Jouw Dream Team 2007

Farfus, Giovanardi, Balzan, Murray
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Thompson
29%
13
Farfus, Morbidelli, Tavano, Balzan
2%
1
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Colciago
22%
10
Farfus, Giovanardi, Larini, Colciago
20%
9
Farfus, Giovanardi, Tarquini, Yvan Muller
16%
7
zonder Farfus
4%
2
zonder Giovanardi
4%
2

Totaal aantal stemmen: 45
Roeltje 164

RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freitas R4

za jun 09, 2007 14:44

Buurman een geweldig stuk om te lezen, je moet een wereldtijd hebben gehad op je vakantie en ik miste je 33 ook al, vandaar dus op vakantie en wat voor één, ik heb het ook even rustig doorgelezen, leuk als je zo wordt ontvangen door Tielemans en dan overal mag binnenlopen, komen de Tielemans toevallig uit Rotterdam misschien??

gr Roel

F1master

Re: RE: Wtcc07:Thompson&Tielemans!->Ntec & Freita

za jun 09, 2007 15:25

Buurman een geweldig stuk om te lezen, je moet een wereldtijd hebben gehad op je vakantie en ik miste je 33 ook al, vandaar dus op vakantie en wat voor één, ik heb het ook even rustig doorgelezen, leuk als je zo wordt ontvangen door Tielemans en dan overal mag binnenlopen, komen de Tielemans toevallig uit Rotterdam misschien??

gr Roel
nee... :p hij komt uit Limburg / Weert om precies te zijn 8) :lol:

F1master

za jun 09, 2007 15:30

Hier de indrukken van RTL verslaggever Rick Winkelman:
Geweldig!
Het stratencircuit ademt autosporthistorie. Er wordt dan ook al vanaf 1901 in Pau geracet. Ik was hier nog nooit geweest en vond het indrukwekkend. Het WTCC past ook goed op deze plek. Er zijn in de paddock veel echte autosportliefhebbers te vinden, die beseffen dat racen in Pau iets bijzonders is.
De directe omgeving van het circuit, dat ligt in een park, is grandioos. De omgeving van Pau mag er ook zijn, zo vlakbij de Pyreneeën.
Het circuit werd optimaal gebruikt. Zaterdag werd gereden van acht uur ’s ochtends tot kwart over tien ’s avonds. Vanaf vrijdagochtend acht uur tot en met zondagmiddag vijf over zes is er in totaal 36 uur geracet.

Helaas liepen er erg veel Fransen in de rondte. Dieptepunt was een baanofficial die ondergetekende, cameraman Erik en Tom Coronel het liefst in de Bastille wilde opsluiten toen wij gisteravond laat een item aan het draaien waren, op een plek waar dat volgens hem niet mocht.

Andere nadelen: de teams werken in een soort partytenten of onder een golfplaten afdakje. Vrijdagochtend gaf die huisvesting problemen. Tijdens een forse regenbui bleek het niet waterbestendig. De bereikbaarheid van Pau met het vliegtuig is matig, de stad bestaat vooral uit eenrichtingsverkeer en wegopbrekingen. De perskamer was verstopt in een kelder van een hotel, op tien minuten en veel trappen lopen van de paddock. Parkeerplaatsen voor coureurs, teams en media waren er niet. (En dan te bedenken dat het circuit van Zandvoort van de WTCC-organisatie op z’n donder heeft gekregen omdat er daar te weinig parkeerruimte was).

Dat was lastig maar desondanks: volgend jaar wat mij betreft weer.

Ha ha het is toch soms wel lastig om journalist te zijn.
Ikzelf had geen problemen met vervoer want eigen Alfa33. Die kon ik ook prima voor de deur parkeren met wat tijdige planning en aangeschaft kaartje van Pau.

Die official had ik ook meegemaakt. Er is op ieder circuit wel een fanatiekeling die niemand wil doorlaten.
Had dat geobserveerd bij de toegang pitlane waar bijna niemand doorkwamn.

WTCC item Pau wordt zondagavond uitgezonden op RTL voorafgaand aan de Grand Prix Canada F1.
Als het goed is komt Tielemans ook wat vaker in beeld dan voorgaande weekends.
Ik vind Rick Winkelman de grootste Lul die er bestaat (sorry dat ik 't zeg) hij praat alleen over een rijder::: Tom Coronel, ook al staat Tielemans er voor ... wordt hij door die Tom betaald ofzo?

tommaso
Guru
Guru
Contacteer: Website

za jun 09, 2007 17:45

Tielemans komt inderdaad uit Limburg maar woont tegenwoordig in Haarlem.

Kijk morgenavond maar naar het RTL verslag.
Ben ook bang dat het een Coronel show zal zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 09, 2007 19:35

Ik vind Rick Winkelman de grootste Lul die er bestaat (sorry dat ik 't zeg)
Ken je hem dan persoonlijk?
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

F1master

zo jun 10, 2007 23:21

Ik vind Rick Winkelman de grootste Lul die er bestaat (sorry dat ik 't zeg)
Ken je hem dan persoonlijk?
Nee maar hoe hij altijd (ook op z'n weblog) reageerd op somigen dingen, lijkt wel of hij er soms 0 verstand van heeft :S

147gta
Member
Member

ma jun 11, 2007 08:42

Was het wel 100 % Coronels' schuld ? Vond zelf dat Thielemans de bocht zelf wel erg krap aansneed. Ik had het idee dat Coronel niet meer verder naar binnen kon en hij hoeft ook niet van het gas af. Maarja, het is bij zulk soort circuits altijd een beetje een loterij.
nee het was echt Tom's fout ... jammer dat Nedelanders altijd elkaar pijn doen :roll: niet nodig :roll: Als Olivier 8e was geworden wat een grote kans was... mocht die op pole starten = punten en misschien we een podium plaats vind het echt heeeel jammer
Heb gistermiddag op RTL de herhaling gezien van het Thielemans / Coronel incident en ben het er dus mee oneens. Hoe graag ik de Alfa-rijder ook het voordeel zou geven.

Thielemans kiest de linkerkant, komt dan niet voorbij Gene, Coronel zit rechts (achter Gene) en blijft op zijn lijn, Thielemans snijdt naar binnen om weer achter Gene te komen, maar daar zat Coronel nog.

Ben absoluut geen fan van (de gebroeders) Coronel maar eerlijk is eerlijk, diegene die van zijn lijn gaat moet erop letten dat er niemand naast hem zit.
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

tommaso
Guru
Guru

ma jun 11, 2007 09:05

Heb dus ook gisteravond de uitzending gezien.
Niet zo pvallend was in het begin het eindeloos praten over Tom Coronel [Seat sponsord het programma vandaar]
Overigens deed hij die opname van de uitleg over het circuit tijdens het pr rijden op zaterdagavond.
Dan komen dus de WTCC rijders in de Z4 coupe [BMW] Maurer Lancetti [Chevrolet] of Alfa Brera [Alfa dus] langs met niet heel langzame snelheden.
Gelukkig zijn het profs die Tom heel lieten.

Had de aanrijding ook aandachtig bestudeerd en ben het met Robert eens dat het een race ongeluk was en ongelukkige handeling van Olivier.
Het was achteraf beter geweest als hij gewoon aan de linkerkant had gebleven en dan proberen bij de eerste bocht goed door te komen en dan bovenaan bij de linkerbocht aan de binnenkant de zitten. Mogelijk dat hij dan Coronel toch achter zich had kunnen houden.
Afijn Olivier tikte meer Tom aan dan andersom.
Leugentje om bestwil van Tom was dat hij zei dat hij geremd had maar dan neem je geen Alfa een paar honderd meter dwars voor je neus mee.
Bleek ook wel uit het ooggetuigeverslag van James Thompson later die geen remlichten van Tom had gezien.

Zoals de reclame slogan ; real cars , real racing.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

F1master

ma jun 11, 2007 12:46

Heb dus ook gisteravond de uitzending gezien.
Niet zo pvallend was in het begin het eindeloos praten over Tom Coronel [Seat sponsord het programma vandaar]
Overigens deed hij die opname van de uitleg over het circuit tijdens het pr rijden op zaterdagavond.
Dan komen dus de WTCC rijders in de Z4 coupe [BMW] Maurer Lancetti [Chevrolet] of Alfa Brera [Alfa dus] langs met niet heel langzame snelheden.
Gelukkig zijn het profs die Tom heel lieten.

Had de aanrijding ook aandachtig bestudeerd en ben het met Robert eens dat het een race ongeluk was en ongelukkige handeling van Olivier.
Het was achteraf beter geweest als hij gewoon aan de linkerkant had gebleven en dan proberen bij de eerste bocht goed door te komen en dan bovenaan bij de linkerbocht aan de binnenkant de zitten. Mogelijk dat hij dan Coronel toch achter zich had kunnen houden.
Afijn Olivier tikte meer Tom aan dan andersom.
Leugentje om bestwil van Tom was dat hij zei dat hij geremd had maar dan neem je geen Alfa een paar honderd meter dwars voor je neus mee.
Bleek ook wel uit het ooggetuigeverslag van James Thompson later die geen remlichten van Tom had gezien.

Zoals de reclame slogan ; real cars , real racing.
Och ja ... hij is nog jong (23) en heeft nog veel te leren [hij zou zelfs nog 20 jaar in deze klasse kunnen blijven rijden.,..] en na zijn 4e race zit hij al bij Tom Coronel in de buurt ... hij komt er wel. dit hoort bij de "leerschool" :evil:

F1master

do jun 14, 2007 22:00

eeh nieuwe site voor Olivier (www.oliviertielemans.com) ... ook nieuwe fanclub, worden jullie lid?

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

vr jun 15, 2007 14:11

Ballast voor Brno :
60kg : Priaulx & Farfus
45kg : Jörg Mü & Yvan Mu
35kg : Larini
30kg : Monteiro
25kg : THOMPSON, Tarquini & Menu
15kg : Gené & Rangoni
10kg : Huff & Campanicõ en alle andere newbies
5kg : Porteiro
0kg : de rest w.o. Tielemans & Freitãs
Bijna goed : Yvan Mu : 40kg, Menu 20kg en ook nog eens 10kg voor newbies Roda & Geipel .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

F1master

za jun 16, 2007 09:02

Ik verwacht niet zo veel voor Brno (voor alfa dan) aangezien ze elk jaar hier niet snel waren...

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 09:42

De 1e training is 'n meevaller ook tegen m'n verwachtingen in :
Thompson 5e ; 1Porteiro 2Priaulx 3Tarquini 4Rangoni 21Tielemans(slechts 5 ronden tov ca. 10 bij de rest) 22Freitas .
Ik vertrek nu naar kantoor waar ik enkel tussen 12 & 13u Live timing kan checken(na 13u heb ik geen toegang meer en moet ik wachten tot ik 18u weer thuis ben voor de resultaten...) : wie post de resultaten van de vd qualifying hier voor me ?

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo

za jun 16, 2007 12:29

Zo 12u gepasseerd en wat zie ik : Practice 2 Thompson snelste ! Wel tragere sessie dan de eerste, uiteraard in qualifying met nieuwe banden wordt't weer anders maar toch . Tielemans 22e (wel 13 laps deze keer) & Freitas 24e vallen wel tegen .
Wie post results qualif

F1master

za jun 16, 2007 12:48

Zo 12u gepasseerd en wat zie ik : Practice 2 Thompson snelste ! Wel tragere sessie dan de eerste, uiteraard in qualifying met nieuwe banden wordt't weer anders maar toch . Tielemans 22e (wel 13 laps deze keer) & Freitas 24e vallen wel tegen .
Wie post results qualif
[ik moet weg wanneer kwali is] ik denk dat Tielemans een probleem heeft en het team nog niet gevonden heeft wat het het probleem daatwerkelijk is :idea:

Terug naar “Racen - Algemeen”