Pagina 8 van 11

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo feb 22, 2017 17:30
door Eric
BBQ achter de knopen, ondertussen wordt er hard doorgewerkt aan het project ...

Afbeelding

Afbeelding

Niet lullen maar poetsen :D

Afbeelding

Afbeelding

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo feb 22, 2017 20:31
door vV
goed bezig! :thumbs:

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: do feb 23, 2017 09:43
door Pietro Originale
Volgens mij kom je wat kleppen tekort.

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: di mar 21, 2017 20:34
door Eric
What a difference some paint makes:
Afbeelding

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: di mar 21, 2017 20:44
door Eric
Het werk aan de Busso gaat ook gewoon door

Afbeelding

Heb wel wat vragen:
1. Klopt het dat er bij een transaxle V6 geen pasplaat tussen het blok en het (nep)belhuis zit ?

2. Past een moderne(re) startmotor (met reductie) van een 164 V6 of zo, ook op een transaxle V6?
Er zit nu een startmotor op uit het stoomtijdperk: zwaar en sloom...

3. En dan de belangrijkste vraag: wie-o-wie heeft er voor mij V6 Motronic injectors te koop??
Ik zoek de gele, Bosch nr. 0-280-150-257 van 16 ohm
Ik heb er nu vier, dus nog op zoek naar twee ....

(Op de V6 L-Jetronic en de TS Motronic zitten de grijze, Bosch nr. 0-280-150-105, maar daar heb ik dus niets aan ...)

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: di mar 21, 2017 21:05
door giuliettaevo
Startmotor van een 75 qv met motronic is de beste optie. Dat is een kleinere lichtere startmotor.

164 starter past niet zomaar. Wordt wel eens gebruikt maar men maakt dan een beugel maken om hem te monteren.

Als je het serieus wilt aanpakken zou ik bussen uit aluminium draaien en die dan als nieuwe bevestigingspunten in het staartstuk lassen. Dan kun je standaard 164 reductie startmotor gebruiken.

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: di mar 21, 2017 22:28
door Dennis de Rooy
Voor injectoren kan je ook bij Greg Gordon shoppen.

http://www.hiperformancestore.com/fuelinjectors.htm

De 164 injectoren zijn betaalbaar en schijnen goed te zijn. Degene die iets meer flowen kunnen wel interessant zijn. Fuel rail voor de 164 is wel te vinden ergens als dat nodig is.

Lijkt me goedkoper dan 2 nieuwe en 4 laten testen en reviseren, of heb ik dat mis?

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo mar 22, 2017 07:31
door GTA287PK
Dat gaat met sprongen vooruit Eric ! 8 april halen wordt een eitje, toch ?? Of red je het ook voor aanstaande zaterdag ? Kunnen we Zandvoort verblijden met BigBussoBrul in stereo !!

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo mar 22, 2017 18:57
door DJ
Het werk aan de Busso gaat ook gewoon door

Afbeelding

Heb wel wat vragen:
1. Klopt het dat er bij een transaxle V6 geen pasplaat tussen het blok en het (nep)belhuis zit ?

2. Past een moderne(re) startmotor (met reductie) van een 164 V6 of zo, ook op een transaxle V6?
Er zit nu een startmotor op uit het stoomtijdperk: zwaar en sloom...

3. En dan de belangrijkste vraag: wie-o-wie heeft er voor mij V6 Motronic injectors te koop??
Ik zoek de gele, Bosch nr. 0-280-150-257 van 16 ohm
Ik heb er nu vier, dus nog op zoek naar twee ....

(Op de V6 L-Jetronic en de TS Motronic zitten de grijze, Bosch nr. 0-280-150-105, maar daar heb ik dus niets aan ...)
Ik even geen nrs bij de hand met op L jet en TS zitten sowieso niet dezelfde injectoren.
En die van een TS zijn geel.

Gr
DJ

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo mar 22, 2017 20:34
door vV
http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm heb je hier iets aan?

Mijne heeft L jetronic, met turbo injectoren. Zal wellicht overbouwen naar EFI, BS autotune wellicht.maar dat is off topic.

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: wo mar 22, 2017 21:24
door giuliettaevo
Bs autotune zou ik niet aan beginnen... :|

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: do mar 23, 2017 07:26
door DJ
Startmotor van een 75 qv met motronic is de beste optie. Dat is een kleinere lichtere startmotor.

164 starter past niet zomaar. Wordt wel eens gebruikt maar men maakt dan een beugel maken om hem te monteren.

Als je het serieus wilt aanpakken zou ik bussen uit aluminium draaien en die dan als nieuwe bevestigingspunten in het staartstuk lassen. Dan kun je standaard 164 reductie startmotor gebruiken.
Ik heb nog nooit gehoord dat 75 V6 america en75 V6QV verschillende startmotoren hebben.
Heb het ook nog nooit zelf gezien. Heb hier america en qv gehad en ook startmotoren in m'n handen gehad, lompe grote krengen helaas.
Alternatieven ervoor liggen niet voor het oprapen helaas.

En een moderne V6 24V startmotor past idd niet een op een. Helaas.

Gr
DJ

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: do mar 23, 2017 08:23
door vV
Bs autotune zou ik niet aan beginnen... :|
want? (eventueel per pb)

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: do mar 23, 2017 13:24
door giuliettaevo

Re: Project: Alfetta GTV6 racer

Geplaatst: do mar 23, 2017 15:35
door DJ

Ahaa. :)

Nu nog z'on kleine lichte startmotor zien te vinden. De oude grote zijn echt lomp!

Gr
DJ