ErwinV6

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 09:56

Motorkap vast zetten met 4 of 5 pinnen moet je alleen doen bij een polyester exemplaar, dan lijkt het me niet zon probleem :roll:

SlowPoke

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 10:09

gewoon met 4 of 5 snelsluiters vastzetten. die klep komt niet zo gauw door de voorruit heen (een polyester klep ook niet). de hoek tussen klep en voorruit is klein dus de klep "schuift" eerder over de ruit en A stijl dan dat hij naar binnen komt. dus alles buiten je kooi net zo vast zetten dat het er niet vanaf waait (bij een spetter moet je dan wel alle onderdelen bijelkaar vegen).
als ik naar die foto kijk (van die 75) heb je eerder kans dat je voeten onder de pedalen vast komen te zitten dan dat je in die klep hapt.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 18:54

Wil even reageren op de schade van de 75 3.0, want de haren gaan bij mij overeind staan als ik lees dat men hierom gevraagd zou hebben...
Bestuurder ken ik niet persoonlijk, maar heb hem wel een paar keer ontmoet (mijn oude rolkooi staat in deze auto).
Is een vent die bij de minste rem-fading de pijp aan Maarten geeft en de auto in de pits rijdt.
Iedereen heeft weleens een roekeloos momentje op het circuit.... denk na voordat je iets roept hier op het forum!
(@ Bralfa, ook ik heb vaak 156 velgen onder mijn zwarte 75, dus wie weet was het hem destijds niet eens, zijn meerdere zwarte 75's en nog meer 156 velgen...)

Heb met een paar maatjes de auto de avond na het ongeval opgehaald, motor staat in het schutbord, wielen tegen het staal.

Afbeelding
Afbeelding

Belangrijkste is dat allebei weer thuis zijn, bestuurder is ervan af gekomen met blauwe plekken en schrammen, zijn vriendin met enkele botbreuken.
Zij zat in een normale stoel met een normale gordel.
De boodschap die ik wil meegeven is om als je iemand meeneemt op het circuit, je zorgt voor een goede stoel en dito gordel!

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 20:40

Iig goed om te lezen dat beiden er redelijk vanaf gekomen zijn...Afgaande op de foto's en de kreet 'traumaheli' vreesde ik voor heel andere verhalen...
Maar laat dit voor iedereen (de niet trackers incluis>op de openbare weg knetter je net zo makkelijk ergens tegen! :idea: ) een leermoment zijn: standaard gordel en stoel zijn NIET afdoende.... :?
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 20:52

@Michel75:
Blij te horen dat het met beide goed gaat. En idd roekeloos rijden etc.. wie zijn wij om zoiets te beoordelen van achter een schermpje.
Laten we ervan uit gaan dat niemand zoiets uit vrije wil met opzet doet zeg...

Dat van die stoel is meer dan waar, zelfde verhaal al meerdere keren (HELAAS) gehoord... dus idd TWEE meerpuntgordels/ TWEE echte stoelen!!!
Ik zal dit bij de TC nog aangeven voor de technische keuring! (Als advies)
En gezien de kap en de reden van de scharnieren met haken, adviseer ik iedereen ook met een stalen motorkap de originele scharnieren te behouden uit veiligheid.
Een hoodpin is idd alleen tegen het eraf waaien... meer niet ;)

PS ik ben uit technisch oogpunt wel benieuwd hoe de schade aan deze auto is doorgezet door de aandrijfas naar de bak en achterwielophanging..?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 21:43

Wbt het doorzetten naar achteren: ik denk dat de 'cardanas' knikt als de impact echt groot is.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

zo jul 15, 2007 22:38

Wbt het doorzetten naar achteren: ik denk dat de 'cardanas' knikt als de impact echt groot is.
Lijkt mij ook het zwakse deel (tussenlager wat losgerukt wordt uit de cardantunnel? As kan recht op recht wel een hoop hebben denk ik,maar ook de bak hangt goed vast (achter aan de koets en voor met de baksteunen op de dwarstraverse van de dion...)
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Andretti Molletti

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 16, 2007 00:35

Jongens... gokken kan ik ook!!

(alleen niet succesvol ;) )

Als die as naar boven knikt, hoever zet hij dan door.... maw moet ik nog wat extra's inlassen voor veiligheid?

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8823
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 16, 2007 09:59

Jongens... gokken kan ik ook!!
Tenzij je een keer een 75 offert en met 100 in het uur tegen een muur katapulteert, blijft het (gefundeerd) gokken. En aan de achterkant zit alles zodanig gefixeerd dat ik denk dat de 'cardanas' knikt, en ik ben het met Frank eens dat het thv het steunlager zal gebeuren omdat de as daar het dunst is. Welke kant hij dan op gaat? Ik geloof niet dat hij zomaar door de cardantunnel heen slaat, ik denk eerder dat hij door de tunnel naar beneden wordt afgebogen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8018
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 16, 2007 12:53

Jongens... gokken kan ik ook!!
Tenzij je een keer een 75 offert en met 100 in het uur tegen een muur katapulteert, blijft het (gefundeerd) gokken. En aan de achterkant zit alles zodanig gefixeerd dat ik denk dat de 'cardanas' knikt, en ik ben het met Frank eens dat het thv het steunlager zal gebeuren omdat de as daar het dunst is. Welke kant hij dan op gaat? Ik geloof niet dat hij zomaar door de cardantunnel heen slaat, ik denk eerder dat hij door de tunnel naar beneden wordt afgebogen.
Maar idd, ook dat blijft een gok.... :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 23, 2007 18:01

Bij deze de laatste update van de RSZ hierover, verstuurd naar alle deelnemers op de RSZ mailinglijst.
Geeft in elk geval aan dat ze betrokken zijn en in contact zijn gebleven met de betrokkenen:
Beste mensen,

Tijdens het VRIJ RIJDEN op 11 JULI 2007 heeft er een ongeval plaats gevonden in de Audi-S bocht.
Degene die deze dag aanwezig waren zullen zich ongetwijfeld afvragen hoe het met de betrokken (Marrit en Rogier) gesteld is.
In de media is het ongeval nogal overtrokken met onwaarheden.
Daarom langs deze weg jullie aandacht voor het naar VRIJ RIJDEN ingezonden bericht van familie van de deelnemers:

....Beiden zijn naar verschillende ziekenhuizen gebracht en moesten een nacht blijven i.v.m. met misschien inwendig letsel. Ze waren er beiden slecht aan toe, de enorme klap en de "schrik" werkten letterlijk verlammend. Nu ze weer thuis zijn, gaat het steeds beter. De bijrijdster heeft een gebroken elleboog-stukje. Hoeft niet geopereerd te worden maar ze is hier wel een paar weken zoet mee..
De verhalen in de pers sloegen werkelijk nergens op. Niemand heeft glaswonden, er is verder niets gebroken, wat schaafwonden en striemen van de gordels zijn er wel en vooral spierpijn in elke spier die er is. Veel geluk gehad en de auto was dus zo slecht nog niet!! Is er fotomateriaal van deze crash? Vriendelijke groet, A. Lacoste (de moeder van...)

Kortom, goed nieuws.

Ondanks dat willen we natuurlijk niemand afschrikken.
Maar laat iedere deelnemer en passagier zich altijd bewust blijven van het feit,
dat ook het (vrij) rijden op een circuit nooit zonder enig risico is...


Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 23, 2007 19:56

Dat is goed om te lezen. Geen indianenverhalen. Gelukkig gaat het weer goed met beiden, en ik vond die auto er ook al niet beroerd uit zien. Sterkte met het herstel!
Alfa romeo: The art of the machine!

Andretti Molletti

Re: RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

ma jul 23, 2007 22:55

Bij deze de laatste update van de RSZ hierover, verstuurd naar alle deelnemers op de RSZ mailinglijst.
Geeft in elk geval aan dat ze betrokken zijn en in contact zijn gebleven met de betrokkenen:
Beste mensen,

Tijdens het VRIJ RIJDEN op 11 JULI 2007 heeft er een ongeval plaats gevonden in de Audi-S bocht.
Degene die deze dag aanwezig waren zullen zich ongetwijfeld afvragen hoe het met de betrokken (Marrit en Rogier) gesteld is.
In de media is het ongeval nogal overtrokken met onwaarheden.
Daarom langs deze weg jullie aandacht voor het naar VRIJ RIJDEN ingezonden bericht van familie van de deelnemers:

....Beiden zijn naar verschillende ziekenhuizen gebracht en moesten een nacht blijven i.v.m. met misschien inwendig letsel. Ze waren er beiden slecht aan toe, de enorme klap en de "schrik" werkten letterlijk verlammend. Nu ze weer thuis zijn, gaat het steeds beter. De bijrijdster heeft een gebroken elleboog-stukje. Hoeft niet geopereerd te worden maar ze is hier wel een paar weken zoet mee..
De verhalen in de pers sloegen werkelijk nergens op. Niemand heeft glaswonden, er is verder niets gebroken, wat schaafwonden en striemen van de gordels zijn er wel en vooral spierpijn in elke spier die er is. Veel geluk gehad en de auto was dus zo slecht nog niet!! Is er fotomateriaal van deze crash? Vriendelijke groet, A. Lacoste (de moeder van...)

Kortom, goed nieuws.

Ondanks dat willen we natuurlijk niemand afschrikken.
Maar laat iedere deelnemer en passagier zich altijd bewust blijven van het feit,
dat ook het (vrij) rijden op een circuit nooit zonder enig risico is...


Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

Onwijs fijn dat Fred en ook de moeder van de moeite neemt om het geschrokken publiek gerust te stellen...
Pfieuw een gebroken elleboogbotje ... dan is die heup dus oke, geweldig goed nieuw dit!!!
Pieter bedankt voor het plaatsten!!

Andretti Molletti

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 5 augustus Zandvoort

wo jul 25, 2007 13:20

Van de site van RSZ:

http://www.vrijrijden.nl/agenda.htm


ZONDAG5 AUGUSTUS9.00–17.00 uur
WOENSDAG8 AUGUSTUS17.00–19.00 uur (is verplaatst naar 5 augustus)
WOENSDAG12 SEPTEMBER 17.00–19.00 uur
MAANDAG8 OKTOBER17.00–19.00 uur

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4363
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: VRIJ RIJDEN DAGEN 10 juli Zandvoort

do jul 26, 2007 12:04

Goed nieuws inderdaad. Blij toe.

Gr,
DJ

Terug naar “Racen - Algemeen”