Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Planken koorts voor Zolder (SI)

za jun 30, 2007 18:41

Ben even de laatste checklist aan het doornemen. Wellicht is het handiger dat ik dat wiel niet opnieuw ga uitvinden. Ik denk dat mijn 75 geheel klaar is voor de SI. Ik heb het volgende:

2 niet goedgekeurde, fonkelnieuwe, ooit gekeurde FIA stoelen (4 punts beiden)
Brandblusser
Hoodstroonschekelaar, alleen binnen
Geen snelsluiters op de motorkap (nog)
Hele mooie, doch certificaatloze kooi
Vet coole kleding ;) : suit, ondergoed, sokken, balaclave en helm. Suit en helm: nieuw. Ondergoed ook nieuw, maar 5 jaar niet gebruikt. Alles FIA/ SA/ SNELL
Idem shoes
Geen sleepogen, behalve standaard.
Geen pijlindicatoren voor de sleepogen
Raamnet (nog niet gemonteerd)
Geen koord aan stroom richting arm
15 inch zgan slicks

Iets vergeten?????

Michel

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Planken koorts voor Zolder (SI)

za jun 30, 2007 19:56

Hoi Michel

Bekijk deze punten even. Vooral op de riemen en het armband let men streng. Hele reglement vind je op www.squadra-italia.nl

Artikel 15 - Veiligheidsriemen

Verplicht is een 5- of 6 puntsgordel, voorzien van een FIA-label. Voor een goede werking dienen de veiligheidsgordels deugdelijk gemonteerd te zijn! Veiligheidsgordels met losse stiksels, of die gerafeld zijn dan wel vanwege een zware aanrijding een beschadigd zijn, zijn onbruikbaar en dienen voor de eigen veiligheid van de gebruiker vervangen te worden.

Bijzonder aandacht verdient de bevestiging en afstelling van de riemen. Zie daarvoor ASJ 2006 pp 515/516.


Artikel 16 - Sleepogen/

De wagen moet voorzien zijn van een sterk sleepoog aan voor en achterzijde. Het sleepoog dient duidelijk zichtbaar door geel, rood of oranje geschilderd te zijn. De binnen diameter moet minimaal 5 cm zijn.


Artikel 17 - Raamnet en/of armriem

Een armriem, bevestigd aan de linker onderarm en aan de knop van de veiligheidsgordel of aan de heupgordel (die voorkomt dat de linker arm buiten de auto kan komen bij een ernstige crash), is verplicht. Het verbinden van de riem met een volledig en snel sluitende klimhaak voor de bergsport is daarbij toegestaan. Bij het gebruik van een correct gemonteerd raamnet (zie ASJ 2006, pp 525) mag de armband achterwegen gelaten worden.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Planken koorts voor Zolder (SI)

zo jul 01, 2007 00:26

BJ,

Godver, alles is nieuw aan die 75, maar dus ook weer oud. 5 jaar stilgestaan. Moet dus die gordels aanpassen, sleepogen idem, raamnet monteren.
Thanx for the info. Ik zorg dat ik erbij ben!

M.

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Planken koorts voor Zolder (SI)

zo jul 08, 2007 21:23

Zie mijn verslag over de Si op Zolder, als je geinteresseerd bent natuurlijk ;)
Onder de Topic van Bartman

Terug naar “Racen - Algemeen”