Als er een BMW voor me zit ga ik ineens veel harder, vreemd
Ik heb hetzelfde maar dan met Clio's (die beamers rijden dan ook onder de 2 minuten).
Het begon met vertrouwen dat de auto heel zal blijven. De training was wat rommelig maar met 2:05,5 net weer even sneller dan mijn beste tijd tot dan toe. Een twaalfde tijd van 25 auto's was ook al de beste gridpositie van dit seizoen. Mijn start was super. bij de tarzan had ik al zeker 3 man te pakken en ik liet me niet zoals in de eerste race piepelen in de Gerlach. Ik kon het tempo goed volgen en met verdedigend rijden zat het ook wel snor. Na enkele ronden liepen de auto's voor mij langzaam maar zeker weg en begon zich een kleine file achter mij te volgen, teken dat enkele achter mij toch sneller waren maar er niet langs kwamen. Uiteindelijk prikte er eentje, ik meen een witte 3 serie compact, zijn auto er bij de Audi S tussen. Jim Raaymakers dook er met zijn donkergrijze Clio meteen achteraan. De mannen maakten gebruik van hun snelle uitaccelleren uit de Audi S (mijn zwakke punt) en trokken gelijk een gat. ik kon niet volgen. Ik kreeg aan het eind van de race te maken met Thea de Vos die mij in de bocht zonder naam licht aantikte toen ik de deur dichtgooide. In de laatste ronde joeg ze me zo op dat ik een snelste ronde van 2:03,535 noteerde. Een nieuw PR, dus helemaal goed! Maarrrr.. Thea was nog niet met me klaar.
Race 2 begon weer met een goed start. Als 10e de tarzan in, ik moest daar iets liften om een botsing met een Beamer te voorkomen en achteraf gezien heeft Thea mijn bumper gekozen (om maar eens een wielerterm te gebruiken) want terwijl ik op een verdedigende lijn richting de Gerlach reed en in mijn linker spiegel keek frommelde Thea haar clio aan de rechterkant langs mijn alfa en nam daarbij mijn voorbumper mee. Die plek was ik dus kwijt en thea heb ik niet meer gezien (ze reed die race een 2:02 en was dus serieus sneller dan ik. Ik kwam al gauw in een soort niemandsland te zitten en finishte als twaalfde op 4 seconden van de witte 3 serie compact en liet de blauwe renault 5 (turbo?) 6 seconden achter mij.
's avonds genoten van de BBQ bij Marc en Johan. Dank voor de organisatie heren! Even lekker geouwehoerd over wie wat met zijn Alfa allemaal niet uitgevreten heeft. Hoe later op de avond hoe sterker de verhalen! Ook top om Geert en Vanella even te zien ondaks dat Geert zijn auto nog niet klaar was.
Zondag morgen ging iets minder bij de sportklasse. Ik verknalde mijn start met wheelspin en misschakelen. Ik moest dus weer in de achtervolging. Ik zat als een na laatste achter in een groepje en was meer bezig met verdedigen (witte 3 serie compact) dan met aanvallen. Op een gegeven moment passerde de compact mij en ik hoopte dat hij mij kon helpen de rest te passeren. Het groepje werd geleid door de blauwe renault 5 en die moest ik kunnen hebben. Uiteindelijk kwam ik daar voorbij en kwam weer in een niemandsland terecht. Ik finishte (weer) als twaalfde.
Vervolgens de race bij de SI. Ik nam de verkeerde starpositie in op de grid en moest daardoor op P2 bij de volvo's starten. Na een rondje had ik het gat met de Alfa's gedicht en kon het inhalen beginnen. Errug leuk! In drie rondjes had ik iedereen ingehaald en lag ik tweede. Dennis Vogel zat inmiddels aan de koffie met appeltaart en was dus niet meer te achterhalen, maar het doel was bereikt.We konden de tweede SI race met hem sparren
Na deze wedstrijd deed Erik een check-up onder de auto en gaf mij een keuze: of met de SI meereijden of met de Sportklasse. Het achterste Cardanasrubber was beschadigd. Keuze was gauw gemaakt.In de Sport wisten we waar we stonden en eigenlijk was ik wel benieuwd of ik Dennis partij kon geven. Dus stond ik even na zessen op de grid naast Dennis. Ik kwam goed weg en had Dennis bij de Tarzan te pakken.Mijn vreugde was van korte duur want bij de renault bocht prikt Dennis hem er langs. Dennis zei na de race dat ik de deur wel erg open liet staan. Ik hou het maar op een gebrek aan concentratie en en het feit dat ik hem daar nog niet had verwacht. Ikm nam daar de racelijn en geen verdedigende. Volgende keer beter opletten dus. Ik kon daarna gewoon niet meer aanhaken bij een fanatiek trappende Dennis die af en toe een rookgordijn trok als zijn wielen blokkeerden. Leuke race gehad, maar Dennis was een maatje te groot.
Resumerend: een weekeinde waarin bleek dat we de basis op orde hebben en dat we eindelijk de auto naar onze hand kunnen zetten. Ontwikkelen in plaats van repareren. Verder was het gezellig om de jongens van de SI weer eens te zien. 't is toch een beetje stil op de A dagen
Volgende afspraak: 4, 5 en 6 juli circuit zolder Alfa Romeo Challenge.