juultje
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 16, 2008 15:22

Voor ons het eerste Superrace weekend maar zeker voor herhaling vatbaar (al was het alleen maar om het weer).
Vrijdagavond aangekomen en we dachten dat het dan nog wel rustig zou zijn. Nou ja bijna vol dus. Lekker alles opgebouwd en de meeste bekenden al weer gezien. Even voetbal gekeken bij de lokale shoarma-boer. Zaterdagochtend keuring begon goed, startmotor kapot :? Maar goed aanduwen en keuren. Toen even de slicks er op voor de kwalificatie, maar 2 wielmoeren draaiden stuk. en een tapeind beschadigd toen dat gefixed was was de kwalificatie net afgelopen dus geen tijd. Gelijk de startmotor maar vervangen. Gelukkig nog voor de volvos mogen starten. eerste wedstrijd, goed van start maar een hoop onbalans en het was mijn eerste sessie. 2e race lekker gereden en net te kort om DJ te pakken voor het zwart-wit geblokt. Wel nog even een hele mooie spin gemaakt in de tarzan. Zaterdag natuurlijk een perfecte en gezellige bbq (zou door een brabander georganiseerd kunnen zijn). Zondag eerste race na 2 rondes het vermogen weg in de motor, en ondanks een goede start dus heel de aansluiting kwijt. Na de race de ontsteking vervangen en op de naar de laatste race. Achteraan gestart, maar direct 4 personen ingehaald (sommige vallen in slaap denk ik) De aansluiting met de grote groep gehouden in het begin, toen een gele vlag bij de tarzan, en de groep kwijtgeraakt. Bij het insturen van de tarzan een tik gehad van een van de voorste volvo's (nog bedankt) maar de wagen op de weg kunnen houden en daarna een aantal ronden strijd gehad met Walter, kon hem gelukkig voor mij houden. @Walter was leuk en natuurlijk mag je langskomen, maar niet op de baan :wink:

We hadden een mooi startveld dit weekend en hopelijk is dat de 29e ook weer zo :!:

Duc
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 15:25

was er zaterdag even als toeschouwer en om wat sfeer te proeven.
Was erg gezellig, leuke races gezien en weer heel wat nieuwe mensen leren kennen.
Kan niet wachten tot volgend jaar 8)

ps Martin: mooi gedaan man :thumbs:
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

Michel vd Grinten
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 15:55

Geweldig om te lezen Heeren racers. :thumbs:

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 17:13

Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 17:45

Is het niemand opgevallen dat er ook een FIAT meedeet :?:
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 16, 2008 18:37

Ja die zal wel gewonnen hebben in zijn klasse :lol:
Heb alleen niet gezien waar de Fiat is gefinisht....
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 16, 2008 18:37

jazeker, stond erachter bij de starts.. klein verschil. Is een turbo, met volgens de rijder mega onderstuur. Heeft nog wel wat ontwikkelingswerk te doen. Komen er nog meer bij?? Van mij mag het , was ook de eerste insteek van de klasse toch? En als er 147`s meedoen, doe ook maar een paar ferrari`s dan?
Kan Bert zijn GT4 modificeren.. :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Frank155

ma jun 16, 2008 18:43

Deze? :wink:

Afbeelding

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 16, 2008 18:49

Zeker is me dat opgevallen. Paar keer praatje mee gemaakt. Aardige man en fiat coupe vind ik persoonlijk heel mooie auto. Het was trouwens een 4 cil turbo, motorisch volledig standaard. Qua onderstel zaten er wel in inder geval verstelbare camberplaten op voor. Verdere aanpassingen weet ikj niet. Was ook zijn debuut.
Dus helemaal geen verkeerde tijden volgens mij. Hij reed op semi slicks. Toyo's volgens mij.
Hij was van plan de 29ste ook weer te komen.
Ik zou zeggen hoe meer zielen hoe meer vreugd en zo groot is ons startveld ook weer niet. Trouwens het heet toch squadra italia, dus??

Gr,
DJ

LENZ
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 19:24

Ja inderdaad een mooie auto.
2.0 16V Turbo, motorisch nu nog standaard, volledig intrax race onderstel op maat laten maken, dus als hij nu mega veel onderstel heeft is de juiste set up mogelijk nog niet gevonden.
Toyo r888 banden. Aardige kerel, die inderdaad plannen had om vanaf nu elke race mee te doen. De auto die de coupe moest trekken was wel een alfa :lol: (166) en voordat hij met de fiat begon, had hij plannen om te gaan racen met een 75 V6, waarom het uiteindelijk de fiat is geworden weet ik niet, maar ik denk dat het uiteindelijk een serieus snelle auto kan gaan worden
Squadra italie is toch voor italiaanse auto's en niet specifiek alfa??
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

ma jun 16, 2008 19:44

Het vereist sowieso lef om te gaan racen met iets waarvan je zelf moet uit vinden (vwb wegligging/handling) wat wel en wat niet werkt. Of is er elders (italie?) geracet met fiat coupe's?
De auto stond er trouwens erg netjes bij. Ook altijd leuk om te zien. De auto die voor de autotrailer stond was een 166.

Gr,
DJ

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 20:59

Bij deze mijn, ditmaals slechts fotografische, bijdrage.
Zoals gemeld kon ik dit SRW helaas niet meerijden en dat viel me een stuk zwaarder dan verwacht.. :?
De sfeer was goed, evenals de opkomst en het humeur van de weergoden. Leuk om zoveel debutanten in één keer te zien. Helaas niet allemaal gesproken maar dat komt vast de volgende keer wel. Was leuk om de tweede wedstrijd te zien, maar je krijgt eigenlijk maar een fractie mee van hoe het is als je zelf zit te stampen achter je stuur en de druppels over je rug glijden. Eén voordeel: ik zal de volgende keer nu extra waarderen als ik weer op de baan sta! Heb daar nu nóg meer zin in :)

Hopelijk komt de auto nu wel op tijd af.. Ik zit namelijk middenin een grote klus die aan het uitlopen is. Financieel gezien goed, maar SI-gewijs minder. Daarbij komt dat we zojuist een nieuw huis gekocht hebben en dat brengt ook weer allerlei financiele consequenties met zich mee. Edoch, ik ga absoluut mijn best doen om de 29e erbij te zijn, desnoods zonder te testen van tevoren. Het lijstje wat nog afgewerkt moet worden: v-bak monteren, remmerij monteren, onderstel eronder, brandstoftoevoer en V6-tank, stoel erin en een hoop kleine dingetjes. Op zich te doen dus ik heb er wel vertrouwen in. Een dezer dagen de agenda met JS afstemmen en dan weet ik meer.

Mark & anderen, duimen omhoog voor de BBQ, was erg geslaagd!!
Blijkbaar mag ik ook naar de Appie voor een grijspoeling want ook ik vond de dB's van de muziek wat hoog in verhouding tot het gemiddelde stemvolume. Ook de after/rosé party met een nevel van verbrand Toyo rubber als decor was erg leuk!

Tot de volgende! :driving:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoSolo
Member
Member

ma jun 16, 2008 21:14

Ben dit weekend helaas maar een paar uur op bezoek geweest, dit ivm met een tennis toernooi dat beter is verlopen als eerder gedacht.

Mijn eerste indruk toen ik zaterdag op het circuit aankwam was, wow! hier moet ik volgend jaar een heel weekend bij zijn!

het team was gelukkig wel heel het weekend aanwezig en heeft een aantal mooie races gereden. Heb alleen de 2e race van zaterdag gezien en dus wel de mooie spin van barend meegekregen :D

Daarna nog mee kunne BBQ'en complimenten voor de organisatie hiervan!

ben dit seizoen voor het eerst met de SI in aanraking gekomen door mijn broers en de rest van het team, maar ik weet al wel dat wanneer de middelen er zijn, ik zelf ook een poging ga wagen in de SI!

rest mij nog 2 dingen:

foto's zijn zoals na elke race te vinden op Giulaweb
en

tot de 29ste juni op zandvoort!

Groet
Rogier
Laatst gewijzigd door RoSolo op ma jun 16, 2008 22:19, 2 keer totaal gewijzigd.
75 Racer te koop: http://forum.alfaclub.nl/viewtopic.php?f=12&t=72860" onclick="window.open(this.href);return false;

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 21:16

tot de 29ste juni op assen!
:arrow: Zandvoort bedoel je neem ik aan..

Mark Roffelsen
Full Member
Full Member

ma jun 16, 2008 21:56

Als er een BMW voor me zit ga ik ineens veel harder, vreemd #-o
Ik heb hetzelfde maar dan met Clio's (die beamers rijden dan ook onder de 2 minuten).

Het begon met vertrouwen dat de auto heel zal blijven. De training was wat rommelig maar met 2:05,5 net weer even sneller dan mijn beste tijd tot dan toe. Een twaalfde tijd van 25 auto's was ook al de beste gridpositie van dit seizoen. Mijn start was super. bij de tarzan had ik al zeker 3 man te pakken en ik liet me niet zoals in de eerste race piepelen in de Gerlach. Ik kon het tempo goed volgen en met verdedigend rijden zat het ook wel snor. Na enkele ronden liepen de auto's voor mij langzaam maar zeker weg en begon zich een kleine file achter mij te volgen, teken dat enkele achter mij toch sneller waren maar er niet langs kwamen. Uiteindelijk prikte er eentje, ik meen een witte 3 serie compact, zijn auto er bij de Audi S tussen. Jim Raaymakers dook er met zijn donkergrijze Clio meteen achteraan. De mannen maakten gebruik van hun snelle uitaccelleren uit de Audi S (mijn zwakke punt) en trokken gelijk een gat. ik kon niet volgen. Ik kreeg aan het eind van de race te maken met Thea de Vos die mij in de bocht zonder naam licht aantikte toen ik de deur dichtgooide. In de laatste ronde joeg ze me zo op dat ik een snelste ronde van 2:03,535 noteerde. Een nieuw PR, dus helemaal goed! Maarrrr.. Thea was nog niet met me klaar.

Race 2 begon weer met een goed start. Als 10e de tarzan in, ik moest daar iets liften om een botsing met een Beamer te voorkomen en achteraf gezien heeft Thea mijn bumper gekozen (om maar eens een wielerterm te gebruiken) want terwijl ik op een verdedigende lijn richting de Gerlach reed en in mijn linker spiegel keek frommelde Thea haar clio aan de rechterkant langs mijn alfa en nam daarbij mijn voorbumper mee. Die plek was ik dus kwijt en thea heb ik niet meer gezien (ze reed die race een 2:02 en was dus serieus sneller dan ik. Ik kwam al gauw in een soort niemandsland te zitten en finishte als twaalfde op 4 seconden van de witte 3 serie compact en liet de blauwe renault 5 (turbo?) 6 seconden achter mij.

's avonds genoten van de BBQ bij Marc en Johan. Dank voor de organisatie heren! Even lekker geouwehoerd over wie wat met zijn Alfa allemaal niet uitgevreten heeft. Hoe later op de avond hoe sterker de verhalen! Ook top om Geert en Vanella even te zien ondaks dat Geert zijn auto nog niet klaar was.

Zondag morgen ging iets minder bij de sportklasse. Ik verknalde mijn start met wheelspin en misschakelen. Ik moest dus weer in de achtervolging. Ik zat als een na laatste achter in een groepje en was meer bezig met verdedigen (witte 3 serie compact) dan met aanvallen. Op een gegeven moment passerde de compact mij en ik hoopte dat hij mij kon helpen de rest te passeren. Het groepje werd geleid door de blauwe renault 5 en die moest ik kunnen hebben. Uiteindelijk kwam ik daar voorbij en kwam weer in een niemandsland terecht. Ik finishte (weer) als twaalfde.

Vervolgens de race bij de SI. Ik nam de verkeerde starpositie in op de grid en moest daardoor op P2 bij de volvo's starten. Na een rondje had ik het gat met de Alfa's gedicht en kon het inhalen beginnen. Errug leuk! In drie rondjes had ik iedereen ingehaald en lag ik tweede. Dennis Vogel zat inmiddels aan de koffie met appeltaart en was dus niet meer te achterhalen, maar het doel was bereikt.We konden de tweede SI race met hem sparren

Na deze wedstrijd deed Erik een check-up onder de auto en gaf mij een keuze: of met de SI meereijden of met de Sportklasse. Het achterste Cardanasrubber was beschadigd. Keuze was gauw gemaakt.In de Sport wisten we waar we stonden en eigenlijk was ik wel benieuwd of ik Dennis partij kon geven. Dus stond ik even na zessen op de grid naast Dennis. Ik kwam goed weg en had Dennis bij de Tarzan te pakken.Mijn vreugde was van korte duur want bij de renault bocht prikt Dennis hem er langs. Dennis zei na de race dat ik de deur wel erg open liet staan. Ik hou het maar op een gebrek aan concentratie en en het feit dat ik hem daar nog niet had verwacht. Ikm nam daar de racelijn en geen verdedigende. Volgende keer beter opletten dus. Ik kon daarna gewoon niet meer aanhaken bij een fanatiek trappende Dennis die af en toe een rookgordijn trok als zijn wielen blokkeerden. Leuke race gehad, maar Dennis was een maatje te groot.

Resumerend: een weekeinde waarin bleek dat we de basis op orde hebben en dat we eindelijk de auto naar onze hand kunnen zetten. Ontwikkelen in plaats van repareren. Verder was het gezellig om de jongens van de SI weer eens te zien. 't is toch een beetje stil op de A dagen :cry:

Volgende afspraak: 4, 5 en 6 juli circuit zolder Alfa Romeo Challenge.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Terug naar “Racen - Algemeen”