Martin116
Advanced Member
Advanced Member

RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

vr jun 13, 2008 14:39

Ben gister eind van de dag nog in zandvoort geweest en was er nog lekker weer :lol:

Op de pitcam op de website ziet het er ook nu nog wel lekker uit, ben benieuwd 8)

Spullen inpakken en auto opladen en eind van de middag al die kant op, wie nog meer?
2005 GT 2.0 Twin Spark Racer

_Pieter_
Guru
Guru

vr jun 13, 2008 16:14

ik ben er ook al om vanavond in te schrijven en overnacht ook in ZV.
SCARB # 4710

Frank155

zo jun 15, 2008 13:47

Gisteren even wezen kijken. Was leuk. Hier een paar foto's van enkele van de Alfa's...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 00:00

Ook weer terug uit Zandvoort!

Goed bevallen het eerste weekend voor mij :D
De sfeer op de paddock alles bij elkaar maakt het gewoon een super gezellig weekend!

Verder was het voor mij de eerste keer dat ik een race heb gereden en ook de eerste keer dat ik met mijn nieuwe auto heb kunnen rijden.
De eerste dag was alles nog een beetje wennen, gelukkig ging het de 2e dag al een stuk beter :D
Kan niet wachten tot de volgende keer :oops: :lol:

Ciao en iedereen bedankt voor het gezellige weekend!

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma jun 16, 2008 09:00

Eerste race was zo te zien inderdaad wennen, maar ik zag je op de zandvoortsite op zondag als 3e starten en gelijk een groot gat slaan met de achterliggers. Dus dat wennen heeft zo te zien niet lang geduurd :D
Ben benieuwd naar de verslagen.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

bralfa
Guru
Guru

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 16, 2008 09:41

Ook weer terug uit Zandvoort!

Goed bevallen het eerste weekend voor mij :D
De sfeer op de paddock alles bij elkaar maakt het gewoon een super gezellig weekend!

Verder was het voor mij de eerste keer dat ik een race heb gereden en ook de eerste keer dat ik met mijn nieuwe auto heb kunnen rijden.
De eerste dag was alles nog een beetje wennen, gelukkig ging het de 2e dag al een stuk beter :D
Kan niet wachten tot de volgende keer :oops: :lol:

Ciao en iedereen bedankt voor het gezellige weekend!
Gewelig Martin!!!

T was mooi te zien hoe Martin zaterdag zijn hoofd koel en zijn voet in bedwang kon houden. De baan tijd ten volle benutten om aan de auto te wennen. (T is tenslotte niet niks mannen! Nauwelijks circuit ervaring en dan van een giulietta ts (ff) overstappen in een full-race, ex cup 147) Respect!!!

Zondag ochtend tussen de nevelen van de rosé door zie ik een rode 147 vanaf plek 7? starten om binnen no-time naar voren te rijden en in een mooi tempo zijn lijnen te rijden. Ook mooi om te zien dat je je hoofd koel gehouden hebt toen mark roffelsen in je kont kroop en ervoorbij ging. Geen pogingen ondernomen om m achter te houden. Gewoon lekker je rondjes rijden.

Zo te lezen is het gisteravond ook nog allemaal goed gegaan met je (en de rest van het veld natuurlijk) Zonde van DJ dat ie een achterlicht verspeelde. Maar gelukkig zijn dat overzichtelijke schuivers. Maar nooit fijn. Zeker niet in een eerste race weekend.

Ik heb er iig van genoten en het begint nu toch wel erg te jeuken!!!! Ff van de week doorpakken met de giul en dan naar de dokter! Hoop nog het staartje mee te kunnen spelen.
Shut up and ride!

Geert Ploeger
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 14-15 juni Super Race Weekend SI op Zandvoort

ma jun 16, 2008 09:55

het begint nu toch wel erg te jeuken!!!!
Dat werd al wel duidelijk in ons (nachtelijk en enigzins door alcohol benevelde) gesprek :D . Maar je overwegingen als gevolg van je situatie zijn volledig begrijpelijk.
Zoals ik al zei toen, gewoon rustig een keertje meerijden. Het proberen te beschouwen als een vrijrijden dag en niet teveel kijken naar rondetijden.
Meedoen is belangrijker dan vooraan rijden is mijn mening..

Veel wijsheid gewenst en hopelijk tot snel op het asfalt! :thumbs:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 16, 2008 10:42

en niet teveel kijken naar rondetijden.
precies, ik ben eigenlijk ook nog in test en wenfase. Ik ben al blij dat ik een nieuwe tijd van 1in de 1:16 gereden heb ipv de 1:19 die tot dit weekend stond. toch weer enige tegenslag gehad eerst door de mega oliedruk koud waardoor de pakkingring van het filter eruit klapte en er voor ik er erg in had toch zo`n 4 liter olie op de paddock lag vrijdagavond, en bij race 1 zaterdag een glijder over andermans olie (waarom dacht toch iedereen dat die olie die er lag van mij was??) en een losgekomen plug waardoor alle koelvloeistof kwijt... En als klapstuk bij de laatste race een weggeklapte linker buitenspiegel waardoor geen beeld links (en een HANS, dus star in de stoel..) dus acheteropkomend verkeer gewoon ruimte gegeven. Maar met Barend een geweldige race gehad om de laatste plek, tussen alle scherven, grind en zand van de Volvo`s (en BJ...) door. Net te weinig kansen om er langs te komen, maar hij kreeg het niet cadeau. Al met al weer veel geleerd over de auto, vertrouwen in betrouwbaarheid , nu werken aan snellere tijden, en zelf minder slordig rijden! En het onderstuur eruit zien te krijgen! (ja ja we hebben een behoorlijk onderstuurde Bert gebouwd!) Inmiddels is wel klip en klaar dat de klapper 2 races geleden veroorzaakt is door gare schokdempers, het is na revisie daarvan een heel andere auto, helemaal niet meer tricky.
Pieter heeft een super weekend gehad (daarom heet het ook Super Raceweekend!!) maar hij zal wel met zijn eigen verhaal komen. Ook met hem lekker aan het sparren geweest in een eerdere race, maar door een slechte start en veel oponthoud door gele-vlag situaties niet meer bij hem in de buurt kunnen komen. In de laatste race zoals gezegd veel gele vlaggen, onder andere toen ik midden in een mooie uitremactie bezig was, waar ik zowel Dj (die later niet meer te houden was op de nieuwe banden! mooi debuut ook, en een aardige vent !!) als ook Barend had kunnen inhalen, zwaaien ze geel onder mijn neus!! jammer dan, was de mooiste kans ook vroeg in de race...
Chris had er ook goed de gang in, helaas in de laatste race uitgevallen (koppakking??). De debutanten doen het goed!!
En ik zelf zit sterk te overwegen ook op Toyo R888 te gaan! Lars gaat echt als een speer op die dingen (Zag hem nog even met de bloemen voor zijn 3e plek!)
En CC: niet meer echt gesproken, de koffie houd je nog tegoed! de knippers zijn nog heel (evenals de rest van de auto..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

FO
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 11:20

Jongens,

allemaal ontzettende bedankt dat ik er bij mocht zijn dit weekend. Heb echt enorm genoten sinds langere tijd weer eens te racen. En vooral de laatste wedstrijd met de 75 van Mark Roffelsen was erg leuk. Ook mijn petje af voor alle andere rijders, volgens mij is iedereen zich qua tijden aan het verbeteren... Super.

De volgende keer dat ik mee doe, zal ik de (volgens Dre) moegestreden Bertone meenemen.

Nogmaals bedankt en tot de volgende keer!

Dennis Vogel

P.S. Uiteraard ook Pepijn weer ontzettend bedankt voor je hulp en begeleiding. Was weer vanouds. :lol:

Martin116
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 11:44

Inderdaad Dennis!
Pepijn hartstikke bedankt voor je hulp dit weekend en de rest natuurlijk ook.
Super dat iedereen zo betrokken is bij de nieuwe rijders :D
Dit heeft het allemaal wel wat makkelijker gemaakt dit weekend voor mij :thumbs:

TurboMarc
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 11:51

De dagteller stond zondagavond op 400 km! Heb zowel de Toer als de Alfa klasse gereden.
Moest nog even wennen aan mijn nieuw schijven en remmen voor (zie foto's).
De grens tussen hard remmen en blokkeren is moeilijk te vinden. Heb inmiddels alweer wat tips ontvangen hoe daar iets aan te doen.
Eerste alfarace 3e geworden achter dennis en bert. Tweede race pech, had een losse stekker van de benzinepomp in de zekeringen kast
waardoor de auto niet wilde starten op de grid. Vanuit de pits gestart (dus 1 ronde achterstand) en daardoor ook weer als laatste gefinished.
3e race samen met Mark naar voren gereden maar de GTA en de V6 van Mark zijn door mij niet te pakken. Laatste race idem. Overall 5e plek SI :(
Bij de Toer als 4e gekwalificeerd. Goed gestart maar kwam in aanraking met een Saxo om een gevecht om de eerste plaats. Stuurstang krom dus even rustig aan gedaan
en de auto aangevoeld. Kon doorrijden en als 4e gefinished. Bij het aanremmen reageerde de auto niet constant (zie foto's met Astra) :cry: 2e race 3e geworden.
3e race een gokje gewaagt omtrend bandenspanning welke niet goed uitpakte. Mijn derde startplek niet kunnen verdedigen en werd uiteindelijk 11de.
Laatste race nog terug kunnen vechten naar een 6e plaats. Door iets te weinig benzine aan boord niet verder naar voren kunnen rijden. Overall 4e plek toer :D
Snelsteronde tijden toer laatste race top 9 binnen 1 seconde :!: Als er een BMW voor me zit ga ik ineens veel harder, vreemd #-o

Vandaag maar even bijkomen 8)
Laatst gewijzigd door TurboMarc op ma jun 16, 2008 11:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 16, 2008 11:51

Super dat iedereen zo betrokken is bij de nieuwe rijders
dat is mede de kracht (denk ik) van de klasse! niet alleen is alle hulp paraat, men is ook niet te beroerd tips en truuken te delen! (ook als het in het eigen nadeel is)

Was idd erg gezellig! Veel kunnen rijden, een heel weekend voor 250,= inschrijfgeld! waar vind je dat. Ok sprintraces, maar wel 4! Sinds tijden niet zoveel lol gehad, en ik voel mij alsof ik 2 weken vakantie heb gehad (even afgezien van de vermoeidheid vanochtend dan.. gisteren om 22.oou thuis, na stallen van de racer en leeghalen van de auto). Turbomarc (en de andere betrokken ) bedankt voor de BBQ en gezelligheid op zaterdag (hoewel de muziek iets lager Db had gemogen van mij..) En iedereen bedankt voor de aanwezigheid en het respect voor elkaars materiaal (kunnen we helaas wat minder van de rijders van een bepaald japans merk zeggen..)

EN HAAL DIE OUDE SQUADRA`S EINDELIJK EENS VAN STAL, HET SEIZOEN IS VOORBIJ VOOR JE ER ERG IN HEBT!!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

ma jun 16, 2008 12:22

allemaal ontzettende bedankt dat ik er bij mocht zijn dit weekend. Heb echt enorm genoten sinds langere tijd weer eens te racen.
Jij bedankt dat je er bij was, zo hoort de SI te groeien en ondanks je snelle auto ( en die van Martin) is het zeker een aanwinst in de klasse want hoe meer zielen hoe meer.......
(volgende keer wel iets eerder opzij aub want dan kan ik naar de 2.04 laag (zie startlijst 3 :wink:)
hoewel de muziek iets lager Db had gemogen van mij..)
Misschien een grijs kleurspoelinkje Walter? ik vond de muziek best leuk.............kan ook aan het afvullen met van dat roze spul van de andere opa liggen :mrgreen:
en wbt het repect voor het materieel, ik heb er iig nog een leuke foto aan overgehouden met apologies from the green mazda driver :lol:

Nogmaals allemaal bedankt voor het top weekend heren rijders en monteurs en supporters!!! toch maar proberen om dit op het spectaccolo te evenaren, de bbq word dan iig door ons (105 racing team) georganiseerd als we mogen en kunnen rijden tenminste......

_Pieter_
Guru
Guru

ma jun 16, 2008 12:23

Bij deze ook even mijn bijdrage (dank vV!):

Ten eerste: Het was erg gaaf, echt SI ten voeten uit. :D :D :D
En natuurlijk enorm gezellig naast de baan, veel tips en ondersteuning (merci ErikG :thumbs:)
Op de baan was t geweld spannend, en mooie gevechten geleverd. Maar altijd fair en met respect voor elkaars materiaal. (hoe anders kan het zijn!)

Mijn beste rondetijd van vorig jaar was 2.18.4, nu reed ik in race 3 een tijd van 2.15.4, met meerdere 2.15ers in race 4. Geen last meer dus van de Volvo's, maar helaas hebben ze nu Mazda's die de kunst van het in de weg rijden voortreffelijk beheersen.

Maar De GTV ligt echt super op de weg, het onderstel doet zijn ding voortreffelijk. Enorm neutraal, supervoorspelbaar en heel makkelijk in het gareel te brengen als je over het randje gaat.

In de laatste race eindelijk de MX5jes 1 voor 1 ingepakt en opgerold, nadat ik er in race 3 achter vast zat, en zelfs door het grind moest in Tarzan om een gespind exemplaar te ontwijken.

In race 4 zat ik 1 meter achter Chris toen zijn koppakking plofte. Ineens werd het erg mistig!... Hopelijk geen blijvende schade en is het blok weer op te lappen.

Technisch had ik zelf maar 1 euvel, ergens in de opwarmronde van race 1 ben ik een bout uit mijn rechter baksteun verloren, met als gevolg een hels gekraak en gebonk van een stuiterende transaxle onder je kont. Dus die race was na de start direct voorbij, heb m zo de pits in gestuurd. Gelukkig kon ik het juiste boutje zo krijgen! Verder helemaal niks aan de hand met de techniek. Bij de rit naar huis hoorde ik wat geschraap van de achterremmen komen, dus die nieuwe blokken moeten daar ook maar eens op. :D

Ook heel veel dank aan mijn tentgenoot DJ, het was mooi om zo als team te opereren!

Verder weer een hoop geleerd over mijn auto, er zit dus een 1.6 bak onder gezien de toerentallen en schakelpunten die ik heb. Dat verklaart ook waarom ik met mijn Nord de TSjes bijhou, mijn vertanding is een tikkie beter bij het uitkomen van de bochten. Om echt harder te gaan wordt het tijd voor een sperdiff, eens kijken of dat kan lukken. Ook wil ik wel een dikker spruitstuk erop.

Maar al met al enorm veel plezier gehad, echt weer fijn na maanden voorbereiding, rommel verzeulen en lange nachten beulen op mijn kop onder de auto. Hier doe je het dus voor! 8)

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jun 16, 2008 12:36

Misschien een grijs kleurspoelinkje Walter?
komt al vanzelf Patrick, geen spoeling voor nodig.. Ik dacht dat brabanders het altijd wel gezelling vonden als je langs kwam... nou bij Barend kwam ik (er) toch echt niet langs. Ben ik als Arnhemmer niet gezellig genoeg misschien?

Muziek was OK, maar als je als je 30 cm van elkaar staat nog moet schreeuwen om elkaar te verstaan.. ZO kom je toch niet aan sterke verhalen toe? (Ja jij wel :wink: ..)

Terug naar “Racen - Algemeen”