_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

Re: RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 19:48

_pieter_ echt jammer ,gelukkig ben je er zonder kleerscheuren van af gekomen
heb je topic met veel intresse gevolgd ,jammer dat we de gtv nu niet in actie kunnen zien
Ja, zeer jammer. Maar, gelukkig hebben we de beelden nog. Er zijn een paar korte fragmenten video gemaakt die ik hier zal posten zsm.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 19:57

Ik hoorde dat geert ook niet geheel zonder problemen was, leek in te lopen op bj, maar moest door remproblemen toch afhaken.
Remblokje wat geert liet zien was echt op :)
Moet zeggen dat de competitie in de Volvo klasse toch ook wel erg vermakelijk was .
Toch weer erg leuk om te zien, alleen er moeten toch wel meer dan 7 alfa's komen opdraven, als de volvo jongens het ook kunnen.
Inhalen van bepaalde volvo's leek me vanaf de tribune absoluut niet zonder risico.
BJ wat klinkt die van jou toch lekker.
147 was ook leuk om te zien, erg snel, alhoewel er voor zo'n auto nog wel wat meer inzit.
De 75 TB begon in de laatste race vanuit de pits een aardige inhaalrace, naar de 3e plek
Triest voor Pieter, succes met het herstellen.
Squadra van barend is heel mooi.
De 75 V6 kon aardig bij de 147 blijven, maar moest op een gegeven moment toch afhaken.
33 klonk ook lekker

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 20:19

alleen er moeten toch wel meer dan 7 alfa's komen opdraven
met jou erbij 8! :wink: met mij er dan ook nog bij 9!

Maar even serieus: klinkt altijd makkelijker dan gezegd, een nieuwe raceklasse opstarten. Start Trofeo destijds ik meen 12 of 13 auto`s in de training, daar nog uitvallers, dus erg mager startveld.. Zien wat het nu is! En al meer dan 10 jaar actief, en nog steeds bestaansrecht!. Beter een langzame start en gestage groei denk ik dan maar. We hopen op voldoende deelnemers voor een eigen startveld, dan hoef je alleen nog maar te kussen met alfa`s en romeo`s, niet met volvo`s.....Maar daar zijn wel rijders voor nodig! Dus Pieter: complimenten, jij was er tenminste wel! Jammer dat de inwijding op deze manier moest..Maar elke race is weer een leermoment zoals dat heet. Komt goed!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 20:36

Quote:
alleen er moeten toch wel meer dan 7 alfa's komen opdraven
met jou erbij 8! met mij er dan ook nog bij 9!
Is goed bedoelt, het is juist zo'n leuke klasse, squadra italia verdient een groter startveld.
EN als al die dromers (including me) nou een beetje doorsleutelen en ook een keer echt gaan meedoen kan het alleen maar mooier worden.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 20:49

Zo, dat was wederom een enerverend dagje!
Uiteindelijk veel geluk gehad met het weer want het was mooi blauw met hier en daar een wolk.

Het rijden ging echter wat minder..
Na de laatste crash op het SRW (sindsdien niet meer gereden) was ik behoorlijk onzeker merkte ik.
Na mezelf meerdere malen voor mietje uitgescholden te hebben in de auto begon het langzaamaan weer op het oude niveau te komen.
Maarja, toen begonnen de mechanische problemen.. :roll:
De eerste race verliep best goed, leuk kunnen knokken met Bart-Jan!
Maar halverwege de dag begon alles te bonken en hevig te trillen bij het rijden totdat het in race 2 echt niet meer houdbaar was.
Achterste blokjes bleken metaal op metaal te zijn.. :shock:
Iets teveel met de remdrukverdeler lopen experimenteren..wat me ook nog eens een slick kostte.
De derde race kon ik weer remmen maar het trillen in het stuur bleef als ik remde.
Was echt te erg om normaal mee te rijden, dus de rondetijden bleven wat matig.
Is zeer waarschijnlijk een kromme remschijf..
Toch een persoonlijk record kunnen neerzetten van 2:12.4. Dat dan weer wel.

Mark en Peter hadden wat meer pech deze racedag.
Een afgebroken linker achterwiel en later wat ontstekingsprobleempjes.
Wel bewonderenswaardig hoe snel ze weer een nieuwe achteras, dempers en schijven op de kop hadden getikt en gemonteerd!
Respect voor jullie kluswerk! :-({|=
Ik zeg: constructeurstitel! :wink:

Mark Roffelsen reed foutloos snel, as usual.
Nee ik ben niet jaloers nee :twisted:
Hij had alleen wat 'bandschade', dat was alles.

Barend zoals gezegd helaas ook uitgevallen.
Super mooie auto in ieder geval!

Robbert Bijl reed ook goeie races!
Stukken sneller dan vorige keren volgens mij.

Bart-Jan heb ik ook niet op fouten kunnen betrappen.
Helaas moest hij de eerste race afblazen door wat luchttoevoer problemen.

En Pieter..jammer van de schade. Ik heb je niet meer echt kunnen spreken maar dat halen we in Assen nog wel in.
Zonde, maar poep gebeurt. Heb het ook meegemaakt in het begin, bij mij was het een opgevouwen achterkantje.
Achja, hoort erbij en gelukkig heb je je niet laten afschrikken hierdoor 8) Mooie auto en jou kennende is dat snel weer netjes in orde gemaakt.

Zo, nou dat was 'm weer even! Hier dat bier! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Geert Ploeger op vr sep 07, 2007 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 20:57

@Lenz:
Is goed bedoelt
snap ik hoor! en dat doorsleutelen is ook zeker op mijzelf van toepassing...!

@Geert: weer een mooi verslag! van de foto`s is te zien dat ondanks de diverse problemen de sfeer leuk is!

Oftewel: zo`n verhaal gaat het alleen maar meer van kriebelen!! doorsleutelen dus! ALBERIC!!!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

vr aug 17, 2007 22:42

@Pieter en Barend: gefeliciteerd met jullie debuut!!!! =D>

jammer van de "kleinigheidjes" ;) Ik hoop dat ze voor beide snel en goedkoop zijn op te lossen!!!

Geert, je hebt het niet mee he? Goede check up en volgend weekend lekker vlammen op Assen?!!!!

Ik heb dus wat gemist??? Meesleutelen met mijn racebroertjes...shitshitshit.... ziet er gezellig uit!! Maar wat is dat nou met dat wiel??


@BJ: das niet de eerste keer dat er wat in het luchtfilterhuis blijft hangen he ;) precies een jaar geleden......... :lol:

En de uitslagen?? Wie was de 147 rijder dan??

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

za aug 18, 2007 08:13

Het was een hele gezellige dag, lekker weer. Alleen met de squadra wilde het niet. Hij liep al een stuk beter dan 2 weken geleden. Tijdens de training na een paar rondjes opkomen recht stuk een raar geluid rechtsachter. Even naar binnen misschien lekke band, iets aanlopen. Even snel kijken maar niets te zien dus kon ik nog snel 1 rondje, Alberic dacht misschien pickup.

Na de training de wagen opgekrikt, en gekeken en gevoeld maar niets te zien/voelen. In de kwalifictie hoorde ik een achterveer o.i.d. en daarna was het geluid weg. Ik dacht mooi dat is opgelost. 2 bochten verder terug naar 3 gas er op...... Alleen geratel maar niet meer vooruit.

Tja heel jammer geen races gereden maar er is met de organisatie veel te regelen dus gewoon en tegoed voor oktober !

Vanavond de boel maar eens uit elkaar gooien maar zal wel einde zijn met de korte speras. Gelukkig heb ik er nog een liggen en moet het al gek lopen dat ik volgende week niet kan rijden.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

za aug 18, 2007 13:52

Geert, je hebt het niet mee he? Goede check up en volgend weekend lekker vlammen op Assen?!!!!
Wordt aan gewerkt en komt helemaal goed voor Assen!

Hier nog een drietal filmpjes van gisteren:

Start
Vlak na de start
Geert, Bart-Jan en Robbert

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

za aug 18, 2007 20:35

De volgende week is mij beloofd dat de 75 V6 weer klaar is. Dan is er dus weer eentje extra bij.
WIE VOLGT?

erikg

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

za aug 18, 2007 22:49

Geplaatst: 18 Aug 2007 20:35 Onderwerp: RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

--------------------------------------------------------------------------------

De volgende week is mij beloofd dat de 75 V6 weer klaar is. Dan is er dus weer eentje extra bij.
WIE VOLGT?


ben jij er 7 oktober ook bij op zandvoort kan je mark een beetje concurentie geven

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

zo aug 19, 2007 00:38

Ja...als de V6 het houdt ;)

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

zo aug 19, 2007 08:47

Dit was dus het probleem. Dit ziet er volgens mij normaal niet zo uit als je het carterdekseltje van je achteras loshaalt :cry:

Afbeelding

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

zo aug 19, 2007 09:54

:shock:

Heb er nooit een losgehaalt, maar volgens mij ook niet............... :evil:

Gebruikersavatar
Indaco
Member
Member
Berichten: 126
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:20
Locatie: Nijemirdum

Re: RE: Squadra Italia 17 augustus Zandvoort

zo aug 19, 2007 13:55

Dit was dus het probleem. Dit ziet er volgens mij normaal niet zo uit als je het carterdekseltje van je achteras loshaalt :cry:

Afbeelding
En die onderdelen kan je ook niet meer lijmen..... :wink: Gelukkig kan je van as wisselen.
Giulia Nuova 2.0

Terug naar “Racen - Algemeen”