_Pieter_
Guru
Guru

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 09:48

Wijze woorden, Andretti. Het moet wel leuk blijven voor het hele veld en daar horen de Volvo's ook bij.

Overigens mogen een aantal van ons 1 of 2 plaatsjes omhoog op de SRW uitslagen, want als ik het DNRT reglement lees, dan zie ik:
Artikel 11 - BRANDSTOF
Uitsluitend reguliere handelsbenzine/ diesel (regulair of rood) is toegestaan.
Het is niet toegestaan aan om welk product dan ook aan de brandstof toe te voegen.
Op verzoek van de wedstrijdleiding of de OC kunnen, op ieder tijdstip van de wedstrijd,
brandstofmonsters genomen worden ter controle op de naleving van dit artikel.
En dit zijn DNRT regels waar we allemaal aan moeten voldoen. Ik kan me niet ontrekken dat er een paar 147-ers bij reden die duidelijk moeite hadden met deze regel. ;-)

Maargoed, daargelaten dat de 147ers illegaal zijn, ben het met Andretti eens. Als je een €20k kanon rijdt, kom gerust buurten (SI is en blijft gastvrij) maar zoek op een gegeven moment wel je gelijke tegenstanders op. Die zijn er genoeg, zowel in de DNRT als in de Challenge.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 09:54

Jammer.

Ik dacht hier leuk wat ervaring op te kunnen doen.
En belangrijker nog, zoals de rest van het veld, gezellig en leuk te kunnen rijden.
Het gaat mij niet om het winnen, maar om de gezelligheid die ook NAAST de baan hangt.
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

ma jun 23, 2008 10:05

Ik snap je punt Dré maar als je net je licentie hebt, zoals Martin (als ik het goed heb), dan begrijp ik heel goed dat je niet meteen tussen de zware jongens van de AR Challenge gaat staan. Als je op een gegeven moment alleen nog maar je eigen rondjes rijdt vooraan, zoals bv Mark Roffelsen, dan is het logisch dat je doorstroomt naar de Challenge of DNRT.

Daarbij is de sfeer van de SI inderdaad veel te leuk, dat heeft Martin goed gezien. En dat is (voor mij iig) ook altijd al de helft van het racen! 8)
Winnen in de SI moet je sowieso met een flinke pot zout nemen want de auto's zijn altijd al veel te verschillend geweest qua specs.
Dus ik zou zeggen, gewoon lekker mee blijven rijden voorlopig!
Maarja, ik heb nog niet samen met je op de baan gestaan dus ik heb makkelijk praten.. :wink:

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 10:06

Wat een geklets zeg.

IEDEREEN die met SI mee wil komen rijden is welkom. Punt uit.

Als je tijdens een seizoen zoveel harder gaat dan de rest, zoek je vanzelf je heil wel elders.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 10:07

Jij zegt het wat korter en duidelijker, maar exactly my point! :D

Alfa Nord
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 10:10

Ach, op zich is het geen probleem dat er zulke kanonnen meerijden natuurlijk, is voor het publiek ook leuk om naar te kijken. De heren coureurs van die wagens weten van zichzelf (hoop ik tenminste) ook wel dat ze winnen omdat ze in de snelste auto rijden.... En als ik de rondetijden van de BMW E30 klasse zie moeten ze volgens mij nog wel een flinke (understatement) klap sneller kunnen! Maar voor de rest van het veld is het natuurlijk iets minder prettig, zeker omdat je nooit een kans zult hebben op een podium, behalve als de snelle rakkers allemaal uitvallen natuurlijk. Maar waarom de SI niet onderverdelen in klassen net als de Challenge? Is toch veel leuker voor iedereen? Ik begrijp dat het laagdrempelig moet blijven, maar als iedereen nu met van die laagvliegers gaat rijden denk ik niet dat er veel nieuwe rijders bij zullen komen! Ik heb ook bewust voor een standaard Twin Sparkje gekozen, mede omdat ik het competitie element toch wel belangrijk vindt. Als ik de volgende keer met mijn Turbo blokje ga rijden weet ik ook dat ik meer voorin zal rijden, maar heb je dan ook automatisch meer fun, ik denk het niet zelfs. Ik begrijp ook wel dat als je je puur op rijders kwaliteiten wilt bewijzen dat je in een cup-klasse moet gaan racen, maar een beetje gelijkwaardig materiaal is toch wel het leukst en ook het uitgangspunt van het SI volgens mij.

Richard

Andretti Molletti

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 23, 2008 10:12

Jammer.

Ik dacht hier leuk wat ervaring op te kunnen doen.
En belangrijker nog, zoals de rest van het veld, gezellig en leuk te kunnen rijden.
Het gaat mij niet om het winnen, maar om de gezelligheid die ook NAAST de baan hangt.
Direct conclusies trekken is niet verstandig. Er is niks "jammers"aan.
Je bent natuurlijk welkom om mee te doen en ervaring op te doen, maar ik hoop dat je meer leest dan enkele woorden en het "punt" begrijpt??
Er is niemand mee gebaad dat er ipv 12 rondes maar 11 rondes gereden mogen worden omdat iemand een kanon heeft ingezet wat niet in de SI hoort. Dit argument is ook al in de challenge, jaren geleden, naar voren gekomen.
Het kost de andere rijders domweg baantijd en dat is iets wat duur betaald is en serieus genomen moet worden.
Geklets is een mededeling en geen discussie mogelijk... ik probeer wel degelijk te discussieren en sta open voor meningen!

Oja en AlfaNord zegt het anders maar dat is wat ik ook zo ongeveer bedoel. :wink:

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 10:16

Ok, blokje hout onder Martin's gaspedaal en klaar! :wink:

Bartman
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 10:21

We gaan net even te snel nu.

Het belangrijkste voor Squadra Italia is:

- Serieuze startvelden. En serieus is zo rond de 15 auto's.

- Pas als zo'n startveld eerder regel is dan uitzondering, kunnen we om de tafel gaan zitten om over een andere indeling te praten.

Kortom: begin bij jezelf en zorg dat je komt racen bij Squadra Italia. Anders blijft het allemaal gewoon forum geklets.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 10:23

Hulde aan de man die lulde.
En ja de volgende keer ben ik er ECHT weer bij! 8)

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 23, 2008 10:26

IEDEREEN die met SI mee wil komen rijden is welkom. Punt uit.
En daarmee is alles gezegd volgens mij of iemand uit het SI bestuur moet gaan uitmaken wie wel of niet mag gaan deelnenemen op basis van budget, rijderskwaliteit, huidskleur of geloof of benzinekeuze maar dat moeten ze dan wel via een duidelijke berichtgeving de mensen op de hoogte brengen.
Sorry Dre maar ik ben het niet met je eens zowel Dennis, Tom , Michel, Martin en iedereen die ik nu vergeten ben zijn welkom in de SI gewoon omdat het gezellig is als er veel rijders zijn of ze nu sneller zijn, meer te besteden hebben of bv lelijker zijn dan ik ( niet zo moeilijk) :wink:

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 23, 2008 10:52

Een knappe coureur kan rond de 2:10 rijden met een standaard TS (is weleens bewezen).
Als je daarmee de 147 van Martin voorblijft ben je toch helemaal het mannetje :!:
Sommige van de Giulia's acht ik ook daartoe in staat :wink:

Je hebt nu eenmaal snelle auto's en snellere coureurs. Funfactor is het belangrijkste. Hoe vaak race je nu tegen een 147 :?: of een Coupe Turbo :?:
Als men al moeite heeft om de volvo's voor te blijven zou ik me niet druk maken om wat er voorin gebeurd 8)
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 23, 2008 11:32

je kunt de term ""handelsbenzine"" natuurlijk op meer manieren uitleggen.. Volgens mij is het spul wat zij gebruiken gewoon in de handel verkrijgbaar.. Je mag er alleen geen losse octaanbooster meer aan toe voegen..

Ik denk dat de SI nog lang niet groot genoeg is met STABIELE startvelden (zelf ook debet aan overigens) om hierover te discussieren. Toegankelijkheid is nummer 1. En vooralsnog mag iedereen wat mij betreft meedoen.

Verbod in stellen om andere alfa`s op een ronde achterstand te zetten misschien?? :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Andretti Molletti

ma jun 23, 2008 11:43

Beetje overleg en discussie is ver te zoeken ... :roll:

Een mening hebben is een groot goed, maar het getuigd van volwassenheid om met respect om te gaan met de mening van andere.
Ik maak me waarschijnlijk niet populair met zo'n uitspraak, maar dat deed ik al niet toen ik meehielp de SI op te richten... :?
Wat is er toch op dit forum dat als je iets wegpent iedereen met een slagersmes klaar staat... en als je mensen in het echt spreekt ze ineens veel milder zijn of zelfs niks meer zeggen?

De insteek, en daar heeft het voltallige oprichters gilde zijn ja-woord aan gegeven was Alfa's (later Italiaanse auto's) die niet meer in productie zijn.
Later zijn door tegenvallende opkomsten alle principes overboord gegooid en mocht iedereen komen rijden.
Nu stel ik dat dat nog steeds mag, maar dat een super duur kanon aanschaffen voor SI het schieten van een mug met een kanon is...
En de schade die een kanonskogel aanbrengt t.ov. een goed geplaatst schot met een passend wapen is soms niet te overzien.
Het aantal ronden wat er gereden mag worden moet niet verminderd worden door de kanonskogelscherven om het zomaar te zeggen.

Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 23, 2008 11:43

Ja mee eens dat iedereen met een Alfa mee mag doen, plus, waar leg je anders de grens??

Mag een snel onderstel met coil-overs op je 75 of GTV dan bijvoorbeeld ook niet?

Edit: Dré, volgens mij heb je een aardige discussie teweeggebracht, daar is toch niks mis mee?
Denk niet dat je de reacties het als persoonlijke aanval moet zien...

Terug naar “Racen - Algemeen”