Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 09:11

Race 2 of in mijn geval beter gezegd "training"
:D :D Same here..

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 09:29

Ook voor de toeschouwers een hele toffe dag geweest! Leuk om het eens van dichterbij te bekijken en weer wat meer mensen te leren kennen. Zeker niet de laatste keer (ok, dit seizoen dan wel) dat ik kom kijken. Wil dan ook de Bertone van Walter wel in actie zien, wat een schitterende auto....

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 09:48

de Bertone van Walter wel in actie zien, wat een schitterende auto....
Zo! :shock: Veruit de mooiste auto aanwezig!
Tot in de puntjes verzorgd en heel mooi afgewerkt.
Meest gehoorde opmerking: 'Bijna zonde om mee te racen'. :)

Gebruikersavatar
CC
Full Member
Full Member
Berichten: 419
Lid geworden op: di jan 03, 2006 20:15
Locatie: Tilburg

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 10:14

Meest gehoorde opmerking: 'Bijna zonde om mee te racen'. :)
Geloof dat dat ook mijn openingszin was toen ik hem zag staan.... :oops:

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 10:38

Niets toe te voegen aan de raceverslagen, weer helemaal top allen!
Veel dank aan de alle rijders, monteurs en toeschouwers die het zo leuk maken om Alfa te racen. :thumbs:
En natuurlijk de felicitaties aan Mark, SI kampioen 2007 =D>

Met deze gezelligheid en dit enthousiasme denk ik dat we volgend jaar SI weer tot een succes kunnen maken.
Vanuit een sportief oogpunt ben ik zelf ook erg blij, 2:18.4 gereden met mijn gebakje. En het kan heus nog harder.
Dat bewijst maar dat je geen dure auto nodig hebt om lekker te kunnen boenderen in de SI.

Bij deze de volledige uitslag van de 1e en 2e race, en de koppelrace.
De koppelrace was heerlijk lang rijden in de late middagzon.
Team Alfa beats Geert & Volvo team, maar slechts met een paar seconden! :D

SI Race 1:
Afbeelding

SI Race 2:
Afbeelding

Koppelrace:
Afbeelding

Ik had 2 fotografen rondlopen dus er komen nog mooie plaatjes en filmpjes van mij binnenkort.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 10:43

Edward heeft woord gehouden, foto's staan reeds online. En zijn erg mooi!

Hier mijn 'momentje':
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 12:23

Inderdaad mooie foto's !

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 13:28

Na zeg maar een jaar of 9 niet meer achter het stuur van een raceauto, en dan van start in een verse, net vers van de pers auto, en ook nog eens heel iets anders dan ik "'gewend"' was uit de standaardklasse van de Trofeo was het een erg spannend dagje...

Goed, in de kwalificatie mocht ik mij met 3 rondjes geklokt dus melden bij de toren met de mededeling dat er benzine lekte , en of ik alsjeblieft een volgende keer bij een ""meatball"" vlag niet op racesnelheid door wilde gaan.. Nu noem ik de 2.29 die zij racesnelheid noemen toch anders maar goed...Een kleine klus, de tankventilatie was aan het hevelen, opgelost met verlenging en omleggen van de slang, maar toen was de kwalificatie alweer voorbij en mocht ik de baan niet meer op...

Voor de eerste race door Alberic en Bas nog snel even de remmen ontlucht en de achterdempers zachter gezet want de auto was toch wel enigzins overstuurd.. Verder geen problemen dus met frisse moed van start achteraan. Maar na 3 rondjes sloeg het noodlot toe, verremmingen schakelfoutje tegelijk, rondgegaan, en waarschijnlijk daarbij overtoerd..(8000 in het geheugen van de toerenteller.). Waarschijnlijk zwevende klep gehad (hoewel deze motor dat toerental wel eerder heeft gedaan..) en er bleek een klepstelplaatje gebroken. dus einde oefening..

Gelukkig wel Michel, Pieter en Dre kunnen helpen met benzine, en Juultje met de bougies, dus ondanks dat ik maar 8 rondjes gereden heb was de benzine wel op. 8) (jongens...toch echt iets om rekening mee te houden volgende keer.. :wink: )
De sfeer was in ieder geval goed, mooi weer, en een beetje tijd om te kletsen dus. Ook leuk eens een gezicht bij diverse namen van het forum te hebben! En bij de volvo`s zijn blijkbaar meer dames actief, ik heb even staan praten met een dame in gele overall (blond haar, dus Dre, misschien dezelfde na verschoning??)

Ondanks dat er weinig gereden is hebben we veel geleerd van de auto! dus huiswerk, en wellicht op 2 november nog testen bij de HARC.
Want die 2.23 van het laatste rondje voor het mis ging zat ik nog niet eens echt voor. De geraakte klep en zuiger controleren en zonodig herstel, maar het belangrijkste een andere achteras, want ik zit nu duidelijk te kort wat betreft overbrenging (hoewel iedereen zegt dat dit de goede overbrenging is, werkt de praktijk blijkbaar toch anders..).

Verder iedereen bedankt voor de complimenten voor de auto (vergeet Alberic daarbij niet, die heeft er veel meer uren in dan ik..) maar belangrijker nog voor de erg goede sfeer!! een beetje te goed misschien gezien de mislukte start van de 2e race van de inhoud van 2 pitboxen...

Voor de mensen die nog aan het bouwen zijn: de auto hoeft niet super mooi te zijn, als ie het maar doet!! En je kunt nog zo veel leuke techniek bedenken, rijden is toch het leukste!

trouwens Pieter: ik ben erg onder de indruk van jouw rijden!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 14:05

he mannen,
was weer een goed dagje ondanks dat wij een beetje achteraf op de parkeerplaats stonden, zo'n box is best luxe (maar ja, je hebt altijd baas boven baas)
goeie foto's!
volgend jaar moet ik meer gas geven, kan ik misschien die V6en een beetje bijhouden, die gingen "net" ff te hard

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 17:24

Heren en dames toeschouwers, monteurs en coureurs het was weer een gezellige dag racen op zandvoort. Ik zit achter mijn PC te schrijven met pijn in mijn billen, kuiten, schouders, armen en nek. Ik weet dus dat ik flink gestuurd heb. Mijn dagtellertje stond op 375 km. Op racesnelheid dus.. Nou heb k dat dit jaar wel vaker gedaan, maar op zandvoort vergt dat kennlijk toch wat meer van je dan, op pak em beet, de nordschleife.

Ik was enthousaist, benieuwd en licht gespannen om te zien waar ik stond ten opzichte van Ed en Michel. Ik had nog niet met ze gereden en afgaand op de info die ik had was ons materiaal redelijk gelijk. Ik kon me dus opmaken voor een stevig potje sturen. In de kwalificatie had ik moeite om mijn banden opgewarmd te krijgen. De eerst drie á vier ronden glibberde ik alle kanten op en kwam nauwelijks onder de 2:10. Ook zag ik her en der anderen langs de baan en in de grindbak staan (@ Geert: mooie schuiver man :thumbs: ). Ik was dus niet de enige met problemen. Eindresultaat 2e. Niet echt ontevreden, want ik wist dat die kans er in zat. Ed was 3 seconden langzamer en ik vermoedde dat ik heb in de race moest kunnen hebben. Bleef Michel over. Race 1 had ik een goed start en ik sloot rustig aan achter Michel. Ik had verse slicks gemonteerd en die gaven meteen grip en vertrouwen. Michel voor mij zat op de limiet wantik zag zo hier en daar het achterwerk van de 75 schuiven. Bij de audi S moest hij eerder op de rem dan ik en ik kon er netjes langs en vervolgens snel weglopen. Hier en daar nog wat lol gehad met Volvo's inhalen en kort daarop was de winst binnen.

Race twee was nog wat eenzamer. Ik vroeg me op de grid af waar michel bleef. Uiteindelijk zonder hem vertrokken een enkele ronden verder zag ik ineens een aantal alfa's opdoemen! Krijg nou niks dacht ik nog! Vervolgens knalden er drie volvos in mastersbocht op elkaar en moest ik door glas en koelvloeistof heen. HEt was en flinke klapper. Één van die mannen kan zijn auto naar de sloop brengen denk ik. Die was aan de bestuurderdszijde ge-T-boned. Geen ambulance gezien dus het zal wel goed zijn afgelopen. Tijdens de code 60 kwamen Ed en Armando wat dichter bij maar na de code groen liep ik snel weg naar een onbedreigde overwinning.

De koppelrace liep verliep ook succesvol. Ik werd gekoopeld aan een van de MDM motorsport BMW 325 compacts, die gemiddeld gezien net iets sneller rijden dan ik. Wij moesten behoorlijk achteraan starten als 5e van achteren (p20?). Al gauw kropen we de top tien binnen en na een uurtje sturen lagen we 6e. Ik mocht de race uitrijden in een stint die 18 rondjes duurde (VET!!) en we werden uit eindelijk 5e achter de teams waarin een Saker was vertegenwoordigd; weer een goed resultaat.

Ik heb een prachtig seizoen beleefd. Ik debuteer in de racerij met een overwinning in de eerste race en een kampioenschap in het eerste jaar. Leuk voor de statistieken, maar wat me vooral bijblijft, en daar had ik het met Robbert Bijl nog over, is de kameraadschap onder de coureurs. Er is respect voor elkaars materiaal, respect voor een ieders budget en er wordt altijd een helpende hand toegestoken. Daarnaast is het ook nog een gezellig. Ik hoef het SRW in juni maar in herinnering roepen. Dit zijn DE kenmerken en "Unique Selling Points" van deze klasse.

De kans bestaat dat ik volgend jaar elders ga rijden. Zoals ik wel vaker heb geroepen tegen onder andere Bart-Jan wil ik graag binnen de klasse blijven rijden, maar dan heb ik wel wat competitie nodig. Dus michel, niet naar de challenge maar stop nog wat euro's in die enorm gave 75 en Ed zorg dat je nog wat secondes uit je auto haalt. Wellciht aangevuld met mensen die nu nog aan het sleutelen zijn en huidge rijders die van de winter de schuur weer induiken, hebben een gevuld en competetief veld. Ik zal het forum hierom ook in de gaten blijven houden.

Iedereen succes deze winter en kom volgend jaar terug met weer knappere en snellere auto's. Nogmaals dank, mede names mijn monteurs Erik en Jeroen voor het plezier dat we aan onze hobby en jullie mochten beleven en wellicht tot volgend jaar op het circuit!
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 17:43

De kans bestaat dat ik volgend jaar elders ga rijden. Zoals ik wel vaker heb geroepen tegen onder andere Bart-Jan wil ik graag binnen de klasse blijven rijden, maar dan heb ik wel wat competitie nodig. Dus michel, niet naar de challenge maar stop nog wat euro's in die enorm gave 75 en Ed zorg dat je nog wat secondes uit je auto haalt. Wellciht aangevuld met mensen die nu nog aan het sleutelen zijn en huidge rijders die van de winter de schuur weer induiken, hebben een gevuld en competetief veld. Ik zal het forum hierom ook in de gaten blijven houden.
Wordt aan gewerkt en nieuwe plannen worden gesmeed voor volgend jaar.. :driving:
Leuk verslag ook trouwens!

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 18:24

Ik zit achter mijn PC te schrijven met pijn in mijn billen, kuiten, schouders, armen en nek. Ik weet dus dat ik flink gestuurd heb. Mijn dagtellertje stond op 375 km. Op racesnelheid dus..
Aha, dus dat is het.. :)
Is voor het eerst dat ik er ook spierpijn aan heb overgehouden.
Kan wat met krampachtig stuurgedrag hebben te maken door de slecht functionerende remmen maar het zijn natuurlijk nogal wat kilometers met die koppelrace erbij.

Heb dat overigens meer als extra trainingstijd beschouwd en daardoor was het erg leerzaam. Veel dingen proberen qua lijnen, versnellingen rempunten etc. Wil dat volgend jaar meer gaan doen. Vijverbergdagen enzo. Want tijdens een wedstrijd probeer ik nooit echt veel omdat je daar dan veel te gespannen voor bent. En dus leer je eigenlijk maar langzaam bij. Ook het achter mensen aanrijden in de koppelrace vond ik een goeie om eens te kijken hoe anderen hun lijnen en bochten deden.

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 18:31

Heb ik mezelf het licht uit de ogen gereden, het rubber van de staalgordels, de voeringen van mijn remblokken om jullie voor te zijn.. en dan zeg jij dat je recreatierijden gedaan hebt :shock:

En bedankt he!!!



Gelukkig had ik geen spierpijn, een geoefend en getraind lichaam is het begin van succes in de racerij 8)

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deeleneme

ma okt 08, 2007 18:46

een geoefend en getraind lichaam is het begin van succes in de racerij 8)
Vandáár het succes bij de Volvodames..nu snap ik 'm :wink:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5584
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia seizoensafsluiter 7 okt :12 Deelenemers?

ma okt 08, 2007 19:37

:jumping:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Terug naar “Racen - Algemeen”