Poehoe, het was me het dagje wel.
Zoals jullie kunnen lezen was mijn racedebut van korte duur.
Vroeg op en tijdig ingeschreven en nummer 3 op de auto geplakt. Techische keuring ging ook goed, een paar kleine puntjes slechts.
In de warmup was ik nog mijn banden aan het wisselen en met de gordels te kl%ten, en toen dus de rode vlag voor de broers Rietkerk.
Even 1 rondje gereden wat best lekker aanvoelde, maar koude slicks en het remde niet lekker, de voorwielen gleden snel door.
Maar ik dacht daar op dat moment niet veel van, moest gewoon wennen en de slicks waren immers koud.
Toen de kwalificatie. Als eerste de baan op, geen goed idee als je de langzaamste deelnemer bent.
Eerst de Alfa's en toen een hele tros Volvo's erlangs. Ging lastig, want mijn €5 buitenspiegels trilden zo, dat je er weinig door zag.
Na 2 rondjes rustig aan vond ik dat mijn slicks wel langzaam warm zouden moeten zijn geworden. Dus voerde ik het tempo ietjes op.
In de bochten kon ik qua snelheid goed bijblijven bij een Volvo voor me richting bos uit. Eenmaal op het rechte stuk reed ik er weer flink naartoe, power in het torretje is prima.
Bij Tarzan was ik van mening dat ik op hetzelfde moment moest kunnen remmen als de Volvo, om er netjes achter te blijven, maar geen meters te verliezen.
Helaas dus, dat ging niet. Blokkerende voorwielen, en ik (en de Volvo rijder, die had het zien aankomen) hebben nog geprobeerd om het te voorkomen, maar helaas.
Ik ging bij zijn achterlicht naar binnen
Grote deuk in de GTV en grote deuk in mijn ego.
Beide de grindbak in, ik werd er snel uitgesleept en kon mijn weg vervolgen. Ik besloot het circuit af te snijden door het nationale circuit te rijden om snel in de pits te zijn, maar dat vond de wedstrijdleiding geen goed idee vertelden ze me toen ik de pits in reed. Maargoed, de auto reed dus nog, dat was het goede nieuws.
Eenmaal in de pits snel naar de Volvo coureur en mijn excuses aangeboden. Hij nam het gelukkig heel sportief op.
Daarna samen met Alberic
het plaatwerk weer enigszins "gefatsoeneerd".
Toen kon ik weer op de paddock proefrijden, alwaar ik constateerde dat het rempedaal niet meer voelde als voorheen.
Ook een vriend van mij die even had getest vond het niet ok. De voorwielen blokkeerden zodra je maar even meer dan 'normaal' remt.
Wellicht zit de remdrukverdeler vast, of is het HRC niet meer fris.
Het pedaal gedraagt zich soms goed, maar zakt ook soms diep weg.
Dus einde racedag, want ookal hed ik nog mee kunnen doen qua plaatwerk, zo met halve remmerij is gewoon gevaarlijk.
Mijn ouders hebben nog net 2 rondjes gezien, vriendin en vrienden alleen een opgekreukelde auto
Maargoed, dit hoort ook bij racen, all in the game. Het raceseizoen 2007 hou ik in principe voor gezien, ik heb geen zin in haastige spoed nu.
Wel ga ik zsm beginnen met de reparatie.
Beeldmateriaal volgt tzt ergens op dit forum.
Groeten, Pieter
PS als iemand nog GT(V) plaatwerk heeft, laat het me weten. Het SSAR wil ik gebruiken om alle nodige plaat in te zamelen.