Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

seizoensafsluiting op Zolder

vr nov 09, 2018 17:30

Niet mijn favoriete route, ook niet m'n favoriete "paddock-outillage" ( tot dusver ben ik er alleen geweest op drukbezochte evenementen, kun je je kont nauwelijks keren daar) maar o, o, o wat een lekker baantje is dat toch..

Werkelijk prachtige dag gehad. S-ochtends duwen en trekken met de GTA (1205 kilootjes schoon aan de haak) : met "dank" aan de 100% motorenstilte tot 09.00 , om 07.15 dat ding in de keurings-pitbox zien te krijgen. Die, hoe ironisch, net ná het "stukje bergje op" ligt. Briljant. Maar met dank aan Harold en een Peusj-guy toch gefixt. Nieuwe keurmeester, nieuw geneuzel over m'n kooi, het zal. Goedgekeurd.

Tijdens de vrije training (ja, die hadden we weer ! Mooi. Goede gelegenheid voor inremmen van de nieuwe blokken) van de Peugeot's ging er ééntje zodanig hard af, dat de bandenstapels/vangrail/hek moest worden gefixt. Veel werk, veel vertraging, met als resultaat "rest van de vrije trainingen geschrapt".. Even later konden we toch nog een paar rondjes meerijden met de toer (geloof ik, of was het de sport, maakt ook niet uit). Spekjeglad !! Je kunt dat met een FWD 156 naar hartelust driften, zo blijkt. Zolang je maar geen temperatuur in de banden krijgt.. :mrgreen: Vermakelijk. Erg vermakelijk. Maar goed, het was me ook eigenlijk alleen te doen voor wat inremmen/zetten van de blokken.

Tijdtraining was al beter, 2.05 of zo. P3 ! Eerste race al snel Sieger en Jasper voorbij kunnen prikken. Op een onbekende baan, die hier en daar nog een beetje gladdig is, en rijdend op intermediates, blijkt de 4WD SuperTurbo geblazen 155 van regerend SI kampioen Sieger te kloppen ! :lol: Sieger werd wat kleiner in de spiegels, Jasper niet echt. Was best close, met name bij de Ziekenhuisbocht die nog glad was (het rem gedeelte daarvoor helemaal), en wat ik gedurende een ronde aan winst kon opbouwen raakte ik daar weer kwijt. In de laatste ronde, vóór de laatste chicane, een 155 voor me, Jasper links, en dan wordt het remmen voor een bochie naar links (laatste chicane dus), en het lepe Sloppie prikte er potverpillepap zo voorbij.. #-o Hij ging in de chicane nog ff het grind in, ik hád nog een kans, maar te wild op het gas, teveel wielspin bij uitaccelereren chicane en op de meet nét een halve wagenlengte achterstand ! Weg eerste plaats...

Race twee was aanmerkelijk korter: Sieger had zijn setje hagelnieuwe Michelin slicks gemonteerd... Ik kon bij de start aardig weghobbelen en (als ik me goed herinner) weer als eerste bocht één in. Na een paar rondjes kwam Sieger op zevenmijlslaarzen dichterbij.. Rempunten steeds wat verlegd, en met weinig grip van de R888's de remmerij over het theewater geholpen.. Bij passeren finishlijn in volgas 4 voor aanremmen van de eerste bocht naar links niemand thuis (echt niemand !) en vol het grind in. In hád in de chicane daarvoor een waarschuwing gehad, maar in de hitte van de strijd verkeerd geïnterpreteerd.. Duss... rechtdoor het grind in, mezelf gedwongen niet te sturen totdat de snelheid er een beetje uit was (gelukkig véél grind daar.. ) en ik zonder rollebollen (dat doe ik liever met m'n meiske...) naar links kon sturen..

Afbeelding


Sorry mannen, ik heb de tweede helft van race twee verpest..

Race drie (nou ja.. Klein kwartiertje over) Lars achter het stuur. Auto was leeggeschud, en weer druk op het pedaal. Een gewaarschuwd mens telt voor twee.. Lars moest uiteraard achteraan starten (nou ja, handjevol deelnemers..), had een bliksemstart ! Auto hield zich goed, maar na een paar rondjes, deze keer zónder waarschuwing, was het ook voor Lars het grind in (bij de Ziekenhuisbocht), gelukkig geen schade. Na een klein kwartiertje rijden code rood: het "geluid" was op.. En 17.00 moet alles stil..

Conclusie: de combi 156 op R888's/Zolder/ikke is een goede. Deze baan ligt me met de FWD 156. Normaal krijg ik van die gele tractor genadeloos klop op Zandvoort.. en het verschil in rondetijd tussen V6/FWD routinier Lars en ik liet zich uitdrukken in honderdsten achter de komma, dus da's hoopgevend !

Tot slot: de opkomst van de diverse DNRT klassen, SI incluis, was ronduit uien. Zwaar kak. Ik ben er echt zéér teleurgesteld over. We willen allemaal afwisseling, we willen allemaal geen geluid-gezever, het is ZOLDER, de láátste race van het seizoen, en ziedaar... Zullen we afspreken dat we dat volgend jaar anders doen ?

Winterstop ! Aan de knutsel. Poly deuren/kofferbak er in, uitlijning/afstelling op punt zetten, wielen (en de bijbehorende slicks) uitzoeken. De 3.2 gaat als de spreekwoordelijke kogel, straks met een slordige 270 paardjes op plm. 1150 kilo de droge evenementen met de GTA rijden ! De vochtige/natte doe ik lekker met de Giulia Super.. :D
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: seizoensafsluiting op Zolder

vr nov 09, 2018 19:58

Mooi verhaal weer Emile =D> :thumbs:

Maar 1150kg en 270pk is wel serieus trouwens!

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

zo nov 11, 2018 21:10

Helaas laat de agenda dit soort uitstapjes in de late herfst niet toe. Liever in het voorjaar! Misschien gewoon 2 aansluitende geluidsdagen (a en b) regelen volgend jaar vrienden van de dnrt? Komen er vast meer rijden.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 10:12

misschien gewoon in een weekend.... Voor mij is het gewoon een duur dagje zo. Doe ik wel voor Spa, niet voor spelen op zolder..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 11:14

Ik vind Zolder echt top om te rijden. Maar nu ik weet hoe mijn blokkie er van binnen uitziet is het goed dat ik naar de "signalen" heb geluisterd en niet ben gaan rijden. Maar wel met Emile eens dat de opkomst slecht was. Maar tegen CPZ dat altijd in het weekend is hebben de andere baantjes minder kans. Assen is ook altijd doordeweeks en dus ook altijd lagere opkomst. En daar zullen ongetwijfeld r€d€n€n voor zijn. Maar de CPZ dominantie op de kalender is gewoon jammer.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 11:19

https://www.youtube.com/watch?v=k1Ph74ioyJo

Beelden uit het race-kantoor van Jasper.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 11:50

Ik vind Zolder echt top om te rijden. Maar nu ik weet hoe mijn blokkie er van binnen uitziet is het goed dat ik naar de "signalen" heb geluisterd en niet ben gaan rijden. Maar wel met Emile eens dat de opkomst slecht was. Maar tegen CPZ dat altijd in het weekend is hebben de andere baantjes minder kans. Assen is ook altijd doordeweeks en dus ook altijd lagere opkomst. En daar zullen ongetwijfeld r€d€n€n voor zijn. Maar de CPZ dominantie op de kalender is gewoon jammer.
ACNN heeft op paar evenementen plek voor gastklasse. En dat is in weekend. Maar ik begreep dat daar niet veel animo voor is...
En dan krijg je ook nog het verhaal doen we zoiets (indien wel) als extra race of ipv 1 op zandvoort. Of ipv de DNRT race op Assen.
Of ipv Zolder door de week. of?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 12:16

Ik heb, behalve het pijnlijke feit dat prik voor 't koffiezet apparaat op de paddock nog steeds "teveel gevraagd" is, en dat ik de baan zo onderhand wel met mijn ogen dicht kan rijden, niks tegen Zandvoort, maar elke verschuiving van Zandvoort naar Assen of Zolder (of welk ander circuit dan ook) zal ik met wijdopen armen ontvangen.

Is er bij de nay-sayers niet iets van "Zandvoort-gewoonte" ingeslopen ? Of bang om op een ander circuit eens niét (ver) vooraan te rijden ? :mrgreen:

Ik ben (denk ik/hoop ik) geen professionele zwartkijker of doemdenker, maar kijk eens om je heen, hoe in de diverse facetten van het dagelijks bestaan de milieu-regeltjes en discussie oprukt. Terecht, niet terecht, noodzakelijk, niet noodzakelijk, daar gaat het nu ff niet om. Het zou mij niets verbazen als het hele klassieke race-feestje zoals wij dat zo graag vieren over een jaar of 10, 15 niet meer bestaat. Elektriek of waterstof veiliger/goedkoper/sneller ? Het zal. Is in ieder geval minder fun dan een brullende Busso of een screaming vierpitter. Nu zal het mijn tijd dus waarschijnlijk wel duren (ben 56), maar "we" zouden dit eens in onze overwegingen mee moeten nemen. Wie van ons krijgt, als 'ie op zijn laatste (race)benen loopt, spijt dat 'ie juist VEEL heeft gereden ? Just sayin'.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 12:20

https://www.youtube.com/watch?v=k1Ph74ioyJo

Beelden uit het race-kantoor van Jasper.
Lastige chicane :D

Valt me ook op dat die bak best kort is voor zo'n koppeldieselding?

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 12:33

Is er bij de nay-sayers niet iets van "Zandvoort-gewoonte" ingeslopen ? Of bang om op een ander circuit eens niét (ver) vooraan te rijden ? :mrgreen:
Dat vermoeden heb ik ook wel eens. Ik vind het juist altijd zo leuk, dat ik op Assen of Zolder ineens verder naar voren sta :jumping:

Maar ff serieus. Het zou natuurlijk (als t over het buitenland gaat) ook een budgettaire kwestie kunnen zijn. Het is zo makkelijk te roepen, dat racen een dure hobby is en ach wat maakt die paar honderd euro extra dan uit. Maar er zijn genoeg mensnen die alle centen er voor bij elkaar sprokkelen en dan het zich nét kunnen veroorloven om in nederland te rijden. Die kunnen vaak niet de extra reis- en verblijfkosten en de duurdere inschrijving ophoesten voor een buitenlands avontuur.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 13:14

Andre, die buitenlandse dingen zijn een extraatje, buiten DNRT programma om, niet tellend voor wat dan ook alleen eigen CV.
Assen is iets wat wat mij betreft wel een meetellend verhaal is. Maar Assen kwam op de enkele voorspelbare vaste positieve gasten na eigenlijk best relatief veel negatieve reactie op. Meer dan positief.
Assen /ACNN is meen ik een 300 per dag inschrijfgeld.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 14:26

Is er bij de nay-sayers niet iets van "Zandvoort-gewoonte" ingeslopen ? Of bang om op een ander circuit eens niét (ver) vooraan te rijden ? :mrgreen:

Nay, lukte gewoon niet door deadlines en workload.
Andere baan of regen, kom maar op.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 15:40

https://www.youtube.com/watch?v=k1Ph74ioyJo

Beelden uit het race-kantoor van Jasper.
Lastige chicane :D

Valt me ook op dat die bak best kort is voor zo'n koppeldieselding?
Diesel, is geen toeren, dus geen bereik... Dus snel schakelen. :P
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 15:44

Ik had Zolder graag willen rijden, maar eerst wat afdichtingen op de raceauto vervangen en de schade repareren.

Daarbij was het op een door de weekse dag, en dan kan ik gewoon niet altijd weg van de zaak.

Sws en miss klinkt het stom, is voor de meeste de afsluiter toch ook op CPZ, dus als ze dit eerder in het seizoen hadden gedaan, hadden er vast meer geweest.

Nogmaals had persoonlijk zelf graag gereden, Zolder is altijd top! En zonder geluidslimiet noodzakelijk voor mij :P Gezien de opkomst en ronde tijden, zo het de sport rijders pesten geweest :mrgreen:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
JS JTD
Member
Member
Berichten: 217
Lid geworden op: za aug 17, 2013 08:49
Locatie: Eindhoven
Contacteer: Website

Re: seizoensafsluiting op Zolder

ma nov 12, 2018 16:26

Emile, ik heb (wederom) met een glimlach je raceverslag gelezen. Het was erg leuk om de battles tussen jou en "de racende bengel met dezelfde initialen als ik" live bij te wonen!
Dat is overigens ook tof aan Zolder, je kan de voorbijrazende auto's bijna letterlijk aanraken!

Terug naar “Racen - Algemeen”