berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

RE: Alfa 146 Budget SI Racer

vr jan 10, 2014 21:37

Vind m te gek! Erg leuk...
Blower uit dat ding..... weg ermee, naar de halfords en 12 euri uitgeven voor een blowertje met verwarming die je met zuignap op dash plakt. Normaal via sigaretten aansteker, jij maakt een stekkertje. En ja dat is apk goed.
Apk is ook spiegels vanuit de auto kunnen stellen,, dus wel lexaan ruiten maar niet mechaniek verwijderen.
Achterportieren wel mechaniek eruit, plastic ruitjes...

Superleuke keuze!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

henk116
Advanced Member
Advanced Member

vr jan 10, 2014 21:54

Dat gaat er allemaal heel netjes uitzien en ben benieuwd wat het gewicht gaat doen...Enne hoe die gaat rijden 8)
EX Alfetta/Gtv/116 registerleider

GIUSTA STRADA Alfa Romeo auto's, onderdelen en reparatie
0650934143

Jacco.vd.Zaag
Full Member
Full Member

za jan 11, 2014 21:34

Ziet er allemaal heel goed uit! Damn!

Ik heb wel een vraag, wat voor blower gebruik jij? Ben namelijk van plan om ook mijn kachelbak er lekker uit te laten, alleen er is zoveel keuze in die dingen..

Maar verder, lekker bezig! :D
1986 Fiat Ritmo 130TC Abarth - 1992 Alfa Romeo 75 2.0TS
1980 Alfa Romeo Alfetta 2.0 - 1992 Alfa Romeo 164 2.0TS

Het-Licht
Guru
Guru

Re: RE: Alfa 146 Budget SI Racer

zo jan 12, 2014 01:56

Vind m te gek! Erg leuk...
Blower uit dat ding..... weg ermee, naar de halfords en 12 euri uitgeven voor een blowertje met verwarming die je met zuignap op dash plakt. Normaal via sigaretten aansteker, jij maakt een stekkertje. En ja dat is apk goed.
Apk is ook spiegels vanuit de auto kunnen stellen,, dus wel lexaan ruiten maar niet mechaniek verwijderen.
Achterportieren wel mechaniek eruit, plastic ruitjes...

Superleuke keuze!
Thanks! Ik ben er zelf ook wel blij mee... ;)

Ik hou niet zo van die halve oplossing met zo zuignap ding, ik heb de originele kachelunit genomen en na de motor alles eraf gezaagd en vervolgens met een slang naar het dashboard op de kanalen van de voorruit ontwaseming. Het dash is van binnen maximaal leeg gezaagd, alleen het kanaal voor de voorruit zit er nog in, hele ding weegt maar een paar kg. Ik zal er morgen een wel wat betere foto van maken.
Ramen worden wel allemaal lexaan, voor de spiegels heb ik een betere oplossing : spiegels met handmatige verstelling van binnenuit van een 146 crisismodel... Deuren gaan dus lekker leeg!
Dat gaat er allemaal heel netjes uitzien en ben benieuwd wat het gewicht gaat doen...Enne hoe die gaat rijden 8)
Ik ben ook benieuwd, hoop toch wel onder de 1000 kg te blijven...
Ziet er allemaal heel goed uit! Damn!

Ik heb wel een vraag, wat voor blower gebruik jij? Ben namelijk van plan om ook mijn kachelbak er lekker uit te laten, alleen er is zoveel keuze in die dingen..

Maar verder, lekker bezig! :D
Thanks! Ik heb de standaard blower gebruikt, na de motor alles eraf gezaagd, dus de hele kleppenwinkel en radiator eruit! Kan je teminste lekker verse lucht van buiten pakken, er zit nu zoveel kracht achter dat je ook in de stoel een windje hebt, misschien wel lekker in de zomer at racepace...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo jan 12, 2014 05:41

Ziet er netjes uit.
Alleen zou ik voor een door de rijder verstelbare remdrukbegrenzer gaan. Niet ergens onder de motorkap.

Gr
DJ

Het-Licht
Guru
Guru

zo jan 12, 2014 11:24

Dat ga ik denk in de toekomst doen, voorlopig vind ik dit wel een leuke oplossing. Ik moet dan leiding binnendoor maken, nu maak ik gebruik van het bestaande spul...

GTA287PK
Guru Duplice
Guru Duplice

zo jan 12, 2014 12:17

Met zo'n regelaar in de motorruimte ga je nauwelijks tot niks doen hoor ! En op die -tig uren die je al hebt gemaakt/nog gaat maken: inderdaad binnenin/onder handbereik maken !
De mannen vóóraan verdelen de punten ! <Allard Kalff>

http://www.alterokunststoffen.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Het-Licht
Guru
Guru

zo jan 12, 2014 13:11

Het gaat er mij om dat er niet teveel druk naar achteren gaat, om de achterremmen zo op de hrc aan te sluiten lijkt me niet zo'n goed idee... En een instelbare remdruk regelaar in de auto is geen voorwaarde om hard te gaan, ik ken iemand met een witte 75 die 2.04 rijdt met een dergelijke constructie... :whistle:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo jan 12, 2014 13:18

En een instelbare remdruk regelaar in de auto is geen voorwaarde om hard te gaan, ik ken iemand met een witte 75 die 2.04 rijdt met een dergelijke constructie... Whistle
als je hem eenmaal goed hebt en de omstandigheden blijven hetzelfde is het geen probleem.
Ga je harder gaan eind van de sessie de banden smeren, dan begin je al een probleem te krijgen met aanremmen, en gaat het ondertussen regenen ben je helemaal blij...
Het is een heel kleine moeite nu je alles fris hebt en er makkelijk bij kan en die dingen kosten echt te kop niet, zeker niet in relatie tot de kosten van een verpeste sessie..
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Het-Licht
Guru
Guru

zo jan 12, 2014 13:24

Dat ben ik volledig met je eens! Maar het is voor mij nu eerst zaak om de auto af te hebben en meters maken. Tegen de tijd dat ik zo hard ga dat dit een issue wordt komt er een instelbare in...

Het-Licht
Guru
Guru

do jan 16, 2014 00:10

Van het weekend weer eens lekker aan de 146 geknutseld.

Als eerste het oude subframe voor de pook en handrem er onder vandaan en de nieuwe verkleinde en leeg gezaagde onder het stof vandaan gehaald.
Afbeelding

Na goed voorbeeld van een Engelsman de onderkant van de schakelpook laten verlengen om zodoende een 'shortshifter' te maken.
Afbeelding

Nieuwe subframepje klaar om te monteren.
Afbeelding

Ook het oude voor subframe eronder vandaan. Ook hier heb ik al een andere doorgelaste voor klaar liggen. Hier komt een Eibach stabi op, heb ook al een dikke stabi voor de achteras liggen, misschien wel de belangrijkste voor een voorwiel aandrijver.
Afbeelding

Zo staat ze er nu bij, radiateur eruit, deze was echt helemaal klaar. Ook bezig om er een oliekoeler op te bouwen, heb nagenoeg alle spullen hier voor liggen dus waarom niet...
Afbeelding

Ook nog even een foto van de blower, zoals je ziet geen gram teveel...
Afbeelding

Niels
Guru
Guru

do jan 16, 2014 12:35

Lekker bezig JW!

Schiet lekker op zo!
You see I think a Ferrari is a scaledown version of... God! And a Porsche 911 is a jumped up VW Beetle.
- Jeremy Clarkson

Het-Licht
Guru
Guru

do jan 16, 2014 23:16

Thanks!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr jan 17, 2014 15:14

Good busy!

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jan 17, 2014 18:35

Die 146 is erg fraai aan't worden ! :thumbs:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Terug naar “Racen - Algemeen”