SlowPoke

Re: RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving beke

zo aug 26, 2007 22:29

Racen is een luxe-activiteit die vaak ook ongelukkig in mijn schema past (buitenlandtrips) dus ik zie het niet zitten om daar al mijn hobby-budget in te steken.
Erg verstandige uitspraak (wellicht de verstandigste uitspraak ooit hier op dit forum).

Ga zo door.

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

Re: RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving beke

zo aug 26, 2007 23:08

Zo, ook net terug en behoorlijk gesloopt!
Ikzelf dan, de TS heeft zich in tegenstelling tot vorige week prima gedragen.

Het was een superweekend met een goeie sfeer en prima weer!
Ook ingeschreven voor de sportklasse om wat extra te kunnen oefenen.
Helaas duurde dat niet langer dan enkele ronden want toen werd er rood gegeven.
Einde verhaal :shock: Zeg maar dag tegen je baantijd en je euro's.
En leg dan nog maar eens aan je vriendin uit dat je daarom om 07.00 uur moest opstaan terwijl de SI pas 's middags aan de beurt was..:roll:
De training ging gelukkig wel voor de volle 30 min. door maar er was duidelijk wat oefening nodig.
Zat in een aantal bochten enorm te klooien en ik kwam niet onder de 2:14.4.
De kwalificatie ging al beter maar toen ik na een paar rondes net een beetje in het ritme kwam..jahoor weer rood :evil:
2:14.8..slechter nog dan de training.
De volgende ochtend bood Marc (Seesing) aan mij wat lijnen te laten zien in zijn straat-75.
Na een heel aantal oranje shirtjes gesproken te hebben mochten we met z'n tweëen de baan op.
Zo, dat was even andere koek! Wagenbeheersing met een grote W.
En al snel werd duidelijk dat de lijnen die ik in m'n hoofd had geprent bij de baaninstructie Sportklasse verre van de ideale racelijnen waren.
Na enkele rondes kregen we een zwarte vlag met ons nummer en werden we eraf gebonjourd.
Ookal hadden we bij diverse mensen, ook in de pit, testemming gekregen samen te rijden, bij het einde van de pit stond iemand met een hoofd als een tomaat die ieder moment kon ontploffen.
Waar deze stugheid vandaan kwam snap ik niet, gezien er meerdere mensen samen reden en een Challenge rijder nou niet echt een beginner is.
Maargoed, snel de nummers weer overgeplakt en het zojuist geleerde in de praktijk gebracht.
Dat voelde allemaal een stuk prettiger en sneller aan.
Toen de wedstrijd. Gelukkig was Bart-Jan ook nog op komen dagen dus het veld was weer iets aangevuld na diverse uitvallers de dag ervoor.
Opstellen voor de opwarmronde ging prima en op de juiste volgorde.
Op een of andere manier daarna niet meer. Remco S hoorde voor mij te staan, maar stond schuin achter mij.. :?
En de rest stond geloof ik ook wat door elkaar. Dus na de start maar zo sportief geweest om 'm niet direct ervoor te gooien bij hem.
Maar ik moest er ook weer voor zorgen dat Dré niet ineens voor mij zat natuurlijk.
Dat was nog best lastig want die bleef een behoorlijke poos nog vervelend groot in mijn achteruitkijkspiegel.
Langzaamaan liepen Remco en ik uit en ik voelde dat ik ietsje sneller was maar het lukte me steeds net niet om er voorbij te komen.
Man o man, die heeft een potje lopen blokken zeg! :D
Maar dat zijn juist weer de leuke en leerzame momenten want ik miste toch steeds het lef om er langs te rossen in een bocht.
Toch een beetje bang dat we elkaar dan zouden raken.. En ja, toen kwam ook ineens Bart-Jan in beeld!
Blokken lukte blijkbaar niet erg want ineens was ie me voorbij. Tja, dat waren dus nu ineens 2 obstakels!
We zaten met z'n drieën vlak bij elkaar totdat Bart-Jan vlak na het rechte stuk ineens z'n voorkant aan me liet zien.
Gelukkig slechts een glijder maar dat gaf mij wel weer ademruimte.
Op een gegeven moment toch de 'stap' genomen om Remco ergens in een bocht in te halen wat gelukkig goed ging.
Daarna begon ik langzaamaan steeds meer uit te lopen en kon ik iets rustiger aan doen want Peter zat al veel te ver voor me en Michel (vd Grinten) al helemaal.
Pieter, Barend en Edward nog gepasseerd die me heel netjes vrij baan gaven en zo ben ik als derde geëindigd in de SI.
Michel eerste en Peter tweede. Mooie beker, champagne en een lege tribune :lol:
De rondjes naast Marc hadden duidelijk hun effect want met 2:10.7 als snelste ronde waren er maar liefst 4 seconden gewonnen!
btw bedankt voor het sportieve Rijgedrag :thumbs: :thumbs: :thumbs:
Graag gedaan! :D Vond 't super en heb veel lol gehad!
We hebben allebei wat te doen, want terwijl jij witte mistgordijnen plaatste schijn ik wat met benzine gestrooid te hebben.
Er zit een V6 tank in en blijkbaar klotst de benzine dan in snelle bochten naar links, omhoog de vulopening in want er liep een opgedroogd spoortje langs het achterscherm zag ik.
Tijd voor een catchtank dus, lijkt mij.

Verder veel :thumbs: voor Pieter die als een van de weinigen het motto niet lullen maar doen hanteert!
Tof dat je er zo snel al weer was en dat je je goed hebt vermaakt.
Verder ook complimenten voor Dré die ook net bezig is en toch al 2:15 rijdt.

En Alberik, Bas en Peter, dank voor jullie stoelen en de supergezellige avond!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Op naar 7 oktober!
Voor die tijd rijbewijs E halen en eens gaan nadenken over de aankoop van een trailer.
Want alles steeds laten doen begint wat belastend te worden voor de spaarbig..
Iemand toevallig nog ergens een werkloze monteur liggen in de garage? :wink:
Laatst gewijzigd door Geert Ploeger op vr sep 07, 2007 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Andretti Molletti

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

zo aug 26, 2007 23:20

Ook net terug.. volledig gesloopt en op de terugweg wat pechgevalletjes geholpen en...

Scheurt mijn eigen uitlaat finaal door na de eerste pot... gelukkig was de WW er binnen 15 minuten en had het nog sneller gefixet!

de rest...2:15... tja geloven doe ik het allemaal niet.. Assen leek me nooit "mijn" baantje. Maar blijkbaar gaat het wel hard, net als Geert een racer meegenomen en racelijnen gezien..
Mijn goeroe Dennis Vogel heeft me Assen laten zien in een flits 8) ... heeft denk ik best geholpen :lol:
De rest als ik bijgekomen ben!
Maar de sfeer was helemaal geweldig, SI is een team.. de strijd is veels te "gentlemannerig" maar dat houden we zo... het gaat om de mensen, gezelligheid, de hobby etc..
Echt helemaal top was het!!

Oja, en ik heb gewonnen ve Bizzarini!!!!
:mrgreen:

Gebruikersavatar
juultje
Guru
Guru
Berichten: 1158
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:48
Locatie: Rijsbergen
Contacteer: Website

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 08:48

Ben net weer wakker, super gezellig weekend gehad !
Zaterdag liep de auto tijdens de sportklasse en vrije training nog erg slecht, hij klonk niet goed en kwam niet op toeren. Na de training nog eens de sproeierbezetting aangepast na overleg met Pascal en Dre. Onsteking nog bijgesteld want hij haalde de maximale vervroeging niet. Kwalificatie liep de auto veel beter nog niet top, maar voor het eerst lekker met de wagen gereden dus ook wennen. Na een paar rondes bovenin wat vermogensverlies dus een laatste tijd van 2:33 neergezet. (voor de meeste waarschijnlijk met 2 vingers in de neus :( )
Zondag rustig getrained in de sportklasse en dan 's middags echt de eerste race na de uitval vorige week. Ik stond achter Pieter en daarvoor Edward Cox met een ongeveer zelfde Squadra. Bart-Jan achter me maar ik wist dat ik me daar niet op hoefde te focussen. Vanaf het begin direct leuke strijd met Pieter, ik was in de bochten iets sneller maar kon geen plek vinden om in te halen. (onervarenheid). Edward voor ons vloog de baan af dus die kwam achteraan te rijden. Na een paar pogingen Pieter in te halen, haalde Edward mij in en ook Pieter. Toe uiteindelijk Pieter nog gepakt en de strijd aangegaan met Edward. Helaas begon de auto bovenin weer wat problemen te krijgen dus ik miste het vermogen om hem te pakken. Laatste ronde dacht ik nog net slim achter Geert te duiken tot Edward hem liet passen maar toch weer het vermogen dat je mist.

Ik heb het super naar mijn zin gehad en van ronde 1 tot de laatste lekker kunnen stoeien met Pieter en Edward. Dus mensen kom op met die ouwe Nordjes in de SI ! Overigen in de race wel mijn tijd flink verbeterd naar 2:24 dus dat gaat ook wel de goede kant op.

Foto's en film volgen want als het goed is is de hele race gefilmd.

_Pieter_
Guru
Guru
Berichten: 1514
Lid geworden op: do mar 31, 2005 21:57
Locatie: Leidschendam

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 13:49

In 1 zin: Wat een debuut!

Het begon al goed met de hele week sleutelen om de op Zandvoort opgelopen deuk eruit te krijgen.
Uiteindelijk was de GTV op vrijdag 22:00 in Den Haag klaar om te vertrekken.
Roeltje had mijn slicks al mee genomen, echt super.
Dus door de donkere nacht naar het noorden gekacheld, aldaar veel te laat op nog naar het circuit te kunnen.
Dan maar naar VdV.

Een korte nacht, want ik moest me om 7:00 inschrijven en om 8:00 keuren.
Aan het ontbijt direct de gezelligheid met de andere racers.
Samen met Andretti (zo had hij zijn lift naar het circuit) met de GTV naar het circuit gereden.
Aldaar mijn GTV bij Pits 24 geparkeerd en klaargemaakt voor de Sportsklasse.

Lekker langzaam gereden in mijn eigen tempo en weer wat gevoel en vertrouwen opgedaan.
Dat was wel even nodig na vorige week, want ook dat vertrouwen had een deuk opgelopen.
De rondjes met de instructeur waren heel nuttig, want ik had deze baan nog nooit gereden.
Gaande weg met de Sportsklasse en de SI vrije training mijn rondetijden langzaam verbeterd.

De SI kwalificatie was erg kort, omdat er een oliefilter was losgeraakt bij Edward waardoor de achterkant van het circuit was ondergelopen. Dus voordat ik in mijn ritme zat, was het al basta.
Toch nog 2:30 neergezet, 3 seconden sneller dan de vrije training, waar ik wél echt mijn best had gedaan. Een behoorlijke progressie dus, en 1 na laatste op de grid.

De rest van de dag lekker O-H'en met Andretti en Pascal zijn crew, gegeten in Assen en daarna weer het hotel in.

Wederom vroeg dag om nog een paar rondjes Sportsklasse te rijden als warmup. Ging best weer lekker.
Daarna lunchen, de auto op orde zetten, relaxen, het racepak aan en dan begint de spanning op te bouwen. Nadenken over de racelijnen, de start, en de zenuwen.

Dan de auto in en op naar het opstelterrein. In tegenstelling tot het O-H'en van de vorige keren, heb alleen bij mijn auto gestaan. Zenuwen en concentratie. Nog meer zenuwen en concentratie.
Toen gingen de helmen op en de coureurs de wagens in. Helm op, handschoenen aan, raamnetje dicht. Rustig de baan op, om direct te gaan warmrijden. Slingeren, voet op de rem, gauw de temperatuur erin.

Ik stond gelijk goed op de pre-grid. Na het wegrijden merkte ik dat de remmen alweer waren afgekoeld, dus ook in de volgende opwarmronde veel remmen en slingeren. Achter op het circuit het gas er al flink op, het voelde lekker.

Toen de start. De grid zag er ietwat rommelig uit, omdat er aan de linkerkant geen startplekken leken te zijn. Voor me een GTA, achter me niemand. Edward rechts voor me, Juultje schuin rechts achter me.

5 seconden bord.... In de versnelling, gas erop..... Lichten op rood.... Lichten uit en GAAAAN!
Weg met lichte wheelspin en kan mijn neusje direct links van de GTA prikken. Echter was dat bakkie verder te snel dus moest ik er achter aansluiten. Met 2 auto's dik de eerste bocht door.

Al snel ontstond een mooi gevecht voor de laatste plaats. Edward was in ronde 1 in Ramshoek rechtdoor geschoten, en was achter aangesloten. Met Juultje en hij op mijn bumper was het blokken blokken blokken en zo hard mogelijk proberen te gaan. Vele stukken deur-aan-deur tot de volgende bocht, alwaar met uitremmen werd beslist wie er voor bleef.
Dat werkt, beste rondetijd 2.24,9, zowat 5.5 seconde eraf. Uiteindelijk moest ik Edward laten gaan na een klein stuurfoutje waardoor hij de ruimte kreeg om m ernaast te prikken.
Ook Juultje kon me een ronde of wat later voorbij, omdat de versnellingsbak zo heet werd dat schakelen erg vaag wordt.
Ik miste mijn 4e verzet en hij kon er langs. Balen, maar ik wou direct aanhaken. We werden ook op een ronde gezet door de eerste koplopers en ik zag dat dat kansen gaf, omdat je van je lijn moet en dus de snelheid er even uit gaat.
Echter, liepen ze langzaam weg. Toen keek ik ook even op mijn dashboard en zag mijn koelingslampje gevaarlijk diep in het rood staan.
Omdat de strijd gestreden was en ik de boel heel wilde houden, de laatste 2 ronden op de rechte stukken halfgas gereden. De temp ging snel omlaag dus dat werkte.
Met zeer veel voldoening het zwart-wit geblokt in ontvangst genomen, en alle groeten van de baanofficials en publiek.

Na de race de baan af en zeer gezellig nagepraat, vele sterke verhalen zoals dat hoort. De rest van de dag rustig aan gedaan. Wel bleek een achterremklauw lek, was er op tijd bij om de borgmoer weer aan te draaien en het vloeistofniveau bij te vullen. Bandjes gewisseld, en moe en voldaan op pad.

Er volgde een zeer eleverende terugreis die 5 uur heeft geduurd. Eerst kwam er een felle tik uit mijn auto, en kwamen Roeltje en Andretti te hulp. Het bleek een Andretti bekende kwaal, het uitlaatspruitstuk zat los.
Vastgedraaid, de snelweg weer op. 5 km later reed Andretti ineens op de vluchtstrook! Dus wij de weg af, zijn uitlaat gebroken. Terwijl de wegenwachter kwam, even in Meppel naar de McD's gereden. Hadden we gelijk tijd om een ontbrekend moertje op mijn spruitstuk te draaien.
Toen waren we het beide helemaal zat en lekker doorgegasd naar huis. Roeltje belde nog even, ook zijn uitlaatspruitstuk was losgekomen.... Ellendige italiaanse hokken ook :D

Verder geen brokken, auto in de loods gezet en even een weekje wat anders. Vanaf volgende week gaan we weer verder. Een checkup, nieuwe radiateur & fan scoren, en dan ben ik er 7 oktober weer bij.

Ben heel erg benieuwd naar alle foto's en video's! Heb je nog wat van mijn auto, stuur een PB.

Allen en @Andretti in het bijzonder: Mille grazie voor een zeer gezellig en geslaagd weekend!

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Gebruikersavatar
Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 711
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 13:43
Locatie: Amsterdam
Contacteer: Website

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 14:04

Leuk verslag!
Hier zijn er een behoorlijk aantal van je auto te vinden.
Ik mail je mijn foto's ook nog wel even in hi-res!

Een dezer dagen zal ik de filmpjes ook op Youtube zetten.

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 14:11

@Geert, Leuke foto's geplaatst...Vooral de slak is goed gelukt... :lol:
Shut up and ride!

Pedro Cannucce

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 15:49

Het was een fantastisch weekend!!! Iedereen bedankt voor de gezelligheid en gastvrijheid (en de broodjes en de bbq :-P )

Het verslag volgt later, heb het nu even te druk op m'n werk. In het kort: 2e geworden (2:09.nogwat snelste ronde) met een paar gare gele koni's achter (Intrax setje was beschadigd na Z'voort vorige week) en de standaard chip (alleen snellere nokkenassen). En ik ken die baan echt nog niet!!! Alleen een keer in de regen met beslagen ramen... maar toen zag ik ook echt niets :schrik:

Ik neem nog steeds de bocht na het rechte stuk in z'n drie. Hoor net van Marc dat ie gewoon in z'n vier kan, maar ja, dat had ik zelf tijdens het rijden moeten aanvoelen natuurlijk. Matsj toe lurn, matsj toe lurn... Ach, alles is nog heel (behalve startmoter maar dat wisten we voor de race al) en ik heb erg veel lol gehad. \:D/

Complimenten aan de (bijna) standaard TS rijders, mooie tijden!!! En erg sportief gereden allemaal. Geert z'n beste ronde slechts 1 seconde langzamer dan ik... oeps... hete adem...

We hebben een on-board filmpje van de race maar nog niet een plek waar we de benodigde bandbreedte tot de beschikking hebben (om 'm op het forum te zetten). 2 B Continued...

Ciao,
Pedro

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 16:39

Het was erg leuk inderdaad.

Ik had een TS van JS Racing in bruikleen. Motor was zeker niet top, maar de wegligging en remmerij waren dat wel. Resultaat: 2.06.31 (Kwali) 2e tijd en 2.05.57 (Race) de eerste plaats in de SI.
Tijdens de 4e ronde werd ik nog even aangetikt door Koen van de Velde, waardoor de motor afsloeg in de spin die volgde. Aardig gecorrigeerd met de neus de juiste kant uit. Herstart en snel weer op weg. Wat is dat toch leuk, dat racen. Dit hoort er gewoon bij.

Vlak voor de touche hield ik mijn lijn, lag immers aan kop, maar Koen was sneller. Hij had wellicht iets meer geduld moeten hebben. Het akkefietje werd zeer sportief opgelost. Ik "mocht" snel weer dichterbij komen en we hebben een ronde of 5 nog lekker gestoeid. Koen reed 2.04.7 en was dus duidelijk de snellere. Wat reed die Giulia hard. Staat overigens te koop!

Bij aankomst over de meet bleek er een leuke verrassing: Koen reed mee in het historisch, hierdoor was ik dus eerste in de SI. Erg cool om mee te maken. Stonden we met Geert en Pedro Cannucce dude voor een lege tribune te feesten (zie foto bij Post Geert). Maar daar was de lol niet minder om.

Of je nu Dre's verhaal (Andretti) , dat van Geert of van wie dan ook van de aanwezige SI' ers leest, een ding moet je toch opvallen: we hebben lol voor 100! en daar gaat het idd om. 7 oktober zijn we weer op Zandy (Zandvoort), dus komt in groooooten getalen !
Laatst gewijzigd door Michel vd Grinten op ma aug 27, 2007 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Pedro Cannucce

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 17:32

@michel: Ook complimenten aan de (niet bijna) standaard TS bestuurder, natuurlijk ;-) Die was ik even vergeten.

Het is vast een goede auto van JS maar zo'n ding gaat ook niet vanzelf met 2:05 rond, zeker niet met wat motorisch gerommel (overigens op het filmpje (ja, moet het nog plaatsen) lijkt het wel mee te vallen hoor, met het vermogen... hoe je weg rijdt na de kringel). Maar heel erg knap, zeker met de beperkte ervaring en dan ook nog eens in een voor jou geheel nieuwe auto! Petje af :thumbs: .

Leuk om er een enthousiaste (maar iets te snelle :-# ) SI'er bij te hebben :D

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

Re: RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving beke

ma aug 27, 2007 18:06

Complimenten aan de (bijna) standaard TS rijders, mooie tijden!!! En erg sportief gereden allemaal.
Ciao,
Pedro

pssst ik heb geen Ts in mijn 33 :wink:
__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Andretti Molletti

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 20:06

Zo... het gewone leven is weer begonnen.. :?

Maar het weekend was idd TOP!
Vrijdag al aangereden met de Dreeser, en nogmaals voor diegene die het niet geloven, gewoon over de weg want er zit APK op :lol:
Beetje gekletst etc etc en met mijn kersverse sponsor WWW.ALFAROMEOSERVICE.NL de pitbox ingedoken! :shock: :lol:
Verse gesponsorde SBS Pro Race blokken gemonteerd en de koplamp vervangen door een luchthapper. Thats all..
Zaterdag wat gekeurd en snel daarna nog wat zaken mbt de organisatie SI geregeld met de diverse verantwoordelijken.
Toen kon het beginnen, de baan op voor instructie. We kwamen via de pitbox met een groepje van 3 (allemaal racelicentieklasgenoten) en hebben lekker lijntjes geleerd ve instructeur. Hard giung het niet maar dat was niet belangrijk, het ging om de lijnen.Op het eind racelijnen gevraagd en gekregen... zuivere, maar ook wat marge ingebouwde lijnen. Ramshoek, een billenknijper moest met een marge...slim!
De nieuwe bochtencombi na het rechte stuk was een uitdaging en de 2e versnelling kwam er aan te pas. De 2 voorlaatste bochten als één bocht beschouwen zei die immer lachende instructeur nog. Wat een positivo zeg, heerlijk!!! Daarna even wat tijd om te gaan oefenen. Alleen...rijden rijden rijden maar het was al rood voor ik het wist en we konden naar binnen... jammerrrr...Napraten... en toen maar mijn slicks erop gegooid... overalletje gezocht..transponder geregeld, keuringen voor het SI geregeld, Jeroen (wedstrijdleider) nog even bijgepraat over de SI newbies :lol: etc etc... Contact gemaakt met de historische jongens, man wat een mooie auto's!! =P~
Net voor de vrije training maar eens in gedachte verzonken over de baan getoeterd.. shit wat kwam er ook al weer na die bocht voor iets?? We zien het wel..
De training stond opgesteld, ik stond vlak achter 3 zwarte 75's: Michel75, Peter en Geert. De laatste twee byzonder veel sneller dan ik in mijn debuut race op Zandvoort. Michel, een aardig manneke :lol: zag er ook serieus snel uit. Wij de baan op... daar gaan ze dacht ik nog.. dus ik haak aan.. ach opwarmen dus ik kon bijblijven :lol: ..
Duurt wel lang dat opwarmen.. :-s ik wat aandringen bij Geert of Michel, ik weet het niet meer, twas een Zwarte 8) , uiteindelijk komt Peter voorbij, maar ook nog niet supersnel.. Ik ging zowaar aan de stoei met Michel, en alles voelde goed... de auto, de baan en ikzelf... alles viel een beetje op zijn plek! Ik kon zowaar ergens Michel nog uitremmen en inhalen, maar ik kon hem niet lang houden en moest hem weer laten gaan. Voelde goed dat inhalen en smaakte naar meer ;). Omdat we als eerste vertrokken waren zat ik te wachten op de snelle Bizzarini, Michel met de gele 75 en nog wat meer snel spul.. Maar dat kwam niet!! Ging ik dan snel genoeg???
Na de training de baan af en met een heel goed gevoel nagepraat! 2:18 en een heleboel... das niet slecht!! (voor iemand van mijn leeftijd en geen ervaring :mrgreen: )
Na een heleboel gepraat sociolizing etc etc om 15:45 de baan op om te kwalificeren.. Ook dat ging eigenlijk te goed... ik had zeker niet het gevoel dat er nog wat af kon, maar ondanks dat gevoel bleek achteraf de 2:17 en heel weinig gehaald te zijn..weer 1,5s sneller. WOOOW!
Ik stond in het totaalveld op startplek 8! RemcoS en Geert net voor me EN het verschil was niet eens meer 10tallen v secondes!!
De rest van de dag gelukkig geweest en omdat ik er een paar keer afgegaan was met remacties en blokkerende wielen heb ik bij het vrij rijden Dennis nog eens in de auto gezet.. Rij jij eens en zeg wat er fout is want ik als techneut weet het niet... het moet linksvoor zijn, want die bonkt bij een bocht naar rechts.. Dennis aan de boemel en natuurlijk gelijk zijn racelijnen gezien!!
Briljant hoe die man 10 seconde sneller kan (gok ik) dan ik.. Ramshoek heeft geen marge, geen rempunt, het is sturen met het gas en bidden :shock: . Remmen doe ik nog teveel... ik merkte dat als je instuurde met voor mijn gevoel te hoge snelheden, je dat langzaam, gripopbouwend moet doen en dan gaat dat goed.. vreemd..maar wel lekkerrrrr :twisted:
En die bochtencombo dan... die werd gladgestreken door vloeiend gas/stuurbewegingen te maken en de voorlaatste zoals het hoort iets op te offeren en dan de laatste kogelhard te nemen om op het rechte stuk aanvangstsnelheid te hebben... Gaaf... ik zei nog: vent je moet gaan racen!! Je hebt talent!!!
Daarna verremde Dennis zich ook..nuchtere tukker hield hem natuurlijk wel op de baan ;).. en en en ? wat is het vroeg ik?? Nou zei de nuchtere piloot: rechts zag ik een wolkje dus die slick zal wel stuk zijn? Binnen gekomen, ontfermde Dennis zich over de auto en keek keek en het leek wel omgekeerde wereld.. ik rijden hij sleutelen :lol: :lol: De rechter voorband zat al door een paar lagen canvas heen... :? De Canucci brothers brachten uitkomst!! Twee slicks geleend en ik kon weer!! [-o< DANK!!!!! (Dat kan alleen bij het SI!)
Zaterdag was geslaagd en met 2:17 en nog wat ging ik tevreden weer de pitbox in..lekker napraten en vervolgens naar het dinner in het hotel.
Zondag weer lekker gassen. Dennis Vogel opgepikt, ik kan je vertellen dat werkte beter dan een TomTom! Hij keek en gaf zijn commentaar.. gtvrdegtvr doe ik dan niks goed? Hier pas insturen, in dit bochtje eventje recht houden en gas, we zijn aan het racen remember? Wat doe je nu??? Ramshoek verstieren?? Gebruik die baan man, duur zat al dat asfalt! Die curbstones zakken niet weg hoor! Je kan eroverheen!! Ja maar... GAS! aha dat gaat al beter zo.. maar waarom ga je zo traag door die nwe combo? Kijk als je nou zo en zo (secret ;) ) gaat dan...Teveel info... dus ik maar wat sturen en laten bezinken. Binnen gekomen met een lekke uitlaatpakking en dus maar gaan repareren....en overdenken wat en hoe...
Weer een tijdje rondgehangen handjes geschud en veel bekende gezien..Nog wat streamers verhandeld en het SI zag er spik en span uit!
We waren er met 10 man!! En als grote verassing kwam Bartman ook nog opdagen!!!! 3 man vd organisatie reden mee!!
We mogen wel stellen dat het SI het historische raceprogramma heeft gered!! Er waren slecht 3 historische racers en 10 SI mannen (waar blijven de vrouwen??)
Het was een rotklus het veld te moeten vullen maar we hadden het graag over voor de SCARB!! ;) ;) (Mijn dank aan Gerrit Mobach voor deze kans is groot!!!!!)
De race...
Opgesteld warmingup... startlichten op rood..kijkend op RemcoS en Geert naast me...grappige is dat ik niet zenuwachtig of gespannen ben bij een start...Licht uit en gas...samen met Geert bij de eerste bocht...geert stond een wagenlengte eerder opgesteld en was dus ook een wagenlengte eerder aldaar... ik heb hem de ruimte gegeven want ik ga zijn race niet verstieren natuurlijk... Hup achter geert aan.. ging lang goed 8) Ik kon hem af en toe zien zitten in zijn stoeltje...@Geert: ik zag je cigarettenaansteker :lol: .. langzaam liep hij toch weg en ik merkte dat het tempo net te hoog lag voor mij..mar ze trekken me wel mee naar betere ronde tijden!! stukje voor Geert zag ik Remco gaan roken als een gek... GAS!!! misschien ging hij uitvallen en dat is dan weer een plekkie!! Maar gelukkig bleef hij heel... Vroaaap daar kwam koen vd Velde voorbij... uit de pitstraat vertrokken en de snelste van allemaal... even later zat ik lekker in mijn race...De gele bertone van Jan Leuvelink op 8 s voor mij en ik dacht kom! laat ik er eens voor gaan zitten en naar hem toe rijden, moet kunnen.. ronde na ronde liep ik fractioneel in..en toen... Stond Bartman in de bocht stil...spinnetje...Hup erlangs want ik was op jacht naar Jan. Evenlater Bartman in de spiegel aan duwen... ik dacht doe je best maar, ik heb mijn wedstrijd met Jan en jij had maar niet moeten spinnen :twisted: .. Maar Bj heeft krap 200pk en was sneller op het achterste rechte stuk.. hij remde daar laat en ik ook, ik erachter met 3 cm ruimte maar in de bocht liep ik in.. ik zat BJ op teduwen en elke bocht weer kon ik zijn k*** kussen :lol: ...
Na een rondje was ik het beu en probeerde ik hem uit te remmen... met succes want hij hield hem niet een sneed af..nog steeds op jacht naar Jan in de bert bleef ik gas houden, maar BJ kwam gevaarlijk door het gras weer de baan opschuiven... ging gelukkig allemaal goed..pffff mijn afstand tot Jan werd groter en BJ weer voor me die ineens het gas weer gevonden had... hij liep weg.. ik kon weer in mijn ritme komen en mijn race uitrijden..(@BJ: lekkerrrr gevechtje ;) )Jan was onbereikbaar, maar ik had een enorm gat geslagen met alles achter me en achteraf bleek nog 2 s van mijn persoonlijk record afgereden :shock:
Mooiste actie was in ronde een, achter Geert die net voor het rechte eind (Timmerman bocht oid) vol over beide curbs ging en daarna het gehele kunstgras aan flarden reed... ik zat in zijn kielzog en deed mee... beng beng splats... geweldig spectaculair met twee wielen los, maar waarschijnlijk niet snel ;) ).
Ik was een tevreden mens.. Na wat geklooi op Zandvoort in het SRW ging het nu lekker en alles was op zijn plek gevallen... lekker karretje dat Dreesertje, lekkere zit erin van mij, sponsor.. mooi weer... en een geweldig publiek en al mijn alfavrienden en vriendinnetjes van de geweldige SCARBclub!!! =D>
Na heel hard trekken aan het SI een heerlijk vol startveld en gewoon domweg trots op wat we als SI bereikt hebben!!!

Er staat een beginners klasse met goedkoop materiaal,(hint hint) en zo een competief gebeuren voor de instappende racer. Ik ben trots op wat we bereikt hebben en mijn dank aan Mark Rietkerk, BartJan keizer, Walter van Vollenhoven, CeesJan van Vessum en Bert Smid van de organisatie van het Squadra Italia is dan ook groot
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Gefeliciteerd aan de podiummannen Michel, Peter en Geert!!!!!


En (omdat ik toch de microfoon heb ;) ) DANK aan Dennis Vogel!! Zonder hem had ik geen lijnen gereden, geen vertrouwen in het kunnen van de dreeser en geen sprongen kunnen maken, maar slechts stapjes...man wat kan die gozer rijden zeg!!!

(en na de race was ik leeg...op... maar voldaan!)

Andretti Molletti

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 20:41

Oja.... en ik ga voor de titel "Rookie of the Year" :jumping:

GiuliaLee

RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving bekend

ma aug 27, 2007 20:52

Andretti, en de rest van de mensen die allemaal gereden hebben: Top gereden, spektakel! :D
( nu mn auto afmaken, k wil ook rijden :o )

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: SI op het SS definitief. Tijden en inschrijving beke

ma aug 27, 2007 20:54

@michel: Ook complimenten aan de (niet bijna) standaard TS bestuurder, natuurlijk ;-) Die was ik even vergeten.

Het is vast een goede auto van JS maar zo'n ding gaat ook niet vanzelf met 2:05 rond, zeker niet met wat motorisch gerommel (overigens op het filmpje (ja, moet het nog plaatsen) lijkt het wel mee te vallen hoor, met het vermogen... hoe je weg rijdt na de kringel). Maar heel erg knap, zeker met de beperkte ervaring en dan ook nog eens in een voor jou geheel nieuwe auto! Petje af :thumbs: .

Leuk om er een enthousiaste (maar iets te snelle :-# ) SI'er bij te hebben :D
Te veel hulde voor mij, maar erg bedankt! :driving:

Terug naar “Racen - Algemeen”