vr aug 24, 2007 08:30
Champ Car moet je doen!
Leuke show bieden die en kunnen zelfs op circuits als Zolder en Assen inhalen.
Hier nog een stukje over Racing for Belgium die in Oschersleben weer met een verse auto aan de start staan:
Porto was voor Racing For Belgium de laatste WTCC-race tot dusver. Na de harde klapper van Miguel Freitas in de straten van de Portugese hoofdstad dienden de troepen van Wim Coekelbergs voor de volgende race, in Zweden, verstek te laten gaan. “Maar in Oschersleben zijn we terug van de partij”, vertelt teammanager Wim Coekelbergs. “De wagen is weer 100% in orde en in Oschersleben wacht er een nieuwe krachtbron op ons. We krijgen een fabrieksmotor waarmee we toch aansluiting met de top van de independents zouden moeten hebben. Maar een kanttekening toch; we hebben geen tijd meer om te testen en dat speelt natuurlijk niet onze kaart voor deze race.”
De beelden van de schuiver van Freitas in Porto zijn nog niet vergeten, maar Racing For Belgium kijkt enkel naar voor. “Wat gebeurd is, is gebeurd”, relativeert Wim Coekelbergs. “We werken nu zo hard als mogelijk om de laatste races van het seizoen zo goed mogelijk te presteren. Na Oschersleben plannen we ook enkele testen om in Brands-Hatch en in Monza zo goed mogelijk voor de dag te komen. Misschien kunnen we nog richting top-5 in de Independents Trophy opschuiven. Ondanks een dosis pech, geniet het hele team enorm van dit eerste seizoen in WTCC en is het onze ambitie om, misschien wel met ander materiaal, ook in 2008 terug op de startgrid van dit uiterst betwiste kampioenschap te staan. Dit seizoen is een leerjaar, op alle vlakken. Vergeet ook niet dat de Alfa 156 an sich al niet meer de nieuwste wagen is en wij rijden bovendien met een exemplaar van 2004, wat perfect is om het kampioenschap te ontdekken en hier en daar een goed resultaat te scoren, maar we moeten niet hopen om op pure snelheid mee te strijden
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km
Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.