Andretti Molletti

RE: TUNING 75 TURBO

zo jul 22, 2007 18:05

Pcies, de Onderstal Alfa 8)
Is een veel gebruikt principe, en idd met een TS inlaatspruitstuk kun je een eind komen.

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

Re: RE: TUNING 75 TURBO

zo jul 22, 2007 19:37

o.k. ja dat kan zo wel werken idd.
maar dan kunnen jullie dat dus aanpassen in het mms?!
mijn optie was met in het achterhoofd dat je niks kon veranderen in het mms....!
Met een MS1 ;)
Kijk, dat is leuk!
Daar kan je dit soort dingen idd allemaal mee doen!
(Heb ook een abs systeem liggen om Traction Control en Launch Control te maken!)
Alleen moet je dan zorgen dat de tweede bank eigenlijk niet in een grote ruimte spuit, maar in de inlaatbuis voor de cilinder.
Anders heb je minder zekerheid over je mengsel en kan je net zo goed een vijfde injector nemen (bijv een koude start injector), als 4 extra...
Als jullie tzt een begin map nodig hebben voor de Megasquirt, hoor ik het wel.

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 75 TURBO

za sep 08, 2007 16:27

Tip: Hoe haal je minstens 3 seconden van je rondetijd af op zandvoort :shock:

De Dion as 3 graden negatief camber en 1,5 graden toespoor.
TS bak monteren met 50% sper
Vliegwiel van de koppeling ong. 700 gram afdraaien
Watt stangen vervangen voor stangen met uniballs
SZ kogel plaatsen
ophangrubber van de bak achter vervangen voor nylon of aluminium bus
rubber in de vlinder (evenaar tussen watt stangen) ook vervangen door bus.

:lol:
vraagje's: hoeveel kan er max van de vliegwielen af, en waar :?:
hoeveel sper heeft een v6 bak eigenlijk :?: ik dacht zelf 80%.
waarom is dan 50% beter :?:
hoe zet je de dion as met dat camber en toespoor :?:

sorry, ik ben een leek in de racerij, maar kan hier veel van leren voor m'n guiliaatje :wink:
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 75 TURBO

za sep 08, 2007 17:03

TS/ Tb/ V6 bak hebben allemaal 25%. 2 stalen platen ruilen tegen 2 sperplaten levert 50% op.

dedion kun je inslijpen, verdraaien tot gewenste stand en weer vastlassen. wel werk voor iemand die weet wat hij doet!
Kun je bij een Giulia niet doen natuurlijk! :shock:

Over het afdraaien van vliegwielen kan ik niks zinnigs melden... :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: TUNING 75 TURBO

za sep 08, 2007 19:16

TS/ Tb/ V6 bak hebben allemaal 25%. 2 stalen platen ruilen tegen 2 sperplaten levert 50% op.

dedion kun je inslijpen, verdraaien tot gewenste stand en weer vastlassen. wel werk voor iemand die weet wat hij doet!:
dus een v6 bak zou je dan ook 50% sper kunnen maken.
Kun je bij een Giulia niet doen natuurlijk! :shock
:

bij die van mij wel, komt/zit een dion as onder. :lol: 8)
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

erikg

RE: TUNING 75 TURBO

zo sep 09, 2007 13:51

Een v6 sper kan je zelfs naar 90% krijgen dan koop je een speciale veer voor in je sper dan kan je zover gaan
Dan krijg je een voorgespannen sper

of je het voordeel geeft moet je je eigen afvragen je moet het ondervinden het probleem met een sper is dat hij wel druk moet hebben
als je op de baan 1 wiel optilt zal hij als nog door spinnen

dus het ligt aan de rijder en aan de auto hoeveel % je nodig hebt

als je auto stijf genoeg is heb je niet zoveel sper nodig dan kan je zelfs met 25% racen

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 75 TURBO

zo sep 09, 2007 16:09

weet zo net nog niet of het kan wat je daar zegt. heb nog nooit iemand gehoord over meer als 50 % sperwerking bij een 75 bak. ook van de diverse racers had ik begrepen dat 50% het maximum is.

Maar ik zeg al, zeker weten doe ik het niet.

Weet trouwens wel dat je er voor moet zorgen dat je olie in de bak wel geschikt is voor een sper... heb zelf een keer een toevoeging in de bak gedaan om het schakelen te verbeteren (slick 50 oid), schakelde idd beter maar het sper deed ook niks meer! op de verpakking stond wel "vermindert wrijving", had ik natuurlijk niet bij bedacht dat de sperplaten juist wrijving moeten heben... :oops: ](*,)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

erikg

RE: TUNING 75 TURBO

zo sep 09, 2007 21:32

ik ben monteur bij een race 75 en heb op dit moment een sper erin gezet die boven de 50 % is en dit met vier platen
het is mogelijk

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4152
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: TUNING 75 TURBO

di sep 11, 2007 13:18

Ach, anders kan je ook altijd het diff nog vastlassen! :mrgreen:
100% sper, haha!

Maar hoe gaat het nu verder met de 75 turbo?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: TUNING 75 TURBO

di sep 11, 2007 19:19

Dat heeft een vriend van mij dus in zijn c-kadett turbo, 100% sper. niet mee te rijden als het vochtig is maar wel altijd met een grijns achter het stuur. met 280 pk op 900 kg hoef je maar naar het gaspedaal te kijken om een flinke schuiver te maken. 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: TUNING 75 TURBO

do sep 20, 2007 16:46

Dat zijn spec's voor echte helden BRAVO! :mrgreen:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 75 TURBO

ma feb 11, 2008 19:40

Up? :roll:


Ik kan niet in het oude forum, nu ik zo'n motor bezig zou het leuk zijn er een beetje over te lezen :D .

Gebruikersavatar
AlfaTony
Guru
Guru
Berichten: 1170
Lid geworden op: zo aug 21, 2005 11:11
Locatie: Brabant

RE: TUNING 75 TURBO

za apr 12, 2008 15:16

Nog nieuwe ontwikkelingen hier?
Ben zelf druk bezig om mijn Turbo te verbeteren.

Gr. Antonio
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Gebruikersavatar
TurboMarc
Guru
Guru
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:10
Locatie: Hoogwoud

RE: TUNING 75 TURBO

wo apr 16, 2008 15:12

Setje C&B nokkenassen kost vandaag de dag nog maar € 300,= nieuw dacht ik.
Kom je leuk mee vooruit icm standaard chip en alles blijft heel (199 pk aan de motor)

http://www.colombo-bariani.com/
Scarb# 00072

Alfa 75 Turbo Evo Superleggera Racer
Alfa 75 TS CUP Racer
Alfa GTV 2.0 V6 Turbo

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: TUNING 75 TURBO

wo apr 16, 2008 17:16

zijn de 75 TB stokken heel veel anders dan 2L nord stokken? Heb nog wel een 2L NORD inlaatstok van een alfa 75 liggen... 11.9mm lift en 299gr duratie... :idea:

Terug naar “Tuning onderwerpen”