Andretti Molletti

Re: RE: Alfa 75 V6

ma okt 16, 2006 22:13

[off topic mode aan]
een fietsenrek om na de races op zolder ook nog effe te fietsen op het circuit?? :wink: [/size]
[off topic mode uit]

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma okt 16, 2006 22:17

Dat fietsen op Zolder blijf ik altijd lachwekkend vinden, vooral omdat er veel mountain bikers tussen zitten; met die noppenbandne op een circiot... maar goed, dat is dan ook in Belgie ;)

Maargoed ... dit onderwerp ging/gaat over 75 V6 tuning :D
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 500
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:45

Re: RE: Alfa 75 V6

do okt 19, 2006 11:42

OK, bedankt. Was nieuwsgierig naar de praktijk want die driveablitiy bij lage toeren/kleine gasklep opening is volgens de thoerieboekjes nl het zwakke punt van programmeerbare systemen met map en/of tps sensor. En dan ook weer afhk icm welke nokkenassen etc etc. Ken alleen nog het theorie verhaal.
Gisteren m.b.v. een laptop wat waardes aangepast (onsteking mengsel) en hij rijdt nu veel beter bij koude start en in de file.
Ik heb ook begrepen dat de computer de gasklep kan aansturen via een electomotor (o.i.d). Vergt een kleine aanpassing maar je zou zo wel een modernere variant krijgen.

Verder nog gezien dat ik kan de fan laten aanslaan dmv de computer, een shift gear lampje monteren en een startonderbreker (dat is wel handig heb ik laatst ondervonden).

Kortom er zijn nog mogelijkheden zat.

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4365
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Alfa 75 V6

do okt 19, 2006 12:47

@aikon, thx voor de info. Prettig dat de oneffenheidjes eruit geprogrammeerd kunnen worden.

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

do nov 16, 2006 13:39

http://www.youtube.com/watch?v=bdqLNqHZuIA

dit is volgens mij best leuk om te hebben :P

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

vr nov 17, 2006 10:40

Zijn er mensen die met de dikkere achter stabi rijden van Ron Simons (of van een andere leverancier) ? Ben benieuwd naar je ervaring (24 of 26mm versie ?)
Gebruikt Ron daar verenstaal voor of, naar het schijnt (van horen zeggen) met de voor stabi, gewoon staal ?

Beetje minder rol in de auto kan geen kwaad, niet alleen met driften ;) dus die instelbare stabi (4 standen) die Ron verkoopt leek me wel wat: de zachtere stand voor op straat, middelste standen Nurburgring/circuit en de zwaarste stand voor het drfitdagen gebeuren.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

zo nov 26, 2006 21:44

Is er ergens een overzicht/lijstje van beschikbare zuigers (en hun gewichten + compressie verhoging indien van toepassing) voor de V6 motor ?
Ik weet dat de SZ zuigers een hogere compressie hebben maar niet wat ze wegen. Ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die dit eens hebben uitgezocht.

Voor in mijn motor zit ik te denken aan met name lichtere zuigers (zodat je hogere toerentallen kunt draaien zonder de interne belasting van de motor onnodig te verhogen). Hogere compressie is vrij makklijk met vlakken te verkrijgen, maar een hogere compressiezuiger die geen problemen geeft met nokkenassen die een hogere lift hebben, zijn natuurlijk ook niet weg ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 635
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

zo nov 26, 2006 22:39

Arnoudt, veel info over V6 tuning is te vinden op het http://www.alfagtv6.com forum, en natuurlijk op http://www.alfabb.com...wel met een sterke voorkeur voor Glenwood V6 motoren. Er zijn een aantal 'gekken' 75's met 350-400 pk aan het bouwen - let wel zonder turbo's en compressor. Overigens weer contacten van Ron Simons. Het kan nog bonter want op het aflabb forum zit een Alfist die 695 pk meet als hij zijn 75 op de rollenbank zet - met 4 cilinders!

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 V6

zo nov 26, 2006 22:46

Poehee..
Ik kan geen site vinden bij Asso pistons, maar dat is een goedkoop alternatief en goede verhalen over gelezen.
JE-pistons, maar die zijn wat duurder, daar heb ik goede ervaringen mee.

Wat is het probleem om met de standaard zuigers hoger in toeren te gaan?
Je kan ze evt verlichten samen met de drijfstangen. Als je drijfstanglagersmering maar oké is!!

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 08:52

@Dre: op zich kun je met de standaard zuigers ook best wat verder, maar met lichtere zuigers (evt ook steviger) belast je het inwendige van de motor een stuk minder. Doel is een motor met meer vermogen die niet elk week-end uit elkaar hoeft ;) Niet het maximale vermogen dus maar ook niet maximaal sleutelen.
Zit nog steeds te dubben tussen een 24v V6 inbouwen of de 12v verder op leuken...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 10:09

Voor Asso zuigers : www.gozzoli.it .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Andretti Molletti

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 19:09

ARV6 3.0-2V Alfa 6 Cyl. 3000 cc. 93.5 34 22 72,6 bla blabla....Euro: 262.00 per stuk zo te zien?!
Dat wordt een duur motortje ;)
Ik zou de standaard zuigers optimaliseren!!

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 19:12

262 euro per zuiger was ik inderdaad niet van plan te gaan betalen ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5577
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 19:44

kostentechnisch: gewoon de 12v houden, is een heel fijne motor, en genoeg uit te halen met beperkte kosten denk ik.

Gewoon blueprinten die handel, beetje hogere compressie, event andere nokkenstokken erin. Zorgen voor goede smering en oliekoeler erop en klaar is Kees (of Aernoudt...)

En je knip blijft ook op gewicht.. (Nu snap ik hem! daar is veel te halen: de knip verlichten!)
Dan zou ik dus gewoon zuigers en bussen laten maken...! :wink:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: Alfa 75 V6

ma nov 27, 2006 19:48

Lachen Walter :lol:
De knip hoeft niet lichter dan noodzakelijk ;) Ik wil op een betaalbare manier (die ook onderhoudsvriendelijk is ivm de vele KM's Nurburgring) naar rond de 230 - 240 PK. Meekomen met een e36 M3 BMW zit er daarmee nog steeds bij lange na niet in, en dat is erg jammer, maar is niet anders.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Tuning onderwerpen”