sebastiaan
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 585
Lid geworden op: wo jan 24, 2007 19:53
Locatie: Veen, NB

Re: 156 Selespeed Racer

wo dec 23, 2020 15:36

Slotspeling iets boven de 0.5mm, dan is het wel best en niet te krap.

ontvetterbak lekker hier komen gebruiken met een bakkie koffie erbij en wat ouwehoeren op anderhalve meter ;-)

Gebruikersavatar
Seliquella
Full Member
Full Member
Berichten: 477
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: 156 Selespeed Racer

wo dec 23, 2020 17:08

Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Ben erg benieuwd hoe de 147 bak en 156? ECU gaan reageren op elkaar. Ik heb jaren met een 156 JTS Selespeed gereden en vond daar de clutch drag prettiger dan bij mijn huidige 2.0 147 Selespeed. Wellicht te maken met de kortere eindoverbrenging in de 147 bak? Ik moet met de 147 als ik zonder wielspin wil wegrijden het gas wat meer inhouden. Bij de 156 kon je met een vloeiendere bewegeing van het pedaal wegrijden.

Hoe neem jij de staande start in de 1e of 2e versnelling?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6451
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 156 Selespeed Racer

wo dec 23, 2020 17:19

Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Op een atmosferische of geblazen motor? Geblazen motor zou ik eerder voor de 0,5mm gaan.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Seliquella
Full Member
Full Member
Berichten: 477
Lid geworden op: za okt 19, 2013 19:14
Locatie: Den Haag

Re: 156 Selespeed Racer

wo dec 23, 2020 17:25

Erg leuk project om te volgen.

Ik heb overigens voor mijn 85mm zuigers 0.3-0.45mm aanbevolen gekregen.
Op een atmosferische of geblazen motor? Geblazen motor zou ik eerder voor de 0,5mm gaan.
Atmosferisch 2.0 8V

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6451
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: 156 Selespeed Racer

do dec 24, 2020 11:41

Dat vermoedde ik al.

Omdat een geblazen motor wat meer hitte voor zijn kiezen krijgt kun je de slotspeling beter wat ruimer houden. Dan hebben de veren iets meer ruimte om uit te zetten en loop je wat minder risico. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3888
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 156 Selespeed Racer

vr jan 01, 2021 21:16

Bak open liggen om het diff te vervangen:

Afbeelding

Ziet er binnenin allemaal top uit!

Start altijd in 1e versnelling, het is namelijk al lastig genoeg om snel te starten. Daar hoop ik met het compressor koppel minder last van te hebben.

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3873
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 156 Selespeed Racer

za jan 02, 2021 08:17

Waarom zou je niet in 1ste versnelling starten?
Meer koppel lijkt me lastiger om zonder wielspin van de plek te krijgen van minder.

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3888
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 156 Selespeed Racer

za jan 02, 2021 09:27

Waarom zou je niet in 1ste versnelling starten?
Meer koppel lijkt me lastiger om zonder wielspin van de plek te krijgen van minder.

Gr
DJ
Ja, dat was een vraag van Seliquella, maar ik had nooit last van wielspin. Wel altijd last gehad van slechte starts. Ik kon hem niet op 4000 rpm houden en dan wegrijden, zoals je met een handbak doet. Dat starten ging al wat beter, doordat de afstelling van de koppeling wat ruimer staat nu. Daardoor ligt het aangrijpingspunt wat verder weg en heb je wat meer toeren bij het wegrijden voor hij oppakt. Met de standaard motor trek je onderin niet zo lekker weg. Dat probleem zou moeten zijn opgelost met de compressor, omdat je dan volop koppel vanuit de onderste toerentallen hebt.

DJ
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3873
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

Re: 156 Selespeed Racer

za jan 02, 2021 09:48

Aha, ik was stukje voorafgaand alweer vergeten.
Snapte er niks van. :lol:

Gr
DJ

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3888
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 156 Selespeed Racer

vr jan 15, 2021 10:00

Nog even geen vorderingen hier, moet even wachten op de lagers die op het nieuwe dif moeten.
Schijnbaar lastig te traceren...

Verder ook nog een kink in de kabel bij de straat 156 SW... bougie afgebroken bij het wisselen.
Was een kleintje verrot doordat er vloeistof in het gat stond.
Bij de minste inspanning brak die af en ik krijg de rest er niet uit.
Heb er meerdere lange boren op gebroken en ernaast in het gat geschoten, dus de kop beschadigd...
Morgen de kop er maar af trekken...

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3888
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: 156 Selespeed Racer

di feb 02, 2021 21:25

Lagers voor het diff binnen, net als een licht vliegwieltje!

Afbeelding

Terug naar “Racen - Algemeen”