ik verwacht dat olivier problemen heeft... en dat het niet gerepareerd kan worden, tenminste niet hier...
reken maar dat Tielemans een probleem heeeft, in Valencia ging het ook beter... dat zie je aan de kloof tussen Thompson en Tielemans terwijl hij er precies achter zat op andere circuits....9e voor Thommo, verdorie net niet 8e en dan pole voor race 2. Nu kan er ook nog wat commotie ontstaan bij de staande start in race 2 : De 8 eerste van race 1 starten omgekeerd dus : Menu, Tarquini, Yvan Mu, Larini (4 voortrekkers) en dan Farfus, Zanardi, Jörg Mü & Porteiro dus die Bmw's gaan trachten de voorliggers in de start te pakken maar 2 of 3 startrijen goedmaken lijkt me wat veel en Thompson komt net daarachter op startplek 9 met tot p13 allemaal voortrekkers dus die kan mogelijk profiteren van't gebakkelei temeer daar hij aan de goede kant van de baan vertrekt en van achter zich niks te vrezen heeft .
Tielemans viel dit keer een beetje tegen : hij kwam vrij veel in beeld met z'n strijd achterin, maar in Brno moet je bocht 1 goed aansnijden om bocht 2, 3 en verder glooiend te nemen en de snelheid erin te houden maar hij kwam telkens dreigen in de eerste van de serie glooiende bochten waardoor hij vanaf de 2e niet meer kon aansluiten . Mogelijk liggen stratencircuits hem beter, dat geeft hoop voor Porto & Macau maar het echte racen is op 'n natuurlijk circuit en daar geldt de wet : de snelheid die je uit de bocht meeneemt is belangrijker dan deze waarmee je instuurt...
Ik vond het ook vreemd dat Thommo & Olivier tijdens de qualif geen slipstream probeerden .
Zou goed kunnen... maar ja hij heeft nog tijd zat heUitzending op Eurosport had eigenlijk niet zoveel om't lijf en was meer pub voor Life invest, ik vraag me wel af of de softe set-up van Thompson Olivier wel ligt : in Curitiba moest hij niet zoveel op Thommo toegeven en daar reed hij nog met de harde set-up van Farfus... . De zachte set-up van Thommo werkt idd. goed voor hem, maar hij geeft zelf aan dat de meesten (in't verleden o.a. ook Giovanardi, Tarquini en Farfus) beter uit de voeten kunnen met'n harde set-up .
neeee hoor !!!! hier.... hij wist op vrijdag al dat dit ging gebeuren (hij heeft ook maar 7 rondjes gereden en maar 1 set banden gebruikt, de rest 3 (hij kan die andere 2 banden gebruiken voor de races dus goeie starts maken of hij kan ze voor anderstorp gebruiken) kijk als je toch weet dat je 10 plaatsen naar achter wordt gezet, dan is het beter dat je de auto heel houdt (hij moest een tijd neerzetten, dat heeft ie ook gedaan, voor de rest heeft ie banden gespaard)Thielemans valt hier wel gigantisch door de mand zeg !