Ik zie het nu ook : die blijven hopeloos achterop en vooral Tielemans maakte veel drukte om z'n circuitkennis . In de voorafgaande private testing waren de tijden beter voor praktisch iedereen : Daar zat Thommo op 14. Freitas op 20. en Tielemans op 22. . Verklaring is misschien wel dat Tielemans maar 5 rondjes testing deed + 14 practice, Thommo 16+12, Freitas 12+7(ook troubles ?) .
Seat & Chevy lijken top, Bmw iets minder Alfa afwachten ? Ik vrees dat Alfa's licht naar Valencia gaan kunnen (leuk voor Tommaso ; is 't Alfa gunstigste circuit ! )
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .
Zo, net terug . Toch wel gaaf om ze nu een keer in het echt te zien. Thielemans is een drama, in alles zie je dat die jongen het gewoon niet heeft. Jammer maar helaas.
Tielemans heeft in FP2 toch 1.49.076 nu daar is hij zowaar 5e mee (ik vrees alleen dat hij in de qualif weer verderop zal staan als iedereen z'n ware potentieel zal tonen) . Wel vreemd dat ze iedere sessie tragere toptijden rijden (behalve Tielemans dan) : zand ? Warmer ? Thompson is 17e 1.50.226, Freitas 22e wel met z'n beste tijd 1.50.792 . verder Menu & Larini(Chevy) 1 & 2, Coronel(van welk land is die nu ook weer ) 3 Farfus 4e, 6 Priaulx, 7 Huff, 8 Monteiro (sterke debutant ! in Testing en FP1 ook top) 15 Corthals .
In de 3 sessies tot nu toe is de rangorde nogal verschillend : Chevy is wel top lijkt me . Qualif wordt koffiedik kijken .
Wie meld hier na 15u30 even de uitslag vd qualif (na 13u kan ik weer niet op de site...18u ben ik pas thuis) ? Alvast bedankt .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .
Zat bij rondetijden te kijken en zag dat patrick huisman 2 jaar terug 1.48 reed op zandvoort met een 155 STW, soortgelijke auto.
Had zo mee kunnen doen in het wtcc Is een auto van ruim 10 jaar terug, weliswaar weer aangepakt, maar verschil is wel erg klein met de snelste wtccer
Zo ook weer terug na alvast twee dagen Zandvoort.
Sfeer was leuke afgelopen beide dagen ook al omdat het toch vrij rustig was qua publiek.
Vrijdag was de entree zelfs gratis, toch niet gewend van Zandvoort.
Parkeren was dan ook geen probleem.
Vrijdagmiddag direct uit mijn werk naar Zandvoort gereden via een soort toeristische route.
Gelijk om 1400 de eerste training waarbij Monteiro en de Chrevolets indruk maakten.
Thielemans reed toen nog goede tijden net zoals Coronel.
Ben in de Tarzanbocht wezen kijken terwijl een vriend van me foto´s nam.
Later nog op het duin in het midden van de paddock sessie twee staan kijken.
Nog even met Farfus gesproken die vroeg of ik geluk mee zou brengen komende dagen en races.
Heel leuk om te zien dat het Racing4Belgium team met nummer 33 rijdt, zegt de ex Squadra33 voorzitter.
Kwam Olav Mol nog tegen bij de pitbox.
Verder grappige fotosessie met Tim en Tom Coronel.
Zaterdag tegen 9 uur op pad om wat drukte voor te zijn maar dat was achteraf niet nodig.
Vooral vroeg op de morgen altijd leuke sfeer met ontspannen rijders die in zijn voor een praatje.
Nou resultaten zijn hierboven al gepost.
Kennelijk bracht ik Farfus geluk die een uitstekende derde plaats scoorde in de kwalificatie met een zware auto.
Hij omschreef Zandvoort als en soort nurburgring waar hij vorige week was.
Thompson in de middenmoot. Thielemans stelde teleur na het in de free practise goed gedaan te hebben.
Topsnelheid heeft de Alfa nog steeds met hoogste snelheid voor Olivier.
De WTCC auto´s remmen even voorbij het 100 mtr bord. Vooral Zanardi kwam af en toe in de problemen en ging
vrijdag door het grind van de Tarzanbocht.
Thielemans en Thompson en ook Freitas allemaal wel een keer van de baan gegaan op vrijdag en vanmorgen.
Morgen dus de races met hopelijk mooie gevechten en goede resultaten voor onze favorieten.
Oh ja verheug je niet teveel op de supportraces.
De BMW 130 cup zal wel aardige gevechten opleveren maar die auto´s maken helemaal geen geluid.
De Seat diesel cup was helemaal een drama vanmiddag. Na bijna een uur racen gingen diverse banden aan flarden
en uit veiligheidsoverwegingen werd de race gestaakt.
De demo tussendoor was wel spectaculair.
Zag net de opgenomen beelden van €urosport2 :
Thompson werd 1x ronde verknoeid door Rus met Bmw en moest helemaal op't laatst door't gras om niet op Colciago te knallen die meer vertraagde dan verwacht : Thommo was sneller onderweg dan z'n beste... dus die heeft nog groeimarge tegen morgen . Kan nog goedkomen als hij naar 8 oprukt in race 1 en anders Valencia hè Tommaso
Jörg M. verremde zich behoorlijk en vergooide zo z'n beste bandenset, maar Farfus deed het toch maar weer als beste van de heavy Bmw's met 35kg succesballast . Monteiro zet de hele gevestigde Seat-armada mooi voor schut . Tielemans stelt teleur en is maar net voor Freitas .
Tijdens interview met Larini komt Coronel met Balkenende als passagier door de Paddock gestoven in een grote rookwolk op weg naar een rondje driften met een gele Leon : volgens mij zat hij daar meer mee in z'n kop dan de qualif... Larini lakoniek : issa Crayzy driver fromma Olland...
In btcc is't niet veel beter gesteld met de Alfa's : 13. Pinkney , 14. Murray, 19. Marsh en pole voor...Giovanardi : de VX Vectra is vooral sterk in topsnelheid en de snelle bochten : 156 werd ook door Piedone ontwikkeld en z'n troeven liggen net't zelfde (of lagen) dus wat als Gio nog bij Alfa was gebleven...