Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

za mei 04, 2019 20:57

Ik kan ook niet weg van de zaak... maar doe het lekker toch!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 620
Lid geworden op: ma mei 07, 2007 21:25
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

za mei 04, 2019 23:00

In het vliegtuig...naar Italië. Woensdag in Brescia kijken.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

zo mei 05, 2019 16:44

Het is wel de enige race op Assen dit jaar, :roll:

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

ma mei 06, 2019 17:04

Ja, daarom baal ik ook dat de koprevisie nog niet af is...... :evil:

Dan maar keer een trackday op Assen doen ;-)
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

ma mei 13, 2019 10:10

LAST CALL VOOR ASSEN !!! Kijk eens naar buiten ! Morgen nóg wat beter weer. Kijk eens op de klok ! Nog een uurtje of 20, 21 tot de keuring. Realiseer je eens wat je, als er iets te sleutelen valt, daarin allemaal kunt doen ! En even melden bij collega's/chef/boss dat je er morgen niet bent is in een paar minuten ook geregeld. Toch ?

Nou, ik ga nog wat zakendingetjes doen, na de middaghap de 156 op de kar, camper laden, en op naar de baan. Eerste keer op Assen met de V6.. :D
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

ma mei 13, 2019 13:14

toch met de GTA . Dacht dat je de juul weer wilde uitlaten..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

ma mei 13, 2019 13:23

Yep, maar die staat nog op de brug zonder achteras en knalpijp.. De groep van mensen die mooie feestje mogelijk maken zijn ook weer steeds de oorzaak van niet gehaalde planningen.. Ik vergeef het ze van harte.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

ma mei 13, 2019 13:41

Ik kom wel even buurten. Heb afspraak in het Noorden.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

wo mei 15, 2019 08:29

slechte slechte opkomst... Ik weet het , Assen nooit populair. ook bij m ij niet vanwege door de weekse dag.
Afstand? tja een hoog percentage van de wel aanwezigen moest daar toch meer dan 2,5 uur voor rijden. heen en weer terug..
Die deden dat maar mooi wel! :thumbs:

TS cup, 3 aanwezigen, totaal 10 SI-ers. Evenveel als Volvo... (mn dat laatste ....)

gaat dit de goede kant op met SI? nee...

Niet meer zeuren dat we bij de volvos ingedeeld worden dus...(en nu ook nog de compacte BMWs erbij. Gewoon, omdat de dnrt ziet dat er bij ons veel ruimte is...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

wo mei 15, 2019 09:04

Je bent me nét voor Walter.

Ik hoú van Assen. Vanuit de zaak snelweg op, bij Assen snelweg af, prima. Daar die XXL paddock oprijden, sanitaire stop in de uitstekende voorzieningen, en daarna een bakkie zelf gezette pleur, want er is daar namelijk gewoon electriciteit. Hoe goed wil je het hebben.

Vind ik dan. En met mij een whopping 9 andere Squadristi. 10 auto's aan de zonovergoten start. Wauw.....

"Het is te ver". Een onmogelijk argument in dit kikkerlandje. "Het is een brommerbaan". Ja, én ? Je kunt er ook gewéldig gummen met vierwielers. Best of both worlds. "Het is op een doordeweekse dag". Ja, én ? Je hebt geen vrije dagen ? De race-kalender wordt pas een weekje van te voren bekend gemaakt ? "Ik kan het niet inplannen". Jõh ! En het plannen van een biertje inkopen, sanitaire stop, bloemetje voor moederdag, zakelijke klus, buurt-BBQ lukt je wél ? :-k "Mijn auto is nog niet klaar". O. Je hebt er een full winter endurance mee gereden ? Gelukkig bleef 'ie heel maar nu moet er gesleuteld ?

Ik wil mijn lichtzuur/cynische intro even vervolgen met een héél dikke :thumbs: voor de heren Slop Jr. en Sr., en Joël Selder van JTD Performance. "Scuderia Sloppi-di-Dieseli" moet en zal namelijk rijden. Ook al betekent dat dat je het halve land moet doorkruisen om de benodigde onderdelen op tijd te hebben. Jasper sleutelt/bereidt voor, Robert taxie't de onderdelen. En Joël (over afstanden gesproken !!) komt persoonlijk poolshoogte nemen of het allemaal goed gaat. Over betrokkenheid bij je produkt gesproken. Dit alles resulteerde in twee heren Slop die, met de wallen onder de ogen, er wél zijn en even een paar race-jes winnen !!!! Hulde mannen, ik vind jullie echt een visitekaartje voor het Squadra Italia. En fervente aanhangers van het adagium "het kan wél" .

Okay. De racedag. Top weer, gezellige, helaas véél te kleine club Alfisten, en voor het eerst met de 156 op Assen. Hoewel ik mijn rechtervoet al beter heb leren beheersen (best een soort van noodzakelijk bij een FWD met een beetje vermogen) kenmerkte een rondje Assen zich toch door bijna continue bandengekerm.. Een vers setje voorbanden (R888R) alweer tot op de slijtindicator afgekloven. Hoe kan een combi auto/circuit verschillen ! Een schril contrast met Zolder, waar de 156 eigenlijk lag als een huis. Het wordt zéér hoog tijd voor een rondje wegligging/afstellen. Maar het lot van een drukke ZZP'er hoef ik jullie niet uit te leggen.. En ik doe liever mee met een auto die niet ligt, dan dat ik het ding half strip en er vervolgens niet mee kan rijden. Want dat was namelijk toch wel héél erg gaaf. Rijden ! Sleutelen komt wel in de winterstop van 2019.

Goed. Training 2.11. Hmm.. Seconde of zes langzamer dan de Cassa di Pere.. :mrgreen: Vijfde tijd. Race één als een hagelnieuwmoderne ultrasone russische raket uit de startblokken en een licht onthustste blik van Jasper, die me ineens naast zijn linkerdeur aantrof. (volgende keer zwaaien man.. :lol: ) Maar aan de verkeerde kant van de eerste bocht, en 10 seconden per ronde langzamer dan Jasper, dus lekker liften maar. Snel de derde plek, derde gefinished. Race twee idem, zij het dat ik bij de start een "jumpstart" had van ik schat een decimeter, dus 10 seconden straf en als zevende beginnen aan race 3. Weer snel kunnen opstomen naar plek 3. Beste rondetijden in de races tussen de 2.08.5 en 2.09-nogwat.

Veel bekende componenten in de races: de katapult-starts van Sieger in zijn 155 Q4, de jonghondige onverschrokkenheid van Jasper, rijden in Niemandsland... (Voor mij) nieuw ingrediënt in het race-gerecht: Volvo's die kennelijk in hun spiegels kijken en zelfs voor me aan de kant gaan ! Thanks guys.

Nou, top dag dus. Geen technisch gezeur. Onwerkelijke rust op de paddock tussen de races. Jaja... Niet(s) te sleutelen/repareren voor de volgende race. (Zolder over 2 weken sla ik over. Geen zin om de knalpijp van de 156 vol te stoppen met luiers die ik reserve hou voor mijn grote kleine kleindochter. )

En o o o wat maakt zo'n 3.2 toch grote stappen, als het stuur weer recht staat.... :jumping:

Ik wil tóch weer een dringend beroep doen op alle "thuisblijverds". ( Drie Twinspark 16V cuppers. Terwijl er inmiddels een stuk of 16 auto's gebouwd zijn ? ) Tandje bijzetten mannen, kom op. Voordat je het weet ben je opa, of worden dit soort plezierigheden geschrapt door de milieu-maffia. En dan ?? Had ik maar/was ik maar/coulda-woulda-shoulda ??????
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6683
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

wo mei 15, 2019 14:16

Ik heb mij kostelijk vermaakt, Emile :thumbs:

(en heb met lede ogen de diverse trailers aanschouwd die op hun retour waren over de A28, en ik voor familie-verplichtingen juist het Hoge Noorden opzocht)
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Xceed '19

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

wo mei 15, 2019 20:12

https://www.oypo.nl/nl/06c99fbcb32de505?p=2
maar een handjevol foto's van alfas. maar ja er was ook maar een handje vol alfas...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Jasper Slop
Member
Member
Berichten: 136
Lid geworden op: zo dec 08, 2013 21:53
Locatie: huizen

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

vr mei 17, 2019 18:23


Ik wil mijn lichtzuur/cynische intro even vervolgen met een héél dikke :thumbs: voor de heren Slop Jr. en Sr., en Joël Selder van JTD Performance. "Scuderia Sloppi-di-Dieseli" moet en zal namelijk rijden. Ook al betekent dat dat je het halve land moet doorkruisen om de benodigde onderdelen op tijd te hebben. Jasper sleutelt/bereidt voor, Robert taxie't de onderdelen. En Joël (over afstanden gesproken !!) komt persoonlijk poolshoogte nemen of het allemaal goed gaat. Over betrokkenheid bij je produkt gesproken. Dit alles resulteerde in twee heren Slop die, met de wallen onder de ogen, er wél zijn en even een paar race-jes winnen !!!! Hulde mannen, ik vind jullie echt een visitekaartje voor het Squadra Italia. En fervente aanhangers van het adagium "het kan wél" .

Maandag was het nog even doorwerken ........... S'middags om uurtje of 16:00 de Turbo opgehaald bij JTD-Performance, snel naar huis en er opgeschroefd. en dan laatste moment erachter komen SHIIITTTT waar is de V-band klem!? (klem die turbo en downpipe bij elkaar houd) De oude klem had het niet overleefd met loshalen namelijk. In tussen tijd was het al 18:00 en alle automaterialen zaken in de buurt dicht! wat hopeloze pogingen gedaan om een 8v klem pas te maken! geen suc6...... #-o

maar om 21:00 Savonds kreeg ik nog een verlossend Berichtje van Joël, en HIJ wilde een klem komen brengen! (over service gesproken verdiend JTD-Performance een dikke pluim) :thumbs: mijn vader ging hem tegemoet rijden en ik alvast opladen!

#waar een wil is is een weg!!!

De Racedag:

in de kwali op semi-slicks gereden (Slicks sparen), en moet zeggen viel mij zeker niet tegen! wist er op de Nankang AR-1's een 2:02 uit te persen! P2 achter sieger (niet dat een P1 of P2 uit zou maken bij de start vliegt die Q4 toch zo voorbij .... #-o )

Nou Race 1: full-slick (nankang prototipes) eronder geschroefd. niet al te best van start, en Sieger zoals gewoonlijk gelijke ervandoor met zijn Raketstarts!!! en ik zag een zwarte GTA ook ineens in een ooghoek opduiken.....(zal de volgende x naar je zwaaien emile!) vlak erna bij insturen van bocht 1 een mega-fwd-powerslide en ala rally style en kon hem maar net houden. (moet iets Beter de achterbanden beter warmen) daarna heerlijk lopen jagen op die 155, en met paar rondes nog te gaan ervoorbij!
P1, en jajaja die 2:00 grens doorbroken met een snelste ronde van 1:59,5 \:D/

Onboard Race 1:
https://www.facebook.com/jasperslop131/ ... t_reaction

Race 2 was bijna een copie van Race 1, voll de druk erop bij sieger en paar rondes voor het eind ervoorbij P1!

Race 3 had ik de hoop om hetzelfde te doen als de andere races, Maar met nog 2 rondjes te gaan zat ik klem achter wat Volvos en BMWtjes, hierdoor kon Sieger flink uitlopen! ik ben er voor de laatste rondjes eens heel erg goed voor gaan zitten! weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg maar in 1 ronde tijd een gat van 2 sec dicht gereden en in de aller laatste ronde wist ik mijn 147 toch nog buitenom bij sieger in de ossenbroek (bocht 3) neer te zetten, en er voorbij. Hoppaaa! opnieuw P1 :mrgreen:

Onboard Race 3:
https://youtu.be/MeIPHiYOXdg

Ondanks de lage opkomst een superdagje, genoten!
:driving:

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

vr mei 17, 2019 22:14

Jaaa het was een topdagje! Ondanks de lage opkomst Alfa's heb ik toch erg genoten van de strijd in de race en een aantal heel erg fraaie racers. Walter: mijn complimenten voor je auto, het ziet er top uit, klinkt super en gaat ook nog hard! Goed werk!! Qua geluid is de gillende Busso van Emile onovertroffen!
Ook de vermakelijke uitspraken van Emile maakten het compleet! Een greep uit het assortiment: "Die diesel heeft de beleving van een natte krant" en "de ventilator van Jasper liet los omdat die niet met v-band klemmen was gemonteerd". :mrgreen:

En ja, Jasper heeft weer een topprestatie geleverd. We hebben het al een tijdje over het doorbreken van de 2 minuten op Zandvoort, het was tegen de verwachtingen in dat hij die grens als eerste in Assen zou doorbreken! Dat belooft wat...
Ik wil nog wat fijnafstelling verrichten aan de motor om de puntjes op de i te zetten, en dan vol goede moed op naar de volgende race!

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: Daar is 'ie weer... De eerste race van het seizoen...

vr mei 17, 2019 23:01

Morgen de eerste stap om het tempo matchend aan het geluid te gaan krijgen. Top-overleg met de GTA-Guru slash Busso-Brainiac himself ! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”