niks ernstigers aan de hand.

Peilstok beveiligen met een trekveer. Kan er zo niet meer vanzelf uit, maar is wel wat gepruts om peil te controleren en zeker bij een hete uitlaat.
Cuore sportivo

Gebruikersavatar
ScuderiaDiMarcello
Junior Member
Junior Member
Berichten: 86
Lid geworden op: wo jun 07, 2006 21:30

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

di aug 27, 2019 21:31

Zie hier mijn filmpje van de kwalificatie op zaterdagmorgen.

https://youtu.be/G6NPM5i1NBM

Gr.Marcel

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

di aug 27, 2019 23:16

Kijk. Kerel van staal. Niet piepen maar doorzetten. Ik heb het hele weekend niets aan je gemerkt en jij hebt ook nergens over lopen klagen, maar gewoon zitten en gassen. Er zijn er die, als ze zich niet fit voelen, een ander achter het stuur zetten.. :biggrin:

Vroeger ooit eens een groene baret gedragen of zo ?
Haha Emiel bedankt maar nee ik heb nooit in het leger gezeten.

Gebruikersavatar
Louis himself
Member
Member
Berichten: 123
Lid geworden op: vr jun 03, 2005 13:10
Contacteer: Website

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

wo aug 28, 2019 17:35

Filmpje van Race 3, de inhaal race, balen van de defecte koppeling, had een leuke manch geweest aan de voorkant.

https://youtu.be/LFncJMvpzLY
http://www.youtube.nl/hutzezon" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: Race Squadra Italia op SSAR 24/25aug

do aug 29, 2019 11:46

Filmpje van Race 3, de inhaal race, balen van de defecte koppeling, had een leuke manch geweest aan de voorkant.

https://youtu.be/LFncJMvpzLY

Gaaf man... helaas van de koppeling, maar wel een mooie slalom!

Terug naar “Racen - Algemeen”