Pagina 106 van 107

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: ma okt 19, 2020 21:29
door Tonio
Inderdaad. En dat voor een auto die nog maar nét klaar is na het opbouwen. :thumbs:

(Ik ben zeer benieuwd wat-ie dan doet als de compressor er in zit....)

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di okt 20, 2020 09:20
door stephen
88 rondjes erbij... aardig hufterproef dus ondertussen :thumbs:

mooie tijd, en dat zonder compressor :mrgreen:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di okt 20, 2020 22:30
door Michel75
Merci, ik zei voor de middag nog dat ik dacht dat een 2.05 er niet in zou zitten!
(Ik ben zeer benieuwd wat-ie dan doet als de compressor er in zit....)
Ja, ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheden met zeg 220pk in plaats van 155pk!

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo nov 04, 2020 09:57
door Michel75
Ondertussen bezig met het uitlaatspruitstuk:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo nov 04, 2020 18:26
door giuliettaevo
Leuk werk :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: zo nov 08, 2020 22:04
door nickdb07
Merci, ik zei voor de middag nog dat ik dacht dat een 2.05 er niet in zou zitten!
(Ik ben zeer benieuwd wat-ie dan doet als de compressor er in zit....)
Ja, ik ben ook benieuwd naar de mogelijkheden met zeg 220pk in plaats van 155pk!
Kan je net zo goed een turbo er op zetten dan heb je dat ook ongeveer :thumbs:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: zo nov 08, 2020 22:47
door Michel75
Haha, ja maar dan heb je niet dat verslavende geluid van die jankende blower 8)

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di nov 10, 2020 15:53
door stephen
wordt een leuk spruitstuk :thumbs:

leuke klussen , alleen wat tijdrovend, maar zo fijn gevoel, als het er eenmaal onder hangt :mrgreen:

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: vr dec 11, 2020 10:05
door Michel75
Paar kleine updates hier:

De kleine poelie met wat moeite op de blower gekregen. Dat zit met een krimp/pers passing, dus stoken, poelietrekker, hoop gedoe om de oude te verwijderen. En andersom dus de nieuwe poelie stoken en op de as zien te krijgen. Wel het voordeksel met de poelie as eraf gehaald om goed te kunnen meppen met een ondersteuning voor het asje. Aangezien er geen aanslag is moet je meten of de positie van de poelie weer hetzelfde is:

Afbeelding

En het spruitstuk is afgelast:

Afbeelding

Nog een paar dingen aan de setup doen voordat het in de auto kan, dan is het mechanische deel klaar.
Vervolgens de versnellingsbak klaar maken, daar komt een sperdif in.
Ik twijfel alleen nog of ik de overbrengverhouding van de 147 Selespeed neem, of de huidige bak houd.
Straks kom ik voor het einde van het rechte stuk in de toerenbegrenzer wellicht.
Met de 147 bak zit je bij 214 km/h al op 7000 rpm en met de 156 bak bij 225 km/h.
Nog even naar de data uit de laptimer kijken binnenkort.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: ma dec 21, 2020 15:00
door Michel75
Heb de 147 bak uit de hoek gepakt en begonnen met schoonmaken en demonteren:

Afbeelding

Knapt toch op:

Afbeelding

Ontvetterbak zou toch handig zijn :D

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di dec 22, 2020 08:59
door stephen
ontvetterbak is soms wel een gemis idd..maar het resultaat is er evengoed :thumbs:
werkt iig een stuk prettiger , schoon materiaal :mrgreen:

spruitstuk is trouwens ook aardig gelukt zo te zien =D>

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: di dec 22, 2020 09:52
door DJ
Blijft altijd een compromis maar lijkt mij dat je met die 147 bak beste af bent.
214 einde rechte stuk sta je bepaald al niet stil, voordat je de 225 einde recht stuk aan tikt?
En anders schuif je de toerenbegrenzen toch iets op, of rijd je 100 mtr in de toerenbegrenzer, dat komt vaker voor.
Een standaard 16V TS kan toch wel (iets) meer dan 7000rpm hebben?
Mijn 8V TS met volledig standaard binnenwerk heeft 6 seizoenen 7200 rpm gedraaid.
Totaal andere motor natuurlijk, maar toch.

Gr
DJ

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 11:13
door Michel75
Ja, klopt, 214 is al vrij hard :-)
Volgens de GPS data haalde ik nu 184 km/h...
7200 rpm lijkt me ook geen probleem als alles lekker fris is.
Wilde eerst de motor lekker laten zitten, maar die haal ik er straks toch ook uit.

Blok wat nu in de bok ernaast hangt ga ik opfrissen, balansassen eruit, nieuwe lagers erin, zuigerveren ff bekijken etc.
Nokkenassen van een JTS liggen er ook al even en er moet ook een aluminium inlaat op van een ouder type.
Wel zo handig om dat op een motor te doen die ernaast staat, kan de huidige motor op reserve (verbruikt geen druppel olie tot op heden).

Kan als alles klaar is het spul er in 1x in en blijft de 156 zo lang mogelijk gewoon mobiel.
ontvetterbak is soms wel een gemis idd..maar het resultaat is er evengoed :thumbs:
werkt iig een stuk prettiger , schoon materiaal :mrgreen:

spruitstuk is trouwens ook aardig gelukt zo te zien =D>
Ja, ik heb al een paar keer gedacht om er één te kopen, maar dan moet ik eerst een plekje maken...
Blok moet ik ook nog poetsen, daarvoor heb ik nog wel een grotere bak die ik er dan onder kan zetten.

Spruitstuk ziet er leuk uit zo, al zeg ik het zelf. Is wel een gedoe om dat een beetje netjes te houden met alleen een slijptol om de stukken pas te meken :-) . Wel nog even goed inpakken, al zuigt de compressor 625 m³ koele lucht per uur aan is het toch beter om hem af te schermen.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 12:19
door giuliettaevo
Alu hitteschildje doet al een hoop tegen stralingswarmte.

Slotspeling van de zuigerveren zou ik meteen ietsje ruimer maken als je de motor gaat opfrissen.

Re: 156 Selespeed Racer

Geplaatst: wo dec 23, 2020 13:05
door Michel75
Alu hitteschildje doet al een hoop tegen stralingswarmte.

Slotspeling van de zuigerveren zou ik meteen ietsje ruimer maken als je de motor gaat opfrissen.

Welke speling zou jij aanhouden?
Theoretisch berekend zou dat 0,415mm zijn volgens mij, maar hoeveel groter zou je dan gaan zitten?
Wil ook niet teveel carterdruk hebben natuurlijk.