Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

di aug 07, 2018 22:34

Kijk. Okee. Eerst ff over mijn aversie van " boren in moeren/in de buurt van" heenstappen.. Maar lijkt me toch beter dan met het hele spul naar een truckbedrijf/landbouw mech gaan. Om t allemaal nog wat eenvoudiger (not) te maken: aan beide zijden nét een centimertje over als de 156 op de trailer gemilimeterd is..

De klemmerts waren van die weerhaak dingen die je zo strak mogelijk zet en dan "aanspant" met den tang.

Na SSAR een poging wagen..
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

wo aug 08, 2018 01:51

Een moer die niet los wil met grof geweld lossen kan, maar alle kracht die je erop los laat moet/gaat ook ergens heen...
Dan is moer kapot boren of met beleid warm stoken helemaal zo gek niet, veel minder kans om andere zaken te beschadigen.
Bovendien hoef je voor boren of warm stoken ook niet op pad met de trailer naar ergens waar ze serieuze luchttol hebben.
Zou wel eerst ff checken hoe het zit met de verkrijgbaarheid van die moeren, voor je de boor er in zet....

Als je niet wilt boren of stoken, dit werkt ook: http://www.theinductor.com/
Wel beetje prijzige gadget voor de hobby.
En model dat wij op het werk hebben vind ik voor de prijs beetje joepie de floepie kwaliteit. Maar het principe is goed en handig!

Gr
DJ

Gebruikersavatar
jeroen75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 677
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 14:06
Locatie: Ede

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

wo aug 08, 2018 08:59

Hierbij ook een kort verslagje van mijn belevenissen afgelopen Zaterdag.
Eindelijk! Na al die jaren trackdays de knoop doorgehakt om SI te gaan rijden. Allereerst was er de zoektocht naar een geschikte racer en hoewel mijn hart ligt bij de 75, toch maar gezocht naar een iets ‘minder’ onderhoudsgevoelige voorwielaandrijver (….)
Ik heb een zwak voor originele racers, dus na een kleine zoektocht, een tip hier en daar, heb ik een ex-156 challenge auto gevonden. Er zat wat werk aan (daar ga je alweer ), dus het duurde even voordat hij klaar was.

Goed, het een en ander viel (eindelijk) op zijn plek en afgelopen Donderdag voor het eerst het circuit op voor een korte test. Ik had al in mijn achterhoofd zitten dat als alles goed zou gaan het de Zaterdag erna wel eens mijn eerste SI race zou kunnen zijn… Testen ging goed, dus toen kwam al snel het besef dat het ging gebeuren.
Dus Vrijdag al richting Zandvoort, keuren en nog even lekker gezeten (en gegeten, thanks Cees en wederhelft!).

Dan de Zaterdag, en eigenlijk ging het voorbij in een soort van roes… alles 3x nagelopen voor de kwalificatie en de baan op met de gedachte om het rustig aan op te bouwen. Helaas toch wel wat Volvo’s in de weg (het waren er best een hoop!) dus voor m’n gevoel geen hele lekkere ronde gereden….toch wel; 2:10.
Race 1; gekwalificeerd op een 7e plek, achter de kanonnen….voor de TS cup. Start was ruk, bij 4500 toeren de koppeling los en hij viel helemaal dood, dus gelijk 3 man er voorbij…
Na een beetje aftasten kon ik langs Mike en Harald (zo’n 156 ligt wel lekker!), daarna een serieus gevecht met Lars in de 147 erg spannend en leerzaam om een gaatje proberen te vinden… andere lijnen proberen om toch hier en daar wat meer snelheid proberen te pakken. De 156 loopt in rechte lijn niet zo hard als een TS cupper (of de 75 van Harald), doordat de v-bak verhoudingen wat lang zijn (17” ipv. de originele 15). Uiteindelijk toch Lars te pakken na wat gewaagde maneuvers!

De 2e en 3e race verliepen gelijkwaardig…start slecht (geprobeerd met 5500 en 6500 toeren), dus daar valt nog wat te verbeteren. In de 2e race een klein contact met Wiel (tikkeltje overmoedig geweest, oeps) maar verder lekker uitgereden. Resultaat; 6e! dus nog een leuke trofee mee naar huis ook!

Voor de volgende keer valt er weer een hoop te leren. Gek genoeg zat ik de hele dag in de mid. 2:10…. ook met het proberen van andere lijnen, inremmen etc. Dus nog even goed bedenken waar er nog wat te halen valt….
Verder balen voor degene met pech (Wijnand, Emile, Pieter), maar over 2.5 week is de herkansing ;)

Nog even een bedankje voor het warme welkom, de ondersteuning, de aanmoedigingen, de sleutelavondjes (team Huizen!, team Baarn! Wijnand, JW, etc. etc. en natuurlijk het thuisfront!) Dat het naar meer smaakt is wel duidelijk! En inderdaad, kappen met sleutelen en komen rijden! (en die beslissing iets eerder maken dan mijzelf ).

:thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

wo aug 08, 2018 10:22

:blue_lol: mooi verhaal Jeroen. Bij deze heb je een vaste basisplek in het SI toegewezen/aan je brandvrije broek ! :mrgreen:
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 09, 2018 10:33

https://www.youtube.com/watch?v=QTb5g9TjkiY op 4.00 mijn crash met Volvo (die zijn weg gelijk kan vervolgen).

Einde van een verder prima dag, lekker en veel gereden. [reclamespot aan]Vanwege de weerberichten heb ik nog een diepte-investering gedaan bij Biesheuvel te weten na 15 jaar een nieuwe overall, nu 1 laags ipv 3 laags, en nieuwe onderkleding uit de Sparco X-cool lijn. Na de training was ik de (forse) rekening weer vergeten... man man wat scheelt dat ! Met het beetje wind wat er was voel je je gewoon opdrogen, zo ademt dat spul.[reclamespot uit]

Snelheid kreeg ik er nog niet echt in, beste rondje eindigde nog steeds bij een 2.08. Maar ja, alles voor mij (behalve dan laatste race..) rijdt op slicks...
Vrees dat dat de volgende investering moet gaan worden om de aansluiting op de perenkisten te kunnen houden. En een wat groter stapje in toerenbereik (winterklus) moet ook nog wat gaan helpen hoop ik.

Uiteindelijk toch nog (onverwacht) 7e overall geworden in dagklassement. Race 16 september moet ik gaan missen vanwege andere zaken die helaas toch voorgaan boven zo`n heerlijk dagje gummen.... Wat ook inhoudt dat ik er niet ben om bij de briefing wat vragen te stellen over de interpretatie over de betekenis van de blauwe vlag (je het blijft een item...) . Ik hoop dat iemand dat stokje kan/wil overnemen , voor zover er nog geen plannen waren ook vragen te stellen aan de wedstrijdleiding daarover.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Wessel
Member
Member
Berichten: 116
Lid geworden op: do aug 20, 2015 22:46

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 09, 2018 12:30

Jammer dat het begin van de aktie net als bij mij niet te zien is.
Maar net als bij mij was er ruimte genoeg aan de buitenkant.
Ook valt me op dat net als bij mij er geen blauwe vlag gezwaaid wordt.
Bij mij was dat bij de eerdere baanpost wel het geval maar niet bij deze.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 09, 2018 13:02

er werd in mijn geheugen wel blauw gezwaaid Wessel. Wellicht waren ze al naar geel aan het grijpen..of heb ik het verkeerd gezien met alle posten waar wel blauw gezwaaid werd? was een rondje met ene setje V na andere....Daarnaast zou het zonder blauw een gewone inhaalactie geweest zijn, en valt wat er gebeurde (op dergelijke manier een gat dicht gooien) op zijn minst onder hinderen van een veel snellere rijder.. verklaard dan niet dat ik 20 en hij 10 sec voor rijgedrag aan de broek kreeg...


Heb even de diverse reglementen nageslagen en het valt mij op dat juist op het punt rijgedrag / autos op racesnelheid er een heel groot verschil is tussen A en B (waaronder DNRT valt) A is klip en klaar, glashelder, B is nogal vaag opgesteld... wat ik eigenlijk onlogisch vind...Dat B op punten minder zwaar is (mbt keuring stoelen en zo) begrijp ik de verslapping op zaken die met veiligheid op de baan te maken hebben niet zo, juist waar snelheidsverschillen juist groter zullen zijn...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 16, 2018 12:22

Ik was aan het genieten van m'n vakantie tijdens SRW. En de Volvo / Blauwe vlag discussie is wat intenser dan vorig jaar.

Feit is dat we met de Alfa's dit jaar maximaal 25 Alfa's bij de kwali hebben staan (aan het eind van de dag zijn het er minder die zich op de startopstelling melden ;-) ).

SRW: 18 Alfa's, 15 Volvo's (Alfisti gaan meer op vakantie?)
24-6 CPZ: 25 Alfa's, 14 Volvo's
22-5 Assen: 14 Alfa's, 9 Volvo's (wat een rust op de baan)
1-4 CPZ: 25 Alfa's, 11 Volvo's

SSAR: 47 Alfa's !!!

Tussen de snelste Alfa's en snelste Volvo ligt gemiddeld 16-17 seconden rondetijd verschil. Tussen de langzaamste Alfa en Volvo trouwens ook. En dus ook tussen de snelste Alfa en langzaamste Alfa. We hebben de klasse met de grote snelheidsverschillen tussen de auto's in de SI. Dat is gezien de diversiteit van de auto's ook logisch en daar kunnen we als SI rijders prima mee leven. De aanwezigheid van de Volvo's versterkt dit want tussen de snelste Alfa en langzaamste Volvo zit zo'n halve minuut en soms meer. Maar ook de Westfields i.c.m. VF klasse kennen dit fenomeen. En de 24 uur van Le Mans ook. Dus eigenlijk niets bijzonders. Rondetijden verschil gaan we niet oplossen en zal ook binnen de SI zo blijven.

Maar wat vooral opvalt is dat we blijkbaar tijdens een SSAR wel een vol "eigen" startveld voor de SI hebben en de rest van het jaar niet en we ons gemeenschappelijk veroordelen tot de gezamenlijke grid met de Volvo's. Dus er zijn minimaal 22 piloten met een Alfa racer en licentie die maar één keer per jaar act de présence geven. (Feit, geen waarde oordeel want er kunnen veel legitieme redenen hiervoor zijn). En dan heb je maar 2 races in plaats van 3 op een reguliere DNRT SI dag. Dus waarom lukt het op SSAR wel?

Tenzij de actieve SI rijders tijdens het SSAR nog een 20 extra rijders voor 2019 weten te rekruteren zullen we met een opkomst van maximaal 25 auto's gemixed worden met anderen.

Dan blijven de blauwe vlaggen over. Denk dat het aan de "slachtoffers" is om dit tijdens de volgende briefing voor te leggen. Of misschien vooraf bij DNRT aankaarten zodat ze dit in de briefing mee kunnen nemen. Ik heb zelf tot nu toe het geluk gehad dat de Volvo's me er redelijk soepel langs lieten en heb dus nog geen reden tot klagen. Maar ieder van ons kan het volgende Volvo slachtoffer zijn en snap de frustratie en boosheid van de dure schades en tijdstraffen.
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 16, 2018 12:41

Helaas ben ik zelf volgende keer verhinderd. Wedstrijdleiding had al aangegeven het op de agenda voor komende briefing in september te hebben gezet.
Waar het mij vooral om gaat is waarom de versie van de DNRT afwijkt van wat in van toepassing zijnde KNAF vlaggenreglement staat. Er is namelijk nogal een verschil tussen:
versie DNRT, alleen mondeling, nergens zwart op wit: ""de langzaamste mag/kan zijn lijn houden"" of uit reglement KNAF: ""de langzaamste rijder laat de snelste bij eerstvolgende gelegenheid langs"" enige discussiepunt is wat je onder eerstvolgende gelegenheid kan /moet verstaan.
Een linguist die ik gevraagd heb te kijken naar de A en de B versie ervan (welke voor DNRT van toepassing is) zegt dat er feitelijk alleen verschil in formulering zit, maar niet in de uiteindelijke uitleg van de tekst.... Maar kom daar maar bij Martin mee aan...
Er langs laten is namelijk een actieve bezigheid, dus plaats maken voor...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 16, 2018 17:35

en mbt aantallen inschrijvers: ik denk toch het soort evenement wat van grote invloed is.....
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

do aug 16, 2018 20:45

Spiegeltjes kijken = 3/4 problem solved. Hoe je welke vlaggen ook wel/niet interpreteert: als je het vertikt in die dingen te kijken en/of domweg negeert wat je er in ziet eindigt het bovengemiddeld vaak in Italiaanse tranen.

Hoe vaak hebben 2 SI'ers nu schade van Klootvo kaliber ? Juist.
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ErikJ
Member
Member
Berichten: 107
Lid geworden op: ma dec 28, 2015 19:20
Locatie: Betuwe

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

vr aug 17, 2018 14:34

Afbeelding

Tis Italiaans, kan zo de SI in. Eens kijken welke Volvo dan nog z'n achteruitkijkspiegels negeert :D :D :D :twisted: :twisted:
# Eat, sleep, race, repair, repeat.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

vr aug 17, 2018 15:36

Als je daarmee gaat racen moet je geen jerrycans maar een complete tankwagen meenemen naar het circuit... :shock: :lol:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

vr aug 17, 2018 18:36

En Pirelli vragen of ze naast de 'standaard' banden ook een setje slicks speciaal voor de LM002 kunnen maken.. 😂
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2972
Lid geworden op: vr jan 18, 2013 14:30
Locatie: Didam
Contacteer: Website

Re: DNRT Super race weekend.4-8-18

vr aug 17, 2018 18:37

De Cassa di Pere opgehaald vandaag. Strakke nose-job ! Andermaal vakwerk van Marco/Alfaspecials. Luchthapper-koplampen en scudetto (en misschien de Vitaloni's ook nog) worden giffluorgeel-groen.

Morgen achteras met opgeleukte sper er onder, verse slicks er op , wat kleine dingetjes, en dan klaar voor het SSAR. Lekker Klootvoo-vrij gummen. Leuk hoor...

Afbeelding

Afbeelding
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>


http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Racen - Algemeen”