Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 15:43

Super race weekend.

Een weekend om met gemengde gevoelens op terug te kijken.

Het was heet dat is al dagen zo dus bekent.
Wel gaf me dat wat gevoelens van ongerustheid in de aanloop naar het weekend want het wordt serieus heet in die auto zeker met volledig pak helm en brandvrije overal.
Maar goed ik strijd voor 75cup en algemeen SI cup.
Dus om puntjes te vergaren wilde ik de race toch niet laten schieten.
Wel wordt het allemaal wat krap omdat over 2 weken het jaarlijks Alfa Romeo Spettacolo Sportivo voor de deur staat waar dit keer wij de   SI dus ook met een 45 Alfa's aan de start staan .
Wel zaak om alles een beetje heel te houden dus.

Goed de qualificatie ging voorspoedig wel door het hete asfalt rondentijden van een 1.5 a 2sec. langzamer.
Maar dat bleek voor eigenlijk iedereen te gelden.

1ste race ,mijn starts zijn nog niet geweldig ik verlies plaatsen maar gelukkig lukt het me wel aardig om die in de race weer goed te maken wat dan ook zeer gave gevechten oplevert.
Uiteindelijk het hoofd voldoende koel weten te houden en verder geeindigd op de positie van de quali.

2erace, hup benzine erin olie en water checken controle plassen bandenspanning checken wat eten en veel drinken en hup weer.
Het begin ongeveer als de eerste race slechte start dit goedmaken en..
Na ongeveer driekwart van de race komen we de snellere Alfa's in de achterblijvers terecht.
Meestal is dat dan de Volvo 360 klasse.
Een ook laag budget nog lager als wij klasse.
Ze gaan ook wat minder hard als wij de meesten dan.
Ook varieert net als bij ons de kunde en ervaring nogal wat de laatste tijd voor enige schade en discussie en frustratie heeft geleid.

Helaas vandaag voor mij ook.
Ik probeerde me zo snel mogelijk door de achterblijvers heen te worstelen wat primma ging ze kregen blauwe vlaggen en ze gaven ook de ruimte.
Tot ik bij een groepje kwam.
De eersten kwam ik wel voorbij maar er reden er twee aan de binnen en buitenrand van de baan.
Plek zat en ik dacht ze hebben mij en de blauwe vlag wel gezien.
Op het moment dat ik mijn auto er tussen zette  kwam de buitenste auto ineens naar binnen een aan rijding niet meer te voorkomen.
Jammer.
Als inhaler ben ik verantwoordelijk voor de risico inschatting  van het moment en voorzoverre verantwoordelijk voor de veilige actie.
In dit geval vond de wedstrijdleiding had ik beter een bocht kunnen wachten en daarom kreeg ik 10 sec straf wat me in de uitslag 1 positie terug zet.
Jammerrr.
Op naar de volgende race.

Race 3,starten blijft lastig maar ik maakte mn positie weer goed en zo verder zonder problemen geeindigd.

Resultaat primma jammer van de schade.
Puntjes genoeg vergaard en alvast voorzichtig gaan nadenken wat we volgend jaar gaan doen.
De 75 cup loopt leeg Pieter gaat waarschijnlijk in het overall klassement rijden met een veel snellere motor?
Een aantal rijders haken af en het wordt dan wel mager met de 75 cup rijders.
In het overall klassement doe ik het ook niet slecht maar met een paar aanpassingen die ik nu niet mag mischien nog veel beter.

(voor alle tijden en uitslagen zie race results )

Anyway in de SI is het silly seizoen ook gestart.
Wordt vervolgd.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 18:13

Leek het nou op raceresults zo dat race 3 de Volvo's eerste startte?
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 18:37

Ja we hadden straf omdat we race twee te laat op de opstelling stonden sommigen dan tenminste dat is wat ik hoorde.
Zowieso heb ik het gevoel dat DNRT ons sneller en zwaarder straft als ik naar de uitslagen kijk .

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 19:16

Volgens de officials bij de startopstelling was het straf voor te laat op de opstelplaats komen, echter gezien hun houding nam ik die met korrel zout. Ik vermoed eerder dat het een proef was. Had het idee dat de tussentijd ook langer was dan normaal.
Probleem was voor mijn gevoel dat de volvos dichter bij elkaar lagen nog op moment dat wij erdoor heen moesten .
Ik had ook weer een aanvaring met 1, in een na laatste ronde. Wist niet hoe groot de schade was, rondgegaan en naast baan beland, voor zekerheid naar binnen gegaan. wel geklasseerd, wel nog 7e plek op daggemiddelde .

Ben dat gezeur met dat blauw inmiddels wel aardig beu. Ze kijken niet in spiegels (de meesten niet, of doen niets met dei nfo die daaruit komt, zoals aantal auto`s, snelheidsverschil e.d.), en beuken gewoon naar binnen op moment dat je er al feitelijk naast zit (zijn wielafdruk zat net voor mijn voorwiel, dus zat er net niet geheel naast , scheelde weinig.).
Probleem wat ik vooral heb mbt deze situaties (nu toch een aantal op vorige en deze racedag) is dat de uitleg van blauw door de DNRT totaal niet strookt met wat er van de langzame rijder gevraagd wordt onder blauw in het vlaggenreglement van de KNAF. regels verschillen tussen vrije training, tijdtraining en race, en langzaamste rijder wordt verwacht in een race de snelle rijder bij de eerst mogelijke gelegenheid erlangs te laten. Actief er iets mee doen dus. En dat kan en mag ook best in een bocht zijn. Niets mis mee. Dat is echt een heel ander verhaal/andere uitleg dan dat ze hun racelijn (die bij de volvos naar mijn gevoel soms erg vaag is en niet altijd even logisch, ziet er best vaak uit alsof ze ruimte laten namelijk...) mogen houden zoals de DNRT volgt, en die regel kan ik tot nu toe ook nog eens nergens op papier vastgelegd vinden.....
In mijn geval hoefde hij alleen maar een 2 meter maximaal te laten liggen, wat geen probleem geweest was. Met het snelheidsverschil was het zo en pijnloos gepiept. Zonder risico voor hem zijn positie kwijt te raken Volgens wedstrijdleiding had ik met die snelheid de bocht nooit kunnen halen überhaupt...moeten ze toch even alle doorkomsten van de dag doornemen en de snelheid vaststellen en vergelijken...Zullen ze zien dat ik zeker niet sneller reed dan wanneer ik alleen was, en dat mijn lijn en instuurpunt eigenlijk ook gelijk was. Ik reed alleen langzamer om hem aan binnenkant te kunnen houden zodat er plek zat voor de volvo overbleef...Op moment dat ik instuurde reed volvo nog rechtdoor... Ook op dezelfde plek op eigenlijk dezelfde manier al eerder op de dag een volvo ingehaald, dat ging prima (die had blijkbaar wel in spiegel gekeken en nagedacht en iets met de info die hij binnenkreeg in zijn hersenpan gedaan/kunnen doen). Zuur weer. gelukkig tijd genoeg om auto te checken qua wielophanging (volgens mij niets loos) en herstel plastic met een kwastje erover erna.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
HAAK28
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2052
Lid geworden op: za apr 19, 2008 09:07
Locatie: Minnertsga
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 19:51

Lekker experiment, de Volvo's eerst laten starten, moet je ze sowieso 2x inhalen #-o

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 20:12

Tja ik weet het ook niet. In ieder geval waren de
Volvos nog later dan wij bij de opstelling....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

zo aug 05, 2018 20:53

Nou beter maken ze er geen gewoonte van, want dan worden ze door ons 2 tot 3x ingehaald.

Een voordeel op SSAR zijn ze dr niet :mrgreen: :jumping:
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

ma aug 06, 2018 10:58

Tja... Mijn racedag.. Cassa di Pere (behoorlijke schade opgelopen de vorige race, óók door zo'n niet-in-spiegels-kijkende, "ik hoek-'m-er-lekker-in" Klootvo) weer hersteld, moet alleen nog gespoten. Wilde deze race gaan rijden in mijn nieuwe aanwinst: een 156 GTA. Daarmee op vrijdag de 27'ste shake down gedaan tijdens Driving Fun vrij rijden. Dat was toch wel een hele beleving ! Gedraagt zich zo'n beetje 180 graden anders als de perenkist. Erg van genoten. Tijdens vrij rijden wel een wiel vet aan de binnenzijde: (totaal) gescheurde as-hoes. Dat moest uiteraard gefixt.

Nu waren de "centrale moeren" van beide assen niet los te krijgen. Niét. Niet met een buis-verlenging van 1,2 meter, en niet met een luchtsleutel van 1250 NM.. Dus complete assen er af met fusee's en werken vanaf de bakzijde. Dat was overigens ook nog wel een dingetje: de inbusbouten van de "bakzijde-homokineet" aan de bestuurderskant redelijk eenvoudig te lossen met een normale inbussleutel met een cm. of 15 verlenging. Die aan de bijrijderskant: wát een gevecht.. Niet (niét) los te krijgen met inbussleutel. ook niet met mijn luchtsleutel. En niet met de "leen" luchtsleutel van de automaterialenzaak. Die toch een echte "zware jongen" was. Duss... Nieuwe gekocht daar, de zwaarste non-truck (want die zijn een honderdje of 6, 7..) die ze hadden: 1250 NM. Drie van de zes gaven zich meteen gewonnen, de overige drie gaven het pas op na -tig harde meppen op hunne inbuskoppen en het aanhoudende geweld van die 1250 NM. Homokineten aan de schrijfrem kant zo schoon mogelijk gemaakt, Redline vet erin, bij de automaterialenzaak op het industrieterrein universele ashoezen gehaald en op diameter gemaakt. Vóór monteren deze nieuwe hoezen nauwkeurig vergeleken met de oude hoezen voor de lengte, uitgetrokken/ingeduwd/los liggend, precies gelijk.

Okee. Boel nauwkeurig gemonteerd (ben ik echt een annoying Pietje Precies in) , en de rest van de to-do list die was ontstaan na de shakedown afgewerkt. Op naar de vrije training. Rondje of 4 gereden, toen "merkte" ik iets, de baan af/paddock op en... jawel. Beide voorwielen aan de binnenzijde moddertjevet van het nieuwe, prijzige Redline vet. Wiel eraf en... Jawel... Links een clip verdwenen/hoes van de homokineet gerukt, rechts alle clips nog aanwezig maar de hoes gescheurd.

Long story short: de oude ashoezen waren zéér waarschijnlijk al niet van de goede lengte, dus ik heb de nieuwe hoezen gecontroleerd aan de verkeerde maat. Van diverse mensen gehoord dat stevig verlaagde V6'en nogal hoesjes vreten door de schuin staande aandrijfassen. Dat terwijl ik met mijn straat-GTA (die dezelfde rijhoogte (rijlaagte) had in 60.000 km straat-gassen, en tracken/vrij rijden nooit een centje pijn heb gehad. (Voor degenen die precies weten waar de technische pijn/oplossing zit: tips ? GRÁÁG !! )

Zoals altijd bij het SI: je hebt trubbels, en meteen werd me ook al hulp aangeboden. (Ik had er twee en een halve dag sleutelen opzitten, aan GTA en aanhanger, moe, heet, dus ik hield het voor gezien) Pieter, Jeroen, JW, en race-hoop in bange race-dagen Ewout wilden de klus wel ff voor me fixen, maar.... Ik wil niet zonder hoezen (en dus ook vet) rijden, nieuwe hoezen zou je nog wel ergens op tijd kunnen regelen misschien, maar ga ze, als de centrale moeren niet los willen, maar eens monteren... So game-over & de transponder ingeleverd. Maar, normaals, top mannen, zoals jullie er weer op wilden springen, ik hou van jullie allemaal ! :mrgreen:

Rest van de dag gekeken, (wat klinken ze mooi op een duintop...) autootje aangeduwd, hier- en daar anderen geprobeerd te helpen met wat kleinigheden en voor je het weet is zo'n dag dan al weer om.

Die Klootvo's beginnen nu zo langzamerhand wel een serieus dingetje te worden.. Ik heb de meeste eens goed bekeken: het zijn nagenoeg allemaal onverzorgde, afgetrapte, gebutst- en gedeukte schijthokken. Dat durf ik hardop/mag/moet gewoon gezegd. Ik heb NIETS tegen low-budget rijders, maaaarrrr..... Het is mijn stellige overtuiging dat het rijgedrag van een/de rijder zich aanpast aan zijn materiaal. Ik heb dus DRIE races goed kunnen bekijken: het gros van die mannen doet maar wat. Milder kan ik het niet zeggen. Ze hebben, dat wil zeggen dat laten ze met hun rijgedrag zien, gewoon schijt aan anderen die wél om hun spullen geven, en deze onderhouden/bijhouden. Probleem is dus dat met die onnozele actie's waar Walter en ik de dupe van zijn geworden wij méér schade hebben dan zo'n pile-of-shit ueberhaupt waard is. Mijn idee/theorie: VERPLICHT die mannen hun materiaal te onderhouden en ga cosmetische eisen stellen. Net als in mijn Squadra Bianca tijd de NAV deed. (Je kwam met vieze, gedeukte, opgelapte meuk de baan gewoon niet op ! ) Pijn in de portemonnee doet méér als theoretisch, uit het reglement-lood getrokken briefing-geneuzel over "blauwe vlaggen".

Ik breek trouwens mijn hoofd waarom dit zooitje race-ongeregeld zo'n giga-beschermde status heeft binnne de DNRT. Maar tot mijn stomme verbazing kreeg die piloot die Walter er af hoekte óók een (minimaal) tijdstrafje. Misschien is er nog hoop...

Nou, deze week de Cassa di Pere gespoten, diff ge-upgrade, nieuwe slikkie's erop en op naar de race op het SSAR ! En inderdaad: Klootvo-vrij.

Afbeelding

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

ma aug 06, 2018 13:16

toerklasse brengt net als wij een 15-30 autos aan de start, passen de volvos altijd bij. Kunnen ze onder auto A rijden. Tijden toerklasse zitten van een 2.07-2-18, sluit dus ook mooi aan. nog steeds rondje minder rijden dan hoofdklasse dan, maar toch..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

ma aug 06, 2018 13:20

wanneer alle sleutelaars stoppen met sleutelen en beginnen met rijden kan er zoveel groei zijn dat de volvos er niet meer bij passen....
Jeroen: top dat je erbij was! (in het kader van stoppen met sleutelen.. :mrgreen: )
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

ma aug 06, 2018 13:44

Yep, da's een Waar Woord Walter. Kom op mannen.. Voordat je het weet ben je 56 en opa. ask me how I know. :mrgreen:

PS Mooie kar, die van Jeroen !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
M145QV
Newbie
Newbie
Berichten: 42
Lid geworden op: wo dec 11, 2013 20:47

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

di aug 07, 2018 08:09

gave 156 racer zeg =D> =D>
voor wat betreft de ashoezen kan je deze proberen van auto zagato
scheuren vrijwel niet en zijn speciaal voor verlaagde autos
https://www.autozagato.nl/product/verst ... oes-oa-v6/
145 QV 2000 / 146 TI 1996 / Mito QV 2010

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

di aug 07, 2018 09:23

https://racecarsdirect.com/Advert/Detai ... nd-history ook effe hier: hiermee hebben we gelijk startveld vol. Hoeven al die sleutelaars niet meer (veel ) te sleutelen. De nodige grN TS en , zullen dicht tegen twinsparkcup reglement zitten.
En wat V6 en ouder spul.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

di aug 07, 2018 10:19

gave 156 racer zeg =D> =D>
voor wat betreft de ashoezen kan je deze proberen van auto zagato
scheuren vrijwel niet en zijn speciaal voor verlaagde autos
https://www.autozagato.nl/product/verst ... oes-oa-v6/
Zeer bruikbare tip, thanks ! Het probleem lijkt bij mijn auto vooralsnog in de buitenste hoezen/wiel zijde te zitten. Voor zover ik kon zien (heb verder nog niets aan de auto gedaan, eerst even een weekje vakantie) zijn de binnenste hoezen okee. Door vakantie/tijdsdruk/werk rij ik op het SSAR met de Giulia Super. Daarna ga ik me eens vastvreten in de hoezenkwestie. Dit truttige maar uiterst annoying probleem dient echt met wortel en tak uitgeroeid !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8016
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

di aug 07, 2018 21:35

Emile, as borgmoer issue: Kapot boren als ie niet los wil. Al meermalen gedaan en is in vergelijking tot wat jij hebt uit moeten voeren appeltje eitje (ook hier eerst volop vloeken/stukken pijp/geprepareerde dop 36 krom wringijzer enz :x :x )

Gewoon met een scherp boortje 6mm en boven de inkeping van de as schuin omlaag boren in de moer. Op enig moment ben je daar doorheen en dan is een klap met een goeie beitel op die plek voldoende om de spanning van de moer te krijgen, wandelt ie er zo af.

En dan is t net wat makkelijker ashoes wisselen bij zo'n wwdert.

De draad van de nieuwe moer (waar jij er nu 5 van op voorraad gaat houden) zet je netjes in de copaslip en nét iets minder luchtsleutelvast #-o dan ze ooit gedaan hebben, dat borgen van de nwe moer met een drevel of beitel doe je ook net iets minder enthousiast als gewenst, t mot wellicht straks weer los.

Neem de asmoeren mee in de controleronde van 'zit alles race vast' voor en na kwali/race e voila... :wink:

Overigens; de klemring voor de ashoes was dat zo'n ding met zo dikke aantrek'schroef' aan de bovenkant? Heb ik bij de 156 wel gehad dat die raakte aan het fusee lichaam, maw die drukte zichzelf eraf bij draaiend wiel... :idea:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Racen - Algemeen”