Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Hoeveel vermogen heeft jouw alfa motor?

ma jun 13, 2022 18:54

Mijn giulia doet daar nog een schepje bovenop :mrgreen:

1070kg rijklaar gewicht helpt daar goed bij. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
ebbr
Guru
Guru
Berichten: 1184
Lid geworden op: do dec 06, 2007 11:00
Locatie: Azewijn

Re: Hoeveel vermogen heeft jouw alfa motor?

ma jun 20, 2022 08:42

Heb zelf ook een oude (snelle) Giulia, alleen met die modernere bakken en onderstellen kom je ondanks het lage gewicht van de oude Giulia en ondanks het verbeterde KONI onderstel niet mee met het moderne spul. Beleving in die oude desalniettemin is stuk heftiger :thumbs:

Paste een nieuw type 2.2D er niet in? Mijne is nu 240PK en 440NM: zit veel meer in, tune je zo naar 320PK en 550NM: alleen kunnen de meeste versnellingsbakken dat niet aan: dat is de bottleneck heb ik me laten vertellen. Neem aan dat je Giulia ook geheel gestript is en alu of kunstof motorkap en deuren heeft etc. om dat rijklaar gewicht te halen (c.q. racer)?

Ps. heb je een topic over de opbouw van je Juul hier ergens: om dit niet te veel te vervuilen hier: lees er graag over.
4C Black Edition
Giulia 1300 super (2000 Nord)
Spider 3 2.0 QV
75 2.0 Twin Spark Squadra
Giulia 2.2D Squadra Veloce

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6822
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

Re: Hoeveel vermogen heeft jouw alfa motor?

ma jun 20, 2022 14:57

De mijne is mijn dagelijkse straat auto, vol interieur en alles metaal. 1070 kg rijklaar bij de RDW op de weegbrug. Onderstel is verre van origineel met onafhankelijke wielophanging achter en een echt stuurhuis. Heb er 240+ mee gereden :oops:

Modernere 2.2 is een stuk duurder en het is een 4 cilinder. Dat klinkt een stuk minder als mijn 5 cilinder. :wink:

Ik ben nu voornamelijk begrensd door mijn versnellingsbak van een Opel Omega. Ben tussendoor bezig met ombouw naar een BMW bak, dan kan ik omhoog met het vermogen. De 20v kan vrij makkelijk naar de 400pk gebracht worden met de juiste aanbouw delen. Maar dat is wellicht een beetje te veel van het goede.

Op onderstaande links kun je meer zien. Of even op Facebook op mijn naam zoeken; Remco Ockeloen.
https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... ia-jtd-20v

https://forum.retro-rides.org/thread/21 ... lia-engine
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”