Pagina 107 van 117

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 15:36
door sebastiaan
Slotspeling iets boven de 0.5mm, dan is het wel best en niet te krap.

ontvetterbak lekker hier komen gebruiken met een bakkie koffie erbij en wat ouwehoeren op anderhalve meter ;-)

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 17:08
door Seliquella
Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Ben erg benieuwd hoe de 147 bak en 156? ECU gaan reageren op elkaar. Ik heb jaren met een 156 JTS Selespeed gereden en vond daar de clutch drag prettiger dan bij mijn huidige 2.0 147 Selespeed. Wellicht te maken met de kortere eindoverbrenging in de 147 bak? Ik moet met de 147 als ik zonder wielspin wil wegrijden het gas wat meer inhouden. Bij de 156 kon je met een vloeiendere bewegeing van het pedaal wegrijden.

Hoe neem jij de staande start in de 1e of 2e versnelling?

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 17:19
door giuliettaevo
Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Op een atmosferische of geblazen motor? Geblazen motor zou ik eerder voor de 0,5mm gaan.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 17:25
door Seliquella
Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Op een atmosferische of geblazen motor? Geblazen motor zou ik eerder voor de 0,5mm gaan.
Atmosferisch 2.0 8V

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: do dec 24, 2020 11:41
door giuliettaevo
Dat vermoedde ik al.

Omdat een geblazen motor wat meer hitte voor zijn kiezen krijgt kun je de slotspeling beter wat ruimer houden. Dan hebben de veren iets meer ruimte om uit te zetten en loop je wat minder risico. :wink:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: vr jan 01, 2021 21:16
door Michel75
Bak open liggen om het diff te vervangen:

Afbeelding

Ziet er binnenin allemaal top uit!

Start altijd in 1e versnelling, het is namelijk al lastig genoeg om snel te starten. Daar hoop ik met het compressor koppel minder last van te hebben.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: za jan 02, 2021 08:17
door DJ
Waarom zou je niet in 1ste versnelling starten?
Meer koppel lijkt me lastiger om zonder wielspin van de plek te krijgen van minder.

Gr
DJ

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: za jan 02, 2021 09:27
door Michel75
Waarom zou je niet in 1ste versnelling starten?
Meer koppel lijkt me lastiger om zonder wielspin van de plek te krijgen van minder.

Gr
DJ
Ja, dat was een vraag van Seliquella, maar ik had nooit last van wielspin. Wel altijd last gehad van slechte starts. Ik kon hem niet op 4000 rpm houden en dan wegrijden, zoals je met een handbak doet. Dat starten ging al wat beter, doordat de afstelling van de koppeling wat ruimer staat nu. Daardoor ligt het aangrijpingspunt wat verder weg en heb je wat meer toeren bij het wegrijden voor hij oppakt. Met de standaard motor trek je onderin niet zo lekker weg. Dat probleem zou moeten zijn opgelost met de compressor, omdat je dan volop koppel vanuit de onderste toerentallen hebt.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: za jan 02, 2021 09:48
door DJ
Aha, ik was stukje voorafgaand alweer vergeten.
Snapte er niks van. :lol:

Gr
DJ

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: vr jan 15, 2021 10:00
door Michel75
Nog even geen vorderingen hier, moet even wachten op de lagers die op het nieuwe dif moeten.
Schijnbaar lastig te traceren...

Verder ook nog een kink in de kabel bij de straat 156 SW... bougie afgebroken bij het wisselen.
Was een kleintje verrot doordat er vloeistof in het gat stond.
Bij de minste inspanning brak die af en ik krijg de rest er niet uit.
Heb er meerdere lange boren op gebroken en ernaast in het gat geschoten, dus de kop beschadigd...
Morgen de kop er maar af trekken...

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di feb 02, 2021 21:25
door Michel75
Lagers voor het diff binnen, net als een licht vliegwieltje!

Afbeelding

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di apr 13, 2021 13:12
door Michel75
Tijdje niks gepost hier, door wat forum perikelen en ik had de prio verlegd naar de 75.
Maar aangezien 4 april met de DNRT paasraces de TS motor is stuk gegaan, moet er nu wel een nieuwe motor komen.
Wel een goede dag verder, ronderecord met de 156 aangescherpt naar 2.04:6 en lekker gereden tot de motor dus stuk ging.

Gisteren begonnen met de 2.0 TS te ontmantelen waar ik de compressor ombouw op gemaakt heb.
Het is alleen nog even de vraag wat ik ga doen, 2.0 compressor of toch turbo.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo apr 14, 2021 21:14
door stephen
dat is weer een strakke tijd, die je neergezet hebt.. :thumbs:
Jesper zat ook op die tijden met zijn GTV...gaat al sneller, benieuwd wat een compressor of turbo daar nog mee doet :mrgreen:

Compressor in je 75 gaf wel een gaaf geluid altijd.. maar een niet te grote Turbo met een modern schoepenwieltje, pakt ook al lekker op, 8)

Rolf ter Stege bouwt hele leuke turbo's..wel een eindje uit de buurt, mocht je stoppen met compressor project

Re: 156 Seld Racer

Geplaatst: za apr 17, 2021 14:03
door Danny
2.04,6 is echt snel voor een Twin Spark 16v.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: zo apr 18, 2021 08:54
door Michel75
Thanx, ik ben echt aan het twijfelen wat te doen, want het compressor geluid was ook echt verslavend... 8)