FreddyW164
Newbie
Newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: di apr 03, 2018 12:27

Motorische aanpassingen

vr mar 22, 2019 13:47

Beste medeliefhebbers,

Ik ben een beetje aan het oriënteren op het gebied van motorische aanpassingen aan mijn auto, een 159 1750 TBI.
Nadat de auto door Squadra is gechipped is de auto aanzienlijk sneller en rijdt hij aanzienlijk prettiger. Maar leuker kan natuurlijk altijd.
Nu ben ik niet geïnteresseerd in dikke vermogenupgrades door middel van andere turbo en intercoolers en dat soort dingen, het moet ook niet te gek worden in mijn optiek.
Wat een goedkope en leuke aanpassing zou kunnen zijn is de luchtfilter vervangen voor een sportluchtfilter van bijvoorbeeld BMC. Zijn er mensen die ervaring hebben met zulke aanpassingen? Is het de moeite waard? Klinkt het leuk? Ik ben een beetje op zoek naar de do’s and don’ts. Ook ben ik aan het nadenken over een andere einddemper met wat grotere eindpijpjes. Zijn er mensen met ervaringen die ze willen delen??

Gebruikersavatar
PG
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: vr sep 04, 2009 22:05
Locatie: Nieuwegein

Re: Motorische aanpassingen

di apr 09, 2019 19:46

Hoi,

Gefeliciteerd met je zeventienhonderdvijftig.
Motorische aanpassingen zijn wel wat anders dan een einddemper en een luchtfilter.
Feitelijk heb je de meest voor de hand liggende opties zoals een grotere intercooler en grotere turbo al benoemd. Alle andere zaken vallen meer in de categorie optische en sound tuning. Best leuk, kost ook geld maar je schiet er niks mee op.
Investeer je in die eerdere opties, dan merk je ook echt dat je sneller gaat. Wanneer "sneller klinken" voldoende is kies dan inderdaad voor de demper en luchtfilter opties
:jumping:
Nu: 1984 Spider 2.0, 2004 166 3.2V6, 2005 1.8 GT en 75 TS Racer
Gehad: 33 imola, 33 16v, 75 1.8, 145 1.6ts, 146 2.0td, 147 1.9jtd, 156 SW 2.4jtd, 159 1.8mpi

Terug naar “Tuning onderwerpen”