Pagina 1 van 11

Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 10:47
door henk116
Hebben hier mensen ervaring met het systeem van KDFI?
Hoe goed is dit in te stellen en de aftersales?

ciao

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 11:00
door Giulia1300ti
ehhhhhhhh misschien hier.....??????

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 17:05
door matthijs
Ik zou voor megasquirt gaan. Daar is KDFI van afgeleid, alleen de support voor megasquirt is veel groter.

KDFI is megasquirt 2 met de extra code dus het is wel wat uitgebreider maar je kan het niet upgraden naar MS3, je kan al die extra toevoegingen er ook niet opzetten en je bent soort van afhankelijk van het bedrijf http://www.bs-autotune.nl/.

Dat is ook weer een voordeel want je kan je zooi bij hen in orde laten maken. Dat kan je overigens ook met Megasquirt doen.

Re: RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 19:53
door henk116
ehhhhhhhh misschien hier.....??????
dat valt nog wel tegen vind ik. Het gaat nl. niet erg in op het gebruik van het systeem en de ervaringen er mee.

ciao

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 19:56
door Michel75
Zoekfunctie van het forum vind ik persoonlijk nogal ruk.

Kunt beter op google zoeken, over kdfi of ms is hier zoiezo weinig nuttigs te vinden.

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 20:56
door Hylke
Zoekfunctie hier is inmiddels alweer wat beter, er komen nu wél weer resultaten.

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 21:45
door matthijs
probleem met zoeken is dat als je bijvoorbeeld een lekke remcilinder hebt met een 75 twinspark dat je veel loze resultaten krijgt door onderschriften van mensen.

Met veel zoektermen AND NOR en OR's kom je dr wel :P

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 22:38
door gtv-racer
Waar moet ie in komen. Ik zelf heb een KDFI in een 75 3.0v6. Inbouwen is denk ik net zo makkelijk als een MS. Alleen de hadleiding om hem in te bouwen is nogal karig. Ik ben zelf niet super onderbouwd op electrisch gebied maar ben er wel uit gekomen.

Het programmeren gaat hetzelfde als de MS en voorondersteunig kun je dus op de MS fora terecht. Ook t aansliuten is ongeveer hetzelfde als voor de MS. Hij is goedkoper als je hem verglijkt met de MS en heeft standaard al veel funties. Grote voordeel is dus dat ie kant en klaar is en je hem dus niet in elkaar hoeft te solderen. Ook kan je hem voor bebaalde type auto's al geassembleerd in het orginele motormangement huis kopen (uiteraard tegen een meerprijs) en is het zowat plug and play.

Re: RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 22:48
door henk116
Waar moet ie in komen. Ik zelf heb een KDFI in een 75 3.0v6. Inbouwen is denk ik net zo makkelijk als een MS. Alleen de hadleiding om hem in te bouwen is nogal karig. Ik ben zelf niet super onderbouwd op electrisch gebied maar ben er wel uit gekomen.

Het programmeren gaat hetzelfde als de MS en voorondersteunig kun je dus op de MS fora terecht. Ook t aansliuten is ongeveer hetzelfde als voor de MS. Hij is goedkoper als je hem verglijkt met de MS en heeft standaard al veel funties. Grote voordeel is dus dat ie kant en klaar is en je hem dus niet in elkaar hoeft te solderen. Ook kan je hem voor bebaalde type auto's al geassembleerd in het orginele motormangement huis kopen (uiteraard tegen een meerprijs) en is het zowat plug and play.
Het zou op een beetje getunede 75 V6 moeten, maar hoorde/las nogal eens dat er zo veel mogelijkheden zijn met een kdfi dat je door de bomen het bos niet meer ziet en de weg kwijtraakt. Mede door de minimale ondersteuning/gebruiksaanwijzing en aftersales vd leverancier.
Het schijnt dat ie vaak niet thuis geeft wanneer je contact zoekt voor oplossingen.

ciao

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: vr feb 25, 2011 23:14
door gtv-racer
Ik denk dat je met de Ms iig net zoveel keuze hebt. Dat systeem kan je volgens mij net zo uitgebreid maken als je "wil". Je kan mij iig wel altijd pb-en als je er vragen over hebt. De mijne heeft al gelopen. Is nu in retauratie.

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: zo feb 27, 2011 15:54
door Timmerklits
KDFI is toch wel handig vind ik, vrij gemakkelijk om in te bouwen (een beetje elekrische/elektronisch achtergrond is altijd handig).

Als je ene keer de tips/en tricks ongeveer kent is het niet meer zo moeilijk.

Heb eerst een megasquirt 2 op een 75 1.8 ie gezet om te testen hoe dit allemaal ging.
Daarna een KDFI op een lancia delta integrlale 2.0 turbo, welke nu heel goed draait.

Het is inderdaad wel iets handiger als je megasquirt hebt omdat hier enorm veel support op de forums te vinden is, voor kdfi kan je vrijwel enkel bij bs autotune terecht.
Het is wel ongeveer hetzelfde, maar dan toch ook weer niet helemaal :).

Voordeel is natuurlijk dat het heel goedkoop is en volgens mij mits zeer kleine aanpassingen kan je een plug en play kdfi kopen voor een 75 V6.
Je moet de elekrische schema's van een bmw maar eens vergelijken met die van alfa motronic en l jetronic. (vermits de plug en play kdfi allemaal voor bmw's zijn)
Ik ben al even hier aan het denken maar heb nog niet de tijd gehad om dit uit te pluizen.

Voor vragen mag je ook altijd PB

greetz, Nick

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: zo feb 27, 2011 17:02
door WhizzMan
De mogelijkheden met KDFi zijn hetzelfde als met MegaSquirt. Uiteindelijk heb je vooral iemand nodig die al een keertje de boel heeft ingebouwd zodat die je kan vertellen welke instellingen je mee moet beginnen. Dat soort informatie is er gelukkig genoeg, ook voor de 75 V6. Daarna is het "gewoon" net als elke injectie/ontstekingscomputer. De juiste waarden invoeren die je proefondervindelijk op de weg of op de vermogensbank bepaalt. KDFi is inderdaad kleiner en vooraf al gebouwd. Als je een vooraf gebouwde MegaSquirt koopt, ben je zeker niet goedkoper uit.

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: zo feb 27, 2011 20:51
door Carbo
Het mooie blijft dat Megasquirt shareware is. Mappings zijn heel simpel te krijgen. Geassembleerde MS ook! Voor mij is de keuze dan ook heel eenvoudig ik haat het om aan een bedrijf vast te zitten :twisted:

Als ik iets anders dan Megasquirt zou overwegen zou ik naar de UK gaan daar zijn heel wat programmeerbare systemen te vinden zoals bijvoorbeeld van Emerald.

Voor mij dus voorlopig MS (maar dat wist je al)!

Gr,
Carl

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: zo feb 27, 2011 23:23
door WhizzMan
Even voor de duidelijkheid, de KDFi is een MegaSquirt2 met wat extra spul er op, kant en klaar gebouwd en geminiaturiseerd, dus het printje is kleiner. Voordeel: geen hardware zelf bouwen, kleiner. Nadeel: niet zelf alles meer kunnen kiezen zoals bij de MegaSquirt. Qua software, programmeren en inbouwen zijn ze gewoon hetzelfde. Behalve Emerald kan je ook nog KMS kopen, dat is nederlands en redelijk modulair en relatief eenvoudig te tunen. Nadeel is dat het wel even wat meer kost.

RE: Kdfi` motormanagement

Geplaatst: zo feb 27, 2011 23:51
door giuliettaevo
VEMS is ook goed... www.dp-engineering.com :wink:

Zitten in Nijmegen en hebben veel ervaring met aparte projecten, vooral turbo's e.d. Hebben ook zelf een vermogensbank ( niet echt een bank, wordt aan de wielnaven bevestigd.. :roll: ).