Heb inmiddels toegang tot het 155 forum. Helaas ben ik daar niet veel wijzer van geworden. heb met de zoekfunctie erbij een halve dag gelezen en gezocht maar ik kwam er niet veel verder mee.
Er was maar een iemand die iets dergelijks geprobeerd schijnt te hebben en die gaf aan dat het probleem in het thermostaathuis zat. Nu heb ik eens goed gekeken bij een 155 v6 en er is indwerdaad wel een verschil. bij de 155 v6 zit het thermostaat gebeuren helemaal aan de achterkant va het blok, de aansluitingen zijn aan de andere kant van de cilinderkoppen gemaakt. De vraag nu is of dit te veranderen is met behulp van de 155 delen.
Zelf heb ik trouwens in Nl een 155 V6 gekocht, met motorschade voor de geweldige som van 395 Euro! Omkeurproblemen krijg ik dus in ieder geval niet! Ben vastbesloten om het te gaan proberen. Ben in ieder geval vrij uniek gemotoriseerd als het lukt.
Tot nu toe ziet het er als volgt uit:
- 2.0 V6 Tb blok uit 164.
- custom spruitstukken.
- IHI VF 35 turbo van Subaru Impreza STI.
- grote intercooler ( nog niet bekend waarvan,misschien Saab 9000 T16).
- 3" uitlaatsysteem vanaf de turbo, zonder kat.( na APK natuurlijk!!).
- enkele andere kleine aanpassingen.
Moet toch goed zijn voor een aantal pk-tjes en Nm-tjes...
Eind van de maand wordt de auto opgehaald en kan er begonnen worden met sleutelen. Zal dan wel foto's maken van de ombouw.
"kan niet" ligt op het kerkhof....
Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.