Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2
 
Totaal aantal stemmen: 45
Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

di mar 06, 2007 14:35

Interessant nieuws over R4B dus.
Het is altijd lastig ex kampioenschapsauto's 'los' te krijgen uit Italia.
Weet dat in het verleden een gerenommeerd Nederlands team dat ook een keer geprobeerd heeft maar op laatste moment nul op het rekest kreeg.

De afgelopen jaren hebben alleen een paar Italiaanse prive teams de 156 mogen inzetten en heeft een Tsjech 1 race in een Alfa gereden waarna hij voor BMW koos.
Die auto's liepen in ontwikkeling ook een aantal races achter op de fabrieksauto's.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 07, 2007 13:41

In Btcc gaan Dave Pinkney (geen onbekende voor Alfa) & Richard Marsh met ex N-tec 156's aan de slag in 2007 spec. . De deal is mede gerealiseerd door Gary Ayles ook bekend van GA motorsport en team Quest die de 156 van Eoin Murray runde .
Van Murray zelf nog altijd geen nieuws vreemd genoeg . Pinkney is niet slecht, Marsh reed vorig jaar met een Peugeot van twijfelachtige kwaliteit dus die kan ik niet zo inschatten . Eoin Murray is in mijn ogen wel duidelijk de beste onder de Alfa piloten als je de 147 challenge weet te winnen en hij heeft vorig jaar wel e.e.a. laten zien . Mark Smith tenslotte reed vorig jaar met een oudere 156 met nieuw snuitje (en oud kontje...) maar daar lag 't niet alleen aan de oudere auto dat hij achterop bleef ...
http://www.btcc.net/html/generalnews_de ... adbcb03db9 .

Veel kijkplezier dit WE ... ik ga even over en weer naar Italia van do 8-3 t/m ma 12-3 8)
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

vr mar 09, 2007 21:34

Eerste vrije training in Brazilie:

Farfus snelste . Thompson 5e op 0.4 sec.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
DENNIS
Guru
Guru
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 02:05

Curitiba (10/03 - 11/03)

zo mar 11, 2007 03:08

Qualificatie:

Afbeelding
155 VMR30 - EVO II
159 1750 TBI Ti SW
75 2.0 T.Spark



EX: AR33 - 155TS - 75QV - 75TS - 147TS - 155V6 - 156JTD - 159JTDm

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

zo mar 11, 2007 11:45

Vrees nu toch echt dat het voor de 156 een pijnlijke zaak word dit seizoen. Thompson is ten eerste geen Farfus en de 156 is gewoon niet snel genoeg meer. Jammer ! :cry:
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma mar 12, 2007 08:49

Zo het seizoen 2007 is begonnen.
De rollende start , op verzoek van de voorwielaandrijvers ingevoerd, was niet echt een succes voor die voorwielaangedreven auto's.
Direct na de start kwam er dus een chicane waarbij een aantal rijders op elkaar klapte met oa uitval van Thompson en Thielemans in de Alfa's.

Verder was duidelijk te zien dat BMW met hun 15 kg minder iedereen om de oren reed. De Seats misten topsnelheid waarvoor ze in het verleden voor werden gecompenseerd.
Seat zal nu bij de FiA klagen en mogelijk dat we bij de races in Zandvoort weer andere gewichtsverhoudingen krijgen.

Helaas was ook te zien dat Alfa er niet echt meer aan te pas komt. Een gevecht in het middenveld zal waarschijnlijk het hoogsthaalbare worden dit seizoen.
Overigens vond ik Olivier best goed rijden. Hij kon Thompson behoorlijk volgen.

De BMW's van Jorg Muller , Augusto Farfus en Andy Priaulx komen dus als leiders naar Zandvoort en Alfa heeft wat extra steun nodig daar.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 09:20

Er is wel wat pech mee gemoeid geweest maar 't is wel duidelijk dat de Bmw's iets te licht staan ... Taktisch hebben ze't niet zo slim bekeken bij Bmw : doordat ze allemaal evenveel punten hebben krijgen ze alle 3 (Farfus, Müller & Priaulx) maximaal succesballast bovenop de 10kg startballast die ze al hadden als de board niet beslist om het gewicht van de Bmw's op te trekken bovendien . Thompson & Tielemans verliezen hun 10kg startgewicht van de 1e meeting dus staan ze in ieder geval op minimumgewicht voor Zandvoort .
Of Zandvoort de Alfa's ligt is een ander paar mouwen : korte situaties passen de Alfa's niet zo en haakser dan de Tarzan vind je niet zo snel bovendien is het rechte eind eerder kort dus is de troef van topsnelheid ook minder van belang .
Laat ons het beste verhopen .
Ik kan het hier niet opzoeken : wie weet precies welke ballast er toegewezen wordt aan de winnaar(s) v.h. WE, de 2e, 3e,enz en wat ze aan ballast krijgen per schijf van X punten ?

Eoin Murray is toch in btcc ingeschreven onder NR 14 ; wel geen spoor van Mark Smith, maar met Pinkney & Marsh maakt dat 3 topAlfa's in btcc ! Helaas niet meer op MotorsTv & ITV krijg ik niet te pakken !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 13:45

De straf- en beloningsgewichten , buiten de vastgestelde autogewichten voor voorwielaandrijvers en achterwielaandrijvers, zijn een ingewikkelde rekensom van behaalde resultaten en behaalde punten.

De nummer 1 van een race krijgt er 20 kg bij, de nr 2 15 kg en nr 3 t/m 5 10 kg en 6 t/m 8 5 kg nummer 9 krijgt 5 kg minder en iedereen vanaf plaats 10 10 kg minder. Per 10 behaalde punten krijg je er 10 kg bij.
Maximaal kan je 60 kg ballast krijgen tegen iets van 80 kg ballast vorig jaar wat duidelijk teveel was.

De verwachting voor Zandvoort is dat Chevrolet en Seat het beter zullen gaan doen dan in Brazilie in de verwachting dat een nieuwe aerodynamisch pakket van Chevrolet gaat werken zoals ze verwachten en BMW toch hun gewichtsreductie teniet wordt gedaan door het Fia bureau.

Ben benieuwd hoe de races op Zandvoort gaan verlopen omdat inhalen daar over het algemeen niet zo makkelijk is.
Korte stuk is inderdaad veelal te kort en korte bochten liggen de Alfa's inderdaad minder.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 16:05

't is 5kg per 10 punten
even tellen dus :
Priaulx-Jörg Mü-Farfus : 1125(of terug 1140) + 10kg (seizoenstartgewicht) + 20kg succesballast + 5kg puntenballast = 1160kg (of terug 1175)
Tarquini & Yvan Mu : 1140 +10kg (start) + 10kg (succes) + 0kg (puntenballast) = 1160kg . Muller mag ook nog eens 10 plaatsen verderop starten .
Zanardi : 1125(of 1140) + 10kg (start) + 5kg (succes) + 0kg = 1140kg (of 1155)
Huff & Tom Coronel : 1140 +10kg (start) +5kg (succes) + 0kg = 1155 kg
Rangoni : 1125 (of 1140) + 10kg (start) -5kg (succes) + 0kg = 1130 (of 1145)

De rest -10kg dus ook Thompson & Tielemans (1140 +10 -10 = 1140), Bmw's op 1125 (of terug 1140), Newcomers +10kg (Freitas, Monteiro op 1150kg en waarschijnlijk nog wel andere newbies : 3 russische Bmw's, Huisman ?, Romanini met 156 ? (Ntec of R4B ?) .

Als de Bmw's hun 15kg niet terugkrijgen zullen ze blijven domineren zeker mede door de Tarzan ; in dat geval verwacht ik Porteiro en ook wel Rangoni ver vooraan . Seat gaf al te kennen dat Zandvoort hun ligt en in Zandvoort mag je Coronel toch wel verwachten ondanks de extra 15kg, Corthals kent Zandvoort ook uitstekend en heeft 0kg net als Gené . ... Chevy's gaan ook sterk voor de dag komen, Alfa's vrees ik voor : die gaan in Valencia(ligt Alfa 156) goed voor de dag komen als ze licht en luchtig uit Zandvoort vertrekken omdat ze daar vrees ik achterop gaan blijven : hopelijk heb ik ongelijk .
Laatst gewijzigd door BugAlfa op wo mar 14, 2007 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 16:58

Alfa's gaan het op elk circuit moeilijk krijgen. Thielemans is geen winner en Thompson heeft het toch ook niet echt vind ik, plus het feit dat de 156 nu toch echt wel uitontwikkeld is. Farfus heeft vorig seizoen een fabelachtige prestatie geleverd door zo lang mee te doen om de titel. Die jongen gaat er wel komen, stapt moeiteloos over naar een RWD . Ter vergelijking , Giovanardi heeft dat ook eens gedaan, met bekend reultaat.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 17:34

Thompson heeft best een aardige lijst hoor. Is 2-voudig BTCC-kampioen.... :!:

Career rundown:
2006: BTCC. SEAT Sport UK, SEAT Leon. Five of ten rounds (those which do not clash with WTCC).
WTCC. SEAT Leon.
2005: 8th - FIA World Touring Car Championship with Alfa Romeo, with one win (at Monza ) and two 2nd places.
2004: British Touring Car Champion (with VX Racing). Selected European Touring Car Championship rounds with Alfa Romeo - finished 9th in the series with one race win at Donington Park.
2003 Runner-up, BTCC (with VX Racing). Vauxhall Astra Coupé. Selected rounds of the European Touring Car Championship with Alfa Romeo (finished 12th in the series with one race win at Monza) and rounds of the British Rally Championship.
2002: BTCC Champion, Vauxhall Astra Coupé. Contested the Rally of Great Britain in a privately-entered Mitsubishi, finishing 19th overall and 2nd in class.
2001: 3rd, BTCC. Egg Sport. Vauxhall Astra Coupé. Selected European Touring Car Championship rounds with Honda, with two 2nd place finishes.
2000: 9th, BTCC. Honda Accord (works). Selected DTM races with Audi.
1999: 4th, BTCC. Honda Accord, West Surrey Racing.
1998: 3rd, BTCC. Prodrive Honda. 4 wins. 2 pole positions.
1997: BTCC. Prodrive Honda. 1 race win. 1 pole position.
1996: 10th, BTCC. Vauxhall. 26 races. 1 win.
1995: 7th, BTCC. Vauxhall A violent crash during testing at Knickhill cut his season short. 15 races. 1 win. 1 fastest lap. 2 poles.
1994: 23rd, BTCC. Privateer Peugeot 405. 18 races.
1993: National Saloon Car Cup. Honda Scholarship Civic V-Tec. 9 pole positions. 7 wins. 8 fastest laps.
1992: 4th, Formula Vauxhall Junior.
1991: Formula Vauxhall Junior.
Pre-1991: James had rally tuition from Malcolm Wilson and a brief karting career.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 18:37

Ik ken Thompson hoor maar ik vind 'm gewoon geen wereldtop. Tarquini, Giovanardi en Y.Muller zijn een aantal voorbeelden van coureurs die ik gewoon beter vind.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 19:20

Thompson is zeker wel 1 van de betere tourwagen coureurs. Maar met zo`n auto krijgt zelfs een Schumacher niks klaar. Ze zijn de Chevrolets van 2006 dit jaar. Erg jammer. Volgend jaar gaat Fiat mee doen met een stelletje Abarths ( Bravo`s? ) hoorde ik op Eurosport. Exit Alfa. :(

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 19:31

Vorig jaar was hij qua punten de 4e Seatrijder, niet erg indrukwekkend. Ik heb het niet alleen over dit seizoen, in al die jaren dat hij meedoet heeft ie me niet echt kunnen overtuigen. Je kan toch niet ontkennen dat coureurs als Tarquini en Y.Muller de betere rijders zijn en die rijden niet voor Alfa,helaas ! Aan de andere kant is het wel logisch dat de echte toppers niet kwamen, die zagen het seizoen in de 156 niet zo zitten.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo mar 14, 2007 20:16

Tarquini en Muller hebben de laatste jaren ook niet veel potten kunnen breken. Ook zij rijden Seat. Giovanardi heeft ook een jaar BMW gedaan en bakte er ook niets van. Je kan moeilijk zeggen na 1 jaar wat er mis ging. De DTM was voor Menu ook nooit een succes terwijl hij de sterren van de hemel reed in de BTCC mid jaren 90. Farfus gaat wel lekker nu op dit moment. Eens zien of hij dit vol kan houden. Thompson is een ruige donder en rijdt ook veel schade. Dat is ook een reden voor veel uitval. Dat dan weer wel. :wink:

Terug naar “Racen - Algemeen”