Na zeg maar een jaar of 9 niet meer achter het stuur van een raceauto, en dan van start in een verse, net vers van de pers auto, en ook nog eens heel iets anders dan ik "'gewend"' was uit de standaardklasse van de Trofeo was het een erg spannend dagje...
Goed, in de kwalificatie mocht ik mij met 3 rondjes geklokt dus melden bij de toren met de mededeling dat er benzine lekte , en of ik alsjeblieft een volgende keer bij een ""meatball"" vlag niet op racesnelheid door wilde gaan.. Nu noem ik de 2.29 die zij racesnelheid noemen toch anders maar goed...Een kleine klus, de tankventilatie was aan het hevelen, opgelost met verlenging en omleggen van de slang, maar toen was de kwalificatie alweer voorbij en mocht ik de baan niet meer op...
Voor de eerste race door Alberic en Bas nog snel even de remmen ontlucht en de achterdempers zachter gezet want de auto was toch wel enigzins overstuurd.. Verder geen problemen dus met frisse moed van start achteraan. Maar na 3 rondjes sloeg het noodlot toe, verremmingen schakelfoutje tegelijk, rondgegaan, en waarschijnlijk daarbij overtoerd..(8000 in het geheugen van de toerenteller.). Waarschijnlijk zwevende klep gehad (hoewel deze motor dat toerental wel eerder heeft gedaan..) en er bleek een klepstelplaatje gebroken. dus einde oefening..
Gelukkig wel Michel, Pieter en Dre kunnen helpen met benzine, en Juultje met de bougies, dus ondanks dat ik maar 8 rondjes gereden heb was de benzine wel op.
(jongens...toch echt iets om rekening mee te houden volgende keer..
)
De sfeer was in ieder geval goed, mooi weer, en een beetje tijd om te kletsen dus. Ook leuk eens een gezicht bij diverse namen van het forum te hebben! En bij de volvo`s zijn blijkbaar meer dames actief, ik heb even staan praten met een dame in gele overall (blond haar, dus Dre, misschien dezelfde na verschoning??)
Ondanks dat er weinig gereden is hebben we veel geleerd van de auto! dus huiswerk, en wellicht op 2 november nog testen bij de HARC.
Want die 2.23 van het laatste rondje voor het mis ging zat ik nog niet eens echt voor. De geraakte klep en zuiger controleren en zonodig herstel, maar het belangrijkste een andere achteras, want ik zit nu duidelijk te kort wat betreft overbrenging (hoewel iedereen zegt dat dit de goede overbrenging is, werkt de praktijk blijkbaar toch anders..).
Verder iedereen bedankt voor de complimenten voor de auto (vergeet Alberic daarbij niet, die heeft er veel meer uren in dan ik..) maar belangrijker nog voor de erg goede sfeer!! een beetje te goed misschien gezien de mislukte start van de 2e race van de inhoud van 2 pitboxen...
Voor de mensen die nog aan het bouwen zijn: de auto hoeft niet super mooi te zijn, als ie het maar doet!! En je kunt nog zo veel leuke techniek bedenken, rijden is toch het leukste!
trouwens Pieter: ik ben erg onder de indruk van jouw rijden!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.