Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2

Totaal aantal stemmen: 45
Andretti Molletti

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

za jun 16, 2007 13:05

Ze kunnen altijd bellen hoor :mrgreen:

Kosta
Guru
Guru

za jun 16, 2007 15:43

Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

F1master

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

za jun 16, 2007 16:29

ik verwacht dat olivier problemen heeft... en dat het niet gerepareerd kan worden, tenminste niet hier...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

zo jun 17, 2007 14:22

9e voor Thommo, verdorie net niet 8e en dan pole voor race 2 :? . Nu kan er ook nog wat commotie ontstaan bij de staande start in race 2 : De 8 eerste van race 1 starten omgekeerd dus : Menu, Tarquini, Yvan Mu, Larini (4 voortrekkers) en dan Farfus, Zanardi, Jörg Mü & Porteiro dus die Bmw's gaan trachten de voorliggers in de start te pakken maar 2 of 3 startrijen goedmaken lijkt me wat veel en Thompson komt net daarachter op startplek 9 met tot p13 allemaal voortrekkers dus die kan mogelijk profiteren van't gebakkelei temeer daar hij aan de goede kant van de baan vertrekt en van achter zich niks te vrezen heeft .
Tielemans viel dit keer een beetje tegen : hij kwam vrij veel in beeld met z'n strijd achterin, maar in Brno moet je bocht 1 goed aansnijden om bocht 2, 3 en verder glooiend te nemen en de snelheid erin te houden maar hij kwam telkens dreigen in de eerste van de serie glooiende bochten waardoor hij vanaf de 2e niet meer kon aansluiten . Mogelijk liggen stratencircuits hem beter, dat geeft hoop voor Porto & Macau maar het echte racen is op 'n natuurlijk circuit en daar geldt de wet : de snelheid die je uit de bocht meeneemt is belangrijker dan deze waarmee je instuurt...
Ik vond het ook vreemd dat Thommo & Olivier tijdens de qualif geen slipstream probeerden .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

F1master

zo jun 17, 2007 14:29

9e voor Thommo, verdorie net niet 8e en dan pole voor race 2 :? . Nu kan er ook nog wat commotie ontstaan bij de staande start in race 2 : De 8 eerste van race 1 starten omgekeerd dus : Menu, Tarquini, Yvan Mu, Larini (4 voortrekkers) en dan Farfus, Zanardi, Jörg Mü & Porteiro dus die Bmw's gaan trachten de voorliggers in de start te pakken maar 2 of 3 startrijen goedmaken lijkt me wat veel en Thompson komt net daarachter op startplek 9 met tot p13 allemaal voortrekkers dus die kan mogelijk profiteren van't gebakkelei temeer daar hij aan de goede kant van de baan vertrekt en van achter zich niks te vrezen heeft .
Tielemans viel dit keer een beetje tegen : hij kwam vrij veel in beeld met z'n strijd achterin, maar in Brno moet je bocht 1 goed aansnijden om bocht 2, 3 en verder glooiend te nemen en de snelheid erin te houden maar hij kwam telkens dreigen in de eerste van de serie glooiende bochten waardoor hij vanaf de 2e niet meer kon aansluiten . Mogelijk liggen stratencircuits hem beter, dat geeft hoop voor Porto & Macau maar het echte racen is op 'n natuurlijk circuit en daar geldt de wet : de snelheid die je uit de bocht meeneemt is belangrijker dan deze waarmee je instuurt...
Ik vond het ook vreemd dat Thommo & Olivier tijdens de qualif geen slipstream probeerden .
reken maar dat Tielemans een probleem heeeft, in Valencia ging het ook beter... dat zie je aan de kloof tussen Thompson en Tielemans terwijl hij er precies achter zat op andere circuits....

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

zo jun 17, 2007 22:42

Thommo heeft er echt het maximum uitgehaald : misschien spijtig dat Yvan Muller er als buffer voor de Bmw's tussenuit viel : daar hadden brokken van kunnen komen in't voordeel van Thommo . Zanardi kreeg bij't vertrek al 'n stop'n go opgelegd dus hadden ze die beter laten gaan ipv zoals Menu mekaar te elimineren .
En sorry maar ik zag Tielemans weer 'n paar positioneringsfoutjes maken waardoor je veel tijd verliest ... dat hoort er in een leerproces nu eenmaal bij . Ochsersleben is wat dat betreft deels te vergelijken kijken of hij dan al wat opgestoken heeft, anders wachten we gewoon tot Monza waar je minder bochtencombinaties hebt die mekaar opvolgen .
Gené zal't ook nooit leren..., Priaulx moet zich bescheurd hebben van't lachen .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

ma jun 18, 2007 07:56

De Ballast voor Porto :
60kg : Jörg Mü & Farfus
55kg : Priaulx
50kg : Larini & Yvan Mu
35kg : Tarquini
30kg : Porteiro & THOMPSON
20kg : Monteiro
10kg : Zanardi, Menu, Campanico & andere newbies
5kg : Huff, Gené & Rangoni
0kg : De rest w.o. Tielemans & Freitas
Favoriet voor Porto : Monteiro, hopelijk heeft Freitas daar wat ervaring uit te spelen (heeft hij er al gereden ?)

In Anderstorp vervoegt Rydell de Chevy-rangen :) (die doet dan vermoedelijk geen 24u Spa :( )

tommaso
Guru
Guru

ma jun 18, 2007 08:42

Ben het zoals gewoonlijk weer met het commentaar eens.

Thompson maakte het beste van zijn trainingstijd en door goede positionering kon hij zeker in beide eerste ronden een aantal mensen passeren.
Na halverwege race krijgen de voorwielaandrijvers het lastig op het circuit van Brno en was het een kwestie van stabilisering.
Knap van Thommo om in race twee in de punten te eindigen.
Olivier maakte inderdaad de foutjes van verkeerd ingezette inhaalactie's en verkeerde positionering.
Hoort wel bij het leerproces maar zie hem graag ook een keer echt inhaalactie's wagen.
Heb toch de indruk dat hij teveel voor het teambelang gewoon wil finishen en punten bij elkaar rijden.
Iets meer durf zou na een aantal races wel naar boven moeten komen.

Inderdaad Gene blijft een rare rijder. Wat een actie. En zo kreeg Priaulx weer een presentje :lol:
Gelukkig voor het kampioenschap had hij ook een keer pech in race 1 waarbij het erafgezet werd door ook al Gene die Corthals aantikte die vervolgens Andy omdraaide. Je zou kunnen zeggen dat de actie in de tweede race de verontschuldiging van Gene naar Andy was :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

F1master

olivier tielemans blog

wo jun 20, 2007 11:12

18 juni 2007 - Ciao Tutti,

Brno was in alle opzichten een leer-weekend. Zo'n leer-weekend kun je opvatten als positief, maar prettig is het niet altijd. We kunnen dan ook stellen dat het af en toe gewoon verschrikkelijk moeilijk en frustrerend was om er uiteindelijk een goed weekend van te maken.

Voor dat we naar Brno kwamen, hebben we een aantal aanpassingen aan de auto gedaan zodat we zeker wisten dat we het dit jaar niet weer zo moeilijk zouden krijgen, zoals voorgaande jaren, aangezien Alfa het op Brno altijd wel zwaar heeft gehad. Het probleem zit 'm momenteel eigenlijk in het feit dat we teveel onderstuur hebben. Dat heb je altijd wel met een voorwiel aangedreven auto, maar op Brno komt dat nog duidelijker aan het licht. En aangezien BMW de enige achterwiel aangedreven auto is in het veld, waren zij ook de gene die het hele weekend domineerden.

Race 1: verliep in het begin zeer positief. Ik had een mega start en kon zo een aantal auto's inhalen en van P21 naar P16 rijden. Maar je weet dat de auto's die je ingehaald hebt eigenlijk een klap sneller zijn. En zo gebeurde het dat Jordi Gene (broer van Ferrari F1 testrijder Marc Gene) mij in de tweede ronde een flinke beuk gaf waardoor ik behoorlijk dwars ging en al mijn plaatsen weer verloor die ik bij de start gewonnen had. Uiteindelijk ben ik na flinke gevechten met Rob Huff toch nog als 19de geëindigd. Niet de plek waar je wilt finishen, maar ook hier leer je van.

Race 2: Deze begon minder dan race 1. Ik ben normaal gesproken een vrij goede starter, maar startende op plaats 19 kon ik totaal geen startlichten zien. Gelukkig zat ik goed bij de eerste bocht en heb toch nog wat plaatsen kunnen pakken waardoor ik uiteindelijk als 16de gefinisht ben. Al met al niet de resultaten waar ik op gehoopt had. Maar zoals al eerder gezegd heb ik door dit mindere weekend wel weer veel opgestoken.

Voor de mensen die nog meer over mij en Easy Life Investments te weten willen komen: DINSDAG 19 JUNI OM 23:00 UUR OP EUROSPORT EEN “MAGAZINE UITZENDING” OVER MIJ EN EASY LIFE INVESTMENTS.

Op naar Porto!!!!

Greetz,

Oli4

bron:olivier tielemans.com

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 20, 2007 11:35

Dat onderstuur viel idd. al op tijdens de qualificaties : Eurosport liet Thommo zien tijdens z'n 1e kwalifikatie rondje (naderhand bleek ook z'n beste) en je hoorde het geraas van de bandjes wat bij slicks toch uitzonderlijk is . Gené heeft er inderdaad wel meer dan 1 op z'n zenuwen gewerkt afgelopen WE : Eerst gaf hij Priaulx een duw tegen Corthals aan (die op zijn beurt een duw van Zanardi had gekregen) om zichzelf helemaal achteraan te vinden . In race 2 deed Gené door z'n idioot inhaalmaneuver op Monteiro (die z'n kwalificatie door Tarquini al verprutst had gezien : 2x dwars voor Monteiro, maar toch deur dichthouden wat hij voor de concurrende Bmw's in de race NIET deed) Priaulx plaats 7 cadeau : bij Seat kunnen ze misschien wat beter samenwerken ipv constant over't reglement te zeuren...
Zanardi verdient volgens mij naast Gené ook 'n bestraffing, race 1 geeft hij Corthals die duw, race 2 heeft hij 'n stop'n go voor de start al doorgekregen, toch gaat hij Tarquini wijd dwingen én Menu in de fout lokken om 'm geen ruimte te geven en zo zichzelf en Menu te elimineren...
Uitzending op Eurosport had eigenlijk niet zoveel om't lijf en was meer pub voor Life invest, ik vraag me wel af of de softe set-up van Thompson Olivier wel ligt : in Curitiba moest hij niet zoveel op Thommo toegeven en daar reed hij nog met de harde set-up van Farfus... . De zachte set-up van Thommo werkt idd. goed voor hem, maar hij geeft zelf aan dat de meesten (in't verleden o.a. ook Giovanardi, Tarquini en Farfus) beter uit de voeten kunnen met'n harde set-up .

F1master

do jun 28, 2007 13:51

Uitzending op Eurosport had eigenlijk niet zoveel om't lijf en was meer pub voor Life invest, ik vraag me wel af of de softe set-up van Thompson Olivier wel ligt : in Curitiba moest hij niet zoveel op Thommo toegeven en daar reed hij nog met de harde set-up van Farfus... . De zachte set-up van Thommo werkt idd. goed voor hem, maar hij geeft zelf aan dat de meesten (in't verleden o.a. ook Giovanardi, Tarquini en Farfus) beter uit de voeten kunnen met'n harde set-up .
Zou goed kunnen... maar ja hij heeft nog tijd zat he :evil:

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

qualifying Porto

za jul 07, 2007 17:54

Chevy 1,2,3 Menu, Huff, Larini Seat 4,5,6 Coronel !, Tarquini, Muller Bmw 7,8,9 Priaulx, Zanardi, Jörg en 10e Thommo op 2sec.(knap : in training zat hij op 3 à 4 sec) , Farfus is 12e, Tielemans 23e op 6sec. :oops: , Freitas 24e op 6,6 :oops: enkel de andere local Magalhaes komt daarachter nog en Monteiro zowat m'n tip voor Porto is pas 18e terwijl hij voordien in trainingen top 5 was ...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

Porto Qualif

za jul 07, 2007 20:18

2x rode vlag : 1x Thommo die desondanks z'n snelste tijd neerzette ! 1x Monteiro in de vangrails . Op't allerlaatst knalde Colciago nog vol in de kont van Porteiro . Morgen wordt't voor Thommo zaak uit de brokken te blijven...

Kosta
Guru
Guru

za jul 07, 2007 20:45

Thielemans valt hier wel gigantisch door de mand zeg !
Nu: 147 Gta / Gehad: Sud 1.3 SC / Sud Ti 'Qv / Sprint QV / Alfetta QO / Gtv 6 3.0 / 75 1.8 / 146 Ti / 75 Ts / 156 1.8 ts / 156 Selespeed / 155 2,5 v6 / 166 2.5 v6 / 33 16v /155 2.0 8v / Gtv 6 / 145 QV / 156 2,5 v6

F1master

za jul 07, 2007 22:26

Thielemans valt hier wel gigantisch door de mand zeg !
neeee hoor !!!! hier.... hij wist op vrijdag al dat dit ging gebeuren (hij heeft ook maar 7 rondjes gereden en maar 1 set banden gebruikt, de rest 3 (hij kan die andere 2 banden gebruiken voor de races dus goeie starts maken of hij kan ze voor anderstorp gebruiken) kijk als je toch weet dat je 10 plaatsen naar achter wordt gezet, dan is het beter dat je de auto heel houdt (hij moest een tijd neerzetten, dat heeft ie ook gedaan, voor de rest heeft ie banden gespaard)

hier:

Olivier Tielemans had het lastig op het stratencircuit van Porto en kwam niet verder dan de 23e tijd. Overigens nam hij geen onnodig risico, omdat hij na een motorwissel sowieso van achteraan moet starten.

bron: autosport.nl

Terug naar “Racen - Algemeen”