Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2
 
Totaal aantal stemmen: 45
Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

Re: Porto Qualif

za jul 07, 2007 23:16

2x rode vlag : 1x Thommo die desondanks z'n snelste tijd neerzette ! 1x Monteiro in de vangrails . Op't allerlaatst knalde Colciago nog vol in de kont van Porteiro . Morgen wordt't voor Thommo zaak uit de brokken te blijven...
Met een beetje mazzel eindigt ie 8e en dan pole voor race 2. :D
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 09, 2007 08:48

Alfa heeft dus niet kunnen scoren op het stratencircuit Boavista in Porto.
Leuk circuit overigens dat prachtig langs de kust ligt met nog wat hoogteverschillen.

Olivier moest al met een achterstand beginnen omdat hij een nieuwe motor kreeg en 10 plaatsen teruggezet zou worden bij
de kwalificatie.
Thompson had een spectaculaire kwalificatie waarbij hij de laatste chicane met zijn rechtervoorkant ramde en daarbij het wiel
en de ophanging op straat achterliet en met zijn driewieler kon finishen op toch nog een 10e plek.
Wat had er ingezeten als hij gewoon met vier wielen over de finish was gekomen?

Bij race 1 had Thompson een goede start maar door onder andere een lange safety car fase zat er niet meer in dan zijn startpositie
behouden en 10e worden.
Farfus tikte Zanardi in de rondte en even later een grote crash waarbij in een blinde bocht een aantal auto's tegen elkaar reden.
Olivier had mazzel daar net buiten te blijven en Manuel Freitas kon ook net schade voorkomen.
Na de safety car fase maakte Olivier een fout en kwam op het stof terecht waarna zijn auto de muur raakte en beschadigd raakte.
Hij zou niet starten voor race 2.
Chevrolet was oppermachtig en scoorde een blauw podium. Jorg en Andy deden goede zaken voor het kampioenschap door als 7e en 8e te eindigen.

Race 2 begon beetje als race 1 maar na de safety car fase veroorzaakt doordat Manuel Freitas zijn 156 afschreef in de chicane werd de race bijzonder spannend.
Manuel raakte met zijn rechterachterkant de bandenstapel en werd naar links gelanceerd waar hij de muur raakte en de auto onbestuurbaar rechts nogmaals de muur raakte waarna het wrak met losse voorkant en onderdelen over de baan verspreidend over het circuit gleed.

De enige Alfa die nog reed was Thompson die lange tijd zijn 10e plaats kon houden maar tegen het einde terugviel.

De strijd vooraan ging tussen Jorg en Andy. Jorg maakte een klein foutje waarvan Andy direct profiteerde. Achteraf was dat genoeg voor de overwinning. Zijn eerste dit jaar.
Achter dit tweetal was een felle strijd tussen de Chevrolets en de Seats waarbij ook Farfus wanhopig probeerde punten te scoren.
De Chevrolets haalde in de laatste paar ronden de Seats in maar hierbij maakte de rijders fouten die direct consequentie's hadden.
Huff probeerde een Seat uit te remmen maar remde daarna zichzelf uit en kwam hard in de banden terecht.
Larini deed een goede inhaalactie op Tom Coronel die prima kon meekomen maar de bocht erna remde hij zichzelf ook uit. Goh wat waren mooie beelden van een Larini met een gezicht als de Vesuvius. Zo kennen we hem van DTM tijden.
Farfus kon door deze cadeautjes prima 6e worden na lange tijd op een 9e plek te hebben gereden.

Jorg Muller staat nu aan kop met 2 punten voorsprong op Andy en Farfus.

Porto is dus een leuk stratencircuit gebleken waar WTCC auto's kunnen inhalen hetgeen in Pau onmogelijk was.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
Kosta
Guru
Guru
Berichten: 1442
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:40
Locatie: Vlaardingen

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 09, 2007 09:07

Leuk circuit ? Een farce vond ik het . Te smal, met tuurlijk 2 chicanes want de snelheid moet er flink uit ! Lekker 13 rondjes treintje rijden. Voor het eerst in 6 jaar dat ik een race niet afgekeken heb ! Voor mij hoeven Pau en Porto niet meer. Macau daarintegen vind ik wel wat hebben.
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 09, 2007 10:59

Thompson had in race 1 een aanlopende linker Voor band (toen Farfus Zanardi eraf tikte en inhield reed thommo er tegenaan) . In race 2 reed hij met een opgestuikte motorkap rond . Maar het tempo voor een 3e qualif. zat er in de race nimmer in ...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 09, 2007 11:32

Las net dat Thompson bij de tweede race na de safety car de verkeerde kant van de baan koos en dat daarom Pierre Yves hem voorbij kwam.
Dat ging niet zonder slag of stoot en er werden een paar tikken uitgedeeld dat de Alfa vast geen goed deed.

Vond het juist knap dat er op dit smalle circuit toch ingehaald werd op velerlei plekken zelfs.
Zie je ook in de Champ Cars gebeuren die soms ook op stratencircuits rijden en daar toch inhalen.
In de meeste klassen is dat vrijwel onmogelijk.

Begreep uit het commentaar dat er heel veel ongelukken waren afgelopen weekend vooral in de Formula Masters klasse.

Van alle stratencircuits biedt inderdaad Macau het meeste racen hoewel ik Porto in race twee ook niet vond tegenvallen.
Pau is hoewel een mooie omgeving en mooi circuit niet geschikt voor de WTCC omdat daar inhalen echt onmogelijk is.

Volgens mij willen die jongens van Chevrolet volgend jaar wel weer naar Porto :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Ballast voor Anderstorp

ma jul 09, 2007 12:56

60kg : Priaulx, Farfus, Jörg Müller
55kg : Yvan Muller & Larini
45kg : Tarquini
35kg : Menu
20kg : Thompson !, Huff & Porteiro
15kg : Tommie Coronel
10kg : Monteiro, Rydell, Ekblom & Rosenblad + evt. andere newbies
5kg : Gené, Zanardi & Rangoni
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 09, 2007 13:38

Favoriet voor Anderstorp : Rydell, Thommo zal wel wat puntjes kunnen scoren maar podium is wat te hoog gegrepen vrees ik, tenzij met reverse-grid voor race 2 . Ochsersleben kan met weinig ballast goed worden, Brands-Hatch is Thommo thuiswedstrijd maar als't regent lukt het niet met 156 alhoewel met zachte set-up van thommo... Monza gaat hij zelfs met 60kg nog voor podium en zien we Tielemans hopelijk ook vooraan .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 16, 2007 12:43

Géén Freitas R4B in Anderstorp ook niet verwonderlijk na zo'n crash !
In Ochsersleben zou 'm weer present zijn . zie ook www.fiawtcc.com
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo jul 18, 2007 13:58

Toch heeft Alfa in het verleden goed kunnen scoren op Anderstorp.
Heb dan ook wel goede verwachtingen.

Heb thuis nog een seizoensoverzicht op dvd waarbij Larini op Anderstorp twee auto's door het midden passeert en uitremt.

Ben verder benieuwd hoe de Bio-ethanol Volvo's het gaan doen met oa Rydell.
Die had in de Seat bijna iedere race problemen met zijn remmen dus eens kijken hoe dat bij Volvo is.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo jul 18, 2007 16:19

Rydell rijd met 'n Chevy en niet zo'n likeurgestookte Nilfisk :wink: en is bij mij torenhoog favoriet voor Anderstorp .
De vorige keer op Anderstorp was in de jaren dat Alfa alles won maar 't is geen ongustig circuit alleen gaat Ochsersleben en vooral Monza de 156 nog beter passen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

ma jul 23, 2007 15:22

Hier het statement van Ntechnology voor Anderstorp:

N.Technology Alfa Romeo is aiming for strong results next weekend in Anderstorp, Sweden as the Italian team returns to familiar ground for rounds 13 and 14 of the FIA World Touring Car Championship (WTCC).

The Alfa Romeo 156 has a great track record at the Scandinavian track, having scored several wins on previous visits with the FIA European Touring Car Championship. With the season now halfway through, the N.Technology team is hoping for a repeat of their Spanish success where lead-driver James Thompson scored two stunning wins in one weekend.

Two-time British Touring Car Champion, Thompson is confident he can achieve a top finish despite having never raced at Anderstorp before. “N.Technology have always been very successful in Sweden and I know we can repeat their performance there this year,” said the 33-year-old from Harrogate, England. “We have already shown how well the car performs and I know it has the necessary speed to do well on this track.

“The track has a very long straight and some great corners which will all go towards producing more overtaking so thankfully there will be no issues with being stuck behind slower cars!”

Team-mate Olivier Tielemans will also be driving at Anderstorp for the first time next weekend but with plenty of experience in learning new circuits this year, the Dutchman is focusing more on a return to permanent race tracks.

“Porto was difficult for me and although I enjoy street circuits, I can’t wait to be back on a permanent track,” said the 23-year-old rookie. “I have had to learn some many new tracks this year, I don’t think it will be too much of a problem coming to Sweden with no prior experience. It’s something that I am used to now and I look forward to scoring some points for the team.”
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

wo jul 25, 2007 15:43

Als ik de lay-out van Anderstorp bekijk zitten er misschien toch wat mogelijkheden in voor Thommo en zelfs voor Tielemans want het is niet echt een moeilijk circuit dus beperkteere leertijd . Rydell heeft met de Chevy misschien niet het beste wapen voor Anderstorp, maar pakken ervaring en kunde, wie als local ook wel eens zou kunnen scoren is Ekblom die in 2002 ook al voor RBM reed en goed presteerde in Anderstorp .
In mijn herinnering is ergens blijven hangen dat het toen regende in 2002 en Larini won race 1 terwijl Jörg M¨ller race 2 won , Rydell met de Volvo was beide races 2e .
Qualifying was Larini 1, Rydell 2, Ferrier! 3(Dart(Schuilnaam voor JAS-racing) Alfa 156), Giovanardi 4
Je vindt nog e.e.a. terug op www.fiatouringcars.com -> previous seasons -> 2002 -> results & news, vreemd genoeg kan je niks openen van 2003 . Ruberti had een motorschade in training 1 in de gele AGS-156 en moest bijgevolg in race 1 achteraan starten .
Ik ga het allemaal opnemen want ik zit mooi in Spa naar de 24u te kijken !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

vr jul 27, 2007 18:17

De Testing is 'n maat voor niks door de regen ; wie het goede moment uitkoos reed op'n opdrogende piste wie fout zat op een kletnatte omloop .
Voor wat het waard is Rydell was de snelste voor Ekblom, Thommo 5e .

Tommaso heeft het nu ook ; die was hier net langsgekomen .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

za jul 28, 2007 11:51

De 1e vrije training brengt volgend resultaat :
1,2,3 Seat Monteiro, Tarquini, CORONEL 4. Rydell 5. Dahlgren ! BioVolvo 6. Thompson ! 7 Ekblom 8 Colciago 9 Corthals 10 Rangoni (1e Bmw) 12 Yvan M (Seat tdi met 55kg ballast) 13 Jörg 15 Farfus 20 Priaulx 25. Tielemans op 2 sec. :oops:

Ik verwacht Vrije training 2 idem, maar de newbies wat verder achterop : Die hebben nu nieuwe banden gebruikt omdat ze geen banden van vorige meetings hebben, terwijl de habitués hun nieuwe bandjes pas in qualifying gaan bovenhalen .
Het ziet er goed uit zonder ongelukken verwacht ik... Thommo op pole met de top van de 156 en hopelijk een goede slipstream van en voor Tielemans (die mag zich hier toch wel eens gaan tonen op'n makkelijk circuit met de auto met de hoogste topsnelheid) .
Seat heeft duidelijk gekozen voor de hogere compressie en vermogen en dus top en 't extra gewicht .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

F1master

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

za jul 28, 2007 12:00

De 1e vrije training brengt volgend resultaat :
1,2,3 Seat Monteiro, Tarquini, CORONEL 4. Rydell 5. Dahlgren ! BioVolvo 6. Thompson ! 7 Ekblom 8 Colciago 9 Corthals 10 Rangoni (1e Bmw) 12 Yvan M (Seat tdi met 55kg ballast) 13 Jörg 15 Farfus 20 Priaulx 25. Tielemans op 2 sec. :oops:

Ik verwacht Vrije training 2 idem, maar de newbies wat verder achterop : Die hebben nu nieuwe banden gebruikt omdat ze geen banden van vorige meetings hebben, terwijl de habitués hun nieuwe bandjes pas in qualifying gaan bovenhalen .
Het ziet er goed uit zonder ongelukken verwacht ik... Thommo op pole met de top van de 156 en hopelijk een goede slipstream van en voor Tielemans (die mag zich hier toch wel eens gaan tonen op'n makkelijk circuit met de auto met de hoogste topsnelheid) .
Seat heeft duidelijk gekozen voor de hogere compressie en vermogen en dus top en 't extra gewicht .
Tielemans probleem

nee maar er is iets volgens mij met z'n auto aangezien hij in de 2e training maar 5 rondjes heeft gereden.... dat doe je niks voor niks he. een vriend van mij is naar Zweden toe gegaan om de WTCC race te zien, hij vind het helemaal geweldig om die auto's zo te zien slippen over de regen, elke keer is het droog en dan midden van de training begint het te regenen. Olivier heeft volgens mij nog nooit in de regen gereden met deze auto. Maar hij zei dat het hele team in en onder de auto van Olivier aan het kijken waren, en toen lieten ze hem niet meer gaan. raar. Olivier is niet van de baan geweest.

dus...

Terug naar “Racen - Algemeen”