Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

za aug 09, 2008 23:55

... Het is allleen jammer dat er meestal zo'n niets-zeggende auto omheen zit. :?

heb hier nog een TD05-20G liggen, komt op een VW Jetta type 1 met een 2.9 VR6 erin. Is ook een ex-subaru turbo. schijnt zo goed als onverwoestbaar te zijn, in tegenstelling tot de Impreza versnellingsbak. :lol:
Klopt; gevoel voor mooie auto's is niet vaak terug te vinden :lol:
Dat zijn inderdaad hele goee turbo's. Subaru bak (5bak) is niks mis mee, mits je niet boven de 300PK (met dito koppel) gaat rijden cq stoplichtsprintjes. Je kunt er heel veel KM's mee maken zonder problemen als je er goed mee om gaat. Voordeel van die 5 bak boven de 6 bak is de veel betere spatiëring.

Geef zelf de voorkeur aan een compressor ivm het verloop van de koppelkromme.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: 75 voor Squadra Italia -> TS-C

zo aug 10, 2008 02:54

Deze turbo kwam van een Subaru met 400 pk af, die had al de derde 5 bak gesloopt met sprinten.... 6 bak is een stuk sterker maar ook niet onverwoestbaar en kost gebruikt ook nog ens rond de 3000 euro. :? Heb hier een Getrag bak liggen van een oude BMW 535i, kostte me 35 euro en kan 600 pk hebben. 8) Maken die duitsers toch iets beter als die Japanners. :lol:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Aernoudt
Guru
Guru

zo aug 10, 2008 08:24

Deze turbo kwam van een Subaru met 400 pk af, die had al de derde 5 bak gesloopt met sprinten.... 6 bak is een stuk sterker maar ook niet onverwoestbaar en kost gebruikt ook nog ens rond de 3000 euro. :? Heb hier een Getrag bak liggen van een oude BMW 535i, kostte me 35 euro en kan 600 pk hebben. 8) Maken die duitsers toch iets beter als die Japanners. :lol:
ALs je met 400 PK gaat sprinten met een 5 bak van Subaru, dan heb je ook wel een beetje last van zaagsel in de bovenkamer :lol:
Gewichtsverschil tussen de 5 en 6 bak is gigantisch (letterlijk ruim 2 keer zo zwaar); wat weegt die Getrag ?
Met goed 300PK op de Nurburgring gaat perfekt. Maar ach, dat doet er hier niet toe: Alfa heeft haar eigen bakken ;)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 12:55

ALs je met 400 PK gaat sprinten met een 5 bak van Subaru, dan heb je ook wel een beetje last van zaagsel in de bovenkamer :lol:
Gewichtsverschil tussen de 5 en 6 bak is gigantisch (letterlijk ruim 2 keer zo zwaar); wat weegt die Getrag ?
Met goed 300PK op de Nurburgring gaat perfekt. Maar ach, dat doet er hier niet toe: Alfa heeft haar eigen bakken ;)
Die 6-bak is niet zo gek veel zwaarder hoor, heb het verschil wel eens gevoeld toen ik een vriend hielp met ombouwen van een GTT naar een Sti. Persoonlijk vind ik at je beter met een Subaru kunt gaan sprinten als op een circuit rijden... :roll:

Getrag bak is vrij compact en zeker niet zo zwaar als de Subaru bak (zit ook geen diff in voor de voorwielen..).

Alfa bakken zijn ook geen feest helaas... :( Hoewel ik voor mijn auto een ZF sportbak van een Alfa Sei heb liggen en dat is toch wel een van de beste bakken die ze ooit gebruikt hebben. Hoeveel vermogen hij aankan durf ik niet te zeggen maar aangezien hij ook onder de oudere Maserati Biturbos zit zal dat ook wel los lopen. 8)

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 12:58

Michel nog geen problemen gehad met de koppeling oid door het toegenomen koppel? Denk dat de originele koppeling het heel aardig vol moet kunnen houden, heb een hele poos een 3.0 v6 gereden met een TS koppeling en bak en dat ging ook prima. :)

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 10, 2008 20:14

Tssk, laat een paar plaatjes zien van de turboset die van de ts af komt en het gaat plotsklaps over subaru's bakken en turbo's van weet ik het hoeveel geld :? Daar moeten jullie op het Subaru forum voor zijn hoor, niet in mijn topic over m'n low budget racer....

Heb nog geen last van de koppeling, die kan het nog makkelijk aan!

Dré, turbo is inderdaad van een integrale, welke Astra motor zat deze sensor met module?
Da's een ideale oplossing, mits goed gepositioneerd denk ik?

Andretti Molletti

zo aug 10, 2008 21:53

Ja ontopic ( Rice boys!! :twisted: )

Die detonatie dinges zat op een Astra van midden 90er jaren en dat was een 1600 motor.
Ik zou eens moeten kijken op mijn werk want daar staat er eentje. (helaas is het nu even vakantie..)

Helaas?
:wink:

kijk hier eens:
http://www.viatrack.ca/

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo aug 10, 2008 22:34

Mijn excuses.... :oops:

Michel heb je het vacuumprobleem inmiddels opgelost?

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma aug 11, 2008 18:32

Mijn excuses.... :oops:

Michel heb je het vacuumprobleem inmiddels opgelost?
Excuses aanvaard :lol:

Vacuumprobleem gelocaliseerd, maar nog niet opgelost...
Geen tijd gehad nog, morgenavond de aansluiting er even uitdraaien!

gtv-racer
Advanced Member
Advanced Member

wo aug 13, 2008 22:43

waar blijven de foto's. ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet. bij mij is het trouwens gelukt maar ik ben dan ook maar gegaan voor 190pk en 250Nm koppel. Lekker aan de veilige kant. Het bevalt overigens zeer goed. Wat een verschil.

Iig succes met je project. Ben ZEER benieuwd naar het resultaat straks :thumbs:

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

vr aug 15, 2008 19:08

waar blijven de foto's. ben zeer benieuwd hoe het er uit ziet. bij mij is het trouwens gelukt maar ik ben dan ook maar gegaan voor 190pk en 250Nm koppel. Lekker aan de veilige kant. Het bevalt overigens zeer goed. Wat een verschil.

Iig succes met je project. Ben ZEER benieuwd naar het resultaat straks :thumbs:
Komen er aan....

Ik ga ook voor heelhouden en dat zijn natuurlijk al erg aardige getallen voor een low-budget tuningsproject!

Crips
Junior Member
Junior Member

za aug 16, 2008 19:22

Erg veel plezier gehad met het doorlezen van je projectje! Ga zo door :D
'11 Giulietta 1750 TBi QV, vroemm!
'05 147 Selespeed Distinctive, verkocht!

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

za aug 16, 2008 21:35

THANX !

Vandaag lekker rustig aan gedaan, de watt-stangen en centrale powerflex bus geplaatst en 1 deur leeggeslepen en voorzien van een kunststof raampje... Binnenkort de overige 3 en de motor goed afstellen!

Vergeten fotootjes te maken...

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

zo aug 17, 2008 17:20

Nou, hier dan een paar plaatjes zoals beloofd!

Was van de stangen vergeten een foto te maken op de brug, dus hier dan terwijl ie op de grond staat: (heb er een roestwerend goedje op gespoten)
Afbeelding

En van het blok wat er nu in hangt:
Afbeelding
De oplettenden zien dat het rode kleppendeksel is vervallen... eerst "go" dan "show" deze keer!

En hier de complete auto met het kunststof achterruit en iets omhoog gezette motorkap tbv extra koeling motorruimte:
Afbeelding

De motorkap en 1 achterdeur zijn nu dus lichter, nog 3 deuren en ramen te gaan, misschien ook nog de achterruit...
Heb ook nog een klein licht accuutje staan, welke op de originele plek komt. Kan hem wel achterin zetten, maar dan moet ik weer een dikke zware kabel naar voren trekken!
Wordt vervolgd...

Aernoudt
Guru
Guru

zo aug 17, 2008 17:54

...
Heb ook nog een klein licht accuutje staan, welke op de originele plek komt. Kan hem wel achterin zetten, maar dan moet ik weer een dikke zware kabel naar voren trekken!
Wordt vervolgd...
Maar wel met de mogelijkheod im de hoofdstroomschakelaar naast je stoel te plaatsen, dat dan weer wel

Terug naar “Racen - Algemeen”