Maar ik zoek nog 4 rubberen afdichtdopjes voor op de carterventilatie pijpjes onder de carburateurs, binnen diameter 7mm. Maar kan ze nergens vinden, iemand suggesties?
Stukje slang met een M8 boutje erin gedraaid
Overigens loopt mijn Sud véél beter met aangesloten vacuum systeem, meer trekkracht, minder herrie, onderdruk in het carter is goed voor de afdichting van de zuigerveren, zorg dan ook dat de olie vuldop en peilstok goed afsluiten.Met een goed blok zuig je echt geen rotzooi aan via de carterventilatie.
edit: te haastig getypt gisteren, mijn Sud maakte meer herrie en liep slechter dan ik gewend was, en een keer zag ik dat ik de olievuldop verloren had, na plaatsen van een andere was de herrie weg en de trekkracht weer veel beter. Natuurlijk ook omdat je via de 4 kleine slangetjes valse lucht aanzuigt als de oliedop er niet opzit maar ik heb ook verhalen gelezen dat een reden is dat een vroege dry sump Ferrari 308 meer pk´s heeft dan de vroege wet sump (dus verder hetzelfde, carbs en nokkenassen), is vanwege het vacuum in het carter dat de oliepomp genereerd, waardoor de zuigerveren niet alleen tijdens de arbeidsslag omlaag in de groef geduwd worden. En er wat op gegoogled en soortgelijks gevonden. Maar ik ga er verder niet op in van waar niet waar want wat ik weet is alleen van beperkte persoonlijke ervaring en van wat ik op internet gelezen heb.