Lambda richt ik op 0,8, met de 4 injectoren die ik nu had kwam ik te kort, dus 4 grote of 1 erbij... die 5e staat al voor de compressor.
30% van de benzine verdampt al bij 70 graden en zo warm wordt de compressor wel, dus de compressor wordt er alvast wel door gekoeld.
Baat het niet, schaad het zeker niet, was mijn motto. Lekker goedkoop ook...
Belast heb ik de inlaatluchttemperatuur niet boven de 33 graden na de koeler gezien, op de rollenbank.
Op straat heb je veel meer frisse wind, dus dat zal er niet boven komen...
Bij heel lang stationair draaien wordt ie wel wat warmer, 44 graden is daarbij het hoogst wat ik heb gezien.
Het probleem is echt pingelen geweest, vuldruk blijft gelijk, ontsteking ga ik gewoon later zetten...
Nokkenas heb ik ook vroeger gezet, hij heeft nu meer klepoverlap, da's ook beter tegen pingelen. (en, dus, effectief zal de vuldruk wel ietsje zakken)