Wie o wie

Ja
83%
10
Nee
8%
1
Misschien
8%
1
 
Totaal aantal stemmen: 12
Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

ma mei 10, 2010 00:10


Mooi gevecht gehad met zwarte 75 (Sorry naam even kwijt)
Richard Ypey / Alfa Nord?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

ma mei 10, 2010 17:28

Richard Ypey, die ja ;)

@ Linds, de foto's zijn weer toppie, zoals gewoonlijk 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

wo mei 12, 2010 00:37

Voor de liefhebbers heb ik de hele onboard film van race 1 van Niels in de blauwe 155 op onze site gezet.
Zie: http://www.scuderia-hscorse.nl

Film race 2 van Niels volgt nog en de films van Mellis
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

wo mei 12, 2010 08:55

Mooi filmpje. Goede kwaliteit.
Code rood duurt nu nog steeds zo lang als wanneer je tijdens de race op het groen zit te wachten en probeert om om de bocht heen op tijd de groene vlag te zien om als eerste weg te zijn.
Wel een scherpe snep in de uitlaat.
Wat voor on board camera is dit?

Gr DJ

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

wo mei 12, 2010 09:55

Hoi DJ

Het is en JVC handycam op SD kaart. Zeer licht. Type weet ik even niet uit hoofd maar hij lijkt hier op.
http://www.videocamerashop.nl/images/pr ... -ms120.jpg


[quote="DJ"]Mooi filmpje. Goede kwaliteit.
Code rood duurt nu nog steeds zo lang als wanneer je tijdens de race op het groen zit te wachten en probeert om om de bocht heen op tijd de groene vlag te zien om als eerste weg te zijn.
Wel een scherpe snep in de uitlaat.
Wat voor on board camera is dit?

Gr DJ[/quote]
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Lindsay artc-155
Junior Member
Junior Member
Berichten: 96
Lid geworden op: za nov 04, 2006 20:04
Locatie: Lelystad
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

do mei 13, 2010 18:17

oftwel deze ( andere link doet het namelijk niet )

http://www.bestekeus.be/images/products ... _Blauw.jpg

JVC gz-ms120ae

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

do mei 13, 2010 23:08

Zo, beetje laat maar heb nu even tijd om mijn relaas van afgelopen vrijdag neer te typen :wink:

Was voor mij een lekkere dag eigenlijk. Vrije training ging waardeloos omdat ik mijn motorkap dacht kwijt te raken (viel achteraf mee, even beter vastgezet) en ik had in sommige bochten enorme blauwe wolken achter de auto hangen, bleek een omhooggekomen oliepeilstok te zijn waardoor er olie op de uitlaat verbrandde. Op dat moment dacht ik dat ik de motor op ging blazen en dan zit je niet helemaal relaxt achter het stuur. Tijd: 2.15 geloof ik op een redelijk droge baan. Niet echt top. Na de training probleempjes verholpen en met een gerust hart de kwalificatie aangevangen. Het was nat, Toyo`s hebben daar behoorlijk moeite mee en ik had het idee dat het niet zo lekker ging. Bleek mee te vallen, 2e startplek :lol: . Alleen Mellis was sneller met de 155, de rest zat er aardig wat seconden vanaf. Dat geeft de burger moed. Race 1, natte baan: ik had een dramatisch slechte start, te veel wielspin op natte baan. Eric kwam me voorbij met de Fiat, Marc kwam ook langszij maar kon ik in de Tarzan langs de binnenkant achter me houden. Eric had ik al snel weer te pakken in de rechterbocht (Kumho?) na het Scheivlak uitgeremd en was weer 2e. Aangekomen in de Audi S spinde Mellis voor mijn neus en was ik zowaar 1e :D . Vanaf dat moment eigenlijk een heel saaie race gehad, voorsprong van ongeveer 15 seconden opgebouwd totdat we Code60 kregen. Bij het zwaaien van de groene vlag had ik nog steeds een grote voorsprong op de rest, eventjes te overmoedig bij aanremmen Audi S en vol door de grindbak gedenderd, was blij om er weer uit te komen, voor het zelfde sta je muurvast. 2 rondjes voor het einde kwam Lennart me voorbij zetten en in de laatste ronde ook Niels maar die stonden beide op regenbanden en die hebben maar ietsje meer vermogen :wink: Als 3e gefinished, 1e in de TS Cup, dat ging lekker!
Start race 2: omringd door snelle 155`s. Had een betere start dan 1e race en dook als 4e de Tarzan in, de 155`s komen van een andere planeet dus die zijn in een half rondje uit beeld. De baan was nog wat nat maar het regende niet echt meer. Sterker, de baan begon langzaam op te drogen, de Toyo`s begonnen weer grip te krijgen. Na een rondje of wat begon ik langzaamaan naar de blauwe 155 van Niels te kruipen, ik zag hem z`n regenbandjes al koelen en dat was voor mij het teken om even flink door te trappen, 3e worden is toch leuker dan 4e :lol: . Ik weet al niet eens meer waar ik het gedaan heb ik geloof dat ik Niels heb uitgeremd in de Audi S (Niels weet het wellicht?) en lag ik weer 3e. Na een aantal pogingen van Niels om de 3e plek weer terug te pakken ( heb me even flink breed gemaakt) haakte hij wat af, zijn bandjes kregen steeds minder grip, die van mij steeds meer. Dus daar was weer een 3e plaats algemeen en 1e in de TS Cup. Al met al heb ik me prima vermaakt, zeker in de regen is het erg leuk met een standaard 75 TSje. Wellicht dat we voor de Cup maar een setje regenbanden vrij moeten geven, dan is het nog leuker.
Het allerleukste is eigenlijk dat het zo relaxed is op zo`n dag, je zet de auto tussen de trainingen en race`s neer in de box, even olie peilen en bandenspanning checken, that`s it! Je kunt toch niks afstellen en de bandjes hoef je ook niet te wisselen. Tenzij je technische problemen hebt natuurlijk, maar die had ik gelukkig niet.
Ik kijk al weer uit naar de volgende race, 6 juli op Assen als het goed is.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

do mei 13, 2010 23:16

Richard, zie de link van Hilbert daar staan beide races op vanuit de auto van Niels.

Alfa Nord
Guru
Guru
Berichten: 1111
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 22:58
Locatie: Grou
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

zo mei 16, 2010 22:22

Mooi filmpje, ging toch anders dan ik me herinnerde :lol:
Grappig dat Niels denkt dat hij een motor heeft met het minste vermogen, ik weet er een paar die nog minder hebben :wink: Wij hebben ongeveer 117 paardjes aan de achterwielen en de snelheid op het rechte stuk komt niet boven de 170 km/u :cry: Maar de lol is er niet minder om.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

ma mei 17, 2010 07:21

Denk dat er veel rijden met ongeveer evenveel pk's, keb filmpje 2erace bekeken: alfanordman deed dat heel goed

Gebruikersavatar
Hilbert
Full Member
Full Member
Berichten: 259
Lid geworden op: di dec 28, 2004 00:28
Locatie: Almere
Contacteer: Website

Re: RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

ma mei 17, 2010 09:19

Dat is dan aardig gelijk. De blauwe 155 heeft 146 pk aan de krukas, = +- 124 pk op de voorwielen met een leeg gewicht van 1060 KG.
170 a 175 km/h is bij ons ook de snelheid op het rechte stuk.
Maar idd de lol is er niet minder om.

[quote="Alfa Nord"]Mooi filmpje, ging toch anders dan ik me herinnerde :lol:
Grappig dat Niels denkt dat hij een motor heeft met het minste vermogen, ik weet er een paar die nog minder hebben :wink: Wij hebben ongeveer 117 paardjes aan de achterwielen en de snelheid op het rechte stuk komt niet boven de 170 km/u :cry: Maar de lol is er niet minder om.[/quote]
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Wie gaan er 7 mei rijden?

ma mei 17, 2010 19:45

Was een leuk gevecht!
Bruut plezier gehad en daar gaat het om 8)

Wanneer kenne we weer?? :twisted: 8)
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Terug naar “Racen - Algemeen”