Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

di jul 31, 2007 06:56

Yep en waarschijnlijk zondag testen. :lol:

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 07:20

Nou gisteren even op zandvoort geweest. Waren er rond 9:00 uur (voor de files) en het was al aardig druk.
Zaterdag nog iets aan afstelling gedaan (niet genoeg blijkbaar). Wagen stuurt en remt perfect, beter dan mijn oude. Alleen hij trekt voor geen meter :cry: Derhalve maar een sessie gereden en nu maar weer eens uitzoeken waar het in zit. Zelf verdenk ik de ontsteking, maar misschien zijn de carbs ook wel te heftig.

Maar goed ik heb het een keer geprobeert en nu weet ik een beetje waar ik nog aan moet werken voor de 17e.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 08:15

maar misschien zijn de carbs ook wel te heftig.
was toch een bestaande motor??? Als ontsteking goed is misschien toch een rollenbanksessie aan wagen?
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 09:07

Is inderdaad een bestaande motor, echter andere carbs (grotere venturies), Squadra airbox ipv normaal en ander uitlaatspruitstuk.

zal vanavond eens verder kijken.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 09:51

(grotere venturies), Squadra airbox ipv normaal en ander uitlaatspruitstuk.
rollenbank dus! serieus, er is zoveel veranderd in de ademhaling, krijg je niet vlot voorelkaar, zeker niet zonder testen op circuit . rollenbank is meest zeker . Welke venturimaat heb je nu??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 10:02

Venturimaat is nu 36, in de originele zit volgens mij 34. Ik ga eerst de ontsteking bekijken of alles klopt, anders eerst de "originele" carbs terugplaatsen. De carbs die er nu opzitten zijn gebruikt op een squadramotor met de airbox. Wat voor venturies heb jij er in ?

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 13:15

ik heb ook 36, maar het was wel nodig op de testbank af te stellen. Liep niet alleen veel beter, ook meer vermogen en koppel door de zuivere sproeierbezetting en ontstekingstijdstip. Bedenk dat wat je er nu op hebt op de rollenbank afgesteld is voor een andere motor, dus andere compressieverhouding en wellicht ook andere flow in de kop.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 13:53

Hij gaat ook nog op de testbank, ik wil hem alleen zo goed mogelijk hebben voordat hij daar op gaat. Ik ga nog even wat zaken testen (ben eigenwijs) want het moet echt beter voordat ie op de bank gaat.

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5583
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 15:44

is de vervroegingskarakteristiek van de verdeler veranderd? Kan er nog iets met de nokkenastiming beter?? Kan je je vulling eventueel aardig mee verbeteren. (nu moet ik gaan oppassen, er zitten al pk`s genoeg in andere concurrentie...)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

ma aug 06, 2007 22:22

Heb de carbs getrokken en die toonden aan dat hij veel te rijk staat. Ontsteking nog iets vervroegd.

Carb bezetting was:
Venturi 36mm
Hoofd 138
Remlucht 170
Emulsibuis F11

Heb in de diverse lijstjes gekeken en voor deze motorinhoud zou de emulsiebuis F16 moeten zijn hoofd iets groter.
Heb emulsie buis vervangen door F16 hoofdsproeier zo gelaten omdat hij al flink rijk was. Verder om te beginnen remlucht naar 200. Verder stationair sproeier verkleind (1600 model). Resultaat is dat ie zo al beter loopt dan voorheen, heb nog niet echt gereden maar loopt beter, start sneller en bougies zijn schoon.
Ben dus al weer iets verder de goede richting op.

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

di aug 14, 2007 10:24

Nou veel zoeken en testen. Verdeler van Marelli was de vervroeging vastgelopen. Dat is natuurlijk al niet fijn :cry: Dus die vervangen door een met aangepaste vervroeging. Toen bleek daarna ook de ontstekingsmodule overleden, dus ook die gewisseld. De weerstand over de onderbreker aansluiting op de unit zou 750 ohm moeten zijn en hij gaf 10 ohm aan. Raar is wel dat hij bij 2 goede! rond de 148 ohm aangaf. Waar dat verschil in zou moeten zitten ?

vanavond maar eens kijken of we hem nu beter afgesteld krijgen. Moet toch vrijdag klaar zijn.

Andretti Molletti

RE: Squadra nr 93

di aug 14, 2007 12:15

Die weerstandswaarden zijn niet zo belangrijk...waar heb je die eigenlijk vandaan?

Check je vonk en vervroeging met de lamp... dit soort motoren mogen direct na 1100rpm flink gaan vervroegen....max ongeveer 27-28 graden


Carbs:
ga asjeblief terug naar venturie 34 ... ik neem aan in een 40 mm carb? De max venturie is 0,8 maal de carb diameter dus 32...met 34 heb je bijna geen venturi werking meer, met 36 heb je echt niks onderin!

Carb bezetting :
Venturi 36mm
Hoofd 138
Remlucht 200
Emulsibuis F16

Ik zou naar 34 gaan, 145 hoofd en 180 remlucht.
een 200 remlucht geeft bovenin (lees op het circuit) een te arm mengsel. F16 F11 dat weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar mijn gevoel zegt F11 omdat die rijker in het middengebied is?

Wat is je nokkenastiming? 4 a 4,2 mm in BDP?

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

di aug 14, 2007 13:38

Dre, die waarden komen uit de manual van de 75.

Ik zal even kijken of ik een setje 34'ers snel kan vinden. De vervroeging staat redelijk goed nu. Ik heb de remlucht ook al naar 180 gezet. Hoofdsproeier 145 heb ik nog wel liggen denk ik. Ik had die emulsiebuis maat gevonden in een weber boek n.a.v. de motorinhoud. De F11 stond daar voor een 1300/1600

Andretti Molletti

RE: Squadra nr 93

vr aug 17, 2007 22:38

Liep je Super vandaag nou lekker??
En whats up met je achteras diff?

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: Squadra nr 93

za aug 18, 2007 08:06

Dre hij loopt beter maar is nog niet top, deze week nog wat aanpassingen doen (heb er nog geen 34 mm venturies in).

Achteras/diff zijn waarschijnlijk alle/bijna alle tanden af bij gasgeven alleen een hoop geratel maar geen meter vooruit. :(

We weten weer wat er te doen staat deze week,

Terug naar “Racen - Algemeen”