Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 23, 2014 23:20

Nou de vuurdoop gehad ! Na het behalen van me licentie niet meer serieus met de 146 gereden op het circuit dus nu zonder enige test km's best een beetje aftasten in de vrije training. Me niet druk gemaakt om tijden, gewoon effe los komen. Vrije training ging best aardig, wat met bandenspanning gerommeld en alles nog eens nagetrokken en gaan. Maar bij het starten om naar de opstelling te gaan voor de quali op 3 pitten lopen. Op toeren en volgas geen probleem maar stationair en deellast niet te best. Na wat rommelen en stekkers checken geen verbetering toch maar besloten om in ieder geval een tijd op de klok te gooien en dan na de quali verder kijken. Quali ging uiteindelijk best goed en motortje wou op toeren best dus doorgereden, boven verwachting een 2.13.9 gereden, met 2.15 was mijn dag al geslaagd! 12e tijd, lekker tussen de 75 TS mannen.

Na de quali boel beetje af laten koelen en na tip van een monteur van vd Wereld de bobines en bougies controleren. Bobine contactpunten wat corrosie maar niet heel schokkend. Bougies daarintegen wel, allemaal afgefikt, waarschijnlijk door het te krap lopen met de oude luchtmassameter. Hmmm, zal je net zien, heb je bougies nodig van een 16v TS dan ben je de enige die die dag met die motor rijdt... Dus bougies maar zo goed en zo kwaad bijgebogen en de boel met een beetje contactspray weer in elkaar gezet en weer lopen als een zonnetje. Wel even een belletje gepleegd naar Buddy vd Wereld (die langs zou komen om effe te kijken) om een setje nieuwe bougies mee te nemen.

Race 1 : Wel beetje bibberen en bij de start teveel wielspin en kaas goed van het brood laten eten. Na een tijdje ritme te pakken en de meeste plaatsen weer goed kunnen maken, uiteindelijk 8ste met 2.13.7 !

Race 2 : Voor de race de bougies gewisseld, daar kan het niet meer aan liggen ! Nu starten tussen de wat snellere jongens, weer teveel wielspin maar nu minder kaas van me brood laten eten. Weer even op gang komen en vervolgens weer wat mensen in kunnen halen, vooral op het einde van de rechte stukken loopt de 146 best nog wel rap voor zo'n 1800tje ! Alleen in de laatste ronde, in de bocht zonder naam, brrrrrrrr, niet genoeg peut meer.... Voor de race stond de meter tussen 1/4 en 1/2, voldoende leek me voor 10 rondjes... Gevolg : alle gewonnen plekken weer verloren. Uiteindelijk als 12e en met een tijd van 2.12.8, toch best netjes ! Wel balen, had ook 7de ofzo kunnen zijn...

Race 3 : Nu goed weg, eerste rondje plek redelijk kunnen houden, begin het een beetje door te krijgen... Met de achterwiel aandrijvers om me heen lekker kunnen stoeien, waaronder met Pieter eigenlijk van begin tot eind lekker kunnen strijden. Als 9de over de streep gekomen met een tijd van 2.12.7, weer een tikje beter !

Kortom, heerlijk dagje wezen reezen. Afgezien van de bougies de auto geen kick gegeven. Auto stuurt heel fijn, heel neutraal en gemakkelijk. Best rap ook, zeker op het eind rechte stuk kan ik de 75's er met gemak uit slipstreamen ! Nu gewoon eens een dagje testen met sporing, bandenspanning enzo. Top wagentje !!!

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

di jun 24, 2014 12:32

Lekker bezig JW! Tijd is top idd!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 30, 2014 17:39

Paar mooie plaatjes!


Driewieler!

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 30, 2014 17:57

Gaaf man en wat maakt die EDFO mooie foto's zeg!
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
aralfa
Member
Member
Berichten: 170
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 16:48

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 30, 2014 19:12

Goed bezig JW!
155 2.0 16v EVO
Lancia Delta HPE HF toerbo
Fiat Coupe 2.0 16v Turbo Plus

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 30, 2014 19:25

Thanks, die EdFo kan fantastisch plaatjes schieten!

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4150
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

ma jun 30, 2014 19:34

Ja, ga gelijk ff op de site kijken!

Gebruikersavatar
Het-Licht
Guru
Guru
Berichten: 1329
Lid geworden op: di aug 30, 2005 17:09
Locatie: Afval aan den Rijn

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

vr aug 29, 2014 13:31

Even een kleine tussentijdse update. 31 juli weer gereden. Weer lekker kunnen gummen met de auto, tijd verbeterd naar 2.12.2. Wel een keertje grindbak opgezocht in de Tarzan en in the proces een slick vermoord... :x Toch wat lopen klooien met de remmen, zit voor Carbone Lorraine RC5 op en heb het idee dat die wat agressief op de schijven zijn. Vooral linksvoor, daar zijn de groeven zowat van de schijven verdwenen wat inhoud dat ze aan de minimum dikte zijn... Rechts ook wel een beetje maar veel minder extreem. Daarintegen zijn de blokken allemaal nog even dik dus heb niet het idee dat linksvoor blijft hangen ofzo, alles is prima gangbaar... Iemand ideeën ?

Ook merkte ik dat de neus toch wel wat duikt bij het remmen en bochten. Op zich niet zo gek want de veren op de schroefset zijn echt wel van het straat soort, 50 kg ! :lol: Heb nog een setje veren van 80 kg liggen. Die zitten er nu op, eens kijken wat dat doet. Ook moet ik effe naar de bak kijken, die lekt olie op een aandrijfas keerring. Die maar effe vervangen...

Waarschijnlijk ben ik er bij de eerstvolgende race op Assen weer bij maar weet dit nog niet 100% zeker. Even kijken hoe het allemaal uit komt met werk enzo...

Ook alvast de blik een beetje op volgend jaar. Dan wil ik toch wel mee gaan doen met de Twinsparkcup. Heb inmiddels 2 2.0 motoren aangeschaft waarvan er 1 met distributie schade en 1 die nu nog in engeland staat van een voormalige e-class 145... :lol:
Ook zal de vering weer veranderd moeten worden naar Twinsparkcup specificaties, daar heb ik ook al wat ideeën over...

Terug naar “Racen - Algemeen”