Gebruikersavatar
JP6
Member
Member
Berichten: 156
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 14:44
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

vr apr 23, 2010 19:24

Gewoon de Alfa Challenge klasse indeling aanhouden qua motorinhoud, type motor en wel of geen turbo.
Is duidelijk beschreven op www.alfaromeochallenge.eu.

Lijkt mij het beste haalbaar en het meest gelijkwaardig.

Jon
drive classic cars http://www.auto-gt.nl


GTV6 3.1

3.2 V6 made in Germany

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

vr apr 23, 2010 19:55

Die vind ik ook niet helemaal kloppen.
75 3.0 12v valt in 3000 klasse terwijl ze net zo of minder presteren dan snelle 2000 75's
156 cup is geloof ik ook modified+
Een 75 met 220pk 24V valt gelijk in de modified+.
Ik ben meer voorstander van DSC systeem, maar daar zijn er weer te weinig deelnemers voor.
Als er dan al een verdeling moet zijn, dan maar die van Marc

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

vr apr 23, 2010 20:59

Ik ga gewoon binnenkort met alle auto's rijden, en dan bepalen we hoeveel strafgewicht iedereen krijgt om de rondetijden bij elkaar te houden en dan wordt het pas echt leuk.





Sowieso voor mij :lol:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5574
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

vr apr 23, 2010 21:29

indelen is altijd een probleem, en geeft altijd mensen die al dan niet terecht menen buiten de boot te vallen. Basisidee is gewoon lekker racen tegen elkaar toch? Ik zie gelukkig een aantal nieuwe gezichten en mooi opgezette auto`s, dat is belangrijker dan klasseindeling vind ik.
Denk wel dat je ene klasse indeling overzichtelijk en inzichtelijk moet houden voor publiek. Dus dan maar kleurcodes? want het is niet altijd wat het lijkt te zijn..neem bv de Alfetta van Wijnand.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

vr apr 23, 2010 21:47

Dat lijkt een groen label auto

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma apr 26, 2010 11:27

Die vind ik ook niet helemaal kloppen.
75 3.0 12v valt in 3000 klasse terwijl ze net zo of minder presteren dan snelle 2000 75's
156 cup is geloof ik ook modified+
Een 75 met 220pk 24V valt gelijk in de modified+.
Ik ben meer voorstander van DSC systeem, maar daar zijn er weer te weinig deelnemers voor.
Als er dan al een verdeling moet zijn, dan maar die van Marc
De 156 cup valt voor zover ik weet in de Modified 2000 klasse. Een 75 24V valt in de modified 3000 klasse, zolang die niet meer dan 3 liter inhoud heeft. Gaat die over de drie liter heen, zoals mijn 3,2 V6, dan val je in de modified plus klasse, maar daar staat dan iets meer vermogen tegenover 8)
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma apr 26, 2010 16:00

Okee, maar met mijn compressor werd ik ook in de modified plus ingedeeld en niet in de modified 2000, waarom is dat dan?

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

Re: RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma apr 26, 2010 16:45

Okee, maar met mijn compressor werd ik ook in de modified plus ingedeeld en niet in de modified 2000, waarom is dat dan?
Omdat er in het regelement van de Modified 2000 staat dat je er geen compressor of turbo op mag schroeven....... Anders viel de Imsa van Harmen van Putten toch ook in de mod2000? Da's een 1800.....
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma apr 26, 2010 16:49

Op drukgevulde motoren wordt een correctiefactor op de cilinderinhoud van 1,7 toegepast. Dus wordt de inhoud van in dit geval van jouw motor, 1,7 * 2000 cc = 3400 cc en val je dus in de de modified plus.

Nog even aanvullend op de opmerkingen van LENZ. De modified 3000 bestaat nog niet zolang. De auto's die daar nu in rijden vielen onder het reglement van de modified+. Ik vermoed dat door de komst van bijvoorbeeld de 147 GTA en wellicht straks de 156 wtcc auto's de snelheidsverschillen te groot worden en dat de 75 v6 en GTV6 coureurs daardoor bijvoorbaat kansloos zijn voor de overwinning. Er zijn nogal wat snelle franse, zwitserse en duits collega's die mooi geprepareerde en ziek snelle 75v6-en en GTV's op de challenge loslaten. Dat zal allemaal hebben meegeholpen een mooie drieliter competitie in het leven te roepen
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4145
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma apr 26, 2010 19:42

Ah, ja, ik zie het al, da's ook wel logisch inderdaad!
Anders zou je ook met een 1.8 tb daarin rijden...

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

za mei 08, 2010 10:10

Algemene stand na 2 races (rest volgt nog)

Richard Ypey 48 punten 75 TS cup
Lennart Jansen 44 punten 155 V6
Marc/Peter Rietkerk 41 punten 75 TS cup
Niels Woudenberg 39 punten 155 2.0 TS
Nick Slinger 33 punten 33 16V
Chris Hesen 30 punten Bertone
Mellis vd Berg 29 punten 155 V6
Eric van t Oever 24 punten Fiat Coupe Turbo
Wilbert Paans 20 punten 155 2.0 TS
Geert Ploeger 20 punten 75 TS
Walter van Vollenhoven 20 punten Bertone
Barend Aarts 19 punten Giulia
Dirk-Jan vd Heuvel 17 punten 75 TS
Eelco Schuurman 17 punten 75 TS Cup
Jon Preisser 16 punten Alfetta GT
Erik Holthausen 10 punten 75 TS
Armando dos Santos 10 punten Giulia
Cees Gerritsen 6 punten Giulia
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

Re: RE: Wie wordt SI kampioen 2010

zo mei 09, 2010 21:06

Stand na 2 races:

105-jes
Chris Hesen Bertone 37 (20 +8 +9)
Barend Aarts Squadra 33 (18 +7 +8 )
Walter van Vollenhoven Bertone 20 (+10 +10)
Cees Gerritsen Squadra 13 (+6 +7)
Armando dos Santos Squadra 9 (+9)
Bert Smidt Squadra 0

Youngtimer < 2000
Nick Slinger 33 16v 35 (19 +8 +8 )
Niels Woudenberg 155 (R) 35 (15 +10 +10)
Jon Preisser Alfetta GT 29 (15 +7 +7)
Geert Ploeger 75 TS 19
DJ vd Heuvel 75 TS 18 ( +9 +9)

>2000
Lennart Jansen155 3.0 V6 (R) 29 (10 +10 +9)
Wilbert Paans 155 2.0 TS (R) 19
Mellis vd Berg 155 3.0 V6 19 ( +9 +10)
Erik Holthausen 75 TS (R) 17
Eric van t Oever Fiat Turbo 16 (0 +8 +8 )

75TScup
Richard Ypey 75 TS cup 38 (18 +10 +10)
Marc Rietkerk 75 TS cup 37 (20 +8 +9)
Eelco Schuurman 75 TS cup 25 (8 +9 +8 )
Pieter Verheij 75 TS cup (0 0+0)

In de > 2000 zitten de turbo's V6en, autos met programmeerbare injectie etc. en de 155's.
(R) = Rookie

Algemene stand na 2 races

Richard Ypey 48 punten 75 TS cup
Lennart Jansen 44 punten 155 V6
Marc/Peter Rietkerk 41 punten 75 TS cup
Niels Woudenberg 39 punten 155 2.0 TS
Nick Slinger 33 punten 33 16V
Chris Hesen 30 punten Bertone
Mellis vd Berg 29 punten 155 V6
Eric van t Oever 24 punten Fiat Coupe Turbo
Wilbert Paans 20 punten 155 2.0 TS
Geert Ploeger 20 punten 75 TS
Walter van Vollenhoven 20 punten Bertone
Barend Aarts 19 punten Giulia
Dirk-Jan vd Heuvel 17 punten 75 TS
Eelco Schuurman 17 punten 75 TS Cup
Jon Preisser 16 punten Alfetta GT
Erik Holthausen 10 punten 75 TS
Armando dos Santos 10 punten Giulia
Cees Gerritsen 6 punten Giulia
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3178
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma mei 10, 2010 00:09

Pieter Verheij 75 TS cup (0 0+0)
Auw... :cry:
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Niels
Guru
Guru
Berichten: 1007
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 20:24
Locatie: Amersfoort
Contacteer: Website

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

ma mei 10, 2010 21:36

Hoe werkt eig de puntentelling precies??

Welke plaats krijgt welke punten??

Ik sta algemeen 4e momenteel, en in de Youngtimer klasse gedeeld eerste met Nick? Klopt dat?

Ben benieuwd hoe de punt verdeling precies is.
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: Wie wordt SI kampioen 2010

di mei 11, 2010 08:53

10 punten voor de winnaar, 9 voor nummer 2 etc per race. Lekker simpel.
Bij gelijke stand op alfabet voorlopig, bij gelijke eindstand maar even kijken wie de meeste overwinningen heeft etc.

DNRT puntentelling staat op mylaps. Link staat op de dnrt pagina.

ciao
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Terug naar “Racen - Algemeen”