Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

155 2.0 v6 turbo??

za apr 30, 2005 18:18

De vraag is kan dit?

Ik heb namelijk een 155 v6 te koop zien staan in DLD voor weinig. :D Zelf heb ik nog een 2.0 V6 tb blok uit een 164 liggen. omdat de prestaties van de standaard 2.5 me niet aanspreken ( :oops: )overweeg ik om het turbo blok maar in de 155 in te bouwen.

De vraag nu is of er onoverkomelijke problemen ontstaan bij deze ombouw. Is er misschien al iemand die zo'n blok ingebouwd heeft?

Alle hulp wordt gewaardeerd!!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: 155 2.0 v6 turbo??

za apr 30, 2005 19:55

Heb laatst gehoord dat iemand dit ook wilde proberen, passte niet geheel. Er zit iets in de weg, weet inmiddels niet meer wat het is! :?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

za apr 30, 2005 20:22

Waarschijnlijk iets met de thermostaatbevestiging of de waterpomp? Heb verschillende foto's gezien van het 155 V6 blok waar duidelijk te zien is dat de thermostaat weleens een probleem op kan leveren. Maar wil het graag zeker weten, vandaar de vraag.

Andere evt. problemen hoor ik ook graag.

Alvast bedankt,

Remco.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

RE: 155 2.0 v6 turbo??

za apr 30, 2005 21:25

Tis dat je een 2.0 V6 hebt staan, maar als ik mocht kiezen neem dan een 2.0 4 cilinder Turbo met een grotere intercooler. VEEL betrouwbaarder, simpele inbouw en MINIMAAL dezelfde pret. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

zo mei 01, 2005 18:01

Maar dat is een Fiat blok... :(

Bovendien is dat niet echt apart natuurlijk. :D

Iemand anders nog mogelijke problemen???
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

Re: RE: 155 2.0 v6 turbo??

zo mei 01, 2005 20:20

Waarschijnlijk iets met de thermostaatbevestiging of de waterpomp? Heb verschillende foto's gezien van het 155 V6 blok waar duidelijk te zien is dat de thermostaat weleens een probleem op kan leveren. Maar wil het graag zeker weten, vandaar de vraag.

Andere evt. problemen hoor ik ook graag.

Alvast bedankt,

Remco.
Dat was het volgens mij ja!

Stel anders je vraag op het 155 forum, kunnen ze het je zo vertellen! :wink: Er is namelijk een aantal weken geleden iemand geweest die het ook heeft geprobeerd, maar gestopt is omdat het niet pastte :wink: -> www.artc155.nl

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

ma mei 02, 2005 07:55

kan daar niet op het forum, moet je lid voor zijn. :evil: En om lid te worden moet je een ander e-mail adres hebben als ...@hotmail.com en dat heb ik dus niet. :(
zal kijken of ik daar iets aan kan doen. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Woody34
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 562
Lid geworden op: di jan 04, 2005 17:20
Locatie: Capelle a/d IJssel

RE: 155 2.0 v6 turbo??

ma mei 02, 2005 08:16

Wil je gmail? pb me ff.
Proud owner of:
Alfasud Sprint 1.3S 1983

The fun starts where the straight ends.
Afbeelding

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

vr mei 06, 2005 09:35

Heb inmiddels toegang tot het 155 forum. Helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden. heb met de zoekfunctie erbij een halve dag gelezen en gezocht maar ik kwam er niet veel verder mee. :(

Er was maar een iemand die iets dergelijks geprobeerd schijnt te hebben en die gaf aan dat het probleem in het thermostaathuis zat. Nu heb ik eens goed gekeken bij een 155 v6 en er is indwerdaad wel een verschil. bij de 155 v6 zit het thermostaat gebeuren helemaal aan de achterkant va het blok, de aansluitingen zijn aan de andere kant van de cilinderkoppen gemaakt. De vraag nu is of dit te veranderen is met behulp van de 155 delen. :?

Zelf heb ik trouwens in Nl een 155 V6 gekocht, met motorschade voor de geweldige som van 395 Euro! Omkeurproblemen krijg ik dus in ieder geval niet! Ben vastbesloten om het te gaan proberen. Ben in ieder geval vrij uniek gemotoriseerd als het lukt. :D
Tot nu toe ziet het er als volgt uit:
- 2.0 V6 Tb blok uit 164.
- custom spruitstukken.
- IHI VF 35 turbo van Subaru Impreza STI.
- grote intercooler ( nog niet bekend waarvan,misschien Saab 9000 T16).
- 3" uitlaatsysteem vanaf de turbo, zonder kat.( na APK natuurlijk!!).
- enkele andere kleine aanpassingen. :wink:

Moet toch goed zijn voor een aantal pk-tjes en Nm-tjes... 8)

Eind van de maand wordt de auto opgehaald en kan er begonnen worden met sleutelen. Zal dan wel foto's maken van de ombouw.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: 155 2.0 v6 turbo??

vr mei 06, 2005 11:01

Heb inmiddels toegang tot het 155 forum. Helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden. heb met de zoekfunctie erbij een halve dag gelezen en gezocht maar ik kwam er niet veel verder mee. :(

Er was maar een iemand die iets dergelijks geprobeerd schijnt te hebben en die gaf aan dat het probleem in het thermostaathuis zat. Nu heb ik eens goed gekeken bij een 155 v6 en er is indwerdaad wel een verschil. bij de 155 v6 zit het thermostaat gebeuren helemaal aan de achterkant va het blok, de aansluitingen zijn aan de andere kant van de cilinderkoppen gemaakt. De vraag nu is of dit te veranderen is met behulp van de 155 delen. :?

Zelf heb ik trouwens in Nl een 155 V6 gekocht, met motorschade voor de geweldige som van 395 Euro! Omkeurproblemen krijg ik dus in ieder geval niet! Ben vastbesloten om het te gaan proberen. Ben in ieder geval vrij uniek gemotoriseerd als het lukt. :D
Tot nu toe ziet het er als volgt uit:
- 2.0 V6 Tb blok uit 164.
- custom spruitstukken.
- IHI VF 35 turbo van Subaru Impreza STI.
- grote intercooler ( nog niet bekend waarvan,misschien Saab 9000 T16).
- 3" uitlaatsysteem vanaf de turbo, zonder kat.( na APK natuurlijk!!).
- enkele andere kleine aanpassingen. :wink:

Moet toch goed zijn voor een aantal pk-tjes en Nm-tjes... 8)

Eind van de maand wordt de auto opgehaald en kan er begonnen worden met sleutelen. Zal dan wel foto's maken van de ombouw.
Kun je beter en VF34 nemen, die heeft ball-bearing ipv sleave bearing en zal dus sneller opspoelen... Maar als je een betere turbo wilt kun je beter een TD-0518g of 20g nemen; kost iest meer dan heb je ook wat ;) Ook kun je die met ceramische coating bestellen, voor de puntjes op de "i" !
(verkrijgbaar via Mark Verhoeven van EMS tuning in Nieuw Bergen)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

za mei 07, 2005 00:41

Heb toevallig een VF 35 liggen, maar ik kan nog altijd wisselen later. Wil eerst deze proberen.

EMS in Nieuw -Bergen? dat is dan niet ver van mij vandaan, zal eens een keer gaan babbelen daar dan. :)

Enig idee wat er aan vermogen uit een standaard blok te halen moet zijn? En hoe groot de standaard injectoren zijn, als deze niet groot genoeg zijn heb ik nog een setje van een Audi RS4 liggen, die moeten wel voldoen.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: 155 2.0 v6 turbo??

za mei 07, 2005 00:54

Heb toevallig een VF 35 liggen, maar ik kan nog altijd wisselen later. Wil eerst deze proberen.

EMS in Nieuw -Bergen? dat is dan niet ver van mij vandaan, zal eens een keer gaan babbelen daar dan. :)

Enig idee wat er aan vermogen uit een standaard blok te halen moet zijn? En hoe groot de standaard injectoren zijn, als deze niet groot genoeg zijn heb ik nog een setje van een Audi RS4 liggen, die moeten wel voldoen.
Hoe ga je die testen of ze a. gelijk en b. constant zijn ? (de injectoren)
Als je dat niet doet loop je goed de kans om je motor kapot te rijden.
Zaken als injectoren, turbo's etc moet je goed uitzoeken en niet zo maar wat proberen, te meer daar het q4 blok toch al niet het meest bestendige blok is...

EMS is een top bedrijf voor dit soort zaken, maar als je met een verhaal als hierboven aan komt maak je goed kans dat je binnen een paar minuten weer buiten staat :roll:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6834
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 155 2.0 v6 turbo??

za mei 07, 2005 12:45

Ben niet van plan om een Q4 blok te gebruiken...Hou het bij de v6 Tb.

Injectoren zijn nieuw gekocht bij de Audi dealer,zijn dus in ieder geval gelijk.Ook de impedantie is in orde. Wat je precies met constant bedoeld weet ik niet, maar de injectoren hebben een flowrate van 346cc/min. aangezien ze bedoeld zijn voor een 380Pk sterke v6 zijn ze een beetje over-kill maar je kunt beter een beetje reserve hebben vind ik. Zijn eigenlijk ook niet bedoeld voor gebruik bij dit project alleen als de originele injectoren te kort schieten.

Over de turbo:

De subaru (bah) is ook een 2.0 liter met ongeveer hetzelfde toerenbereik, alleen een hoger vermogen (280pk). Turbo is dan ook een weloverwogen keuze geweest. Bovendien leer je toch met vallen en opstaan. Turbo heb ik voor 100 Euro gekocht van een vriend die bij Subaru dealer werkt, voor dat geld probeer je het toch gewoon? :?

Heb het met verschillende bedrijven en mensen over mijn ideeen gehad en ben nog nooit uitgelachen. Als je maar research doet, begrijpt waar het over gaat en bereid bent om te luisteren. :wink:

voor mij is er niks beter als een aangeblazen Alfa. :D Vroeger heb ik een 75 Tb gehad die ik helaas heb gesloopt wegens terminale roest en de onderdelen verkocht :oops: , dat is de enige Alfa waar ik echt van baal dat ik hem niet meer heb. Verder heb ik ook een 155 Q4 gehad maar dat vond ik geen fijne auto (gewicht voornamelijk en 4wd) en dus weer verkocht. daarom ben ik nu zelf maar mijn ideale auto aan het maken ( de Giulietta) en wil ik ook een leuke auto voor dagelijks gebruik maken, de 155 V6 Tb. Iedereen kan een auto naar een tuner brengen, 1000-en euro's neerleggen en de auto weer ophalen. Ik wil het zelf doen en daar de vruchten van plukken. Bovendien als het fout gaat is het dan mijn eigen schuld. tot nu toe zit er ook nog geen dik geld in waar ik wakker van lig. :)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: 155 2.0 v6 turbo??

zo mei 08, 2005 11:00

Ben niet van plan om een Q4 blok te gebruiken...Hou het bij de v6 Tb.

Injectoren zijn nieuw gekocht bij de Audi dealer,zijn dus in ieder geval gelijk.Ook de impedantie is in orde. Wat je precies met constant bedoeld weet ik niet, maar de injectoren hebben een flowrate van 346cc/min. aangezien ze bedoeld zijn voor een 380Pk sterke v6 zijn ze een beetje over-kill maar je kunt beter een beetje reserve hebben vind ik. Zijn eigenlijk ook niet bedoeld voor gebruik bij dit project alleen als de originele injectoren te kort schieten.

Over de turbo:

De subaru (bah) is ook een 2.0 liter met ongeveer hetzelfde toerenbereik, alleen een hoger vermogen (280pk). Turbo is dan ook een weloverwogen keuze geweest. Bovendien leer je toch met vallen en opstaan. Turbo heb ik voor 100 Euro gekocht van een vriend die bij Subaru dealer werkt, voor dat geld probeer je het toch gewoon? :?

Heb het met verschillende bedrijven en mensen over mijn ideeen gehad en ben nog nooit uitgelachen. Als je maar research doet, begrijpt waar het over gaat en bereid bent om te luisteren. :wink:

voor mij is er niks beter als een aangeblazen Alfa. :D Vroeger heb ik een 75 Tb gehad die ik helaas heb gesloopt wegens terminale roest en de onderdelen verkocht :oops: , dat is de enige Alfa waar ik echt van baal dat ik hem niet meer heb. Verder heb ik ook een 155 Q4 gehad maar dat vond ik geen fijne auto (gewicht voornamelijk en 4wd) en dus weer verkocht. daarom ben ik nu zelf maar mijn ideale auto aan het maken ( de Giulietta) en wil ik ook een leuke auto voor dagelijks gebruik maken, de 155 V6 Tb. Iedereen kan een auto naar een tuner brengen, 1000-en euro's neerleggen en de auto weer ophalen. Ik wil het zelf doen en daar de vruchten van plukken. Bovendien als het fout gaat is het dan mijn eigen schuld. tot nu toe zit er ook nog geen dik geld in waar ik wakker van lig. :)
Zelf doen is inderdaad erg leuk !

Injectoren die nieuw zijn zijn vaak echter niet gelijk (net zo goed als nieuwe zuigers niet evenveel wegen ook al zou dat wel zo moeten zijn, die moeten ook uitgewogen worden).
346cc is bij lange na niet voldoende voor 380PK... daar haal je zonder rare truuks de 300 pk nog niet eens mee. (ter vergelijk: een Sub heeft 380cc injectoren standaard en die halen met moeite 310PK, daarboven ga je naar de 550cc injectoren toe zoals waar de meeste Subs mee rijden).

Persoonlijk vind ik Audi meer bah dan Subaru, maar smaken verschillen ;)

Als je die turbo voor 100 euro hebt kunnen kopen dan is dat zeker leuk om te proberen ! Wordt het niks heeft het je ook vrijwel niks gekost tenslotte.

Veel plezier met de ombouw (en het rijden er na). Kijk met name ook naar de boostcontoller en motormanagement in combinatie met d einjectoren etc.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Andretti Molletti

RE: 155 2.0 v6 turbo??

zo mei 08, 2005 11:46

Denk even aan 4 en 6 cilinders bij het beoordelen van Flowrate van een injector ;)

Terug naar “Tuning onderwerpen”