Pagina 2 van 3

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: do aug 04, 2016 23:34
door MOGA
Nummer 105 geladen op de aanhangwagen.
Tot morgen!

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: vr aug 05, 2016 21:55
door GTA287PK
Getoeschouwerd vandaag... Niet verkeerd, maar rijden is beter.. Op naar Assen.

Gaaf om te zien hoe Cees mee kan komen met die flink gekietelde PK-TS' en in zijn grijze Juul met wokkelkooi en profielbanden.. :thumbs:

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: za aug 06, 2016 11:09
door spidertjuh
Hoe is het bevallen 3x racen op 1 dag??

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: za aug 06, 2016 11:22
door vV
geweldig! nu wel 3x 10 ronden, normaal zou dat 3x 12 zijn. En races erg kort op elkaar, normaal ook wat meer ruimte ertussen. Volgens mij maakte het voor eindresultaten van race 1 ook geen significant verschil wel of geen vrije training als ik naar lijsten van vrije en tijdtraining kijk, en resultaat race 1. Ditzelfde zie je eigenlijk terug in oude uitslagen.
Inmiddels ben ik om, van ""maakt mij niet uit"" naar voorstander van gelijk tijdtraining en 3 races.
daarnaast: je bent bezig met sport. de meeste sporten moet je gelijk aan de bak op ""raceday"".

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: za aug 06, 2016 17:44
door AlfettaOwner
Die zwarte 75 welke mee reed gisteren, wat lag daar voor een motor in?
Heb hem gelokt op ca .2.04 min. lag op ongeveer 7 ronden bijna 30 sec. voor de rest :shock:

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: za aug 06, 2016 19:47
door vV
3 liter V6, heeft 2,02 gedraaid. Volgens mij met zelfde rijder ook wel eens sneller geweest.

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 00:40
door Alfetta-Amsterdam
Mannen,


Vandaag ff bijgekomen van een top race dag! De auto vanochtend weggebracht naar Serge en alles nagelopen.

Vrijdagochtend vroeg weg gereden vanuit baarn. Plan was om nog bij Djan in a'dam te slapen want onze beide vrouwen en kids waren niet thuis om verschillende redenen. Bloemetjes buiten zetten in a'dam, niet dus. Rustig in de achtertuin bij mij een paar biertjes wegtikken en bijlullen, was net terug van vakantie en op tijd terug met de camper voor SRW.
Uiteindelijk een paar uurtjes geslapen ( 2 of 3 ) en om 05:40 naar CPZ. We waren 1 van de eerste de bewaker van het terrein ging net naar huis, er schijnen nog wel eens spullen te worden gejat zegt ie :( .

voorbereiding
Tijdens mijn vakantie was Serge helemaal losgegaan op onze auto omdat we de boel goed voor elkaar wilden hebben en niet voor verassingen wilden staan voor de 3 races. De opdracht was ook om eindelijk de auto wat lichter te maken ( na 4 jaar) en maximaal te gaan om TS kampioen te worden dit jaar.

1. nieuwe koppeling ( de laatste races sliptje deze een beetje)
2. nieuwe schijven en blokken voor
3. schakelmechanisme vernieuwd/verbeterd
4. auto lichter ( 50kg)
5. strategie uitwerken om zo weinig mogelijk benzine mee te nemen
6. verse bandjes, oude toyo's waren op ( voor het eerst bandendruk iedere keer gemeten en warm op 2.2 rond gekregen)
7. Blauwe SKW gimmicks :roll:

Serge heeft alles eruit gesloopt en gewogen per onderdeel. Die vermageringskuur heeft 50kg!! opgeleverd!
Enige wat er nog uit kan is de traanplaat die er nu in zit als oplossing om de gaten te dichten achterin de auto.

We hebben alle benzine eruit laten lopen en gemeten wat we gemiddeld verbruiken en dat er bij iedere sessie ingegooid. Dit was wel een risico factor omdat ik de voorlaatste race in de laatste bocht stil stond omdat de tank vacuum had getrokken vanwege te weinig brandstof.
Vanochtend bleek dat we enorm geluk hadden want er zat nog 2 liter benzine in de tank nadat Djan in race 3 over de finish kwam. Alles viel op z'n plek dus.

verbeteringen
Al deze verbeteringen ( en die van de vorige race ( nieuw rubbers in aandrijflijn, staartstuk etc) hebben zich uitbetaald ( mag ook wel na zo'n investering :D ) in 3x winst binnen 75 TS cup en 6e algemeen SI. Grootste verschil to vorige races was het gewicht en handling. Gemiddeld rijden we nu met 70kg minder! ( auto lichter en minder brandstof). Dat scheelt enorm auto komt vooral bij scheivlak nog meer op snelheid. Op het rechte stuk verliezen we nu wel wat snelheid in vergelijking mbt Pieter die meer (top)snelheid heeft ( verschil meting rollenbank 10pk).

PR
Omdat de omstandigheden zo goed waren ( weercijfer 10 voor op de baan) hebben meerdere rijders waaronder Pieter, ik en Djan een persoonlijke PR gereden. hoge 2.09 en platte 2:10. De sectortijden bekeken zat er een lage 2:09 in of zelfs een hoge 2:08 's ochtends in de vrije training. Slop senior mocht de auto ff testen van junior en reed binnen 2 rondjes, als ik me niet vergis, de snelste tijd van het jaar van de TS-ers een 2:096 en dat met een hapering in de motor. Kan wel sturen die gast =D>

3x winst
Race 1 : Djan: redelijke start, mooie gevechten met Jasper, 1e plek TS
Race 2 : Elmer: slechte start ( aangrijpingspunt nieuwe koppeling is anders), uiteindelijk Jasper in laatste ronde ingehaald ( kreeg Walter in m'n vizier), 1e plek TS
Race 3: Djan: matige start, mooie strijd, uiteindelijk los gereden en na uitstapje toch nog 18 seconden voorsprong op Pieter die uiteindelijk nodig was omdat hij als enige straftijd kreeg van 10 seconden ( waarschijnlijk door teveel over kurbs). 1e plek TS


Alle inspanningen en grote verbetering ( met name gewicht) hebben zich uitbetaald en alle inzet van serge juist ook op de baan ( bandendruk/ aftanken meten, alles bijhouden heeft gewerkt. Iets meer profi dan jullie van ons gewend zijn :D .

De euforie en mooie dag gelijk na laatste race afgepilst bij mickey's en uiteindelijk nog bij Woodstock beland en de zon zien onder gaan. Nee, niet de bloemetjes buitengezet.... 8) . Wel bloemen gekregen van Ria, maar die waren eigenlijk voor iemand anders bestemd :oops:


Cu in Assen,

:thumbs:

Elmer

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 11:04
door GTA287PK
Mooi, enthousiaste verhalen !! :thumbs:

Ditch the blue SKW gimmicks en je topsnelheidsprobleem is meteen opgelost !!

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 12:26
door Pietro Originale
Ditch the blue SKW gimmicks en je topsnelheidsprobleem is meteen opgelost !!
:mrgreen:

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 15:16
door vV
yep, minder luchtweerstand. Dingen horen ook niet op een 75TS cup auto.

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 16:14
door Pietro Originale
Ik had na de laatste race de auto een tijdje laten staan in garage, omdat er een roestige BMW op de brug in onze garage stond (en nog steeds staat). Wel had ik bij de buurman de bakolie vervangen omdat de synchro van de derde versnelling vreselijk kraakte. Maar toen ik maandagavond de blokken van de achterremmen eruit trok, waren die tot op het staal versleten! Dat na één racedag en vier vrij rijden sessies... Ik kreeg de nieuwe blokken er niet in, gelukkig was Slop Jr. bereid mij donderdagochtend even te helpen. Hij heeft er eentje voor gedaan en na een hoop gevloek en getier lukte het mij om de andere ook erin te krijgen. Leuk hoor, die remklauwen tegen de versnellingsbak aan...

De vrije training heb ik gebruikt om de rembalans in te stellen, ik had bij het aanremmen van de derde versnellingsbochten vrijwel continu blokkerende remmen. Uiteindelijk een modus gevonden, maar gedurende de dag heb ik toch steeds de verdeler een tikkie naar voren of achter moeten verstellen. Ik hou mijn hart vast voor de blokken achter: die zullen wel weer tot op de draad versleten zijn. Voor mijn gevoel ging het totaal niet maar ik bleek toch een 2:12 te hebben gereden.

De kwalificatie begon onmiddelijk met een rode vlag, omdat er een Mazda met een vastgeslagen bak in de pitstraat stond. Daarna heb ik een paar redelijke rondjes kunnen rijden totdat Barends rechter voorwiel een wat al horizontale houding aannam. Weer een rode vlag, daarna heb ik toch mijn snelste tijd gezet, terwijl ik weer het idee had dat ik niet hard ging. Misschien voortaan wat minder druk op de ketel zetten, blijkbaar ben ik dan sneller ;-)

De eerste race had ik een goede start: ik was Djan en Jasper voorbij totdat ik in de Hugenholtz de buitenbocht nam en vergat terug te schakelen naar de derde versnelling. Toen kwamen zij mij weer vrolijk voorbij en heb ik de hele race achter hun aan gebungeld. De snelheid zat er wel in: ik heb in deze race mijn persoonlijk best tijd van 2:10.6 gereden.

De start van de tweede race ging ook goed, en kwam links naast Jasper de Tarzan uit. Jasper verwachtte waarschijnlijk dat hij mij al voorbij was en tikte mij aan waardoor ik op het gras kwam. Ik heb lekker een stukje gras gemaaid en toen ik weer de baan op kwam was ik twee posities verloren aan de 146-en van Jan-Willem en Arie. Ik heb ze allebei weer kunnen inhalen en zo kwam ik weer achter Jasper de finish over.

De derde race moest ik vanaf plek tien starten: ik was één plek kwijt geraakt omdat Barend's transponder in de auto van Jasper gehangen was. Omdat ook Jasper in de formatieronde uitviel, had ik bij de start een lege plek voor en naast mij. Daar kon ik niet echt gebruik van maken: ik sloot achter Djan aan en zo hebben we een paar ronden achter elkaar gereden. Ik had op het rechte einde veel meer snelheid en besloot een poging buitenom te wagen. Die aktie was wat te optimistisch en ik gleed met blokkerende remmen bijna de grindbak in. Daarna had ik natuurlijk een ontzettende vibratie in het stuur, ik denk dat de voorbandjes wel de kliko in kunnen... :roll: Door die aktie was ik ook een positie kwijtgeraakt aan Harold. Iedere keer kon ik wel weer naar hem toelopen, maar inmiddels had Mauring zijn 75 in de grindbak van de Tarzan geparkeerd en moesten we twee ronden van het gas bij de Tarzan waardoor ik niet echt dicht op hem kon komen. Uiteindelijk werd er weer groen gezwaaid en heb ik na wat stoeiwerk Harold kunnen inhalen. Dat was een leuk robbertje vechten, inhaalakties buitenom in de Tarzan heb ik achterwege gelaten ;-)

Maar goed, toen gebeurde iets wat mij eigenlijk nog steeds wel dwars zit: Mauring reed voor ons en liet mij er niet voorbij, ondanks dat hij twee ronden achterstand had! Er werd niet met blauw gezwaaid, maar je kunt natuurlijjk zelf ook bedenken om ons voorbij te laten. Iedere bocht gewoon insturen en blokkeren: ik kon er niet zonder een gewaagde inhaalaktie niet voorbij komen en inmiddels zag ik Harold weer dichterbij komen. Op een gegeven moment dacht ik dat hij mij eindelijk voorbij liet in de Tarzan maar ook toen stuurde hij toch nog in, wat resulteerde in een touché: de afdruk van zijn rechter achterwiel staat linksvoor op mijn bumper. Voor de rest geen schade, maar dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen en dat was nergens nodig voor geweest.

Al met al wel een geslaagd dagje, lekker gereden en geknokt, lekker weer, veel bezoekers en afgetopt met een bbq bij Maartens luxueuze strandvilla.

Alhoewel dat gekloot met die remmen en de rembalans begint mij eerlijk gezegd wel de keel uit te hangen. Ik weet ook niet meer wat normaal is, misschien moet iemand anders maar eens in mijn auto rijden en een oordeel vellen? Of gewoon weer een originele remdrukverdeler erop.

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 17:02
door MOGA
@ Pieter,

sorry, dit was echt zonder slechte bedoelingen. Als ik je verhaal nu achteraf lees, kan ik je alleen maar gelijk geven!
Na mijn weer eens op volgas blijven hangend gaspedaal de grindbak in te gaan bij de Tarzan, toch nog echt willen rijden en niet nagedacht over jullie strijd achter mij.
Dit was dus inderdaad nergens voor nodig en nogmaals oprecht mijn excuses.
Ik hoop dat ik volgende keer nog samen met jou door de bocht kan?

groeten,

M

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 17:18
door Pietro Originale
@ Pieter,

sorry, dit was echt zonder slechte bedoelingen. Als ik je verhaal nu achteraf lees, kan ik je alleen maar gelijk geven!
Na mijn weer eens op volgas blijven hangend gaspedaal de grindbak in te gaan bij de Tarzan, toch nog echt willen rijden en niet nagedacht over jullie strijd achter mij.
Dit was dus inderdaad nergens voor nodig en nogmaals oprecht mijn excuses.
Ik hoop dat ik volgende keer nog samen met jou door de bocht kan?

groeten,

M
Zand erover Mauring, er zijn belangrijker zaken. :thumbs:

Zoals een goed werkend gasepedaal: krijg je dat opgelost?

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 17:55
door Gerben
3 liter V6, heeft 2,02 gedraaid. Volgens mij met zelfde rijder ook wel eens sneller geweest.
De coureur had zijn dag niet en zijn auto wilde niet luisteren :wink:
Combinatie van die twee is niet goed voor de tijden!

Re: DNRT 5 augustus

Geplaatst: zo aug 07, 2016 17:58
door Pietro Originale
3 liter V6, heeft 2,02 gedraaid. Volgens mij met zelfde rijder ook wel eens sneller geweest.
De coureur had zijn dag niet en zijn auto wilde niet luisteren :wink:
Combinatie van die twee is niet goed voor de tijden!
Alles is relatief: ik zou gekeken voor een 2:02, was al blij met een 2:10 ;-)